Gå til innhold

Vil i mål i 2010!!


Gjest Maya85

Anbefalte innlegg

Jeg er en 24 år gammel jente med flere kilo enn jeg vil ha. har de siste årene vært litt opp og ned på vekten og trives ikke med det. derfor tar jeg nå nye tak for å innarbeide gode, sunne vaner og å komme meg ned til en vekt jeg trives med.

 

har vært stor hele mitt liv og veide på det meste ca 120 kg.. mitt mål er å stabilisere mellom 80-85 kg. hadde vært kjempekjekt å få det til før neste jul, men man vet jo aldri hvor godt kiloene sitter, så det får jo bare ta sin tid så lenge jeg går nedover.

 

jeg håper at denne tråden vil hjelpe meg å holde fokus fremover, og at jeg får luftet noen av tankene som svirrer rundt i hodet i løpet av en sånn prosess. er bare å slenge seg med hvis det er flere som har ca samme mål ;)

 

Delmål denne våren:

- komme under 110 kg før 1 februar

- komme under 105 kg før 1 mars

- komme under 100 kg før 1 april

- se 95-tallet på vekten den 14 mai for da er jeg ferdig utdannet.

 

da var det bare å gjøre seg kjent med matdagboken og trimtreet og komme i gang! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

takk for at dere tittet innom Callach og Muligheten, og velkommen igjen :)

 

jeg går ikke kurs nå men har gått flere kurs tidligere så jeg kan drillen liksom. er gjennomføringen det har skortet på. mange forhold og emosjoner i hverdagen som stikker kjepper i hjulene. og jeg har innsett at jeg er selv min største sabotør. så det skal jeg prøve å slutte med.

 

dagen i dag har gått veldig greit, ligger litt under kaloriene og har gått meg en tur. :)

 

like før jul fikk jeg beck-programm boken i posten og nå har jeg lest første boken og er spent på hvordan det blir å gjøre de ulike oppgavene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gårsdagen gikk også veldig greit, noe som også viste seg på snikveiing i dag. ja jeg vet at det er dumt å veie seg for ofte men jeg klarer ikke å la være når jeg føler at jeg har vært flink og jeg synes at det burde vise på vekten, hehe. :) så et morsomt tall på vekten i går som jeg ikke har sett før selv om jeg har passert det flere ganger både på vei opp og ned. den viste 111,1 kg og jeg måtte bare le. er supertrist å vite at jeg i fjor sommer var nede på 98 kg og hadde det ganske bra med meg selv. men det nytter ikke å rulle seg i selvmedlidenhet og gjøre ting enda verre. tross alt er overvekten mulig å gjøre noe med, det er bare opp til meg selv.

 

jeg er nå ferdig med å lese hovedboken i beck-programmet (se http://www.beckprogrammet.no for den som er nysgjerrig). jeg har såvidt begynt på dag for dag oppgavene, men ville lese hele boken for å få mer forståelse og overblikk før jeg gikk i gang. har virkelig troen på at suksess i vektreduksjonsprosessen/prosjekt "ny og sunn livsstil for resten av livet" - krever at man også jobber med seg selv mentalt. å holde oversikt med hva man spiser og å være mer i fysisk aktivitet er superviktig, men å endre vaner og tankemønster er vel så viktig!!

 

jeg har i hvertfall tenkt mye de siste ukene når jeg har lest den boken og mange av tingene er faktisk ganske enkle og logiske, likevel er det mye jeg ikke har tenkt så nøye på tidligere. gleder meg til å fortsette med oppgavene og målet er å: lære å takle følelsene mine på andre måter enn å spise, og å lære å tenke som en slank person" :)

 

en av de første oppgavene var å lage fordelskort, altså skrive ned fordelene for MEG ved å gå ned i vekt, og skrive dem på et kort som jeg har lett tilgjengelig hver dag og kan lese når jeg står overfor utfordringer.

 

Mine fordeler ved å gå ned i vekt:

- føle meg flott og attraktiv --> bedre selvtillit og selvfølelse

- kunne kjøpe flotte og fargerike klær

- komme i bedre fysisk form så det blir lettere å padle, gå på fjelltur, ++

- bedre og mer stabilt humør, jeg vil være mer glad og positiv!

- føle meg bedre i intime situasjoner

- kunne konsentrere meg mer om venner, familie, og hobbier i stedet for å hele tiden tenke på hvor tjukk jeg er...

- bedre helse og velvære (livskvalitet?)

