Gå til innhold

40 års krise:-)


Gjest nrkp3

Anbefalte innlegg

Så synd nrkp3. Men du har jo så gode vaner nå så du kommer deg nok gjennom denne uken uten vektoppgang. Du har jo trent veldig mye tidligere så det kan jo være at du får vektnedgang når de tar en treningspause denne uken. Dette har jeg opplevd flere ganger.

 

Jeg er blitt lei av zumba dvd ene allerede. Blir til at jeg bruker de samme hele tiden. Basic og flat abs. Etter å ha tatt begge disse i dag og var skikkelig lei oppdaget jeg plutselig sumba live og den var jo kjempebra. Denne var mye lettere og følge enn de andre og jeg fikk kjempe høy puls.

Jeg er inne i en veldig god periode nå. Ble veldig inspirert etter å ha gått ned en kilo forrige uke. Denne helgen er det ikke noe spesielt for en gangs skyld og jeg skal spise sundt hele helgen. Satser på mye nedgang neste uke også slik at jeg kan belønne meg selv med å kjøpe nytt tøy i London neste helg. Skal på jentetur fra tidlig torsdag morgen til søndag. Gleder meg kjempemye.

 

Tok bare de tablettene som jeg fikk av legen i to dager. Jeg er jo inne i en god periode og spiser bare mager mat uten fett. Er egentlig bedre å finne gode vaner uten dyre tabletter som bare skal brukes for en periode.

 

Nei ikke si at du er lei zumba, men bra at du finner live bra:-) Kansje lurt å variere litt på treningen, noen ganger dvd, gå turer og er ikke du flink til å være på treningsenter?

Det er jo kjempebra at det har løst seg for deg og at du har gått ned 1 kilo på en uke.

Turen til London blir sikkert kjempebra, om du er ute etter billige klær så er Primmark i oxford street verdt et besøk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar

Klarer jo ikke røyk nå for tiden og det er jo en super duper mulighet for å kvitte seg med f....skapet.

Har litt nikontintyggis og har tatt 3 i dag, men kjenner at jeg er sugen på et trekk, men jeg jo kronidiot som tenker tanken på sigaretter når astmaen sliter.

Så dere som har sluttet, kom med råd til meg og dere andre ikke røykere kom også med råd.

Hva gjør dere når dere har lyst på røyk?

 

Sluttet jo før jeg ble gravid, for noen år siden, da gikk det som smurt og lysten på røyk forsvant i det øyeblikket kvalmen satte inn, men nå har jeg jo ikke kvalme som stopper meg.

Men for alle parter og ikke minst min lille skjønne gutt som sliter meg lungene, fortjener å ha en røykfri mamma.

 

Så her er en bønn, hjelp meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Jeg sleit også med å slutte å røyke, men da jeg gride det sluttet jeg bare for en liten stund, jeg sa til meg selv at jeg kunne jo røke hvis jeg drakk eller skulle på noe spesielt. Da var det ikke uutholdelig å ikke kunne røyke fordi jeg kunne jo, men jeg røykte ikke fordi jeg hadde lyst til å la være. Etter et halv år så smakte ikke røyken godt lenger nå jeg sjelden tok en røyk og jeg bestemmte meg for å kutte helt. Det er bedre å hoppe i det nå som du har fått denne atmaen en å vente flere år til du blir veldig dårlig.

Lykke til videre. Mitt råd er å ta en dag av gangen og ikke begynne å tenke så langt frem. Alle greier en dag uten røyk. Da greier du også neste også videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit også med å slutte å røyke' date=' men da jeg gride det sluttet jeg bare for en liten stund, jeg sa til meg selv at jeg kunne jo røke hvis jeg drakk eller skulle på noe spesielt. Da var det ikke uutholdelig å ikke kunne røyke fordi jeg kunne jo, men jeg røykte ikke fordi jeg hadde lyst til å la være. Etter et halv år så smakte ikke røyken godt lenger nå jeg sjelden tok en røyk og jeg bestemmte meg for å kutte helt. Det er bedre å hoppe i det nå som du har fått denne atmaen en å vente flere år til du blir veldig dårlig.

Lykke til videre. Mitt råd er å ta en dag av gangen og ikke begynne å tenke så langt frem. Alle greier en dag uten røyk. Da greier du også neste også videre...[/quote']

 

Takk:-). Da tar jeg en dag av gangen, i dag blir det andre dagen uten røyk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slutte å røyke er litt som å slanke seg (eller: sånn var det for meg): det tok mesteparten av konsentrasjonen min den første tida. Jeg klarte meg fra time til time i begynnelsen. Jeg orker ikke å gjøre det der en gang til, så det blir ikke et eneste trekk til på meg. Jeg synes det er så fantastisk å ha slutta! Jeg har ikke hosta siden i høst!

