Gå til innhold

Carolinemors dagbok. 10 kg lettere i løpet av 2010?! :)


Gjest Carolinemor

Anbefalte innlegg

Gjest Carolinemor

Jeg har tenkt lenge på å komme meg i form, - og som en bivirkning av det håper jeg også på å greie å gå ned minst 10 kg i løpet av 2010.

 

Jeg er en nybakt mamma, - datteren min ble født i september 09. Jeg har også en gutt som akkurat har fyllt 10 år. Kjempe flink og stolt storebror :) Etter jeg fikk eldstemann raste jeg opp i vekt, og var på det tyngste 98 kg. Greide å ta av en del av dette når eldstemann var 5 år. Veide da rundt 75 kilo, og var veldig fornøyd med utseende og form da. Så ble jeg singel, og møtte etter et par år min kjære som er kokk. Han er veldig flink til å lage god mat. Og vips, etter å ha vært nede i min trivselsvekt i tre år greide jeg å legge på meg 22 kilo på ett år. Skulle ikke vært mulig...

Etter en stund ble jeg gravid, og var veldig syk under svangerskapet noe som førte til at jeg veide 7 kilo mindre etter endt svangerskap.

Nå vil jeg ned de 15 siste kiloene også, men starter med et mål på 10 kilo som skal av i løpet av ett år. Gir meg litt tid, for har gjort dette før, og ble da skuffet når det tok for lang tid. Så slik slipper jeg skuffelser :)

 

Jeg har ett "problem" da. Lille tuppa mi har plutselig begynt å våkne maaange ganger om natten. Fra hun legger seg til vi står opp er hun oppe og SKAL ha mat ca 6-7 ganger i løpet av natta. Noe som skaper en veldig sliten mamma. Og når man er såpass sliten er det vanskelig med motivasjon til trening....

 

Men! Å melde seg inn her, og det å droppe godterier i ukedager er en bra start det :)

 

Startvekt: 90 kilo (177 cm)

Midjemål: 95 cm

 

Delmål, 0,6 kilo ned første uka

Veiedag fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor

Kjøpte meg vekt i går, og prøvde den i dag... Jeg har ikke startvekt på 90 kg som jeg trodde. Jeg har gått opp horrible 4 (!) kilo i løpet av jul, barnedåp og bursdag! Kjenner jeg ble ordentlig lei meg. Og det fortalte meg at jeg må huske på at jeg er en person som legger lett på seg, at kaker godterier ikke kan spises så lenge man ikke har gjort seg fortjent til det... 1 times trening minst før man kan ta et lite kakestykke. eller sjokolade.

 

UFF!! Det var ikke en bra start på dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor

Da har jeg akkurat kjørt min kjære på toget. Han jobber 14 dager borte og er hjemme 14 dager. Så nå starter fristelsene. De to første dagene pleier jeg å dytte i meg det jeg finner av salt søtt og syrlig, og spesielt sjokolade... Ikke i dag :D Og ikke i morgen.

Vi pleier alltid å kose oss litt, med mat, kvelden før han reiser. Vi koste oss i går også, men med kyllingsalat. Og når vi skulle spise sjokoladekake tok jeg det minste stykket jeg fant, og spiste ikke mer enn ett. Bra det da? :)

 

I dag snør det masse masse, så noen trilletur blir det nok ikke, Men en halvtime på sykkelen bør jeg kunne greie.

 

blir en spennende tid fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Heisann!

 

Ja det er lett å innta fristelser. Jeg har vært en evig sjokoman siden jeg var liten, men det er først nå siste året at jeg har blitt mye bedre her.

 

Et tips jeg vil gjerne gi deg er å kjøpe inn mye forskjellige sunne ting. IKKE kjøp sjokoladen.. Så lenge du har sjokoladen i hus så kommer du til å spise den; derfor ikke kjøp den. Pass på at når du skal handle så spis før du drar på butikken... Med apetitt så kommer du til å kjøpe inn ting du ikke skal, og vips har du spist sjokolade.. igjen! :D

 

Anbefaler mellommåltider, slik som gulrot, yoghurt, nøtter, frukt... Slik at du har mye å velge mellom og slipper å bli sulten. Holde nivået stabilt slik at du slipper å få dette søtsuget som "ødelegger". Også mange typer pålegg.

