Gå til innhold

God tid på bikinifin?


Katza

Anbefalte innlegg

Haha, jeg bruker også for mye smileys, så jeg må bruke "=p" sånne istedet!

 

Så kos da!

Virker koselig å gifte seg=) Men føler liksom at jeg aldri vil bli gammel nok til det, er snart 21, men alikevel.. :D

Er bare liksom-forlovet jeg da. Jeg og samboeren min tullet litt med det da vi var 15, så dro han en måned til kina også kom han hjem med to sølvringer. Så det er en slags.. pre-forlovelses ring, en slik.. "vi skal sikkert gifte oss en gang, men vi er ikke akkuratt gamle nok til å tenke på det akkuratt nå"-ring:p

Så i bunn og grunn ble vi forlovet på skoledassen i tiende xD

Ikke en like kul brylluppsreise :)

 

Jeg elsker fløtegratinerte poteter!! Elsker fløte-ting, poteter og ost:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 739
  • Created
  • Siste svar
Gjest Gangsperren

haha!

Jeg måtte le over "forlovelses" historien din Katzaa.. :D Det var egentlig ganske romantisk..(L)

Hvor lenge har dere egentlig vært sammen da? Det hørres ut som en stund, i og med at dette skjedde i tiende.

Jeg er desverre romantisk underernært, så jeg elsker å høre på andre sine romantiske historier:p *tragisk ja*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha!

Jeg måtte le over "forlovelses" historien din Katzaa.. :D Det var egentlig ganske romantisk..(L)

Hvor lenge har dere egentlig vært sammen da? Det hørres ut som en stund' date=' i og med at dette skjedde i tiende.

Jeg er desverre romantisk underernært, så jeg elsker å høre på andre sine romantiske historier:p *tragisk ja*[/quote']

Hehe, jeg det var en litt merkelig histore..

 

Vi har vært sammen i ca fem og et halvt år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk unnagjort en 2-timers tur i dag også. Hadde tenkt til å gå en tur i den fine sola, men brukte en halvtime på å finne det fordømte headsettet mitt xD

Så jeg trasket i solnedgang i stedet, hvilket egentlig var HELT okei, det var fortsatt varmt, jeg liker veldig godt sånn mørkt, solnedgang-lys=) Også er det kvelden, såd et er nesten bare jeg som er ute og går:)

 

Men jeg ble angrepet av en fordømt bikkje i dag!! Omg, gedigen, siklende munn full av tenner kom plutselig bjeffende mot meg ut fra ingensteds, det likte jeg IKKE:p

Må ha sett så dumt ut, den hoppet mot meg, så det første jeg gjorde var å løfte armene for å se større ut..vet ikke hvor tanken kom ifra=p Men det funka, også gikk den bakover, men da jeg snudde meg prøvde den seg igjen.. Hmf.

Uansett, hund eller ikke, jeg har over 7 trimpoeng denne uka=D

 

Nå skal jeg bare gjøre et tappert forsøk på å bare spise to burritos..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg må le av forlovelse historien =p skikkelig niice! Nå måtte jeg rett og slett bruke "=p" smiley siden du mente at den ikke telte som smiley..

 

Igår ble det null trening på meg og to middager, åneiii.... Først hadde vi jo somsagt biff og fløtegratinerte poteter men enda på 450 kcals, så det er jo ikke så galt.. Men så ble vi invitert til ett vennepar på grillings, vi hadde jo spist middag så hadde bare tenkt å reise bort for å si hei.. Men etter noen timer i butikker for å lage gaveliste til bryllupet var vi begge sultne, og måtte jo spise litt!

Jeg spiste en hamburger og ei pølse... Ikke altfor galt tror jeg, har ikke regnet ut kaloriinnholdet, men det var grove hamburger brød, og kyllingpølse i lompe.. :)

 

Så nå sitter jeg egentlig her og venter på at klokka skal bli 8.30 så treningssenteret åpner og jeg får svidd noen kalorier :) Det skal bli niice!

