Gå til innhold

God tid på bikinifin?


Katza

Anbefalte innlegg

Flink du er! Du har virkelig kommet godt inn i gode rutiner! Litt over 2 tp på en dag er jo absolutt ikke galt, og når du sier 12 tp på 3 dager høres det jo enda bedre ut :)

 

Jeg kan nok bare glømme tp idag.. Har feber, kaldsvetter og skjelver.. Trives best under teppe idag ja! Kjempedumt, i og med at det er fotballtrening idag.. Men men..

 

Hmm, da tror jeg rema kjører forskjellige priser rundt om i landet, for jeg handla på rema på lørdag og da stod det 39kr for 400 gr karbonadedeig og når det koster 27 for 500 gr kjøttdeig er det ganske stor forskjell:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 739
  • Created
  • Siste svar

Men er det norfjord? Det er bare det merket som er spesielt billig, gilde osv er fortsatt dyrt.

Hvis ikke så skal jeg ikke garantere at det var det den kostet, jeg spurte typen,m siden det er han som pleier å betale, så det kan jo hende han husker feil.

Men det er uansett ikke så dyrt da når man tenker på hvor mye dritt det er i kjøttdeig.. Jeg betaler gjerne for et bedre alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ikke helt sikker på hvilket merke det var jeg.. Men det var ikke gilde.. Det er det eneste jeg kan garantere.. :) Vet ikke hvor mange merker det fins heller jeg..

Jeg skulle gjerne ønske jeg hadde økonomi til å velge bedre å sunne alternativ! Synes det er kjempedumt at nesten alle sunnere varianter er mye dyrere! Som en student som får 2800kr i stipend + cirka 3000 i lønn er det begrensa hvor "dyr" mat enn kan handle. Selv om samboeren tjener greitt, så nå han alikevel betale det meste i og med at jeg har så lav inntekt.. Stakkaren jobber og sliter, uten å kunne bruke pengene på den han vil! Når vi flytter inn i det nye huset blir det hardt, idag betaler vi 9500 i lån.. Når vi flytter må vi betale 15500 i mnd.. Der er stor forskjell det!

 

Igår var jeg på fotballtrening! Det var helt utrolig deilig å bevege seg igjen etter onsdagens spysjukedag.. HEldigvis varer bare spysjuka 1 dag..!

Snikveide meg idag, bare for å ha litt kontroll.. Å det var gode tall å se! Så jeg skal hvertfall være flink gjennom helga!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er på beina igjen=D

 

Jah, jeg tjener ca ikkeno akkuratt nå. Vi er jo nyoppstarta i firmaet mitt, foreløpig har vi ikke inntekter, så jeg tjener bare på å selge malerier. Og i min vennekrets er det ikke så mange som har råd til kunst=P

Kjæresten min er utrolig snill da, han vil at vi skal satse på dette for fullt så han betaler for det meste frem til vi begynner å tjene noe. Gleder meg til det, får så dårlig samvittighet av at jeg har så lite å bidra med..

 

Var en skikkelig dårlig dag i går, jeg følte meg ikke bra i det hele tatt.. Ble bare litt over 1 tp og jeg orket ikke lage middag, så jeg gikk lenge på kvelden uten å spise.. Helt til jeg spiste et glass med Melkesjokolade/brownie-is. (Ca 150 gram)..

Ble middagsrester til frokost (litt pasta med kjøttssaus), grøvbrød med makrell i tomat til lunsj,spiste 200 g jordbær når jeg kom hjem, det var da jeg hadde begynt å føle meg dårlig, tenkte det var fordi jeg hadde spist for lite, og jeg var veldig sulten. Så jeg varmet opp tre pannekaker (100 g), ble bare dårligere, så jeg spiste to brødskiver med ost på.. Så gikk jeg en del timer uten mat før jeg spiste isen og 60 g hvitløksbruschetta litt etterpå fordi jeg kom på hvor sulten jeg var..

Veldig,veldig dårlig.... =( 1600 kcal tilsammen..

 

Også er jeg litt irritert, jeg skrev i en tråd i nyttige tips som heter "fest fyll og bakfyll"

om det å drikke alkoholfritt uten å si at det er alkoholfritt.. Du kan jo lese svarene jeg fikk, føler meg litt småfornærmet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så dårlig å føle at man lever på kjæresten! KJenner feelinga! Men vi er heldige som har så snille og støttende kjærester som vil hjelpe oss i dårlige økonomitider :)

 

Off, hørtes ikke ut som du hadde en god dag igår nei! Men se positivt på det.. ble bare rundt 1600 kcals, det er jo ikke galt! Tenk etter hvordan en dårlige dag for ett år siden hadde vært? Hvor mange kcals inneholdt en dårlig dag da?

en dårlig dag for meg før, kan jeg tippe innehold hvertfall 3-4000 kcals.. En pose chips, en plate sjokolade.. masse middag osv..!