 

Og kast sjokoladekaken hvis du fremdeles har den i hus så går nok dette rette veien !:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bridezilla

Har samme situasjon som deg. Men ikke denne gangen. Da han reiste ut tenkte jeg; Han skal kunne se på meg at jeg har gått ned i vekt når han kommer hjem. Så når han reiste satt jeg på treningsvideo i stedet:)

 

Siste kvelden før han reiste lagde eg wok i stede for å sitte fram digg... Eg kjøpte brus til han, men det var en eg ikkje likte;)

 

Et tips for å unngå butikkfristelser, handle en gang i uka, og planlegg mange middager der mange av inngrediensene kan fryses som kjøtt og kylling, fisk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor

Tusen takk for tips og oppmuntringer bridezilla og karamella. :) Skal gå og kaste sjokoladekaken nå faktisk- for den lokker... Godteriet i godtskuffen synes jeg ikke at jeg kan kaste, men det er mest vingummi der, og det greier jeg meg fint uten :)

 

Sitter med en stor kopp te nå, med suketter. Demper søtsuget litt. Og dessuten skal jeg sykle etterpå.

 

Det er som du sier bridezilla. Jeg har lyst til at han skal se at jeg har gått ned. Mulig han ikke legger merke til noe etter 2 uker, men neste gang han kommer hjem (om seks uker) skal det synes :D

Har egentlig ikke delt planene mine med han. Bare fortalt at jeg skal bli mer bevisst på hva jeg spiser. Kan ikke ha noe press på meg fra han, -det funker dårlig vet jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor

I dag var det ikke noe ork å sette seg på sykkelen! Og det var ikke tungt å sykle 30 min heller, syklet fortere enn i går gjorde jeg også. Syklet en mil nå, vurderer å sette mil som et mål i stedet for minutter. Da blir det litt konkurranse med meg selv om å greie å sykle distansen raskere for hver gang. Siden jeg syklet 1 mil i dag lurer jeg på om jeg skal la det være en mil denne uka, og på mandag starter vi med 1,2 mil. Så får vi se hvor fort vi greier det. Når formen blir bedre skal jeg nok greie å holde et høyt tempo over hvertfall 45 min. Blir spennende å se hvor langt jeg greier å sykle etterhvert når formen blir bedre :D

Faktisk litt moro i dag, merke at det hjelper med litt trening - og jeg har faktisk bare vært på sykkelen 3 dager på rad! Skal legge til litt styrketrening også, på kveldene. Situps og pushups.

 

Bra dag i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor

sprakk- etter bare en uke... Er merkelig det der. Har ikke behov for godteri i det hele tatt når sambo er hjemme, men med en gang han reiser på jobb? *sukk*

 

Trene to ganger i morgen i stedet for bare en. (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor
Stå på. En liten sprekk er bare en liten utsettelse' date=' ikke noe som ødelegger for resten av uka.

 

heier på deg[/quote']

 

Takk ;) Er spent på hva vekta viser i morgen... Men som du sier, en sprekk ødelegger ikke for hele uka :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor

Nå er det "bare" 11 dager til sambo kommer hjem :(

 

Veiedag i dag. Var litt nervøs siden kosen på lørdagen sklei litt ut kan man si ;)

Men, utrolig nok er jeg nå 1,6 kilo lettere

 

Så,

 

25.01.10: 92,5 kg og 93 cm rundt midje

18.01.10: 94,1 kg og 95 cm rundt midje

 

Vekttap: 1,6 kg og 2 cm rundt midje

 

Synes det er litt moro at jeg har gått ned 2 cm rundt midjen. Har ikke merket noe til det på buksene enda. Men det kommer sikkert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor

vi skulle egentlig på babysvømming i dag, meeeen siden jeg har mensen og tuppa ikke er helt i form blir det hjemmedag i dag igjen. rakk ikke sykkelen i dag heller, siden snuppa har redusert hvilestundene sine fra en time til ti minutter. Har også fått noen beskjeder på privaten i dag som ikke er så veldig morsomme, så føler med tappet av krefter bare på grunn av det..

