Gå til innhold

40 års krise:-)


Gjest nrkp3

Anbefalte innlegg

Gjest dundas

Deilig å gå inn her når det røyner på altså! Jeg savner røyken - ikke til å komme fra - og denne uken mistet jeg min farmor som jeg var veldig glad i - og selv om hun var 88 år, var det jaggu trist, og da kom gamle synder raskt tilbake og litt "ekstra synd på meg" syntes jeg jo, så da spiste jeg selvsagt litt ekstra av både det ene og det andre.... UUUURK - er det mulig!! Vel - gjort er gjort og spist er spist , jeg har spist sunt igjen et par dager og prøver å ha fokus på alt jeg allerede FÅR TIL (sluttet å røyke, begynte å trene 2-4 ganger i uka) og stort sett bra kosthold. Vanskelig å slutte å fokusere på alt jeg IKKE får til men jeg jobber med saken!!! ;)

 

Veldig godt å få inspirasjon av alle dere her inne - dere er superflinke - vi må lære oss at det går i rykk og napp - det er en del av livet! :(

 

I kveld skal jeg på styrketrening 20 min og spinning 45 min og ser frem til det. Middagen blir kyllingbryst med grønnsaker og i kveld en lang tur med vofsen min, så er den dagen gjort :D) Har bestilt PT også - 6 timer i første omgang (går på "Lev Lettere" kurs på SATS" og etter kurset - om 3 uker, skal jeg igang med henne - GLEDER MEG!!! Min 40 årsdag skal feires i min nye, slanke kropp!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar

Trist å høre om farmora di, dundas. Godt at du ikke stikker på kiosken og kjøper en tipakning, iallfall. Jeg har vært på konferanse, med hotellovernatting og reising denne uka. Det er nesten umulig å ha kontroll på maten når det blir baguett til lunsj og den slags. Men nå er er jeg nå tilbake. Tror jeg skal komme i mål med trimmen, men et krafttak på slutten av uka, så jeg er ved godt mot. Jeg trenger nedgang på mandag.

 

Oppdater oss på hvordan xenical virker, oppogner! Håper det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri enkelt når noen dør i familien, gammel som ung, forventet eller ikke forventet. Sorgen og savnet blir den samme. Du har vært veldig flink som ikke har sprukket på sigarettene.

 

Jeg har hatt to dager uten trening. I går så fikk jeg et uventet spørsmål om å være med ut på shopping, og jeg sa jo ikke nei til det. Så tiden gikk fra meg og på kvelden var jeg på mitt ALLER FØRSTE SYMØTE, EVER. Så GAMMEL er jeg blitt. Kjempekoselig var det, jeg klarte også i går å motstå kake, men spiste noen druer:-)

 

Men derimot i dag, så havnet hånden ned i en åpnet pose med saltstenger og før jeg viste ordet av det så hadde jeg spist en halv neve. Da jeg kom til meg selv, så kastet jeg resten jeg hadde i hånden. Trodde aldri dette skulle skje meg, som alltid står imot fristelser. Måtte vært bevisstløs et øyeblikk.

Har vært hjemme med syk gutt i dag, men når kjærestemannen kom hjem så stakk jeg ut en tur og gikk i 15 min. Vet jeg skrev 2 dager uten trening, ser ikke på den lille gå turen som trening jeg. Heller bare en luftetur:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har trent på sentret spinning og styrke.Kommet godt i gang med trening,men har blitt mer sulten og dermed spist litt mer så da er jeg like langt.

 

Fra i dag har jeg bestemt meg for å kutte ut det lille ekstra så vekta ikke står i ro,vil være noen kilo lettere i mai,så nå brettere jeg virkelig opp ermene og kjemper i mot ,sult får være sult jeg skal få det til.!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stod vekta på det samme som forrige uke:-(, men hva kan jeg forvente når jeg har spist en del ting som ikke er bra. Hamburger, potetgull(lørdag), fiskekaker og saltpinner. Får sette inn et ekstra gir.

Ikke trening i dag, men jeg har forbrent en del kcal på å vaske hele huset.

Tre soverom med vinduer, stue og kjøkken, samt bad og toalett, begge gangene og en trapp. Ikke nok med det, så ryddet jeg i garderoben, en sjenk og skuffer på badet. Ble 5 poser med søppel av det:-)

Puhh da er jeg i gang med opprydding og kasting av rot og skrot:-)

 

God helg til alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt sant,det skal ikke mye ekstra tullmat til før vekta står,eller enda verre går opp.