 

Jeg tror det er viktig å forberede seg godt. Jeg brukte selv lang tid på å greie å se på meg selv som en ikke-røyker. Det fins et nettsted som heter slutta.no, som kan være til god hjelp. Anbefales! Selv har jeg begynt med snus (det var vel ikke så lurt...), men jeg orker ikke å ta den kampen før vekta er på plass.

 

Ellers: det ble snitter med remulade og den slags til lunsj. Og store skåler med sjokolade. Tror ikke det ble så ille likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slutte å røyke er litt som å slanke seg (eller: sånn var det for meg): det tok mesteparten av konsentrasjonen min den første tida. Jeg klarte meg fra time til time i begynnelsen. Jeg orker ikke å gjøre det der en gang til' date=' så det blir ikke et eneste trekk til på meg. Jeg synes det er så fantastisk å ha slutta! Jeg har ikke hosta siden i høst!

 

Jeg tror det er viktig å forberede seg godt. Jeg brukte selv lang tid på å greie å se på meg selv som en ikke-røyker. Det fins et nettsted som heter slutta.no, som kan være til god hjelp. Anbefales! Selv har jeg begynt med snus (det var vel ikke så lurt...), men jeg orker ikke å ta den kampen før vekta er på plass.

 

Ellers: det ble snitter med remulade og den slags til lunsj. Og store skåler med sjokolade. Tror ikke det ble så ille likevel.[/quote']

 

 

Takk takk, da sjekker jeg ut den siden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Ingen trening i dag.

Er så rastløs fordi jeg ikke har trent i dag. Har bestemt meg for å bare trene annenhver dag men hadde egentlig masse tid til å trene i dag. Har hatt fri fra jobb og har tenkt på om jeg skal te en økt med zumba siden kl 9 i dag morges.

Nå er jeg kjempe rastøs å lurer på om jeg sal komme igan å ta en økt eller satse på en lang økt i morgen. Gleder meg sånn til den hersens snøen forsvinner slik at jeg kan begynne å jogge rundt et vann der vi bor.

 

Har snikveiet meg i dag og vekten viste 68,2. Da har jeg gått ned 0,7 siden mandag. Håper bare dette kan bli en helg uten noen utskeielser for en gangs skyld. Har vert kjempeflink i dag. Hadde naboer på besøk til lunsj. Spiste kun et grovt rundstykke med ost og skinke. Greide å stå over kaffekosen etterpå.

Nå er jeg stapp mett etter å ha spist to pannekaker til middag. Totalt har jeg spist 1100 kcal i dag så jeg burde vel spise litt mer.

God helg til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening i dag.

Er så rastløs fordi jeg ikke har trent i dag. Har bestemt meg for å bare trene annenhver dag men hadde egentlig masse tid til å trene i dag. Har hatt fri fra jobb og har tenkt på om jeg skal te en økt med zumba siden kl 9 i dag morges.

Nå er jeg kjempe rastøs å lurer på om jeg sal komme igan å ta en økt eller satse på en lang økt i morgen. Gleder meg sånn til den hersens snøen forsvinner slik at jeg kan begynne å jogge rundt et vann der vi bor.

 

Har snikveiet meg i dag og vekten viste 68' date='2. Da har jeg gått ned 0,7 siden mandag. Håper bare dette kan bli en helg uten noen utskeielser for en gangs skyld. Har vert kjempeflink i dag. Hadde naboer på besøk til lunsj. Spiste kun et grovt rundstykke med ost og skinke. Greide å stå over kaffekosen etterpå.

Nå er jeg stapp mett etter å ha spist to pannekaker til middag. Totalt har jeg spist 1100 kcal i dag så jeg burde vel spise litt mer.

God helg til dere alle.[/quote']

 

 

Når jeg er rastløs, tar jeg en 20 min økt, så får jeg ut litt.

 

I dag har jeg ikke veid meg, venter til neste uke, men jeg har på meg en only bukse som ikke har vært over min bak på 5-6 mnd. Så noe har skjedd, men den er jo litt trang da. Henger en liten rand over kanten. Men bare at jeg fikk den over baken og glidelåsen igjen er bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med dongeribuksa mi er vel egentlig ikke at den er for trang, men at den har det der undervomssnittet. Jeg kan altså ikke gå med klær som ikke dekker arret etter keisersnittet. Og samma hvor tynn jeg blir; jeg får ikke stram mage. Det får bli ny bukse mot sommeren. Og jeg må vel bruke litt tid på å finne en som er laget for voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt hodepine i et par uker sammenhengende nå, og må innse at jeg har bihulebetennelse. Det er så irriterende! Jeg har jo kjørt på så godt som mulig likevel, men har følt meg elendig. Synes egentlig det har gått ganske greit å trene, det har vært verre å konsentrere seg på jobb. Jeg regner med at så lenge det føles greit er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner
Har hatt hodepine i et par uker sammenhengende nå' date=' og må innse at jeg har bihulebetennelse. Det er så irriterende! Jeg har jo kjørt på så godt som mulig likevel, men har følt meg elendig. Synes egentlig det har gått ganske greit å trene, det har vært verre å konsentrere seg på jobb. Jeg regner med at så lenge det føles greit er det greit.[/quote']

