Gå til innhold

Alle som går på Kurs, se her :-)


Gjest TviTvi

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen!

 

Eg lurte på om det var noen her inne som går på Gr-kurs?

En bekjent av meg fortalte i dag at Gr var kommet med ny kursbok, og at det var en del endringer i form at påleggsrasjoner og andre rasjoner. Noen som kan være så snill å oppdater meg. Eg har den gamle røde boken, så kjenner det det gamle systemet. Men hadde vert kjekt å fulgt det nye om det har bedre effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg skal sammenlikne med, så kan nok ikke gi deg konkret svar, for jeg har bare den nye boken. Men tror ikke det er mye endret i forhold til mengde i maten og porsjoner. Det er mer oppsettet, slik at folk med 1.kurs og 2.kurs osv kan holde samme boken, og ha en bok utenom, en såkalt sesongbok! Det er 4 sesongbøker.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk 4 kurs i fjor og har begynt igjen nå og jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke kan se noe forskjell. Det skal visst være noen matvarer som ikke er ok lenger (bl.a. vanlige yoghurt) og så er det litt mer tilrettelagt for de som vil ha mindre karbo, men i grunn og bunn kan du fint holde deg til den gamle boka uten å gjøre noe galt. (Nå er det jo ikke sånn at "sannheten" plutselig blir en annen heller, hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største forandringen er vel at de har kuttet ut ordet "rasjoner". Du trenger ikke lenger ha x antall brødrasjoner og påleggsrasjoner, det holder at måltidet er innenfor det antall kcal du skal ha (f.eks 220 til frokost) og innenfor ja eller litt mat.

 

I bøkene har det kommet mange nye oppskrifter og det er mer fokus på den mentale delen av det å gå ned i vekt; mestring&motivasjon tror jeg det heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...