 

Jeg sier som Doris i Nemo jeg "uansett hva som skjer må man bare fortsette å svømme. Fortsett å svømme. Fortsett å svømme" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor

I dag er dagen da jeg skal få syklet masse. Håper på 45 min OG få kommet meg ut en tur. Ut og gå og få litt sol i fjeset og frisk luft i lungene. Tror ikke jeg har godt av å gå hjemme i permisjon jeg. Er jo koselig, men jeg blir en eremitt som ikke er utenfor døra på 3-4 dager i slengen og det er definitivt ikke bra.... :s

 

Jeg skal heller ikke putte søtt eller salt eller syrlig i munnen bare for at ting ikke går helt min vei om dagen. Jeg vil egentlig ikke det. Det er bare at det er så innmari vanskelig!'

 

Rart at det skal være trøst i mat. Latterlige greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor

minner nesten litt om avrusning dette :) Og dette høres sikkert temmelig patetisk ut, men i går greide jeg å holde meg unna søtt hele dagen. Og for meg er faktisk det en liten bragd... Sier kanskje litt om kostholdet mitt før. Eller, kostholdet har i bunnen vært bra. Jeg spiser variert og passer på at ungene får i seg det de skal- og siden jeg spiser det samme som dem så får jo jeg i meg det samme :)

 

Men etter unga har lagt seg... Og spesielt når samboeren er på jobb, da får jeg et helt enormt sukkerbehov, som jeg som regel ikke greier å stagge. Jeg har blitt fortalt at når kroppen er vant med slik over en periode tar det tid før lysten og suget etter søtt blir borte.

 

Men i går fikk jeg det til :) Dagen i dag er enda ung, men jeg har nå funnet en strategi som jeg tror fungerer. Jeg sykler foran tv'n i stedet. Og om det blir for ille pusser jeg tennene. Da er det ingenting som smaker godt etterpå. Så nå har jeg bestemt meg (igjen...) at det skal gå over en uke før jeg spiser noesomhelst slags søtt. Dvs at på lørdag blir det ingen lørdagskos. Eller jo, men ikke i form av godterier.

 

Har ikke syklet enda i dag, og det blir ikke turgåing siden tuppa mi har feber, igjen (lei av å være inne nå!!). men i kveld skal det bli en halvtime på sykkelen. Har også lastet ned Pilates nå, skal bare inn til byen å kjøpe meg DVD plater så er det bare å begynne med treningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bridezilla

Eg leste resultatene dine. Du har vore knallflink. 2 cm inponerende. Vi begynte noenlunde sammtidig tror eg. Eg har ikkje turd å gå på vekta enda...E redd for at den viser det samme selv om eg har jobba på. Har bestemt meg å vente til over helga. Har liten tro merker eg. Har aldri spist så mykje før føler eg... E spent, uansett gir eg ikkje opp, skal få forbrenninga i gang og da kryp vekta nedover;)

 

Eg driv å laste ned sumba treningsvideo for tiden, forhåpentligvis blir den klar i dag eller i morgen, da blir det trening etter leggetid:)

 

Lykke til videre Carolinemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor
Eg leste resultatene dine. Du har vore knallflink. 2 cm inponerende. Vi begynte noenlunde sammtidig tror eg. Eg har ikkje turd å gå på vekta enda...E redd for at den viser det samme selv om eg har jobba på. Har bestemt meg å vente til over helga. Har liten tro merker eg. Har aldri spist så mykje før føler eg... E spent' date=' uansett gir eg ikkje opp, skal få forbrenninga i gang og da kryp vekta nedover;)

 

Eg driv å laste ned sumba treningsvideo for tiden, forhåpentligvis blir den klar i dag eller i morgen, da blir det trening etter leggetid:)

 

Lykke til videre Carolinemor![/quote']

 

Tusen takk bridezilla!! Sånne ord motiverer. Du har helt sikkert gått ned noen kilo du også tenker jeg. Skal følge med på deg så jeg får se resultatet :) :)

Hvor fant du zumba forresten? jeg leter og leter men finner den ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bridezilla

Fikk papen til å finne den på nett, tror det var på pirot bay, men er ikke sikker. Den var kjempedyr original, 500kr trur eg... Finn ein datanørd, de finner nok den lett på nett;) Det ligger og ute små 5 min snutter på you tube sånn at du kan prøve litt:)