 

Hva er dine fordeler med å gå ned i vekt?

 

ooops, ble visst et langt innlegg dette, men godt å få luftet noen tanker...

 

ønsker alle en flott helg, hilsen Maya 85 :)

 

(tidligere Mayca/Daimbolle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kjapp tur innom for å si følgende:

 

- flotte refleksjoner ( det er sååå viktig å ha med hodet!!)

- snart er du under 110

- ha en fin, aktiv helg

- du er super!

 

:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Tar en tur innom som lovet. Kjekt at flere er som meg og er på to plasser, hehe. Synes også dagboken er best her.

 

Lykke til. Sikker på at du klarer det helt fint, bare du bestemmer deg for det (note to self)... Skal jo prøve å komme meg ned en 20 kg til jeg også, men av og til så er det lettere sagt enn gjort gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kjapp tur innom for å si følgende:

 

- flotte refleksjoner ( det er sååå viktig å ha med hodet!!)

- snart er du under 110

- ha en fin' date=' aktiv helg

- du er super!

 

:)

 

Klem[/quote']

 

Hehe, takk for det! :)

 

har følt meg som en vinglepetter når det gjelder dette forumet, er supergira-stikker av- kommer inn igjen og er supergira- ....

men har alltid et håp om at nå funker det for meg og at jeg kommer meg ned dit jeg vil være. og nå har jeg endelig innsett at sunn mat og trening + mental trening er det som funker og er bra i det lange løp. piller og pulver kan andre få prøve, for det har jeg gitt opp for godt.

 

og ja, snart er jeg under 110 kg og skal ALDRI over der igjen (hørt den før eller :) )

 

du er super du også! stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Tar en tur innom som lovet. Kjekt at flere er som meg og er på to plasser' date=' hehe. Synes også dagboken er best her.

 

Lykke til. Sikker på at du klarer det helt fint, bare du bestemmer deg for det (note to self)... Skal jo prøve å komme meg ned en 20 kg til jeg også, men av og til så er det lettere sagt enn gjort gitt..[/quote']

 

Heisann, sveisann!! :)

 

å plukke med seg det beste fra flere steder og skreddersy et eget suksessprogram er da bare smart det !(?) :)

 

ble superglad da jeg fant den nye matdagboken her, den funker som bare det. min 4 dag med dagbokføring her og det går kjapt og smertefritt :)

 

det er jammen ikke lett å bli kvitt de j... kiloene, og man blir kjempefort demotivert når man har såååå langt igjen. men tar man kilo for kilo så kommer man i mål!! du og jeg også.

 

masse lykke til :) og velkommen innom igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da var det mandag og jammen meg er det ikke ny måned også!!

 

siden jeg gikk ned 2 kg i forrige uke og jeg spiste litt for mye kalorier i helgen så ventet jeg ikke noe særlig fra vekten i dag, men den viste 200 gram ned og det er jammen 200 ganger bedre enn oppgang, hehe :( og neste uke satser jeg på en halvkilo så jeg får se 110-tallet.

 

i dag var jeg noen timer på skolens bibliotek og endelig kom jeg i gang med bacheloroppgaven. fant noen tilsynelatende veldig relevante bøker og artikler og ser nå mye lysere på arbeidet som ligger foran meg. men at det blir hektisk de neste ukene det kan jeg trygt si. så trening har jeg velgt å nedprioritere, og ikke stresse så mye med å ha dårlig samvittighet fordi jeg vet jeg burde trimme mer. får heller holde fokus på å spise sunt og regelmessig, og gå tur når jeg har lyst og tid til det.

 

jeg ga litt etter for sukkertrollet på lørdag og tenkte at det var greit fordi det var lørdag... problemet er jo at nå "skriker" både kropp og psyke etter mer godis... da er det jammen tid ikke lett å stå imot selv om jeg vet at fordelene med å ligge unna sukkeret er såååå mange flere enn unnskyldningene.

 

i leiligheten har jeg imidlertid ikke noe usunt liggende, og har ingers superrug-brød i fryseren. så da er det litt lettere å la være å gå på butikken.

 

Mål til mandag 8 februar: se 110-tallet på vekten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra jenta :(

 

Sikkert lurt å ikke ha for høye trenings-ambisjoner nå mens du holder på med bachelor. Viktigst er maten! Trening får du satse mer på når den er overstått.