 

Ellers, hvordan gikk det med deg og burritosene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt inn alt jeg spiste igår og endte på 1879 kcals, det er jo i overkant mye.. Men er positivt overraska for hadde vel egentlig frykta at resultatet skulle bli over 2000... Så dette skal gå bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en ting er sikkert og det er at du klarer ikke legge på deg av den mengden med kalorier! =D Så det er jo ikke ille=)

 

Det gikk bra med burritosene, jeg laget fire som jeg pleier (vi kjøper en pakke med 8 små lomper, så tar vi fire hver) så tok jeg med meg to stk ut i stua og lot de to andre stå på kjøkkenet. Egentlig et sinnsykt enkelt og effektivt triks som jeg burde benytte meg av oftere.. Forsyne seg på kjøkkenet, fordi når middagen står på bordet er det så enkelt å bare spise litt til. Og litt til.. OOOOOG litt til x)

Så da ble det ca 1350 i går. Og nå har jeg to burritos igjen.. Hmm.. Får spise en til frokost..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant det med det kjøkkentrikset! Jeg gjør ofte det, tar på tallerknene til meg og typen på kjøkkenbenken og lar grytene stå igjen der de hører hjemme, da spiser jeg kun det på tallerkenen, er jo for lat til å gå å hente mer:p

 

Idag er en dritt dag! Nei da egentlig ikke.. Men vi har ett par dager hatt noe som har luktet råttent i kjøleskapet, igår heiv jeg ut en gammel kremtopp som lukta ille, og tenkte ikke noe mer over det.. Idag når jeg skulle lage kyllingwok til lunch derimot! jeg hadde en pakke kyllingfileter i kjøleskapet som skulle brukes til wok, jeg tar ut en kyllingfilet fra pakka, som btw ikke går ut på dato før 17/4, og brekker meg! Det lukta helt jævlig!!!!!! Så det ble ingen kyllingwok på meg. Men jeg hadde en pakke med smårettskinke og tok den oppi..

 

Men neste punkt lista, jeg er utrolig glad i nudler, alltid vært! Liker likom å ha litt karbohydrater i woken, jeg registrerte maten her inne mens jeg spiste, HELDIGVIS! Hadde jeg spist opp alle nudlene hadde jeg fått i meg 697 kcals bare fra en pakke nudler, nå ligger nudlene (mesteparten hvertfall) igjen på tallerken, det var ikke så godt likevel med nudler:p Men for en skuffelse, jeg vet jo at nudler har mye kalorier, har aldri drømt om at en lite pakke inneholder 697 kcals!! Før kunne jeg jo spise to stk til lunch!!

 

Men ellers har jeg hatt en fin start på dagen:p Var på treningssenteret 8.45 og fikk meg 4,1 tp.. Nå har jeg etter 3 dager 7,2 tp :) yeey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, jeg veit, nudler inneholder syyykt mye kalorier. Pluss at imotsetning til pasta så inneholder deg mengder med fett..

Jeg har også oppdaget en del ting som jeg visste var usunt, men blitt overrasket over hvor usunt det faktisk var.. Pannekaker f.eks, er jo rundt 200 stk i EN pannekake.. Og jeg spiser dem liksom med sukker på=P

 

Jeg skulle lage spagetti bolognese med kyllingkjøttdeig en gang.. Fy faen som det luktet..Jeg roper ut i stua at den lukter rart "kylling lukter alltid rart" sier typen.. Så jeg fortsetter å steke, i håp om at lukta skal forsvinne, men det lukter fortsatt rart.. Så han kommer inn og ber meg smake på det.. Lol, hadde det i munnen i et halvt sekund før jeg spyttet det til andre enden av rommet og beina til kjøleskapet og helte innpå med ketchup og alt jeg kunne finne for å fjerne smaken xD Trodde jeg skulle dø, æsjamei..

 

Så flink du har vært da=) Jeg har 7,7! *peke nese* :)

Hjelper med fint vær, tenker det blir en tur ut i dag også, og evnt styrketrening etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viljestyrke89

Hei :)

Hadde veldig lyst å bli med i denne tråden. Jeg har akkurat startet på grete roede. Jeg er en jente på 20 år som ønsker å prøve å gå ned minst 7 kg til jeg reiser på ferie i slutten av sommern. (Men helst 10) Det er veldig store mål, men blir fornøyd hvis jeg bare klarer å endre kostholdet mitt ordentlig. JEg har en stygg vane for å dytte i meg masse godteri, (da mener jeg ikke bare i helgene). I dag fikk jeg stipend, så nå har jeg vært på butikken å kjøpt masse frukt og grønt. Sitter her og leser litt på innleggene deres og blir veldig imponert! Håper at jeg klarer å ha viljestyrke. Men har aldri prøvd helt ordentlig, så derfor føler jeg at jeg ikke kan klage så mye over vekta mi, når jeg dytter i meg all slags mulig usunne greier. Så nå skal jeg gi det et realt forsøk. Jeg går ikke på kurs, jeg har bare registrert meg på nettet, også fått grete roede boka mi fra moren min som har gått på det før. Så hu gir meg litt tips på hvordan jeg kan gjøre ting. Veldig spent på dette her. Håper jeg kan få litt tips fra dere :) og ikke minst motivasjon :) kanskje etterhvert jeg også kan komme med noen lure tips til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit=)

Jeg går heller ikke på kurs, er ikke egentlig noen grete roede-slave heller, jeg gjør det som passer for meg. Og det tok lang tid å finne ut hva det var, men det har jo gitt mye erfaring da.