 

Har hatt en vanskelig lørdag, med snop og chips på bordet og gjester på besøk. Utrolig kor viljestyrke eg plutselig har fått. Klarte meg med fem smågodtbiter, option kakao (som e en god erstatning for sjokolade...smellgod) og pepsi max;) Ikkje heilt etter "oppskrifta" men for meg var dette godt gjort... Til lørdagskosen før på kvelden hadde eg kjøpt inn reker, og når eg kutta ned på majonesen så blei jo det nesten sundt;)

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor
Fikk papen til å finne den på nett' date=' tror det var på pirot bay, men er ikke sikker. Den var kjempedyr original, 500kr trur eg... Finn ein datanørd, de finner nok den lett på nett;) Det ligger og ute små 5 min snutter på you tube sånn at du kan prøve litt:)

 

Har hatt en vanskelig lørdag, med snop og chips på bordet og gjester på besøk. Utrolig kor viljestyrke eg plutselig har fått. Klarte meg med fem smågodtbiter, option kakao (som e en god erstatning for sjokolade...smellgod) og pepsi max;) Ikkje heilt etter "oppskrifta" men for meg var dette godt gjort... Til lørdagskosen før på kvelden hadde eg kjøpt inn reker, og når eg kutta ned på majonesen så blei jo det nesten sundt;)

 

Lykke til videre![/quote']

 

Flink du er bridezilla!! Kan ikke si jeg har vært like flink.... Jeg sov leeenge i dag, så tenke jeg kunne "bruke" de kaloriene som ikke ble spist på morgningen i dag til en sjokoladebit. Min kjære kusine som har vært her i helgen kjøpte sjokolade, og det er innmari innmari vanskelig å bare spise en bit... Så har akkurat ført inn 100 gr melkesjokolade siden jeg ikke aner hvor masse jeg faktisk har spist, men at det er mer enn 50 gram er jeg sikker på. Så da tar jeg i litt slik at det er sikkert at det ikke blir for lite.

Også ser jeg at jeg plutselig da er på 1800 kalorier i stedet for de 1600 jeg skal være og får vondt i maven av samvittighet... Jaja, Ny dag i morgen!! Og jeg har vært veldig flink til å trene de siste dagene

 

Jeg fihadde lyst til å lese dagboka di, bridezilla, men fant den ikke- Men kan ønske deg lykke til her inne også jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor

og mandag er veiedag :) Ble overrasket over at jeg hadde gått ned noenting som helst denne uka, siden det har vært vanskelig å holde seg unna sjokoladen. Men det har jeg tydeligvis :D Hjelper på med trening!

 

Så,

 

01.02.10: 91,5 kg og 92 cm rundt midje

25.01.10: 92,5 kg og 93 cm rundt midje

18.01.10: 94,1 kg og 95 cm rundt midje

 

Vekttap denne uken: 1 kg og 1 cm

Vekttap alt i alt: 2,6 kg og 3 cm rundt midje

 

 

Det går sakte men sikkert nedover. Og det kan man like!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bridezilla

Kjemperesultater Carolinemor!!!

 

Har ikke lagt ut dagbok, enda da vel og merke;) Kikke innom deg heller, mykje meir motiverande det;) Har noenlunde samme livssituasjon og starta noenlunde sammtidig...

Trodde ikke mine egne øyner: veide mg i går, og ja det går nedover. Må si det overrasker når en spiser så mye (i vertfall føler jeg det). Ned 1,8kg siden sist måling som var for en to ukers tid siden (må finne mg en fast dag nå når eg ser det går den veien)

 

Nå handler tiden videre om å holde motivasjonen, merker det blir vanskligere å holde seg unna endel. Høres det kjent ut;) ? Fannt en youghurt is i butikken med litt lite kcal, byttet den ut med noe av melka... Tydelig tegn på at eg begynne å "fuska" litt... Men god va den...

