Gå til innhold

God tid på bikinifin?


Katza

Anbefalte innlegg

åååå! du er råflink altså!!!

Jeg er så missunnelig :) haha.. jeg ser at missunnelig er feilstava.. men har ikke peiling på hvordan det skal staves, ser i hvertfall feil ut :D

 

Styrketrening er nice! Sist uke hadde jeg 5 økter med styrke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 739
  • Created
  • Siste svar

Veiedag idag, og vekta viste 72,3 kg, noe som ikke var så galt som jeg frykta... men det vil si jeg har holdt meg på det samme, selv om jeg har skeiet ut en del... Jeg har sykla til og fra jobb hver dag sist uke 2*4,2km... så det hjelper jo på litt i og med jeg ikke har trent på lenge... Jeg jobber som sagt i barnehage, og med alle bakterier som florerer der har jeg blitt syk, så jeg er tett i hodet, og snørra renner i tide og utide ;)... men jeg trossa det og sykla til jobb idag likevel, men etter noen timer klarte jeg ikke mer, så jeg ble sendt hjem... og fikk dagen imorgen til å komme meg på... så imorgen skal jeg gå en tur i byen for å handle inn ting og gjøre noen ærender for å få liitt frisk luft ;)

 

ellers var jeg ute på lørdag, og i løpet av 12 timer ble det 7-8 øl, en cider og baileys.. og det er mer enn jeg pleier å drikke, men jeg tok det ganske rolig, så da holdt det seg jevnt.. :)

 

Dere er virkelig så flinke til å gå ned!! Målet mitt nå er å gå ned 69 kg i løpet av 3 uker, altså 2,3 kg, og da må det jobbes hardt!! Tenkte å starte på Bislet Bad denne uka, men får se an formen litt, dumt å dra det ut og bli langtidssjuk istedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millaaa: Misunnelig, så nesten ;P Og jeg er egentlig ikke noe flinkere enn deg, jeg har bare hatt mindre forstyrrelser (type eksamen, bryllupp,reiser osv), og du vet jo at mye av grunnen til at jeg har vært så flink er på grunn av deg og konkurransene våre=p

 

Mie: Det er faktisk ganske bra å kunne stå på stedet hvil etter "så mye" drikke. (I utganspunktet er det jo ikke ekstremt mye, men alkohol pleier å ha veldig negative effekter på kroppen..)

Også er det fint at du klarer å bruke kroppen litt selvom du er litt syk og ikke gripper tak i den første og beste unnskyldningen du får tak i! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg så var dette mye drikke, men så var dette over lengere tid enn jeg pleier å drikke også da, så da går det vel kanskje opp i opp.. Men jeg har jo hørt at alkohol ikke er spesielt bra... og det bryter jo også ned immunforsvaret, så ikke sikkert det hjalp noe på i forhold til det å bli syk...

 

Jeg skal nå ta en dusj, og så gå ut en tur... gjøre noen ærender og bare gå av meg å være syk har jeg tenkt ;) hehe... høres veldig logisk ut... ;) men jeg tror det er bedre å gå litt rolig rundt enn bare å sitte inne i senga og sofaen og synes synd på seg selv :) så.. so long :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mie: Du er helt vanvittig heldig, hadde jeg fått i meg all den alkoholen hadde vekta vært minst 1 kg høyere.. kroppen min reagerer helt sykt på alkohol! Så nå har jeg en pause fra alkoholen..

 

 

Fra og med 1. septemper skal meg og en god veninne ha konkurranse, vi skal begge slutte å røyke!!!! Ikke drikk brus, kutte veldig ned på sukker og ingen alkohol.. I tilegg skal vi kutte ned på karbo, dvs spise mye blomkål og brokkoli i stedet for pasta og ris... jeg gruer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror ikke du tar litt hardt i da, millaaa? Synes liksom du plutselig gjør alt på en gang, jeg hadde ikke klart det, jeg kan ikke være superflink hele tiden, jeg "må" gjøre noe feil, sånn at jeg ikek føler at jeg har alt for høye krav til meg selv.

Jeg spiser jo faktisk pasta opptill 6 ganger i uka, ofte spiser jeg pastarester til frokost, karbohydrater er ikke så ille så lenge du trener nok og det har du jo ikke noe problemer med?

 

Selvølgelig, om du klarer å slutte å røyke,ikke røre alkohol, trene, ikke spise sukker, ikke karbohydrater og neten leve på grønnsaker og kjernesunn mat så er det jo klart at det rent fysisk er bra for kroppen din, men man må jo passe på sin psykiske hygiene og, jeg hadde aldri klart å gjennomføre noe hvis jeg syntest det var helt grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jo, det kommer jo til å bli hardt ;)

Men det er det eneste som fungerer for meg, viss jeg kun skulle sluttet å røyke f.eks hadde dette gått utover andre ting, da hadde jeg f.eks spist mye mer snop!