 

Stå på videre- snart ser du 110!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
å plukke med seg det beste fra flere steder og skreddersy et eget suksessprogram er da bare smart det !(?) :(

 

Er det ikke det som kalles benchmarking mon tro? Mange som gjør dette med suksess i forretningslivet, så hvorfor ikke gjøre det i dette "faget" også?! Ingen er jo like, så det beste er jo å finne den optimale løsningen for seg selv :)

 

Håper du klarer målet ditt til neste veiing og lykke til med skoleoppgaven!!!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra jenta

Sikkert lurt å ikke ha for høye trenings-ambisjoner nå mens du holder på med bachelor. Viktigst er maten! Trening får du satse mer på når den er overstått.

 

Stå på videre- snart ser du 110!

 

er jo det som kjennetegner meg, setter lett for høye mål og stiller for høye krav til meg selv og føler meg knust og mislykket når de ikke blir nådd... og da er det så lett å gi opp... men ser ut til at all grublingen siste året har hjulpet meg. for meg er visst ikke dette hovedsaklig om kosthold og trening, men mer om å endre vaner og tanker jeg har om meg selv og andre.... merker positive endringer i tankegangen min allerede. :D

 

kanskje du også har låst deg fast i det vakttallet du sliter for å nå ned til, og at du har gjort deg opp en forestilling om at det er umulig for deg å komme dit. ta deg noen minutter og visualiser at du ser det tallet på vekten, for så mye som du har klart så er det helt klart mulig for deg å nå litt lenger, men da må du ha troen på deg selv snuppa! og du er en flott dame uansett, tallet på vekten er bare noe i hodet ditt, og ikke hva andre ser når de ser på deg!! :)

 

pssst: snikveiing i dag viste meg 110-tallet så da er 109 neste :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke det som kalles benchmarking mon tro? Mange som gjør dette med suksess i forretningslivet' date=' så hvorfor ikke gjøre det i dette "faget" også?! Ingen er jo like, så det beste er jo å finne den optimale løsningen for seg selv :(

 

Håper du klarer målet ditt til neste veiing og lykke til med skoleoppgaven!!!

 

:D[/quote']

 

Tusen takk :)

 

skal vi klare å innarbeide livslange vaner så tror jeg det er viktig at man tar utgangspunkt i seg selv og sin situasjon og velger strategi ut i fra det. jeg er ikke noe glad i grønnsaker og fisk og derfor ville en perfekt og sunn diett fort gått i vasken fordi det byr meg i mot å spise ting jeg ikke liker... så hvorfor ikke bare godta det, og prøve å holde et greit kosthold med matvarer jeg liker og kan leve med på lengre sikt...? jeg er blitt glad i å trene også, men det betyr ikke at jeg vil på treningssenter, kan ta 100 push ups og går på fjelltur lett som ei geit. jeg har derimot funnet treningsformer som passer mitt nivå og som jeg liker: sykling, ellipse, wii-trening, gå lette turer og svømming i eget tempo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :(

 

skal vi klare å innarbeide livslange vaner så tror jeg det er viktig at man tar utgangspunkt i seg selv og sin situasjon og velger strategi ut i fra det. jeg er ikke noe glad i grønnsaker og fisk og derfor ville en perfekt og sunn diett fort gått i vasken fordi det byr meg i mot å spise ting jeg ikke liker... så hvorfor ikke bare godta det' date=' og prøve å holde et greit kosthold med matvarer jeg liker og kan leve med på lengre sikt...? jeg er blitt glad i å trene også, men det betyr ikke at jeg vil på treningssenter, kan ta 100 push ups og går på fjelltur lett som ei geit. jeg har derimot funnet treningsformer som passer mitt nivå og som jeg liker: sykling, ellipse, wii-trening, gå lette turer og svømming i eget tempo....[/quote']

 

Det tror jeg du har rett i. Forresten strålende fornøyd med veiing denne uken. Ned 800 gram - lenge siden jeg har gått ned så mye. Hvordan har det gått med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Maya85

Her inne på tråden din er det veldig mye jeg er så enig i. Det er godt og flott å lese her.

Synes det er spennende å lese dine refleksjoner. Det du skrev om din motivasjon for å gå ned i vekt er nesten identisk med det jeg skrev for meg selv i en bok da jeg startet min vei mot et lettere liv i januar 2008. Det å gå ned i vekt er veldig individuelt, men jammen har vi mye felles også.

 

Etter en litt hompete vei (litt frem og tilbake på vektskalaen) har jeg nå tatt av 25 kg i netto. Har endel igjen. Er egentlig litt usikker på hvor min trivselsvekt ligger så jeg må kanskje finne det ut slik litt etter hvert.

