Gå til innhold

God tid på bikinifin?


Katza

Anbefalte innlegg

Jeg som mange andre finner gjerne ut en måned før sommeren at jeg skal ta i et tak for å se okei ut i bikini og gå i små, luftige sommerklær.

Det kommer jo ikke som noe sjokk at dette aldri fungerer fordi det er for kortsiktig og alikevel blir det en stor skuffelse.

 

Så jeg er allerede i gang, tre kg i måneden frem til 1 juli skal gå bra.

Håper (og tror?) at det er flere enn meg som har tenkt til å kaste 10-15 kilo på dør til sommeren?=)

 

Evnt litt mer eller mindre, det spiller strengt tatt ingen rolle, vi driver jo alle med det samme opplegget=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 739
  • Created
  • Siste svar

Heii :)

 

Jeg skal gifte meg om 5 måneder!! Og vil veldig gjerne ned cirka 12 kg til det!

 

Men ja, kjenner meg veldig igjen idet du skrive, i fjor skulle vi til syden ilag med ett vennepar, 3 uker før vi skulle reise får jeg panikk, og begynner på "vidunderkuren" 30days, det endte opp med at jeg gikk opp 2kg i stedet for at kanskje viss jeg hadde trent hadde det blitt 2 kg ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

hei:) du er nok ikke alene om å skal ned en god del til sommeren, nei..

jeg skal ned rundt 25 kg, men har flere delmål før jeg kommer ned til det.

begynte på fredag og har kommet godt igang, denne gangen skal jeg holde ut:)

lykke til og stå på, det er bare viljen din som står mellom deg og å miste kiloene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja panikkslanking.. Sommertradisjon det:p

 

Det skal gå denne gangen, nå skal jeg ikke gi opp selvom jeg legger på meg masse.. Jeg gjør alltid det fordi jeg har et familie.."problem". Vi bygger muskler ekstremt fort.. Og det veier jo en del.

MEN jeg håper på at det vil gå seg til, muskler forbrenner jo masse så.. Jeg gir meg ikke! =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, gratulerer med at du skal gifte deg forresten:p Det var en litt kjapp melding isted, hehe!

 

Har dere noen spesifike planer på hvordan dere skal få dette til da?=)

 

Jeg har endelig bestemt meg for å ha delmål jeg også, alltid tenkt at jeg bare skal gå ned så mye som mulig, hele tiden, men jeg er nødt til å sørge for å ta en dag av gangen. Så første mål er ned to kg til 1.februar. (startet i forrige uke)

Jeg går ned veldig treigt nemlig.. Aldri noen gang klart mer enn 400 g på en uke..

Er noe feil med meg=p

 

Og jeg har IKKE tenkt til å telle kcal, det gjør meg bare sprø.. Men jeg skal registrere trimpoeng, fordi jeg er ikke flink til å trene=P

Jeg danser, litt magedans og Core Rhythms (20 eller 40 min økter), gjør yoga, hopper hoppetau,går turer når det ikke er alt for kaldt og bruker tunge rockeringer. Satser på omtrent 10 trimpoeng i uka!

 

Forhåpentligvis får dette 15 kilo av min 72,6 tunge kropp=p

Med en høyde på 168 vil det plassere meg på ca 20 i bmi=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virket som en interessant tråd;) Greit at jeg kaster meg på?

Kjenner meg igjen her, er i omtrent samme situasjon som flere av dere. Panikkslanking før sommerferien, er typisk meg, år etter år! Men i år mener jeg alvor, vil ned og bli der!

 

Startet slankingen min for akkurat en uke siden, veide da 74,4 kilo, og målet er 10 kilo eller mer før sommerferien starter. I dag hadde jeg første veiedag og da viste vekten 73,4, så ned en kilo! hurra! Vil prøve å komme ned på 70 kilo før vinterferien, og før påske håper jeg å vere et lite stykke nede på 60-tallet.

 

Det er jo et stykke å gå, men jeg tror det er viktig med delmål, som du nemnte Katza;) Kjenner igjen det med muskler også, har litt det samme "problemet", i tillegg ligger en kraftig beinbyggning til familien min.. Og det kan man ikke gjøre så mye med.