Men denne siden er det absolutt beste hjelpemiddelet mitt, det hjelper å ha noen å klage og skryte til, noen som kan komme med input og råd og ikke minst noen du kan konkurrere med. Det er ingenting som er så effektvit som en konkurrent, hvis jeg føler meg litt slapp en dag og ikke gidder å trene så har jeg alltid en liten stemme i hodet mitt som sier "skal du skrive det? skal du faktisk sitte der å skrive at du ikke GADD å trene? mens alle andre er flinke liksom, å nei du" også trener jeg alikevel^^

 

Og det er fint å dele tips, det er jo alle disse små,små,små tingene i hverdagen som gjør en stor forskjell for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrytetid:

Jeg gikk en fantastisk go-tur i går, det var sol, det var varmt og jeg og kjæresten gikk i hele fire timer^^

Vi bor på en dritsvær øy, det er fantastisk utmark her, så vi har klatret i åser, gått ved strender, gått i skogen osv osv osv:) Også ble det 5,5 trimpoeng av det.

13,3 tilsammen denne uka:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren Katza, jeg slutter aldri å la meg impoenere av deg;)!

 

Velkommen til vår tråd =) Kjempekjekt! Digger nicket ditt btw, viljestyrke ja:p Sko hatt litt mer av det av og til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viljestyrke89

Takk for det :) hehe var ikke så lett å finne på nick, så syns det passa litt :) Så flink du er katza :) jeg fikk meg noen trimpoeng(3,6) i går jeg også. Var på volleyball trening i 2 timer, ble veldig sliten! Tro det eller ei, men man blir faktisk sliten av å løpe rundt, spesielt når man er veldig få :) og hvertfall når det er lenge siden jeg har rørt på meg ;P Jeg studerer i Tromsø, og her regner det som bare det! Så håper på solskinn snart så jeg kan gå litt turer ute uten å fryse meg i hjel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen problemer med å tro på at det er slitsomt:p

Takk, Millaa, men det er mye din skyld da, må jo ha noe å skryte av!! xD

 

Men jeg skulle ønske jeg hadde noe annet å trene også.. Skal ut å gå igjen nå, men jeg må gjøre noe annet enn å gå!! Jeg gjør jo også yoga, bruker rockering og danser, og løfter vekter (kjøpte en hel haug da jeg skulle i forsvaret) men jeg synes liksom ikke eeegentlig det er nok..

Spesielt fordi jeg får ikke med kjæresten min på halvparten av dette en gang:p

Men det er et billig,billig, lite treningsenter rett utenfor byen, halvtimes kjøretur, 1000-2000 kroner i året.. Får vurdere det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, du liker å skryte ja! Javell, jeg kan også skryte litt ;p Igår trente jeg førtst ei økt på treningssenteret, og etter jobb lokte jeg kjærsten med ut på tur på stranda! Herligt :)

 

Ellers har jeg også veid alt jeg har spist igår og idag for å ha kontroll over hvor mange kcals jeg har fått i meg! Veldig bra ja:p

 

Haha, skikkelig skryteinnlegg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det er jo en ekstrabelønning for å gjøre en god jobb, man får skryte litt:P

Er jo bra at det er mest skryting her da og ikke klaging! =)

Jeg kom hjem fra enda en tur nå (sykt så lenge dette fine været har holdt) men jeg tror føttene mine begynner å bli litt missfornøyd, har føkket opp tre tær, tråkket over, vridd ankelen og faktisk gått meg et stort sår under foten som jeg bare har teipet over x)

Føles litt teit.. :)

 

Er ikke evig flink med maten da.. Har ikke spist sjokolade og kake og sånn liksom, men det har blitt fin pasta, fin ris, tacolefser, ost og sånne matvarer..

Burritos og spaggetti er liksom ikke helsekost selvom jeg holder meg innenfor kvota mi.

Kjæresten driver å maser så smått om pannekaker i dag, og foreløpig har jeg ikke klart å komme med noe bedre forslag som jeg gidder å spise selv=S

 

Du pleier ikke å veie maten, Millaa? Skjønner jeg egentlig godt, det er slitsomt, men jeg begynner å venne meg til det. Heldigvis har jeg gjort det så mye at det er mye jeg ikek trenger å veie lenger, fordi jeg kan tallene i hodet:p

Men du er flink som gidder, det er sååå kjipt og føles så dumt i begynnelsen x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg liker skrytingen din Katza;) Når jeg hører hvor flink du har vært vil jo jeg også være like flink vettu !