 

Jeg har gått ned 1.kg og 7cm den siste uka. Er veldig godt fornøyd med de 7cm.

 

Ser at du trener med wii. Jeg har lest om flere som gjør det. Vi har ikke det, men jeg har lurt veldig på om jeg skal kjøpe meg det. Synes du det er god trening? Jeg har sett at Jillian fra slankekrigen har laget trening til wii. Har du prøvd det?

Jeg trener på ergometersykkel og til diverse DVD'er. Bor langt unna både treningssenter og svømmehall. Har godt utvalg av treningsvideoer, ergometersykkel og, skogen og skiløypa rett utenfor døra. Treningssenter i massevis hvis jeg bare har vett til å bruke det.

Gleder meg til vi får snø her nord slik at jeg kan gå på ski.

 

Hvordan går det med beckprogrammet? Jeg hadde aldri hørt om det før så jeg måtte søke det opp etter å ha lest her inne hos deg.

 

Jeg har helt klart en kjempejobb å gjøre i forhold til mental trening. Savner egentlig at en snakker mer om det i gruppen på Grete Roede kursene. Der jeg har gått har det ikke vært gjort fordi det blir for personlig, sier kursleder. Jeg vet at min nøkkel for varig vektnedgang ligger i den mentale treningen. Jeg går ned (sakte men sikker), men så går jeg også opp igjen (sikkert, men ikke fullt så sakte). Hadde en down siste halvdel av 2009 og gikk opp ca 10 kg !!!!! Helt utrolig og jeg har trøbbel med å akseptere og tilgi meg selv akkurat den. Nå er de påan igjen...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg du har rett i. Forresten strålende fornøyd med veiing denne uken. Ned 800 gram - lenge siden jeg har gått ned så mye. Hvordan har det gått med deg?

 

800 g er kjempebra! Gratulerer :)

 

på meg ble det bare 200 g denne uken, men med bra nedgang i forrige uke så var det heller ikke ventet. krysser fingrene for neste mandag i stedet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Maya85

Her inne på tråden din er det veldig mye jeg er så enig i. Det er godt og flott å lese her.

Synes det er spennende å lese dine refleksjoner. Det du skrev om din motivasjon for å gå ned i vekt er nesten identisk med det jeg skrev for meg selv i en bok da jeg startet min vei mot et lettere liv i januar 2008. Det å gå ned i vekt er veldig individuelt' date=' men jammen har vi mye felles også.

 

Etter en litt hompete vei (litt frem og tilbake på vektskalaen) har jeg nå tatt av 25 kg i netto. Har endel igjen. Er egentlig litt usikker på hvor min trivselsvekt ligger så jeg må kanskje finne det ut slik litt etter hvert.

 

Jeg har gått ned 1.kg og 7cm den siste uka. Er veldig godt fornøyd med de 7cm.

 

Ser at du trener med wii. Jeg har lest om flere som gjør det. Vi har ikke det, men jeg har lurt veldig på om jeg skal kjøpe meg det. Synes du det er god trening? Jeg har sett at Jillian fra slankekrigen har laget trening til wii. Har du prøvd det?

Jeg trener på ergometersykkel og til diverse DVD'er. Bor langt unna både treningssenter og svømmehall. Har godt utvalg av treningsvideoer, ergometersykkel og, skogen og skiløypa rett utenfor døra. Treningssenter i massevis hvis jeg bare har vett til å bruke det.

Gleder meg til vi får snø her nord slik at jeg kan gå på ski.

 

Hvordan går det med beckprogrammet? Jeg hadde aldri hørt om det før så jeg måtte søke det opp etter å ha lest her inne hos deg.

 

Jeg har helt klart en kjempejobb å gjøre i forhold til mental trening. Savner egentlig at en snakker mer om det i gruppen på Grete Roede kursene. Der jeg har gått har det ikke vært gjort fordi det blir for personlig, sier kursleder. Jeg vet at min nøkkel for varig vektnedgang ligger i den mentale treningen. Jeg går ned (sakte men sikker), men så går jeg også opp igjen (sikkert, men ikke fullt så sakte). Hadde en down siste halvdel av 2009 og gikk opp ca 10 kg !!!!! Helt utrolig og jeg har trøbbel med å akseptere og tilgi meg selv akkurat den. Nå er de påan igjen...........[/quote']

 