 

Jeg trener mye, det har jeg alltid gjort, håndball, fotball og spinning er favorittene, også en del styrke. Ca 4-5 lange treningsøkter i uka. I tillegg har jeg hund som jeg bruker å gå tur med. Desverre er det mat, og spesielt fristelsene i helgene som er mitt problem. Jeg sliter litt med å overspise, ikke kjenne etter når jeg er mett og når jeg faktisk egentlig er sulten, men dette har kommet seg. Opplever at jeg mister 2 kilo i ukene og legger de på meg igjen i helgene.. Hehe.. Veldig typisk meg.. Så å kutte ut helgekosen vil nok hjelpe. Men har bestemt for å ha en dag der jeg kan unne meg noe, dersom jeg har vert flink, men da med måte..

 

Gratulerer med giftemålet millaaa, du har virkelig noe å se fram til, og å motivere deg for da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo fler jo bedre, sn123=)

 

Dette med overspising i helgene, ikke kjenne etter når man er mett osv er hovedsakelig (som mye annet) bare vanesaker.

Men det hjelper med små triks, som.. Når du spiser så forsyn deg bare EN gang, det er bedre at du tar litt mer enn du tror du orker enn at du tar mange små porsjoner fordi da har du null ide om hva du faktisk har puttet i munnen og det virker mindre, så du får i deg mer enn du tror.

 

Drikk et glass vann FØR du spiser, fordi kroppen kjenner ikke alltid store forskjellen på tørst og sulten, dessuten fyller det opp magen.

Og ikke se på tv, sitt ved pc'n eller noe som holder konentrasjonen din mens du spiser fordi da tenker du over noe helt annet og står i fare for å putte ting i munn helt "automatisk".

 

Og som alle sier, tygg lenge, spis sakte=p Jeg hadde en lang periode jeg spise all maten min med spisepinner, fordi da tok det lengre tid. Funka jo faktisk, vet ikke helt hvorfor jeg ga det opp.. Menmen=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den med å spise all mat med spisepinner;)

 

Ser egentlig for meg at dersom jeg skulle gjort det, hadde jeg ikke gjort noe annet enn å spise hele dagen! 4-6 måltider med spisepinner ville tatt endel timer ja!

 

Hvilken dag har dere veiedag?

 

Lykke til alle i hop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vel det sørger jo uatomatisk for at man spiser saktere og mindre biter da! Tar jo 20 minutter før man merker at man begynner å bli mett så det er jo bare positivt.

Jeg har foreløpig veiedag på fredager. Gruer meg veldig til fredag=p Føles bare som om jeg har gått opp egentlig, hvis jeg har det så blir jeg meget skuffet:p

Har ikke spist ekstremt sunt, men jeg har spist alt i små mengder, og har trent mye så jeg håper på noe resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode tips det der Katza! Spisepinner var orginalt;)

Nøyer meg alltid med en porsjon nå, men merket at det var hardt etter jula.. Det er en vanesak som du sier. Når man først venner seg til å spise mindre går det bra..

 

Jeg har veiedag på tirsdager, helt tilfeldig at det ble den dagen, men tror også jeg skal begynne å måle meg.. Noen av dere som gjør det også? Når har du veiedag milaaa?

 

Nå siden snart det her helg, kanskje vi kunne utvekslet noen tips om hva vi bruker som en estatning for all helgekos, viss dere gjør det?

Jeg ender ofte opp på filmkvelder med venniner og de er alle av slaget som ikke legger på seg UANSETT, der befinner det seg alltid store mengder med sjokolade og chips.. Jeg tar som regel med tørket frukt, nøtter og mørk sjokolade.. Andre tips?

 

Lykke til i morgen Katza, det ser ut som om du har hatt en god uke;) Og lykke til til deg også Milaa!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh..

Jeg målte meg i dag og så jeg hadde gått opp en cm rundt magen, det likte jeg ikke så jeg klarte ikke å la vær, jeg gikk på vekten.

Den viste en nedgang på 700 gram o.O

 

Jeg pleier å veie meg tidlig på morgenen, før frokost og sånn, pleier man å veie mer da? =p

Jeg har ALDRI gått ned så mye på så kort tid før, jeg pleier å sliiiiiiite i en måned for 200 gram!

 

Og til helgekos.. Jeg liker å fryse smoothie, lage en slags sorbet. Ellers kan du spise "lett"-popcorn, med mindre salt og ikke dyppet i smør:p

Er mange "sunnere" alternativer der ute, lett-is, lett-lakrisosvosv, men jeg foretrekker å heller spise litt mindre av noe. F.eks.. Jeg vil heller spise EN hvetebolle enn å spise fire.. rugboller eller noe:p Sunnere versjoner av usunne ting pleier å smake.. uspiselig..