 

Jeg vil være mer bestemt denne uka,skal leve etter menyen og ikke miste hodet bare jeg ser usunn mat, det strider jo i mot all overlevelses instinkter og.Usunn mat er ikke bra.

 

Nå er det kort tid til sommern, men ennå god tid til å gjøre noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var dumt, nrkp3, det syntes jeg var rart og ufortjent, saltstenger eller ei.

Du teller kalorier, gjør du ikke? Og ligger rundt 1600 hver dag? Og du trener mye. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke har jevn nedgang. Hva sier vår venn målebåndet? Er det muskelbygging på gang?

 

Det blir spinning på meg i dag, jeg får ha en flink helg etter mye rot. Og så håper jeg veldig på i hvert fall litt nedgang mandag. Aiaiai, det blir en trist 17.mai med alt for stor bunad:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med motivasjonen. Kjenner jeg er trist (helt uten grunn), men vet jo at det ikke hjelper å ligge i fosterstilling og spise kjeks (som jeg har mest lyst til). Greide ikke å komme meg i svømmehallen i dag, men tok i hvert fall en liten økt med rockering.

 

Prøver å ta meg sammen, og håper på litt optimisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det nytter ikke. Jeg trener en del, får mine 7 poeng og vell så det, men vekten går saaakte ned. Mulig jeg spiser for lite de dagene jeg trener?

Motivasjon er der, men kjenner at jeg burde få et puff, for jeg begynner å tvile på at jeg kommer til å gå ned i dette århundre når det går med sneglefart.

Denne helgen har jeg nok spist mer enn aktiviteten skulle tilsi. I tilegg har jeg blitt forkjøla igjen, det går ikke en mnd uten at jeg er det. Så i morgen får jeg se an hvordan pusten er når jeg begynner å trene, men renner nesen og pusten ikke er der, så stopper jeg.

 

avk: kjipt at du er lei deg, men sov på det en natt, så skal du se at i morgen er det en bedre dag.

 

Vi får skrive opp til hverandre hva vi har spist, så får vi gi hverandre litt feedback på om det er bra eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,4 ned denne uka. Og jeg er fornøyd. Denne uka skal jeg greie å ha flere flinkedager enn tulledager! Over 10 trimpoeng! Og jeg skal telle alt jeg putter i munnen. Også det hvite jeg har lagt meg til å ha i kaffen.

 

Jeg kvikna forøvrig til utover kvelden i går. Familien kom hjem, og jeg fikk tatt en liten treningsøkt på stuegulvet.

 

 

040110: 75,1 kg, 92 cm midje

110110: 75,1 kg, 90 cm midje

180110: 74,1 kg, 88 cm midje

250110: 73,7 kg, 87 cm midje

010210: 73,0 kg, 87 cm midje

080210: 71,9 kg, 86 cm midje

150210: 70,6 kg, 85 cm midje

220210: 69,5 kg, 84 cm midje

010310: 69,5 kg, 82 cm midje

080310: 69,1 kg, 82 cm midje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avk,du har jo vært fantastisk flink.;)

 

Jeg har og lagt meg på en mer bestemt linje.Begynner å forstå at det er en sammenheng med inntak og resultat.Har jo forstått det lenge da,men noen ganger vil det ikke inn;(

 

I går kveld ble det vannflaske for å døyve sulten,og det gikk bra.Nå vil jeg ikke ødelegge moroa.

 

Ja det gjelder å se muligheter når det gjelder trening,finne seg smutthull også når det skjer mye annet:)

 

Nå er det kamp mot kiloene frem mot 17.mai.En gylden tid fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dundas

Da ble det 0,7 ned på meg denne uke, hadde trodd det skulle være mer etter å ha vært superflink med maten (kanskje spist litt lite) og trent 5 ganger, men neida.... Samme det - ned er ned og jeg får være fornøyd med det :)) Begynner med PT på mandag og gleder meg masse masse til det. AVK - du er kjempeflink, det går jo jevnt og trutt nedover, og da holder man mye lettere vekten når man er i mål ;) Nikkoline: det er sånne små endringer som skal til, som å ta seg et glass vann eller et eple når man er "fysen" - gå en tur om man kan, når uroen setter seg i kroppen etc.... Ikke alltid lett - I know - har både 2 små barn og en valp og ingen mann å støtte meg til..., men det man vil, får man til! :(

 