Jeg må enten gjøre alt eller ingenting.. Ellers har det ingen effekt.. Rart, i know.. Men for meg er det lettere å kutte ut alt i stedet for bare litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, jeg ser jo tankegangen, og jeg måtte jo gjøre det med godteri, kuttet det ut i over et år før jeg klarte å spise normale mengder av det. Men det er fortsatt viktig at du ikke presser deg selv for hardt, i alle fall at du har en plan å "falle tilbake på".

Det høres kanskje rart ut når man leser det, men det er så lett å gi opp HELT hvis det er småting man ikke får til.

 

Men må det være absolutt alt på en gang da? Hva hvis du f.eks kutter det verste og det som kroppen er mest avhengig av, som sukker og røyk? Også ikke er så nazi på karnohydratrik mat f.eks?

 

Sier absolutt ikke at du burde "kutte ned" på ting du vil slutte med, det er jo virkelig den vaskeligste veien man kan gå, jeg har sldri vært borti noen som har klart å slutte med "ja, etter denne pakka her så slutter jeg"-holdingen.. Eller folk som reduserer inntaket til bare festrøyking og lignende.. Det beste er å gi seg på dagen, poenget mitt er bare at du trenger kanskje ikke kjøre på med ALT på en gang?

Det er jo veldig imponerede hvis du klarer dette over tid da, men sånn av egen, lang og kjip erfaring så har det å være for streng med seg selv på alle områder en tendens til å gå feil vei og ha en del kjipe konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at den alkoholen har gjort større skade, men jeg skal jo ikke klage på det ;)

 

Idag har jeg, til tross for forkjølelse og tett i hodet og sliten vært ute og gjort mine ærender... Jeg har jo ikke vært på jobb idag, så jeg har tatt det med ro... Jeg har gått rundt i byen for å gjøre mine ærender. Så til sammen har jeg gått i ca 2,5 timer, og tatt det med ro så langt det lot seg gjøre... Jeg er ikke en perosn som er vant til å gå sakte, så jeg strena jo bortover, og ble fort veldig varm, kvalm og svimmel, så det var ikke så lurt, men formen er mye bedre da, så det hjalp nok på ;) Maten idag har heller ikke vært så værst :)

 

Imponerende om du klarer det der millaaa! Er det helt kutting av alt for resten av livet, eller er det for en periode eller hva er planen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er egentlig at røykeslutten skal være for alltid (selvfølgelig) ;) Det å ikke spise sukker er første mål frem til jul, jeg MÅ spise snop i jula, sånn er det bare med den saken..

Det med karbo er ikke det mest viktige, jeg elsker jo karbohydrater, så har ikke tenkt å slutte med det, bare kutte ned å bruke mye grønnsaker i stedet.. For eksempel spaghetti og kjøttdeigsaus er jeg avhengig, så klarer nok ikke å kutte ut det... Men det er heller ikke tanken å leve på lavkarbo, bare kutte ned mest mulig.. Til frokost kommer jeg fremdeles til å spise havregryn, selv om det er fult av karbohydrater..

 

Ellers snakket jeg med svigerinna mi igår, og vi vurderer sterkt å melde oss på grethe roede kurs som starter nå 31. august, jeg har veldig lyst, men ikke uten henne.. Orker ikke alene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKei, skjønner.. det er et tøft valg av deg/dere!! Dere må ha masse lykke til iallefall ;)

 

Ellers idag har jeg vært på jobb igjen idag, og kost meg med de herlige barna!! sykla til og fra i høljende regnvær, noe som var litt skummelt med tanke på alt vannet som hopet seg opp, men det gikk da bra ;) Ble ikke noe innmelding på Bislet Bad som jeg vurderte da fordi det ikke frista å sykle 4 km til i regnet gjennomvåt i og med jeg fortsatt er litt syk... Matmessig er jeg veldig søtsugen nå... og vi har butikk i 1.etg, kiwi... noe som er både bra, og ikke så bra... men kanskje jeg stikker ned å kjøper noe frukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ha lykke til da, millaaa=) Men prøv å sett deg en fast dato, bestem deg for et tidsrom på forhånd hvor lenge du skal holde ut uten sukker osv, det gjør det som regel lettere=)

 

Jeg har vært på teknisk museum i dag, og litt rundt i oslo sentrum. Skulle egentlig spise på fridays, men det er jo shitloads med kalorier, så jeg ombestemte meg. Brukte pegene på noe annet drit, en magisk åtterball, en søt voss-flaske, katteører med bjeller på, et lite timeglass med noe grønn guffe inni.. og en liten pastilleske formet som en super mario-stjerne:p

Også fikk jeg verdens søteste, lille kniv av kjæresten min, den er fra spyderco, er 3 cm lang og kan henge rundt halsen^^ Det inneholdr i alle fall ikke kalorier:p Gikk i 3 timeri strekk bare i sentrum, så trente jeg styrke i litt over en time her hjemme, så det bled poeng i dag og gitt.