 

Og hvis du ikke har noe problem med å være den eneste som ikke spiser snacks på en fest så er det jo ofte lurt å spise middag rett før du drar på besøk, så er du ikke sulten i alle fall. Og drikk vann.. hele tiden, vann er fantastisk:p Halvparten av grunnen til at man snacker er jo fordi man bare har en trang til å putte noe i munnen. (Jeg er sånn i alle fall)

Og det hjelper å bare ta en slurk vann i ny og ne.. Faktisk. Eller babygulereøtter.

Jeg prater for mye x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Katza! Herlig!

Ut i fra det jeg har hørt veier man minst med en gang man står opp, etter en god natts søvn;)

 

Setter pris på tipsene dine jeg, så fortsett å prat i vei!:D Smoothie er et godt alternativ ja, det er jo nydelig godt i tillegg! Vann er kjempe bra, for alt! Er utrolig hvor stor forskjell man kan merke på de dagene man drikker lite og mye vann!

Ellers er jo oppkuttet grønnsaker med en god og lett dipp god snacks, det skal jeg lage meg til tv-kosen i morgen, ble inspirert når jeg så på reklame i sted:P

 

Nå skal jeg legge meg, god søvn er også viktig! Lykke til i morgen folkens!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte nok jeg ble litt lurt, den viste ikke så mye nedgang i dag.

Men fortsatt en halv kilo, 500 g. Det er ikkeno å klage på det=p Men jeg er overasket.. Jeg ser ikke ut til å ha mikstet noe i cm da, det er nytt for meg, jeg har gått ned i cm og opp i vekt før, men aldri omvent..

Hva kan det komme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 gram er bra! Sunn og god nedgang;) Stå på!

Når det gjelder det med cm og vekt har jeg ikke peiling.. litt merkelig er det..:)

 

I dag skal jeg gå en lang tur med hunden min, og trene styrke etterpå. Er nydelig ute nå, og det får man benytte mens jeg kan. Ser frem til en avslappende og sunn fredagskveld! Ha en fin dag dere!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal ikke klage, jeg har alltid vært sjalu på de som går ned en halv kilo i uka=p Får håpe det holder seg sånn!*forberede seg på vektstopp om to uker*:D

Har til nå 9,2 trimpoeng denne uken da, har en følelse av at treningen hjelper, jeg er faktisk stolt av meg selv, jeg har ALDRI vært flink til å trene! =D

 

I dag har jeg danset Core Rhythms i 20 minutter, gjort en halvtime med yoga og brukt rockeringen min i 10 min.

Kondisjon, balanse, tølying og styrke=)

Er det forresten noen som vet om uttøyingsdelen og/eller avslappningsbiten er beregnet? Altså både strekking og avslapping er jo standard i all yoga, så du burde jo være regnet med, men de siste ti minuttene er jo ikke trening...Vanskelig!

Foreløpig har jeg bare registrert 30 min og ignorert den siste økta.

 

Hvordan går det med alle andre da?

Kos deg på tur btw,sn123=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her! Tilbake på mandag, etter en eh.. dårlig helg, med litt utskeielser.. Men klapp på skulderen for at jeg ikke har drukket noe alkohol, hehe som jeg bruker å gjøre!:) Ellers har det blitt lite trening.. Men ja ja som sagt ny uke, ny muligheter! I morgen er det vekta igjen for min del, gruer meg, men jeg har en god følelse.. faktisk..;)

 

9,2 trimpoeng! - Bra jobba!:(

Vel jeg har vært på yoga en gang før, så er ikke så erfaren.. Så jeg vet ikke det med uttøyingen.. Men når jeg trener spinning, håndball osv tøyer jeg alltid etterpå, og jeg bruker ikke å regne med det..