Hei Muligheten

 

blir varm om hjertet av å lese det du skriver :)

jeg hadde som deg en litt kjip periode høsten 2009, noe som resulterte i trøstespising og overspising = 13 kg opp... er kjedelig å prøve å gå de ned igjen nå, men samtidig så har tankeprosessene den siste tiden vært veldig til hjelp og tror det skal være til hjelp videre nedover. blant annet har jeg sett litt på bilder fra i fjor vår da jeg veide 98 kg og var fortsatt misfornøyd og utålmodig etter å komme videre nedover. nå når jeg ser på bildene så ser jeg en mye sunnere, gladere og flottere utgave av meg selv og gleder meg nå til å komme ned igjen dit, og håper jeg da setter mer pris på det arbeidet jeg gjør for meg selv.

 

som du sier så er det vanskelig å tilgi seg selv når man glipper og må kjempemot de samme kiloene en gang til pluss mye skyldfølelse og skam (?)... ikke for å høres klisjeaktig ut men for meg hjalp det faktisk å komme over i 2010... det er jo bare et nytt årstall liksom, men det symboliserte så mye mer for meg og jeg våknet 1 januar og følte meg mye lettere til sinns. om jeg ikke kommer helt i mål i 2010 så har jeg satt meg disse målene (etter oppfordring fra beck-programmet):

 

- være fornøyd når jeg har gjort en bra innsats

- være flinkere til å rose meg selv og ta imot komplimenter

- "berike livet mitt" --> ta de mulighetene som byr seg og ikke sette livet mitt på vent til jeg blir slank.. unne meg flotte klær og frisyrer f.eks. velværestunder med ansiktsmaske, body scrub, et glass vin, stearinlys osv..

- og vektmessig vil jeg hvertfall ned til 95 kg, helst under 90 kg.

 

synes beck-programmet fungerer bra, og har gitt meg mange tankevekkere. ting forandrer seg ikke over natten (desverre) men å bli mer bevisst hvordan man tenker og oppfører seg tror jeg er positivt. da blir det nok lettere å innarbeide nye vaner. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Jeg har nok hengt meg for mye opp i tallene på vekta, ja....

Jeg skal sette av noen minutter i en ellers travel hverdag og visualisere at jeg ser 75-tallet på vekta. Og hvordan jeg ser ut da. Og hvilke klær jeg skal kjøpe da.

Det er nok noen sperrer der, for jeg tenker ofte at " jeg kommer aldri dit..." men da er jeg jo bare min egen sabotør, eller hva??

Jeg synes det er så OK å gjøre seg en del refleksjoner omkring kosthold, trening, og vekt. På en måten får vi hodet med oss- og det kreves for at vi skal lykkes.

 

Gratulerer med nye fine tall på vekta! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i helgen har jeg hatt en liten selvsabotasje. snikveiing på torsdag viste et finere tall og jeg ble kjempeglad, for jeg er superutålmodig etter å komme meg ned igjen til der jeg var i fjor vår. snikveiing er heller ikke alltid en bra ting. spesielt når jeg blir så glad eller lei meg at jeg belønner eller trøster meg med mat og snop. det positive med helgens selvsabotasje er at den skjedde på lørdag. fra jeg var liten av har jo lørdagen vært sånn lov-å-kose-seg-dag. problemet er jo at sukkernarkomanen som bor i meg går helt bananas og det blir så altfor mye av det gode. og så kommer den snikende og ekle dårlige samvittigheten og skamfølelsen av NOK EN GANG å ha mistet selvkontrollen.

 

tror mye av følelsesspisingen i går kom av at jeg på fredagen fikk skrevet ned mange tanker i dagboken min og jeg har ikke helt lært meg å takle sterke følelser på noen annen måte enn å svelge de ned med mat.

 

jeg er imidlertid glad for at jeg er blitt mye flinkere til å reflektere over det jeg gjør feil og flinkere å gi meg selv ros for små fremskritt. kjenner også at jeg er på god vei ut av den depresjonen som har ligget over meg siste halvåret. det hjelper godt på humøret og motivasjonen.

 

i dag er det imidlertid kontrollen tilbake og dagboken er ført. :P

for denne jenta gir seg IKKE og SKAL klare å komme seg ned, gram for gram.