 

Idag var det min veiedag, vekta viste det samme som sist fredag, mne med tante rød på besk vet jeg ikke helt hvor reell den vekta er, pleier liksom alltid å gå opp på denne tida i måneden, så vi får se til neste fredag!

 

Jeg er helt enig angående maten altså, jeg føler jeg har stålkontroll over alle måltider utenom middagen, fordi da er det bare jeg som skal spise, men til middag må jeg liksom lage noe som kjæresten også liker.

Igår ble det spaghetti bolognese, veide både spaghettien og kjøttdeigen... Kjenner at det er litt slitsomt å veie alt.. Jeg var helt sjokka over hvor lite spaghetti 100 gr var, for å si det sånn, jeg måtte ha 140 gr for å bli mett:p

 

Nei, jeg pleier ikke veie maten, jeg orker det rett og slett ikke.. Men nå fant jeg ut at jeg måtte.. Jeg må finne ut hvor mange kcals jeg spiser, har veid alt i 3 dager, og har disse talla: 1850, 1439 og 1470.. I og med at jeg har trent ganske mye til nå denne uka er jeg litt skeptisk om jeg kanskje spiser for lite..

 

Men men, jeg er alt i alt utrolig fornøyd, jeg har ikke spist godteri, drukket brus eller alkohol på 10 dager!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle går opp den uka da, tror ikke det er noe å tenke på. Dessuten er det ikke opp, og det er jo viktigst=) Målte du deg?

Det hjalp meg veldig de tre ukene jeg stod stille å se alt cm forsvant i alle fall!

 

Ja, spagetti veier alt for lmye.. Spagetti bolognese er sånn ca det beste jeg vet, så jeg spiser alltid mye,mye pasta og lite kjøttsaus. Hver gang vi skal ha bolognese så er det grønnsaker nesten hele dagen fordi jeg spiser faktisk 300 g spagetti, det føles helt sykt, men akkuratt det klarer jeg ikke spise mindre av.

 

Jeg spiser nok alt for lite jeg også.. Sjekket nå at jeg skal/kan ha 1900/2200 pleier å ligge på 1400.. Dvs at jeg spiser rett over 10.000 kcal mindre i uka enn det jeg trenger. Så, jeg tror kanskje ikke jeg skal trene så mye som jeg hadde planlagt,føler det blir feil å spise så mye.. Håper kroppen ikke tar skade av å spise for lite i fire dager da.. tror du jeg trenger å veie opp for lite mat resten av uka? Altså spise over 1600 de neste dagene, så jeg alikevel får 1600 kcal i gjennomsnitt?

Det var utrolig merkelig å MÅTTE spise mer i går, hadde planlagt meg en mango-is (laget selv av frossen frukt, ananas-juice og yoghurt), men det orket jeg virkelig ikke, så jeg måtte fylle opp med yoghurtnøtter.

200 kcal i 40 gram!! Pleide å spise en boks med sånne xD

 

Middagen i går ble btw wokgrønnsaker og kylling i tikka masala-saus, salat med hvitløksdressing og et naanbrød:)

 

(og jeg bøyer meg i støvet for denne alkohol-greia di, jeg hadde aldri klart å kutte det ut i noe særlig mer enn en helg uten å bli helt usosial og kjip:p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg fant ingen av målebånda! Hadde to stk, å nå er begge borte!! Jeg blir så irritert på meg selv, jeg er verdens mest rotete person, samtidig som jeg hater å ha det rotete rundt meg! jeg rydder derfor hele tiden, men hver kveld sier jeg surt til kjæresten: "Hvordan i helvette klarer to voksne personer å rote så mye?" :)

 

Hmm, akkurat dette her med hvor mye kalorier vi skal ha og sånn synes jeg er ufattelig vanskelig!! Mn jeg er enig med deg i det at så mye som 2200 kalorier hørtes vanvittig mye ut! Jeg trodde det var sånn at når du bare skulle holde vekten så var normalt dagsbehov for kvinner 2000 kalorier jeg:p

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke gått opp til for eksempel 1900 resten av uka for ¨å få 1600 kalorier i snitt, jeg ville nok heller bare ligget på 1600 kalorier resten av dagene.. Egentlig så har jeg vanskelig for at kroppen skal reagere negativt på noen dager med 1400 kalorier jeg..

 

det du sier om å trene mindre en planlagt for å ikke øke i kaloriene høres så rart ut.. Men samtidig vet jeg jo at når du trener mer må jo kaloriene også økes.. Men årh nei, hvem hadde visst at det skulle være så vanskelig å slanke seg? Og i tilleg at det største problemet er å få i seg nok mat? Nei fy søren altså..