Stå på jenter, dette skal bli en bra uke!! Gleder meg fryktelig til bryllup jeg skal på i Danmark i helgen, men AKK O VE hvordan skal det gå med maten... Mat er bestilt allerede for fredag kveld (gjestgiveri) og lørdag (festmiddag/bryllup), men jeg får forsøke å drikke mye vann og tenke over hva jeg dytter inn, om det går.... Skal også sjekke om det er treningssenter på hotellet, jeg er faktisk så godt i gang at jeg ikke vil ødelegge alt med fullstendig utskeielse hele helgen! :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine greier, dundas! Deilig å se all denne motivasjonen! Håper du greier å være standhaftig tross at vekta ikke samarbeider, nrkp3. Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig.

 

Jeg er topp motivert igjen! Og humøret er tilbake (det var nok et snev av pms oppi sørgmodigheten i helga, jeg glemmer det hver gang..) Denne uka skal jeg få tid til all obligatorisk trening, og det er bare en dag med lunsj og den slags som jeg ikke har kontroll over. Planen er å ligge under 1600 (1400-1600) med mindre jeg er sulten. Er jeg sulten på kvelden skal jeg spise opp mot 1700. Fredag og lørdag kan jeg spise litt mer (dvs vin). Søndag er ekstrem sunnhet:-) Skal prøve å snike meg til minst et halvt trimpoeng i kveld.

 

Sender gode vibber til dere der ute! Det er jaggu deilig å ha noen slankevenner, for det opptar meg veldig for tida, og er ikke noe jeg snakker med folk rundt meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er feil med meg, jeg er ikke sulten, men putter innpå alikavell. Er skikkelig forkjøla, har ikke smaksans og luktesans, ikke har jeg matlyst heller, men lysten på restene av lørdagsgodtet til sønnen min er her. Jeg er ekstremt flink på dagen, faller ikke for fristelsene rundt meg, feks på jobb, der det alltid står en godteskål fremme og kaker skal de arbeidskollegaene ha. I dag foreslo jeg at vi kunne ha fruktsalat med vanilje yoghurt, den JA til Tine er kjempegod, men tror dere at det var noen som bet på, nei ikke denne gjengen. Så nå skal jeg lage en skål med det og sette det frem bare for å prøve om de tar av det.

 

Men tilbake til det godteriet, har tatt en "skolisse", nå tror jeg at jeg skal tømme innpå litt vann. Ta litt yoghurt og bær, selv om det ikke smaker noe.

Håper dagen i morgen er bedre og at jeg får tatt en økt med zumba:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Deilig! Ned en kilo. Jeg er nå kommet tilbake etter å ha vært på ferie i Danmark. Vi har kost oss masse og det ble veldig mye mat både lørdag og søndag. Alikavel greier jeg å gå ned 1 kilo. Det er jo helt utrolig.

 

Nå har jeg fått ny inpirasjon til å stå på videre. Jeg tror nok at det var tipset ditt også avk som gjorde sitt til at det endelig løsnet. Jeg har drukket masse vann hele tiden og det merker jeg at kroppen trenger.

 

2501:71,5 midje 101,5

0202: 70,5 midje 99

0902:70,1 midje 98

1602:70,1 midje 97

2302:70 midje 96

0103:69,9 midje 96

0803:68,9 midje 96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig! Ned en kilo. Jeg er nå kommet tilbake etter å ha vært på ferie i Danmark. Vi har kost oss masse og det ble veldig mye mat både lørdag og søndag. Alikavel greier jeg å gå ned 1 kilo. Det er jo helt utrolig.

 

Nå har jeg fått ny inpirasjon til å stå på videre. Jeg tror nok at det var tipset ditt også avk som gjorde sitt til at det endelig løsnet. Jeg har drukket masse vann hele tiden og det merker jeg at kroppen trenger.

 

2501:71' date='5 midje 101,5

0202: 70,5 midje 99

0902:70,1 midje 98

1602:70,1 midje 97

2302:70 midje 96

0103:69,9 midje 96

0803:68,9 midje 96[/quote']

 

Skal ta til meg tipset også ang vann.

 

Starter du på de pillene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en tenkepause i morgentimene og nå tror jeg at jeg er på rett spor igjen.

1: Har hatt en motivasjonsfaktor som gikk i dass og tror det er derfor jeg har hatt en nedtur. Jeg skulle få besøk i april av en venninne og vi skulle på en konsert. Nå viser det seg at hun ikke kan komme pga økonomi. Men hun kommer til sommeren og feirer 40 års dagen min.