Du må bare tenke at du har kommet en lang vei, du har klart å begrense deg til 1600 kcals på en dårlig dag!! Jeg er stolt av deg!

Jeg har lest gjennom tråden du skrev om, og jeg må bare si at jeg ble irrritert selv! Fy søren, hva er greia med å miste integritet av å ikke si at man drikker alkoholfritt? Jeg synes det er en kjempebra løsning jeg, for mange folk blir irriterte på edru personer når de selv er berusa! Så lenge du drikker noe er det helt greitt, ingen så reagerer på at det ikke er alkohol i det så lenge de ikke vet det!

Jeg var på fest dagen før jeg skulle ha eksamen, jeg skulle ha eksamen en lørdag(!) og til og med da var det folk som prøvde og prakke på meg alkohol, selv om de visste jeg skulle ha eksamen dagen etter! Det viser bare hvor "viktig" det er at alle drikker alkohol på fest!

Og jeg er heller ikke enig med at det er fjortisstendenser å drikke alkoholfritt "i skjul".. You go Katza, synes det er en bra løsning jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo sant det, mine dårlige dager nå ville vært gode dager før:p

 

I dag var det fest hos meg, hadde til og med kjøpte en lavkalori-øl i tillegg til den lille kronenbourg-six-packen min. Men drakk den ikke opp, lagde meg ikke noe drinker heller, så det ble med de tre halvliterene den six-packen utgjør:) Spiste heller ikke chips, så nå blir det middag. Eeeeeeevig seint middag, noen folk ville jo aldri gå.. Blomkålsuppe og hvitløksbruschetta. Nom. 1500 kcals sånn ca, hvilket er helt okei for en party-fredag=)

 

Ja, det er helt utrolig, må si jeg har problemer med å finne meg i å bli kalt sånne ting.. Direkte eller indirekte. Uansett, et råd er et råd, man er ikke her inne for å hakke på andre heller, passer det deg ikke; nei, så drit i å bruke det, men si takk alikevel tenker jeg. Jeg merker jo faktisk selv at når det er EN person som er edru så blir det litt demper på stemningen, fordi jeg føler hele tiden at vi holder han/henne utenfor. (sånn automatisk klarer man ikke inkludere dem på samme måte, og man føler seg skikkelig teit sammen med en edru person når man har helt nedpå litt:P)

Men det er fint å høre at du er enig med meg, det gjør meg mindre irritert:)

 

Ja, lol, jeg har dratt med meg venninna mi på byen dagen før eksamen hennes selv jeg, jeg er en sånn en jeg også=P Men jeg mener det jo godt, alle mener det godt, vi vil jo bare at alle skal ha det gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er så klarer å drikke så lite når du er på fest! Jeg er en alt eller ingenting persone.. Enten så drikker jeg ikke, eller så blir jeg dritings.. INgen mellomting her i gården:p

 

Off nei, jeg har hatt en dårlig dag.. Vi maler litt hjemme.. Så orka ikke lage noe mat på kvelden på fredag.. det ble mc donalds:S Men endte bare på 1600 kcals så ikke noe stress:p

 

Igår derimot spiste jeg brownies og is :D Har ikke orka å regna ut hvor mange kcals jeg spiste da.. Får bare være flink idag.. Så vekta forhåpentligvis ikke viser opp imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høhø, ja jeg har jo vært dronningen av "ta igjen" denne uka.. Har gått fra å spise is til middag og drikke øl med 0,4 trimpoeng til å bare spise grønnsaker og kjernesunne ting og ha 6 trimpoeng osv:P

Satser på at vi gjevnt over har hatt en god uke da=)

Jeg har bare 19,etellerannet tp i dag, så jeg må nok gå meg en inmari lang tur. Jeg SKAL ha 25!

I går ble det wokgrønnsaker, kylling bbq-saus og røtstipoteter, nom.

 

ah, mcdonalds og maling.. been there, done that, da vi pussa opp lille leiligheten vår her ble det mye ferdigmat. Mest fordi vi ikke hadde ovn:p Og det var mcdonalds HVER gang han var på perm i fjor.. i år tror jeg faktisk ikke jeg har spist på mcdonalds.. Jeg er egentlig en sånn alt eller ingenting-person jeg også nemlig, å gi meg en cheeseburger er litt som å gi et glass vin til en alkoholiker.