 

nå ser jeg frem til neste måltid som blir oppskjært frukt og et glass smoothie. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det var flott skrevet maya. Veldig bra. Tror at det å skrive ned følesene og få kontakt med de er veldig viktig. Nå har jeg bare 3-4kg igjen til jeg har fått av oppgangen min, så jeg ser enden. Men det er en jobb. Og det er ikke morsomt å slanke omigjenkilo. Men det helt supert å ha deg tilbake på forumet;)

Ha en fin uke og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene inviterte oss i grillhytta. De grillet mye deilig sjømat og hadde god salat. Maten ble helt i min gate og jeg kunne spise meg ordentlig mett.

Jeg hadde bestemt meg for å drikke 3 glass vin, etter metoden del en flaske vin i 4 glass-gi bort et og drikk de 3 andre selv. Da brukte jeg alle frimerkene denne uka på vin. Alt gikk helt fint lenge, men når en har drukket 3 glass vin og det dukker opp ei flaske til var det vanskelig å si nei, så....

 

Som sagt vi hadde en utrolig trivelig kveld. Jeg har en lang vei å gå, så noen trivelige greier må jeg være med på. Hadde selv tatt med gulrot biter og blomkål biter som snack. Spiste ikke en eneste peanøtt.

 

Velger å ikke se på det som at jeg saboterte meg selv (er nemelig også veldig flink til det Maya85), men ser heller på det som en investering for videre god innsats.

 

Å grille scampi og kamskjell var veldig godt. Det anbefales.

 

Jeg har veiedag på onsdag så da spørs det. På tur på trening nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh' date=' det var flott skrevet maya. Veldig bra. Tror at det å skrive ned følesene og få kontakt med de er veldig viktig. Nå har jeg bare 3-4kg igjen til jeg har fått av oppgangen min, så jeg ser enden. Men det er en jobb. Og det er ikke morsomt å slanke omigjenkilo. Men det helt supert å ha deg tilbake på forumet;)

Ha en fin uke og lykke til![/quote']

 

Takk Steg!

 

er en lettelse å begynne å få større forståelse for hvorfor jeg er blitt så stor og hvorfor jeg sliter sånn med å gå ned.. det å begynne å kjenne mer på følelser (har jo ikke vært følelsesløs da, hehe..) og å identifisere flere og flere av de dårlige unnskyldningene og tankene som gjør at jeg motarbeider meg selv. dette tror jeg er viktig.

 

3-4 kilo klarer du kanskje før påske! så blir det "nye" kilo frem mot sommer og sommerklær ;-) du er kjempeflink. artig at du husker meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene inviterte oss i grillhytta. De grillet mye deilig sjømat og hadde god salat. Maten ble helt i min gate og jeg kunne spise meg ordentlig mett.

Jeg hadde bestemt meg for å drikke 3 glass vin' date=' etter metoden del en flaske vin i 4 glass-gi bort et og drikk de 3 andre selv. Da brukte jeg alle frimerkene denne uka på vin. Alt gikk helt fint lenge, men når en har drukket 3 glass vin og det dukker opp ei flaske til var det vanskelig å si nei, så....

 

Som sagt vi hadde en utrolig trivelig kveld. Jeg har en lang vei å gå, så noen trivelige greier må jeg være med på. Hadde selv tatt med gulrot biter og blomkål biter som snack. Spiste ikke en eneste peanøtt.

 

Velger å ikke se på det som at jeg saboterte meg selv (er nemelig også veldig flink til det Maya85), men ser heller på det som en investering for videre god innsats.

 

Å grille scampi og kamskjell var veldig godt. Det anbefales.

 

Jeg har veiedag på onsdag så da spørs det. På tur på trening nå.[/quote']

 

høres ut som en flott kveld! :P

 

og kjenner godt til den der med litt alkohyler innabords, da blir i hvertfall min motstandskraft enda lavere enn den var i utgangspunktet, hehe. men jeg ser ikke på vin som den verste kalorikilden. og med vin er gjerne den sosiale kosen og settingen som er viktigst. jeg synes det er verre med godterikalorier som blir spist mutters alene i sofaen mens jeg gjemmer meg for andre og fortrenger problemer og den dårlige samvittigheten jeg vet kommer etterpå.

 

husker fra da jeg gikk GR-kurs at jeg satte mer pris på å spare alle kosemerkene til en vinflaske i helgen enn å spise litt snop hver dag.

 

synes du var kjempeflink jeg! og det handler jo ikke om å klare omstillingen i en fei men å ta små steg i riktig retning og å ta hensyn til egne ønsker.

grillet scampi høres kjempegodt ut! men kamskjell har jeg aldri smakt, hvordan smaker det?? hva er god tilberedning og tilbehør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...