 

2: Jeg har vært opphengt i å telle kcal til fingerspissene og ikke unt med noe ekstra i ukedagen, men "tatt" igjen i helgene. Tror jeg ikke skjønner helt det her med kos og belønning. Jeg har belønnet med selv på lørdager, med å spise snop. Så nå er snop ikke belønning, men kos. Og kosen skal være en kveld og en liten mengde.

Så får belønningen være vektnedgang og de klærne jeg har sett med ut:-)

 

3: Jeg har startet treningen for hardt, har fått "oppfølging" av min mann og han mener jeg tar det for "seriøst" uten å være trent til det. Så nå går jeg litt ned på treningsmengden og satser på 30 min pr. dag og ikke 1 time og 15 min annnhver dag. Slik at jeg får trent meg opp.

Når jeg er syk, som nå, så skal jeg ikke trene, heller ikke "tro" at jeg får til en økt. Det er bare å lure meg selv og det tar mye energi å tenke på det og ikke klare det.

 

4. Jeg skal drikke mere vann og spise hver 3 time. Har jo et par Libra kurs bak meg og jeg tar tilbake de gode vanene jeg hadde for noen år siden. Da telte jeg ikke kcal, ikke trente jeg, men gikk ned mange kilo alikavell. Så dette burde jeg klare denne gangen også. Jeg har tross alt ikke så mange kilo igjen til 65 kg. Bare 7:-)

 

5: Jeg tømmer skap og skuffer for sjokolade og smågodter, har mengder etter jul, selv om jeg ikke spiser dette, så vet jeg at om "trollet" på venstre skulder sier nok ganger til meg at jeg liker det, så spiser jeg det.

Det er jo slik at når det er noe du ikke har lov til å spise, så blir man så opphengt i at man ikke skal spise det, at man spiser det.

Feks: Liker man ikke kokt sild og det kunne ikke falle meg inn å lage det, men den dagen det er "noen" som sier at du ikke får lov til å spise det, så er det nesten garantert at man vil ha det.

Så da kjøper jeg kjøper heller inn små mengder når vi skal ha det.

 

Så jenter, jeg er på rett spor, her jeg sitter under pleddet, med rennende nese og dårlig pust:-)

 

Huffa meg, dette ble langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig innlegg å lese! Det høres veldig fornuftig ut. Jeg vet med meg selv, allfall, at det ikke kan ligge noe i skapene. Det kan hende jeg ikke spiser det i dag, men spist blir det, og fram til det tenkes det på det hele tida. Det er mulig du har stresset deg selv for mye.

 

Når det gjelder treningsvaner tenker jeg at de skal jeg ta med meg videre. Om jeg ikke har fokus på akkurat det med trimpoeng, så vil jeg iallfall trene to ganger i uke, samt holde den generelle aktiviteten oppe. Når jeg har nådd rett vekt, skal jeg fokusere mer spesifikt på kondisjon og muskler, for nå har vel kroppen egentlig nok med å gå ned.

 

I hvert fall: veldig godt å lese at du har fått opp spiriten igjen, nrkp3! Vi får glede oss til våren og resultater fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dundas

Dæven, dette lover godt for min kommende helg i Danmark!!! :D Superbra !!!

 

Deilig! Ned en kilo. Jeg er nå kommet tilbake etter å ha vært på ferie i Danmark. Vi har kost oss masse og det ble veldig mye mat både lørdag og søndag. Alikavel greier jeg å gå ned 1 kilo. Det er jo helt utrolig.

 

Nå har jeg fått ny inpirasjon til å stå på videre. Jeg tror nok at det var tipset ditt også avk som gjorde sitt til at det endelig løsnet. Jeg har drukket masse vann hele tiden og det merker jeg at kroppen trenger.

 

2501:71' date='5 midje 101,5

0202: 70,5 midje 99

0902:70,1 midje 98

1602:70,1 midje 97

2302:70 midje 96

0103:69,9 midje 96

0803:68,9 midje 96[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dundas

Nå har jeg korrigert litt i signaturen min, begynte å slanke meg i november, men sluttet 1 uke etter, og min startvekt i signaturen har blitt stående siden. Denne er nå korrigert så det blir rett :D Har også revurdert målet mitt, tror jeg må tyyyyne skikkelig for å komme så langt ned, så jeg skal si meg fornøyd med 68 :D ville bare forklare så dere ikke tror jeg bare sitter og rabler ned noe her!