Men jeg skjerper meg, jeg har endelig insett at jeg har vaner å bryte og dette er en av dem. Det er inmari praktisk å kunne skjeie ut under kontroll=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off nei, det skal ikke være lett :D Men vi klarer hvertfall å hente oss inn igjen! Det er jo veldig bra!

 

Denne uka ble det 21,7 trimpoeng, veldig fornøyd med det! =) Ellers er jeg veldig spent på veiedag imorgen, er egentlig ganske greitt fornøyd med innsatsen min denne uka.. Har ligget mellom 1500-1600 kcals hver dag.. Fredag var jeg på 1700, å igår har jeg regna meg frem til cirka 1800.. Absolutt ikke galt.. Med 21 trimpoeng skal jeg jo faktisk ha 1900 kcals hver dag, så ligger litt under, liker det best sånn =)

 

Ellers har jeg bestillt inbody analyse nå, gleder meg masse til å få vite hvor mange kilo fett, hvor mange kilo muskler osv jeg har.. skal bli spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!! Var ute å gikk i tre og en halv time og jeg endte på 24,5!!

Jeg mangler ET HALVT poeng, så irriterende!! Jeg er så stiv og verker i hele kroppen, jeg ORKER ikke trene mer :D Sånn går det når man slækker midt i uka og må ta igjen treningen i helgen..

 

Høres ut som du har hatt en god uke, ja=) Synes ikke jeg har vært så flink jeg, har ofte gått over fire timer mellom måltidene, jeg har ikke spist grønnsaker hver dag.. Jeg har jo tatt igjen en del dager da.. Men.. nei, jeg vet ikke helt hvordan uka har vært jeg.

Nå sitter jeg å spiser salat med avocado i, det er kjempegodt, slipper dressing for det blir så fett. =)

 

Oi, er ikke sånne analyser dyre? Høres morsomt ut da=) Må bare stole på badevekta mi jegxP

 

Og JA, vi klarer å hente oss inn igjen, og vi klarer det FORT, vi utsetter det ikke til vi har lagt på oss fem kilo og DET er bra=) Og ingen av oss har detti ut av forumet enda, etter flere måneder og det lukter det skryt av. *klapp for oss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24,5 trimpoeng ja, det er surt...! Men samtidig må du være vanvittig fornøyd med nesten 25 trimpoeng!

Blir spennende å se hvordan det går me deg på vekta etter ei uka du ikke er helt fornøyd med!

 

Jeg hadde gått ned 1,1 kg siden sist mandag:D KJempedigg! Håper det fortsetter sånn!

 

Jaaa, vi er supergode! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum, ja, nå er det visst din tur, jeg gikk bare ned 300 gram=s Men,men. Ned er ned, nå er det jo 5 kilo totalt, får være glad for det:P

 

Men gratulerer til deg da!! =) Er godt noen av oss har en skikkelig nedgang xP

Jeg klarer bare ikke å glede meg over 300 gram, det irriterer meg.. Ut i fra det jeg kan se så var forrige uke ganske lik som uka før.. Det betyr jo bare at jeg ikke har noen kontroll på hvorfor jeg går ned, da er det jo bare flaks og uflaks=(

Har ikke noe problemer med å gjøre en innsats, men det er vanskelig når det er helt tilfeldig om det funker eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. ja, her var det stille om dagen:p

 

har gått igjennom ukene, ser ut til at den uka jeg gikk ned spiste jeg en halv kilo mer grønnsaker og en hel kilo mer frukt, spiste mer kylling, mindre brød, trente mindre styrke, drakk litt mer vann og spiste mye oftere. Såh, da er det vel bare å kjøre på.. Håper jeg..

Spiste forresten mindre pasta den uken jeg gikk ned 300.. Kanskje pasta ikke er så ille:p Får håpe det ikke er det, ble middagsrester til frokost:p Ellers har det vært grønnsaker til lunsj, smoothie til mellommåltid også blir det kyllingwok og røstipoteter til kvelds.

Nå må jeg bare finne på en middag for meg selv, mens jeg venter på at pizzamannen min skal komme seg hjem fra jobb:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii =)

Så "synd" med "bare" 300 gram.. NEida! 300 gram er bra! Husk at du har begynt å gå ned noen kilo nå, og da går det treigare! Og i tillegg er du jo ikke superovervektig så da er det jo mindre og ta av vet du!