 

 

Huff og huff! Bihulebetenelse er jo kjempevondt. Du burde ta deg en tur til legen å få antibiotika. God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Har vist vært for flink i dag. Har spist: En skive til frokost, en banan til lunsj, salat på kafe, kaffelatte, grønnsakspizza til kvelds. Kun 900 kcal ser jeg nå. Ungene sitter med chips og godterier men jeg har ikke smakt en bit. Kunne jo egentlig ha gjordt det for 900 er jo alt for lite.

 

Har trent på tredemølle i dag. målet er 3,3 kilometer fordi det er den runden rundt vannet der jeg bor. Første gangen brukte jeg 25 minutter neste 24 og i dag brukte jeg bare 21,5 min. Er kjempefornød. Gleder meg til snøen forsvinner slik at jeg kan komme igang med jogging ute.

 

Håper dere alle har hatt en fin helg uten alt for mange utskeielser jenter. Stå på videre dere er så flinke alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlighet så flinke dere er:-)

Bihulebetennelse er ikke godt nei, håper du roter deg til lege på mandag om du ikke blir bedre.

 

oppogner du har virkelig slått til, så flink du er:-)

 

Selv orker jeg ikke si hva jeg har fått i meg idag, nei det er ikke røyk, den har jeg ikke rørt på mange dager, men mye annet usunt har jeg spist i dag.

 

Jeg er ikke frisk enda, men mye bedre og takk å lov for at jeg får puste igjen.

 

Må nok tenke på hvordan jeg skal starte på treningen igjen og hvor hardt jeg skal ta det i begynnelsen, kansje det er lurt å ta det litt fra starten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver iherdig neseskylling. Tar nødig antibiotika, for jeg tok så alt for mye i barndommen, sånn at det ofte ikke virker. Og vanligvis går det jo over av seg selv. Prøver liksom å ligge unna antibiotika sånn at det fungerer når jeg virkelig trenger det.

 

Du må vel bare være flink til å kjenne etter når du trener, og ikke presse deg for hardt. Hvordan har pusten vært når du har trent? Imponerende at du har holdt deg unna røyken, forresten! En bra start! Nå er det bare å slutte:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver iherdig neseskylling. Tar nødig antibiotika' date=' for jeg tok så alt for mye i barndommen, sånn at det ofte ikke virker. Og vanligvis går det jo over av seg selv. Prøver liksom å ligge unna antibiotika sånn at det fungerer når jeg virkelig trenger det.

 

Du må vel bare være flink til å kjenne etter når du trener, og ikke presse deg for hardt. Hvordan har pusten vært når du har trent? Imponerende at du har holdt deg unna røyken, forresten! En bra start! Nå er det bare å slutte:-)[/quote']

 

Pusten var grei, tror jeg, puster jo og får høy puls, men om den er dårlig aner jeg ikke. Jeg får ofte vondt i hodet under trening, selv om jeg drikker mye før trening og drikker 1 liter under trening. Så mulig det er "noe" med pusten.

Jeg får ta en opptreningsuke, der jeg prøver å trene med astmaspray innabords og uten spray?

Hmm, mulig jeg må en tur til legen ang dette? selv om det ikke har vært noe problem de siste 15 årene. Hadde en slik anfall for 15 år siden.

 

Røyken er lagt bort, jeg syns det går bra uten og i dag har jeg nesten ikke tenkt på røyk, men er ikke eplekjekk og sier at det ikke er noe problem, for problemet kommer jo den dagen jeg blir frisk. Eller om et år, eller når jeg skal på utepils, osv, osv. Så da må jeg har strategi klar.

 

Har tyggegummi i vesken og når jeg klarer meg på 2-3 stk i løpet av dagen, så syns jeg det er bra:-) Men nå har jeg jo bare vært røykfri siden onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jo generelt det er best å snakke med legen:-) Mye visdom her inne, men ikke nødvendigvis medisinsk fagkompetanse.

 

Jeg kom meg i svømmehallen i dag. Jeg orket ikke så voldsomt med svømming, men plasket rundt. Fikk i hvert fall rørt meg.