 

Lykke til denne uka!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det jeg tenker på, man regner som regel ikke med tøying, men tøying er en del av yoga=p Menmen, er bedre å regne med for lite enn for mye, så slipper jeg å klø meg i hodet når jeg ikke har gått ned, enda så mye jeg tror jeg har trent=p

Så flink du er som ikke har drukket=D

Jeg hadde tenkt jeg og, men jeg lot vær å dra på festen jeg var invitert på.. Off, må ned i vekt fort så jeg kan bli sosial igjen xP Jeg kjente bare to stk på festen uansett, så det hadde blitt veldig stille fra min side uten alkohol=p (oi, der hørtes jeg avhengig ut der.. haha, neida, jeg blir bare så inmari pratsom når jeg drikker og ellers er jeg veldig stille av meg, i alle fall rundt fremmede)

 

Håper på vekdnedgang hos deg også i morgen da *krysse fingre*

 

Jeg endte forresten på 12,4 trimpoeng totalt forrige uke=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, off.. det er litt kjedelig med edruhelg..:D Men men det må til, for min del venter jo en fartfyllt russetid, så jeg får nok tatt det igjen da..;)

 

Vel dagens vekt vart en positiv overraskelse! Endte på 72,6 altså ned 800 gram! Kan si meg veldig fornøyd med det etter en uke med veldig lite trening! Skal på trening nå snart, blir tredemølle og styrke i dag, så får jeg satse på å vere like flink som du har vert forrige uke katza (imponert!):(

 

Nå har jeg altså gått fra 74,4 til 72,6, og er nå ca 10 kilo unna drømmen;) Deilig med framskritt!

 

Ha en fin og sunn dag! Noen planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 800=D Håper jeg har en sånn nedgang på fredag også, hvis ikke så når jeg ikke det første delmålet mitt:p

Var ikke noe flink i går da..

Fokosten var en stoor tallerken med spagetti bolognese fra middagen dagen før, så spiste jeg nesten ikke hele dagen og da jeg kom på at jeg måtte spise noe ble det en ciabatta med ost.. gadd heller ikke lage middag så det ble 3 bigone pizzastykker OG en corona:P

Fant ut at jeg havnet på en.. ca 1700 kcal så det er vel ikke kriiiise, men..

Får håpe menneskene som mener at en kalori er en kalori har rett og at det ikke spilelr noen rolle hvor de kommer fra=P

Får ta det igjen med trening, satt på med kjæresten til jobben hans i dag, handlet og gikk hjem igjen, det tok nesten to timer, så da har jeg jo et par poeng der.

(jeg jobber hjemme, så det blir litt vanskelig for meg å gå til jobb.. =p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EN KILO!! =D

Wow, over all forventning.. Og jeg som følte jeg hadde vært såå slurvete denne uka! Nesten så jeg mistenker at det er noe galt:p

Hurrahurra, endelig skjer det ting med meg og! ^^

 

Vært så evig lei av å slite og styre og se null nedgang eller bare se at kiloene kryper oppå hverande selvomjeg slaver for å få dem vekk!

Jeg vet ikke helt hva som funker, men det funker=) Hurra, hurra^^

 

I kveld er det også fest hos meg, første gangen jeg inviterer til noe som helst i leiligheten min, det blir spennende.

Så har jeg kjøpt (lol) lavkarbo-øl, men den skal nytes med relativt god samvittighet=P

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med fest =)

 

Lavkarbo øl? er det det som heter LITE? Eller?

 

Jeg er egengig ganske fan av cider uten sukker, tror det er grans kanskje som har dem:p

 

ellers blir det EDRUHELG! Har drukket hver helg siden begynnelsen av desember, på tide med en pause nå!

 

Btw, gratulerer med flott vektnedgang, og mange TP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en lite. Husker ikke helt hva den heter og skal helt ærlig inrømme at jeg ikke gidder å gå i kjøleskapet og se etter. *Humre*

Uansett, det er hansa sitt, boksen er oransje og sølv og heter noe med carb tror jeg.. Jeg fant ut at jeg sparer nesten 700 kcal på å kjøpe den ølen fremfor Hansa eller Corona. Valgte den og ikke tuborg både fordi Hansa er bedre enn Tuborg og fordi den hadde mindre karbohydrater i tillegg=)

 

Jeg har vel bare vært på to fester siden jul, og ikke så mye før det..Jeg har avlyst så mange fester fordi jeg ikke vil være den eneste som er edru=p Dessuten er jeg så lite pratsom i edru tilstand og jeg HATER fulle mennesker når jeg er edru, det er grusomt xD

 

Vil ikke ødelegge det lille jeg har av sosialliv fordi jeg skal litt ned i vekt.(Jeg jobber jo som sagt hjemme, mutters alene og siden jeg er 20 og bor i.. ikke akkurat en storby så har nesten alle jeg kjente på videregående flyttet til bergen, trondheim eller andre steder langt vekk.. så det er ikke så mange å leke med om dagen=P)

Så derfor "synker" jeg ned til et nivå hvor jeg drikker lavkaloriøl (og lyver til alle jeg kjenner ner og sier at jeg drikker den fordi den er god.. lol)

også skal jeg trene litt ekstra i dasg for å veie opp og IKKE gjøre som før "helg er helg, da spiser og drikker jeg HVA jeg vil".