 

Men jeg lever litt i den troa at trening er bra, så mye man orker! Kanskje på kort sikt går kroppen i sparebluss, men på lang sikt så bygger man jo muskler uansett hvordan man trener, og muskler brenner jo fett på lang sikt..

 

Jeg tror nok egentlig at litt av det vi ofte gjørt feil er å se alle ting på kort sikt..

Hva tenker du om denne utredelsen min :)?

 

Idag stod jeg opp kvart på 7, uten å ha noen grunn for å stå opp så tidlig.. Da ble det til at jeg drakk noen kopper kaffe, og spiste frokost, for så å vente på at treningssenteret skulle åpne så jeg kunne få dagens økt:p

Dagens økt resulterte i 4.9 trimpoeng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, slapp av, jeg liker lange innlegg:)

 

Vel, jeg bruker 1500 kcal om jeg likker heeelt iro uten å røre en muskel en hel dag, så all bevegelse øker jo det tallet. Og med 30 trimpoeng i uka så blir jo det en del kalorier..

Jeg regnet ut at jeg spiste 7000 under forrige uke, og det resulterte jo i rett over en kilo, så da vil jeg ikke kutte noe mer heller egentlig..

Det er så sært fordi jeg VET jo at 2200 er mye mat, men når jeg bruker 3000 kcal på en dag, så VET jeg jo at det ikke er så mye.. Men uansett hvor mye jeg trener føler jeg mer skikkelig slæsk og ekkel når jeg registrerer så mye kalorier!!

 

Altså.. jeg er veldig skeptisk til dette sparebluss-tullet, men jeg tenker at om jeg kan gå ned en kilo i uka ved å spise NOK.. så hvorfor ta sjansen på å spise mindre? =p

Så jeg tror.. at jeg skal trene normalt, spise 1600 resten av uka og hvis det skulle skje at jeg spiser litt for mye på lørdag, så får jeg helelr tenke at det ikke gjør noe=) Også heller planlegge trimpoengene mine litt bedre så jeg kan spise deretter.

 

Synes det er litt morsomt det du skriver om ryddig og roting.. Føler det helt likt, innimellom så er jeg det folk vil kalle neat-freak, når jeg rydder så skal det vaskes under sofaen og alle skuffer og skap skal ryddes i og er skikkelig nazi på det, men sånn som nå.. Middagstallerknene fra i går står fortsatt på stuebordet og det gjør egentlig ingenting. Så jeg hater rot, liker å ha det ryddig rundt meg, men det plager meg ikke at det er rotete innimellom.. Klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg er jeg. Eneste som plager meg veldig er når det er rot jeg ikke klarer å rydde opp. Da typen kom hjem fra forsvaret og flytta inn trodde jeg at jeg skulle fly på veggen, han har så mye dritt!! Esker og ledninger og bøker og kabler overALT! Og klær, masse,masse,masse klær og jeg har ikke noe sted å rydde det vekk!! :)

Dæven, der skrev jeg mye gitt.. du smitter:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ;p det der med rot å rydding er sære greier.. off av meg.. Typen min er sånn så skal kjøpe alt, men aldri hive noe.. Uansett om han ikke har brukt tingen på mange år, så har han jo tross alt betalt for den, og kan derfor ikke hive den.. JEg blir gal!! Derfor hiver jeg masse når han er på jobb. han merker det aldri :)

 

Idag har jeg spist for lite.. har spist 1389 kalorier, men føler jeg har spist galmasse!! Til og med en skål vaniljeis, men den var det visst bare 125 kalorier i.. Spiste også 250 gr stekt ris fra kinarestauranten, visste ikke hva jeg skulle registrere den som så registrerte den som stekt ris grete roede oppskrift, men plussa på 120 gram, for jeg tenkte at kinarestauranten sin stekt ris var nok litt mer usunn en grete roede sin :)

 

Ellers er det faktisk vanskelig å vite hvor mange kalorier man skal legge seg, idag har jeg jo trent vekk 900 kalorier, og kun spist 1389 det blir for lite gitt.. Men samtidig tenker jeg at jeg har jo ikke akkurat fått de ekstra kiloa ved å spise for lite mat.. Så det går nok greitt;p Får heller skeie litt ut imorgen.. tenkte jeg skulle lage pizza til lørdagskos, da blir det jo endel kalorier:p

 

Men jeg tror uansett Katza at du ikke trenger ver redd for å trene for mye, det kan neppe være skadelig på lang sikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...