I går kveld fikk jeg en helt syyyyk trang til å spise alt jeg kom over!!! Jeg hadde egentlig bare veldig lyst på godis og røyk og brus og allting, men hadde jo ingenting liggende!!! Eneste jeg hadde var 2 pakker nutrilett proteinsjokolader, og joggu spiste jeg ikke opp begge pakkene!!!!! hahahaha... må jo bare le, det var 800 kcal, 80 gram protein og i det hele tatt. I dag har jeg fått straffen, jeg har utrolig vondt i magen (masse luft, beklager detaljene, men sånn er det bare!) og har løpt frem og tilbake på do siden 7 i morges. Det har endelig begynt å stabilisere seg nå! hahahahahah, er det mulig å være så teit. Vel, jeg fikk straffen min, og spiser nå sunt og godt som jeg skal, trening i kveld så er jeg vel meg selv igjen. Det jeg gjorde galt i går var at jeg var tom for kaffe hjemme og hadde ikke røyketyggis heller, og de to tingene må jeg ha for å komme gjennom dagene. Tyggis og kaffe kjøpes inn i dag, så blir kvelden i dag normal igjen :D) Måtte bare få ut mine synder her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg så tett i pusten at jeg måtte på legevakt i ettermiddag. Måtte få medisiner på forstøver, har nok infeksjonsutløst astma. Fikk også kortisontbl. som har en bivirkning og det er økt matlyst og vektoppgang. Nå skal jeg kun ha de tbl i 1 uke, men trenger oppmuntring til å ikke fall tilbake til gamle synder og at jeg ikke spiser mer selv om matlysten øker.

 

Legger treningskoene på hyllen i en uke og nå slapper jeg bare av. Så kommer jeg sterkere tilbake på treningen, når pusten er med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da! Det viktige akkurat nå er jo at du blir frisk igjen, så får vel vekta bli som den blir fram til det. Men du trenger jo ikke å berserk i sjokoladeskåla, da (og det tipper jeg du ikke hadde planer om heller:-)) Det er viktig å være tålmodig, tenker jeg. Men det er nå forferdelig kjipt da.

 

Apropos berserk og sjokoladeskål: jepp, jeg har vært der i dag. Tror ikke jeg har kommet så voldsomt ille avsted likevel, men jeg veide jo ikke sjokoladen, så jeg er usikker på hvor mye det ble.

 

Blir møtemat og reisemat og den slags i morgen. Får se hvordan jeg kommer ut av det.

 

God bedring, nrkp3! Og lykke til dere andre flinkiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlige kjærestemannen min må stå for middagslaging denne uken og da blir det litt av hvert på bordet. Blodpudding med sukker og nudler, ferdig pose med pasta bolognese fra fryseren på Rema og i dag kylling og pommesfrites, da frityrstekt fra gatekjøkken. Men jeg klager ikke, så lenge det er mat på bordet. Bra jeg er på bedringens vei og kan klarer å lage middag snart.

Takk kjære for alt du gjør for oss:-)

 

I kveld laget jeg meg fruktsalat med kesam for å kompensere for tapt inntak av grønnsaker og frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Så synd nrkp3. Men du har jo så gode vaner nå så du kommer deg nok gjennom denne uken uten vektoppgang. Du har jo trent veldig mye tidligere så det kan jo være at du får vektnedgang når de tar en treningspause denne uken. Dette har jeg opplevd flere ganger.

 

Jeg er blitt lei av zumba dvd ene allerede. Blir til at jeg bruker de samme hele tiden. Basic og flat abs. Etter å ha tatt begge disse i dag og var skikkelig lei oppdaget jeg plutselig sumba live og den var jo kjempebra. Denne var mye lettere og følge enn de andre og jeg fikk kjempe høy puls.

Jeg er inne i en veldig god periode nå. Ble veldig inspirert etter å ha gått ned en kilo forrige uke. Denne helgen er det ikke noe spesielt for en gangs skyld og jeg skal spise sundt hele helgen. Satser på mye nedgang neste uke også slik at jeg kan belønne meg selv med å kjøpe nytt tøy i London neste helg. Skal på jentetur fra tidlig torsdag morgen til søndag. Gleder meg kjempemye.

 

Tok bare de tablettene som jeg fikk av legen i to dager. Jeg er jo inne i en god periode og spiser bare mager mat uten fett. Er egentlig bedre å finne gode vaner uten dyre tabletter som bare skal brukes for en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...