 

Tror den tankegangen kan ha noe å gjøre med manglene vekttap tidligere..

Hver lørdag tenkte jeg ikke over hva jeg spiste i det hele tatt, gadd ikke trene fordi. hallo, det var jo lørdag liksom også drakk jeg masse på fest i tillegg.

Så.. jeg fikk ikke trent da jeg virkelig trengte det, jeg spiste mye mer en kroppen kan forbrenne på en dag og i tillegg helte jeg i meg tonnevis med kalorier i form av alkohol som SAMTIDIG sørget for at kroppen istedet for å forbrenne NOE av det jeg hadde spist, sørget for å være opptatt med å kvitte seg med alkohol.

 

Så nå skal jeg trene litt ekstra, spise meeeeget sunt og ikke spise snacksen jeg setter frem på bordet.

Så jeg har på en måte spise-dag og drikke-dag på to forskjellige dager.

 

Pga jobben til kjæresten så er det jo egentlig helg for oss på onsdag og torsdag=p Det passer egentlig ganske fint fordi da kan jeg heller unne meg litt ekstra av mat da og evnt ta en fest sammen med mennesker med normale jobber i helgene:P

Så jeg spiste litt kake på onsdag, for da inviterte jeg mamma og pappa på kaffi i leiligheten, siden de aldri har sett hvordan jeg bor før. Flyttet i sommer nemlig.

 

Oi, så pratsom jeg var i dag.. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER KATZA!! Herlig jobba! Er så supermotiverende å gå ned så mye!:) Du blir liksom ikke like motivert når man går ned 200 g i uka.. Man vil jo gjerne ha fortgang på sakene;)

 

Apropo fest, i går var jeg på russekro.. Huff, det ble mye øl (og ikke av den "sunne" typen), mye vin og litt sprit.. I tillegg ble det chips og snacks.. Så en ellers veldig god uke ble ødelagt.. Og i dag er jeg så fyllesjuk at det eneste jeg har greid å knekke i meg er to store feite pizzastykker og pepsi max.. Hehe, det er jo bare junk-food som er godt dagen derpå! Men men, jeg trente før festen i gå, og har tenkt å ta meg en skikkelig trim-tur etterpå, solen skinner og det har komt ny-snø, det er nydelig ute og da gidder jeg ikke å vere inne på et treningssenter!:)

 

Lykke til med festen i kveld, kos deg! Det har du jammen meg fortjent! Selv om vi er på slanker'n er det nok viktig med en fest i ny og ne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal nyte russetiden jeg. Jeg må ha lagt på meg kanskje fem kilo da jeg var russ, det er jeg sikker på, men jeg angrer ikke et sekund! Skulle jeg sittet i et hjørne med en lettøl og ikke bli med på noe og ikke ha en bollepose i russebilen en gang når vi kjørte til lillehamamer og sånn. .det hadde bare ikke gjort seg, får ikke tilbake russetiden.

Jeg kom ut som en smålubben elite-russ med et smil om munnen og mye dritt i lua:P

 

Men det er jo en forskjell på "supertreng" og "whatever". Man må holde seg litt i skinnet, men når det går så langt at man holder seg inne i leiligeten sin med en gulerot og en rockering, da tyder det på problemer=P

 

Men jeg er uansett veldig, veldig glad for at ting fungerer, det er ikke bare at jeg går ned mer enn 200, det er det at jeg faktisk går ned i det hele tatt=D

Jeg gleder meg villt til sommeren, da har jeg penger nok til å kjøpe nye klær, ny bikini, jeg skal til roma.. Jeg kan kjøpe både klær og badetøy fordi det ser kult ut og ikke fordi det dekker meg på riktig måte:p

Også har jeg masse klær som ikke passer, som er for trange eller ser helt grusome ut, om noen måneder er jo garderoben min brått dobbelt så stor:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...