 

Men det kan ikke ha noe med at du måtte ta igjen dårlige matdager og treningsdager? At kroppen ikke tåler noen "dårlige" dager? Eller? Bare et forslag:p

 

Ellers virker det jo som om du har superkontroll over det, med å se gjennom ukene og sånnt liksom :D

 

Ellers fikk jeg ikke tid til å skrive her inne igår, var på lesesalen fra 8-15, så var det å sitte i kø hjemover, lage middag, hente hunden også spille kamp! Etter kamp var jeg helt skutt, spilte 55 minutter!! Det er det lengste jeg har spilt så langt i sesongen... Så fremgangen er der, absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noo, jeg er ikke halvveis en gang, jeg vil ikke begynne å gå ned sakte nå:D

Jeg fåt trene mer styrke, få litt mer muskler, så går det fortere.

Nei, jeg får se, spise sunt og ofte og lite og trene mer styrke, alt jeg ikke gjorde forrige uke. Og ikke "ta gjen", kanskje det hjelper, hva vet vel jeg. Kan leve med 300 g i uka, men det er surt om det bare er 300 g uansertt hvor hardt jeg jobber=(

 

Gøy å se fremgang da=) Merker det selv også, er i mye bedre form.

Hvordan gikk kampen? mye tp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kilo til skal du gå ned?

Forstår veldig godt at det er kjedelig å gå ned 300 gram uansett hvor flink man er.. Bare husk at ved å trene styrke går det lenger tid å gå ned i kilo, for muskler veier mer en fett :D Men det positive er jo at kroppen blir finere! :)

 

Jeg er veldig fornøyd med egen innsats! Følte jeg spilte den beste kampen til nå! :) Men vi tapte da ;/ Men men.. ikke verdens undergang.. 3,5 gratis trimpoeng! Føler trimpoeng fra fotball er "gratis" for føler ikke jeg trener, har det jo så gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det vil gå saktere i begynnelsen når man bygger mer muskler, men så går det fortere når man bare opperettholder muskelmassen, da muskler krever sykt mye energi.

Jeg vil ned til 57, det var egentlig et random tall jeg satte meg for lenge siden, men jeg kan likesågodt følge det. Da har jeg 10,6 kg igjen. Men vet ikke helt om det går, jeg veier mye pga muskler, (det er en familie-greie, jeg bygger muskler selvom jeg ikke vil:p)

 

Hurra da, vant jeg i går, jeg fikk 4,1 =P Trente en time rockering, 20 min styrke og 20 min dans.

Jo, også gikk jeg til jobb da, så det var jo 10 min gange i tillegg. Alle monner drar osv:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig som veier under 70! Gleder meg så vanvittig til å se 60 ett eller aent :D

Jeg har så lyst til å veie under 70 når jeg gifter meg!! Det er 8 uker til, og jeg mangler 5,6 kg.. Så ved topp innsats nå så bør det gå!! 1 kg i uka så er jeg 67 kg.. Det hadde vært fantastisk!! :)

 

Æsj, ikke særlig kult at du vant.. LIker det ikke! Må nesten slå deg idag tror jeg! Skal på treningssenteret med ei vennine, håper hun er motivert for ei lang treningsøkt!

 

Jeg gleder meg til å få vite hvor mange kilo muskler jeg har i kroppen! Håper ikke fettprosenten er for avskrekkende! Hva er normal fettprosent egentlig ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, bare prøv å slå meg du:p *mohaha*

 

Jeg ligger på ca 28 i fettprosent i alle fall. Tror alt opp til 30 regnes som normalt, men er ikke helt sikker..

 

Er ganske glad for å ha funnet igjen 60-tallet, det er en herlig følelse. Har ligget å duppet på 70-73 så imari lenge, å se 67 er kult. Det nærmeste jeg har komemt før er 69, den holdt jeg ikke lenge:p Vi kan jo satse på en kilo i uka begge to, krysse fingrtene for at det går! Nå har ikke jeg noe bryllupp som venter på meg, men jeg kan jo konkurrere litt med deg alikevel=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve! Og jeg skal klare det! :) Konkurranseinnstinktet er på plass!

Jeg googla fettprosent og fant ut at på kvinner er det normalt med mellom 20 og 30 prosent..

Heldig du som har normal fettprosent.. Jeg tipper min fettprosent er cirka 40 ;p

Jepp, 1 kg i uka må være målet! Hadde vært så gøy..!

 

Idag er det 3 uker siden sist jeg drakk pepsi max, eller spiste godteri! i tillegg så er det 24 dager siden jeg drakk alkohol! :) woohoo, føler det fortjener en belønning.. me hva? Hmm, med 17,50 på konto og sjokolade ikke er lov er det ikke mange muligheter..