 

Ble det noe frukt på deg da, mie? Virker slitsomt å ha kiwi så lett tilgjengelig når man har lyst på noe godt o.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe takk :-) Datoen er 1. september t.o.m 23. desember.. I jula er det lov å spise myyye godteri!!

 

Jeg hadde ikke klart og hatt en butikk kun noen trapper ned, da hadde det blitt mye godt å spise utover kveldene ;) Glad jeg må gå i 7 minutter, eller kjøre i 1 minutt. Må hvertfall ut av huset og på med jakke...

 

Jeg vil og til Oslo! Oslo er en kjekk by faktisk.. Skal si du var fornuftig når det kom til handlingen katza ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble ikke frukt den kvelden, det ble desverre en tortillalefse, med en salat jeg hadde stående fra middagen... ikke så galt i salaten, men tortillalefsene har jo over 200 kcal hver seg... ikke bra...

 

Det er så mange utenlandske butikker i nærheten med billig frukt og grønsaker, så blir det mye frukt.. På vei hjem ikveld kom jeg forbi et slikt sted, og det ble massse frukt. Kjøpte en 3kilos bit av en vannmelon til 24 kr, samt druer, fersken, sukkererter og pærer ;) Digg!! Så tenker litt på å kjøre sånn rensediett noen dager, kanskje fra mandag da det er mer vanlige spisetider :)

 

Idag ble det litt ekstra gåing da jeg hadde besøk av søstern og niesa mi på 2 mndr :) vi spiste ikke så værst, men ble en mcflurry til slutt... Jaja... sånn går det...

Sykler fortsatt til og fra jobb, og formen blir bedre og bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke si mc flurry!!! Jeg elsker mc flurry... Jeg har tenkt konstant på mc flurry di siste dagene, har ikke spist det siden før bryllupet (19.juni).. Før det hadde meg og mannen sånn deal at vær helg delte vi en mc flurry.. Han er ikke så glad i det, så trenger ikke en hel, og jeg trenger ikke en hel pga kaloriene ;)

 

Men altså, jeg er sur, veldig skuffa og lei!

Jeg har vært kjempeflink siden mandag, spist bra og trent hver dag.. ingenting godteri og ingenting potetgull.. Forventa gode tall på vekta idag... Men neida!!!! Opp 700 gram siden mandag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor veide du deg i dag? Trodde mandag var dagen din?

Det kan jo godt være vannsamling.

 

Hvis det er noen trøst så har jeg sikkert gått opp selv, har spist mye, har ligget 5-600 kcal i minus, og jeg pleier jo å ligge på 1000.. Kroppen min har sikkert bare godt av det, problemet er jo at den del av disse kaloriene kommer jo fra f.eks is.. I går drakk jeg 3 øl (0,33), selvom jeg dro på byen uten penger.

 

Jeg har ikke spist mcflurry siden.. en eller annen gang tidlig i fjor tror jeg. Sist gang jeg spiste på mcdonalds var 23 desember 09:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, mandag er veiedag.. Men jeg følte jeg hadde vært så flink med bra mat, og mye trening at jeg ville se resultatet... Men burde nok ikke gjort det.. Nå er jeg bare i gi faen modus.. Når jeg føler jeg gjør alt riktig, men likevel ser oppgang er det ikke lett å holde motet oppe...

 

Men, du kommer garantert til å gå ned Katza, bare vent å se... Jeg tipper 900 gram!

 

Men, nå er treningsklærne på, og det er klart for enda en runde...... blææææ.. treningslei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høhø, neppe, jeg er så matglad denne uken at det ligner ikkeno:p

I går laget jeg muffins, bare for morro skyld, peanøttmuffis, mokkamuffis og cappuccionomuffins. Syke mengder med kalorier, EN cappuccinomuffin inneholder 789 kcal xD Har ikke spist noen av dem da, men kjæresten min skal få æren av det. Sende han av gårde på jobb i dag med en lunsj på 2000 kcal.. Det er noen som kan:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

McFlurry er jo digg, men jeg spiser det veldig sjeldent :) en ting er at jeg ikke har kollektivkort i Oslo og derfor går alle steder jeg skal, men jeg spiser jo også litt usunne ting på de tingene jeg går til ;) men det er jo bedre enn å spise de usunne tingene hjemme, og ikke bevege seg i det hele tatt... Jeg prøver jo å tenke over hva jeg spiser da, og i rimelige mengder så skal det jo ikke være så galt...