 

For å oppsummere uka; den ble ikke helt som jeg hadde planlagt. Først og fremst på grunn av to dager med sjokoladeskåler (og selvfølgelig skranten viljestyrke), men også fredagen skar seg litt (to middager... det vil si en liten omelettmiddag, og entrecote på kvelden). Jeg bør likevel være rimelig fornøyd, da jeg ikke kom over 1750 (tror jeg, sjokoladen ble jo ikke veid) noen dager. Og trimpoengene er i hus. Resultatet får jeg se i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Da ble det en liten utskeielse på meg allikavel denne helgen.

Dattera mi og en vennine bakte brownies i ettermiddag. Da ble det til at vi inviterte forelderene på besøk for å spise kake. Jeg ble jo nødt til å taet stykke av kaken da sliden hun hadde bakt den. Det er egntlig utrolig deilig å ta et stykke, nyte det og så være fornøyd etterpå. Normalt hadde jeg spist tre stykker og sittet å vært småkvalm og hatt dårlig samvittighet etterpå. Tror dette stykket med is ga 400 kcal så det er ikke så galt, har vært forsiktig resten av dagen så totalt er jeg bare på1200 kcal denne dagen.

Blir spennende med veiedag i morgen fordi jeg har vært kjempeflink denne uken.

Har spist mellom 900 og 1200 kcal hver dag så det må vel gi resultater. Kommer til å ligge så lavt i kcal frem til London turen. Da vil jeg bare kose meg og spise det som de andre spiser.

Har ikke blitt noe trening i dag. Prøver å trene annenhver dag nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men oppogner, det kan da ikke være bra å spise så lite! Så vidt jeg har forstått skal en aldri under 1200. Bare for å opprettholde de vitale funksjonene i kroppen. Du bør ikke ligge mer enn 800 kalorier under det som forbrennes. Jeg er ikke noen ekspert, men jeg synes dette høres skummelt ut.

 

Spennende med veiedag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Er enig med deg i at dette er litt for lite. Den første mnd som jeg slanket meg lå jeg på 1600 kcal ca og da gikk jeg nesten ikke ned. Jeg er bare 158 cm høy så jeg kan jo derfor ligge litt under det mange som er høyere kan. Hadde lyst til å prøve det en uke for å se hvordan det slår ut på vekten med så lite mat. kun en dag med 900 ellers 1200.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en liten utskeielse på meg allikavel denne helgen.

Dattera mi og en vennine bakte brownies i ettermiddag. Da ble det til at vi inviterte forelderene på besøk for å spise kake. Jeg ble jo nødt til å taet stykke av kaken da sliden hun hadde bakt den. Det er egntlig utrolig deilig å ta et stykke' date=' nyte det og så være fornøyd etterpå. Normalt hadde jeg spist tre stykker og sittet å vært småkvalm og hatt dårlig samvittighet etterpå. Tror dette stykket med is ga 400 kcal så det er ikke så galt, har vært forsiktig resten av dagen så totalt er jeg bare på1200 kcal denne dagen.

Blir spennende med veiedag i morgen fordi jeg har vært kjempeflink denne uken.

Har spist mellom 900 og 1200 kcal hver dag så det må vel gi resultater. Kommer til å ligge så lavt i kcal frem til London turen. Da vil jeg bare kose meg og spise det som de andre spiser.

Har ikke blitt noe trening i dag. Prøver å trene annenhver dag nå.[/quote']

 

 

Huff, nå rynker jeg brynene litt oppogner, litt sånn sinte bryn. Håper du ikke fucker til forbreninngen din nå, når du har gått så langt ned i kcal? Ikke for å demotivere deg men tenkt litt på hva du gjør med kroppen din på 800 kcal. Og hva skjer når du begynner å "spise" normalt igjen?

 

Jeg skjønner jo at du har svært lyst til å gå ned fort og at jenteturen er en motivasjon, men huff ikke ødelegg for deg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Huff og huff. Vil jo ikke ødelegge for meg selv heller. Skal øke til 1300 igjen i morgen. Er jo kjedelig at det ender opp med dårligere forbrenning etter en stund. Er nok bedre med jevn nedgang på 0,5 kilo i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff. Vil jo ikke ødelegge for meg selv heller. Skal øke til 1300 igjen i morgen. Er jo kjedelig at det ender opp med dårligere forbrenning etter en stund. Er nok bedre med jevn nedgang på 0' date='5 kilo i uken.[/quote']

 

 

selv om 0,5 virker lite i uken, vet jo hvordan det er, er jo der selv, så er det bedre enn 1,5 kilo ned og 3 opp neste mnd:-)

Bare slik satt på spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...