 

Ka trening legg du inn?? Rekner med at ikkje du heller kan ha barnevakt for å få trent... Veit at du sykler, går tur med ungene og har prøvd pilates på DVD... Trenger tips til aktiviteter i løpet av dagen... Jenta mi på 4 har nå lagt sin elsk på styrketrening; for det kan ho gjera og, har lovd ho et litt lengre program i dag;) Og ho husker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor

følge med meg og hold meg gjerne med selskap du :D Hyggelig det, og litt mer motiverende også :)

 

Tips til trening? hmmm... du har summert opp det jeg gjør i grunn, så noen andre tips har jeg ikke. Jeg har store planer om å dra i svømmehallen (har en svømmehall rett i nærheten) når min kjære kommer hjem og kan være sammen med barna. Har hørt at svømmin er utrolig bra trening.

 

Jo, jeg kom på en ting! Wii. Jeg kjøpte Wii fitness i fjor, og det funker faktisk. Det er veldig moro, man følger med på vekt og man kan trene seg ganske svett (mens det er moro). Så det anbefales.

Også har jeg hørt at zumba (dansing) er veldig bra. Har litt lyst til å prøve det selv, men det koster 5-600 kr så jeg skal gi det litt tid for deretter å laste det ned.. (hyyysssj dah... :P )

 

Den uka her har det desverre vært lite trening... bare mandagen hittil. Tirsdag var jeg en tur innom jobb (er i perm, men måtte ordne noen greier) og der fikk jeg kake..... Onsdag var jeg hos ei venninne i brummundalen, ...og spiste kake... Og i dag kommer min kjære hjem (HURRA) så da skal jeg bruke noen timer for å gjøre det ordentlig rent og pent og støvfritt. For å ikke snakke om klærne som skal vaskes, henges opp, legges sammen (blir jo aldri tomt!)

Men det forbrenner endel kalorier det også regner jeg med :P

 

spent på å høre om uka di Bridezilla (skal du snart gifte deg?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bridezilla

Har fått tak i en oversikt over hvordan en forbrenner 400 kcal. Når det gjelder husvask må det til 120min, eller shopping i 2t. eller svømming i 70min:) Sykling forresten må du holde moderat tempo i 70min... Tror jeg velger shopping på ikea, der går det fort et par timer;)

 

Ja, jeg skal gifte meg, derav nicket. Vi gifter oss i juli så der er hovedmotivasjonen min...:P

 

Trur eg må på loftet og hente wiien, og sette batteri i boardet... Dagens aktivitet kanskje;)

 

Prekast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor

shopping i 2 timer høres definitivt best ut! :P hmm... kanskje jeg skal legge inn det 2 timer om dagen. Spørs om sambo og lommeboka blir like fornøyd da...

 

I dag skal jeg på fest. og jeg gleder meg masse masse. Det er veldig lenge siden sist, og jeg har ingen planer what so ever om å tenke på kalorier i det hele tatt. Jeg skal bare kose meg, drikke meg akkurat passe brisen og bare være Caroline :P

 

Har kjøpt meg Alli jeg nå. tenkte jeg skulle prøve det i tillegg til mindre kalorier og trening så ofte som mulig. Spennende om det gir litt fart i systemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bridezilla

Håper du koste deg glugg i hel:D

 

Jeg har også Alli, men har ikke brukt det på en stund nå... Kanskje ikke en dum ide. Den tar jo noe av fettet fra maten med seg;)

Det viktigste for meg er å klare å spise hver 3 t og å få lagt inn trening. Det å spise sunt går stort sett greit (hvis vi ikke tar med denne lørdagskvelden:( ), og jeg ligger alltid litt under 1600 kcal. Men dagen min er ikke helt rutinemessig med små unger hjemme og deltidsarbeid...

 

Lykke til med en ny uke Caroline, ser frem til å lese resultatene dine denne uka og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor

hmmm... nedslånde resultater på vekta dag, men ikke så rart egentlig, har ikke trent mer enn to ganger den uka, og lørdagen spiste jeg meg mer enn mett og konsumerte altfor mye alkohol.

Så...

 

 

08.02.10: 92,0 kg og 92 cm rundt midje

01.02.10: 91,5 kg og 92 cm rundt midje

25.01.10: 92,5 kg og 93 cm rundt midje

18.01.10: 94,1 kg og 95 cm rundt midje

 

Vekttap denne uken: Ingen!!! opp 0,5 kg... :(

Vekttap alt i alt: 2,1 kg og 3 cm rundt midje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...