Kjæresten har så lyst til å bowle ikveld, får vi trimpoeng av det kanskje? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert ikke så mye da:p Hvor høy er du forresten? Jeg er bare 167 cm høy, så det at jeg veier under 70 er ikke nødvendigvis veldig bra:P

 

Jeg har heller ikke spist godteri på en stund.. Men det er helt tilfeldig, faktisk, har ikke spist noe siden.. En stund før påske, har brukt det på mer kaloririke middager og øl, så det har ikke vært plass til godteri. Brus har jeg ikke drukket på åtte år, så føler ikke jeg fortjener noe belønning for den=p

Men du er kjempeflink som ikke driker alkohol da!! Hadde jeg prøvd på det ville jeg blitt så usosial at jeg rett og slett hadde blitt usynlig tror jeg. Jeg trenger nye venner ass:p

 

Belønning kan jo være en ekstra god middag? =)

Bowling.. høhø, tror ikek du klarer å dra så inamri mye Tp ut av det, men:P Det er jo bedre enn å sitte på ræva! Selvom det er vanskelig å registrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 168 sist jeg målte meg.. Så da er vi jo cirka like høye! Nå har jeg målt bmi gjennom to forskjellige "kalkulatorer" den ene mente jeg hadde en bmi på 26 og den andre på 26,6.. Trodde bmi ble utregna etter en bestemt formell, så trodde det skulle bli samme resultat.. Men uansett. bmi på 36 regnes som overvekt!

Når jeg ser meg selv i speilet tenker jeg ikke at jeg er overvektig, bare at jeg har noen kilo for mye :D

 

ikke drukket brus på 8 år nei! Ikke i drinker heller?

 

Før var det alltid sånn at når vennegjengen skulle samlest så var det drikking.. Vi er alltid hos oss, vi er en gjeng på 4 par, og det er bare vi som har leilighet, så da blir det hos oss:p Så nå når jeg ikke drikker alkohol så inviterer jeg de på middag, eller på spillekveld.. Ellers elsker kjæresten min bowling så det blir mye bowling med hele gjengen.. dette er tiltak som jeg har gjennomført.. Så ved at jeg ikke drikker alkohol, blir det ikke mye alkohol på vennegjengen heller;)

 

Søren altså, jeg trodde bowling ble regnet som en sport jeg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke jeg så overvektig ut da jeg lå rett over bmi-grensa. Nå har jeg jo endelig kommet meg under da=) Nå er jeg på 24, er 67,6 kilo så pga 100 gram tipper jeg mot 24 istedet for 23:p Men poenget mitt er i alle fall at jeg tror vi to veier litt mer enn vanlig, når vi ser på midjemålene våre så veier vi jo det samme som folk som er to-tre størrelser mindre enn oss. Jeg ser på ingen måte overvektig ut, jeg er bare missfornøyd selv=p

 

Pfh, når mine venner kommer på middag eller vi skal ut å bowle eller spille så blir det alkohol da og:p

Jo, jeg drakk en liten flaske sprite en gang for to år siden, jeg var kjempekjempekjempetørst og det var det eneste som var i nærheten. Var på et julemarked på en skole, fikk ikke tak i noe vann.

Også skal jeg jo ikke garantere for at jeg ikek ahr drukken en drink med brus i, men jeg har i så fall ikke blndet den selv=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant! vi har nok masse tunge muskler i kroppen! :D Gratulerer med normalvektig! woohoo ;D

 

Mitt midjemålet gikk ned 1 cm sist uke, fra 80,5 til 79,5 dvs at det er mindre enn det som er helsefarligt! :) Er det ikke over 80 soom er helsefarligt? Tror det:p

 

Heeh, hva slags alkoholisert vennegjeng er det du har da:P?

 

Nå er jeg såå klar for trenings, treningsklærna er på! En nike treningstights som jeg ikke har brukt på lenge den var så fryktelig stram og ubehagelig, men nå føles den egentlig ganske greit ut:D!

 

Ellers blir dette en karbohydrat dag! Spiste spaghetti og karbonadedeig både til lunch og mellommåltid.. Synes det blir litt for dumt å kaste det.. Så jeg spiste det.. Men etter 3 måltider er jeg abre oppe i 680 kcals.. Så ja =)

Jeg lever litt etter det at det er antall kalorier du får i deg som er viktigst (så lenge de ikke kommer fra sjokolade).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...