Gå til innhold

44 år, Gr-metoden, noe nytt


Gjest TviTvi

Anbefalte innlegg

Eg skal liksom anbefale en meny til min mor. Eg har veldig lite kunnskap om energiforbrenningen til damer i 40 årene. Virker som denne avtar med årene.

 

Har vert inne på Kalkulatoren her. Men synest at svaret ble veldig lite mat. Noen som kan gi meg råd og tips.

 

Hun trenger ett spark bak, og no er hun endelig motivert til å prøve noen annet enn nutrilett og pulver. Så må svi mens jernet er varmt.

 

Mamma er 75 kg, 165 cm høg. står opp kl 06.00 om morningen. Så trenger mat gjennom hele dagen. Sitter på kontor, men er veldig usikker på om det er rett å gange med 1,3 eller 1,4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Jeg har vært inne på kalkulatoren og regnet litt på henne, men har egentlig ikke helt nok info til å gjøre en formening om det:-) Ser ut som hun faller litt mellom meny 1 og 2...

Jobber hun 100% på kontor eller har hun noen fridager i uken? Hvis hun jobber 100% ville jeg krysset av på "lav hverdagsaktivitet!.

Er hun aktiv i hverdagen?

Jeg vet ikke om du regner for hånd eller på kalkulatoren, men hvis du ikke har brukt kalkulatoren, så er den veldig grei. Du finner den her:

 

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. Takk for svaret!

 

Hun har dager med lite hard fysisk aktivitet. Men sitter ikke hele dagen. Er ofte ute å ser til de andre arbeiderne og tar gjerne i ett tak. Hun har en veldig aktiv kvardag, med mye møter, avtaler og farting fra sted til sted.

 

Så derfor er det veldig vanskelig å fastslå 1,3 eller 1,4. Ellers vil det å sanke trimpoeng, vil bli en ny kvardag for henne. Men eg har sagt at hun må klare 7 trimpoeng.

 

Eg også kom frem til en plass mellom meny 1 og meny 2. Men synest at meny 1 er alt for lite mat til en som arbeider 100% og starter dagen kl 06.00 og avslutter den i 23.00 tiden.

 

Eg har selv gått ned 7 kg på denne metoden, men eg er i 20 årene og har mammapermisjon. Så da blir jo min fritid mye romsligere.

 

Tenkte å anbefale ca 1450 kcal. Så kan hun spise:

 

06.00: Frokost 220 Kcal

09.00: Kveldsen 110 kcal pluss melkerasjon 60 kcal pluss 5 gram mandler

12.00: Lunchen 220 kcal

14.00: 80 Kcal Melkerasjon, Gulrot 30 Kcal

16.30: Middag 400 Kcal

20.00: Fruktsalat pluss melkerasjon 260 Kcal

 

Hva tenker dere om dette?

på en vanlig kvardag spiser hun halv skive til frokost med ost. 4 skiver til lunch. Vanlig porsjon til middag. og noe enkelt til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Hvis hun har litt aktiv kontor- dag og klarer 7 trimpoeng i uken, så ville jeg begynt på meny 2 og se i noen uker om det går nedover og deretter redusere litt i kalorier dersom det ikke er noen resultater. Tror det er lurt å begynne på meny 2, siden hun er oppe fra 6 og har såpass lang dag...

 

Ser bra ut det du foreslår, men kanskje putte på et mellommåltid til 110kcal også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...