 

Igår fikk jeg ei venninne på besøk, og det ble både Ahlgrens sure biler og en Stoooor sjokoladaplate på deling, og kan si alt gikk ned mellom skravling og oppdateringer!! samt at vi spiste ristorante-pizza en til hver, sånn med tynn bunn... til lunsj var jeg på butikken, kjøpte et 3-kant rundstykke med sjokade... Så ikke mye positiv spising igår...

 

sykla til jobb i regnvær igjen da,så føles ikke som jeg kommer til å bli frisk med det første... men er jo bare litt småhosting og snufsing som henger igjen da.. ;) til uka SKAL jeg starte treninga på Bislet Bad!! Kanskje jeg stikker bort imårra, om jeg ikke har noe annet å ta for meg!! :)

 

Katza... at du klarer å bake så mye digg uten å spise noe selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får poppe noen c-vitaminer, drikke mye vann og HIVE Innpå med hvitløk. Superkur:p

Du er flink til å sykle da=) Får aldri sykla jeg etter at mannesaken her i huset fikk seg sykkel så stjal han låsen min, så det er to syker på EN lås.. SÅ en av dem må stå ulåst og det er jo ikke så lurt. Men jeg foretrekker å gå uansett.

 

JEg smaker jo på det jeg baker da, for å sjekke at det ikke smaker skikkelig drit, men jeg spiser det ikke. Hadde sikkert gjort det hvis jeg ikke hele tiden hadde dette bildet i hodet mitt hvor jeg registrerer noe som inneholder nesten 800 kcal i tillegg til alt annet.. Det gjør vondt:p Men jeg synes det er morsomt å bake, og det lukter så godt i hele huset og det er jo motiverende i seg selv å ha godter i skapet, øl og muffins i kjøleskapet og is i frysen også la vær å spise det. Man føler seg liksom ekstra flink=)

 

I dag så skal jeg lage naanbrød, det kan jeg spise ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOOOW! Det er sick, 800 kcals i en liten muffins!! ;) Det vil jo egentlig si at i løpet av en dag "trenger" vi ikke mer en 2 slike muffins ..

Off, tror neppe jeg hadde tatt sjansen på å lage noe sånnt.. Måtte jo bare spist en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaaa.. LITEN er den vel ikke akkuratt:p Jeg lager amerikanske muffins, jeg får ikke hånden min rundt halve muffinsen en gang, de veier ca 200 gram hver=p (jeg lager røre til 16 "norske" muffins, men fordeler det på former som er så store at det blir bare 6)

Men det er jo fortsatt 3-400 kcal pr 100 gram, så det er IKKE helsekost:p

 

De ser veldig pene ut der de står i kjøleskapet da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg lyst på kake.. Mmm.. men jeg skal ikk ebake, gidder uansett ikke å rydde opp, jeg skal slenge meg i puffen min og spille x-box og dippe agurk i ekstra lett creme fraiche med paprika, chili og hvitløk!

 

Skal forresten inrømme at jeg tok meg en halvliter i går, så jeg har øllet to ganger på en uke.. *dask på lanken*.

Men det er i alle fall bare 3 halvlitere tilsammen, kunne vært verre=P

Har fått over 30 poeng og ligger ca 6500 kcal i minus totalt, målet er 7000 som i teorien skal tilsvare en kilo.. Men med tanke på så mye drittmat det har vært skal jeg godt ha klart å legge på meg alikevel, så jeg gruer meg litt til i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såå... idag har jeg kunn gått en liten runden for å kjøpe noen grønnsaker... ellers har jeg sitti inne og sippa til sesong 5 av Gray's Anatomy.. jeg må komme ajour med den sesongen som går nå... slev om jeg så episoden som giikk på tirsdag... så her renner tårene som bare det...

 

Etterpå skal jeg lage en matplan og treningsplan for kommende uke... Jeg skal planlegge alle måltider med ingredienser og innkjøp, også skal jeg planlegge trening slik at det blir gjort!! Gleder meg til å komme igang med det! Jeg har bestemt meg for å bli flinkere til å lage ordentlig middag, så jeg gleder meg til å sette igang med alt!!

 

Ble hamburger med ei venninne idag, vi spiste hjemme hos meg.. så ble karbonade, hamburgerbrød, salat og tomat, og selvfølgelig vann til ;) Jeg er av de heldige som ikke liker brus (mest fordi jeg slutta fordi det var usundt, og nå er jeg ikke noe glad i det lenger), og saft er jeg heller ikke så glad i... ;) Så for min del har det gått i vann i mange år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...