Gå til innhold

2,4 kilo vektoppgang på en uke !!!!


Gjest mojavi

Anbefalte innlegg

den første uka jeg slanket meg gikk jeg ned to kilo.....veldig fornøyd...

 

har hele tiden holdt meg rundt 1200 kalorier bortsett fra lørdag da jeg inntok rundt 2000 kalorier.

 

etter nok en uke med mager kost og slanking viser nå vekta mi 400 gram mer enn utgangspunktet !!!!!!!, det vil si at jeg har hatt en vektoppgang på 2,4 kilo denne uken, fatter bare ikke at det er mulig og trenger virkelig trøst nå, like før jeg stapper i meg fem sjokolader og gir blaffen i alt asså :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gladmamma
den første uka jeg slanket meg gikk jeg ned to kilo.....veldig fornøyd...

 

har hele tiden holdt meg rundt 1200 kalorier bortsett fra lørdag da jeg inntok rundt 2000 kalorier.

 

etter nok en uke med mager kost og slanking viser nå vekta mi 400 gram mer enn utgangspunktet !!!!!!!' date=' det vil si at jeg har hatt en vektoppgang på 2,4 kilo denne uken, fatter bare ikke at det er mulig og trenger virkelig trøst nå, like før jeg stapper i meg fem sjokolader og gir blaffen i alt asså :([/quote']

 

 

Uff, dette er kjett. Jeg har også gått opp den siste uka. MEN: Jeg har også begynt og trene jevnlig, så kanskje mye av fettet har blitt erstattet av muskler..??? Måler du midjen m.m.? Jeg synes det gir en bedre pekepinn enn vektskåla. Ikke gi opp :-) Stooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda jeg måler og det er akkurat samme mål som for to uker siden......:( Ikke trener jeg heller så JEG kan iallfall ikke skylde på muskler hehe, føles forferdelig ut at man har lagt så mye innsats i å forsøke å gå ned litt og vært så mye sulten og sugen på søtt uten at det gir noen resultater......:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda jeg måler og det er akkurat samme mål som for to uker siden......:( Ikke trener jeg heller så JEG kan iallfall ikke skylde på muskler hehe' date=' føles forferdelig ut at man har lagt så mye innsats i å forsøke å gå ned litt og vært så mye sulten og sugen på søtt uten at det gir noen resultater......:)[/quote']

 

Det at du ikke trener kan ha stor innvirkning på vekten.

Når man ligger i kaloriunderskudd, bør man trene litt styrketrening for å opprettholde den muskelmassen man har (kroppen bygger ikke muskler under et kaloriunderskudd), hvis ikke brytes muskelene ned, som igjen senker forbrenningen.

Jo mindre muskelmasse du har, jo mindre forbrenner du.

 

Det kan rett og slett være at muskelmassen din brytes ned, og dermed vil fettprosenten gå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mojavi: Du spiser antakelig litt for lite, IKKE gå under 1300 kcal.

Når du så spiste 2000 en dag, var antakelig kroppen så gira på altfor lite, at forbrenningen var redusert - og DA legger det ekstra seg på sidebeina!

 

Bare stå på, vær nøye med nok og sunne kcal.

Noen fyller opp kvoten på slutten av dagen med tomme kcal.

Det må du ikke gjøre!!!

 

Spis noen nøtter, litt biola, en yoghurt..... noe som gir sunne kcal.

jeg har mandler og andre usaltede nøtter i skapet til slike dager (og når jeg får lyst på noe godt!)

Macadamia-nøtter er kjempegodt!!!

 

Lykke til, du klarer det:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning
den første uka jeg slanket meg gikk jeg ned to kilo.....veldig fornøyd...

 

har hele tiden holdt meg rundt 1200 kalorier bortsett fra lørdag da jeg inntok rundt 2000 kalorier.

 

etter nok en uke med mager kost og slanking viser nå vekta mi 400 gram mer enn utgangspunktet !!!!!!!' date=' det vil si at jeg har hatt en vektoppgang på 2,4 kilo denne uken, fatter bare ikke at det er mulig og trenger virkelig trøst nå, like før jeg stapper i meg fem sjokolader og gir blaffen i alt asså :([/quote']

 

Jeg synes du bare skal ta vektoppgangen med ro . Så lenge du vet at du ikke spiser for mye, vil du gå ned i vekt . Det er nesten en "naturlov", og ikke noe hokus pokus. Men kroppen svinger veldig på vekta , syklusen har mye å si . Styrketrening er jo bra, men det tar ganske lang tid før slik trening vises på vekta . Kondisjonstrening er derimot flotte saker som øker forbrenninga mye. Anbefaler deg å prøve, det regulerer også søtsug i positiv retning ! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fabeldyret

Hei,

 

Jeg synes ikke du skal være altfor redd for å gå inn i den beryktede "sparemodusen". Jeg vet at Roede-metoden er veldig opptatt av den, men det er veldig lite forskning som underbygger dette (forsøk å google det litt hvis du er interessert). Jeg tror nok heller at vektoppgangen kan skyldes et par naturlige variasjoner: Vanninnhold i kroppen (øker særlig ved inntak av salt mat), og vekten på maten som faktisk befinner seg i systemet ditt.

 

Det store problemet sånn jeg ser det, er at det er lett å bli demotivert når man ser at vekta har gått opp, og så trøstespiser man kanskje - og da blir oppgangen permanent. Hvis du heller holder deg til de gode vanene selv om vekta svinger, så vil du forhåpentligvis se at det jevner seg ut (og går nedover) på sikt!

 

Bottom line: Ikke stress, fortsett med de gode vanene, drikk mer vann (kan hjelpe hvis du har mye salt i kroppen med å "skylle" det ut, kan i hvert fall ikke skade å prøve), og vær stolt over innsatsen du gjør med å få en sunnere livsstil!

 

 

Lykke til!

 

PS: Ikke noe masing, men: Et par små styrketreningsøkter i uka kan også gjøre underverker... Særlig hvis du ikke trener fra før, for det er utrente som merker størst og raskest fremgang med minst innsats på dette området :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all støtte og gode råd dere :( Desverre fikk jeg en totalsprekk i dag og klarte å gyve innpå en hel masse tomme kalorier i hveteboller, og ikke bare en men 6 stykker.....koko, likevel skal jeg fortsette i samme gode sporet fra nå, må jo være sånn at det ikke nødvendigvis kan være 2,4 kilo fett jeg har lagt på meg bare på en uke, det er vel nesten fysisk umulig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...