Gå til innhold

40 års krise:-)


Gjest nrkp3

Anbefalte innlegg

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar
Gjest oppogner

Ja det er nok lurt å vente til i morgen da. Jeg merker også det når jeg spiser mye salt. når jeg har spist reker veier jeg en kilo ekstra i et på dager før jeg er på normalen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Da var det veie dag og det var den beste uken til nå. Ned 1,5 kilo. Har jo spist veldig lite denne uken så jeg var forberedt på at jeg kom til å gå mye ned denne uken. Har spist mere i dag. Har hatt to mellommåltider på jobb for å komme opp i 1300 kcal igjen.

 

I dag kom datteren min bort til meg når jeg danset zumba og sa: "Mamma du er jo egentlig ikke så tykk lenger"Det var jo ikke så fint sagt men isteden for å bli såret over at hun synes jeg har vært tykk så vil jeg heller glede meg over at da begynner det å bli synlig at jeg har gått ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med supert resultat, oppogner! Og jeg synes du skal ta komplimentet. Jeg tror ikke noen av mine ser forskjell, men fireåringen liker uansett tjukkeplassene mine best (han koser med dobbelhaka mi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dropper veiing denne uken og regner med at jeg veier meg neste mandag. Bytter dag så er jeg med på samme dag:-)

 

Blir nok dårlig med trening denne uken også. I dag kom mine foreldre hit. Orker ikke stå på stua å trene med de som vitner og jeg er i alt for dårlig form enda til å tenke på å trene. Orker jo knapt gå to etasjer før lungene sprenges. Huff blir litt syting fra min side i disse dager. Det positive er at jeg ikke har lyst på noe snop eller potetgull. Heller ikke lysten på noe mat egentlig, men spiser for å holde blodsukkret igang.

 

Gratulere oppogner, du er flink som begynner å spise mer igjen og jeg er helt sikker på at du alikavell kommer til å gå ned masse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle gi lyd fra meg, vært i Danmark på bryllup 3 dager til ende, og i matveien gikk det jo fullstendig av hengslene selvsagt.... Øl og schaps til "morgenmad" kl. 10.30 sammen med smørbrød med lun leverpostei og bacon står ikke i min kostplan, av en eller annen grunn :( Godt var det, da! Resten av helgen ble faktisk ikke halvgæren, til festmiddagen lørdag var det laks til forrett, indrefilet (uten saus) med en slags mos og grønnsaker til hovedrett og en sjokiss-dessert som jeg ikke fikk spist for da skulle jeg holde talen min, heheheheheh. Sånn gikk egentlig hver dag, maten var ikke så aller verst, men det ble mye øl, vin og Baileys, så.... Vel, hverdagen kom igjen i går, så spiste som jeg skulle i går og hadde første (av foreløpig 6 bestilte) time med personlig trener i går, og det var KJEMPEBRA!! Kan anbefales på det varmeste, man får pushet seg lenger og har en motivator.

 

Synes dere er flinke jeg, men oppogner, vær forsiktig med det lave inntaket (jeg vet du har sagt du skal opp igjen altså) Det tar ikke mer enn 3-4 dager så vil kroppen slutte å "gi fra seg" kalorier når du går på sparebluss, så det er ikke mange dager du skal ligge lavt før "straffen" kommer. Sørg for min. 1200-1300.

 

Nrkp3, det går litt i bølgedaler - kos deg over at du har besøk, så kanskje du får lurt dem med på en tur ut i stedet, eller at du kan snike deg til 1 times svettetur alene?? :D

 

Dette er jo ikke noen sprint-etappe, jenter - men snarere en maraton, så klart det vil gå saktere/fortere og man vil ha mer/mindre motivasjon i visse perioder. Vekten min går ingensteder om dagen, enda jeg trener "ørti" ganger i uka, men jeg prøver å være like blid og holde motet oppe, så kommer nedgangen "plutselig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er kjøtt og fleskekontrollen: 200 gram ned.

 

Det er vel noe. Jeg er ikke heeelt fornøyd, og prøver å få stablet litt skikkelig motivasjon på beina igjen. Det var så gøy da det gikk fort nedover. Og nå roper eventuelle godbiter i skapet høyere på meg. Og trappen opp til jobb var tung i dag.

 

Jeg får komme meg på trening i dag og ta det så hardt som jeg orker, og bare fortsette bortover. Så kommer jeg vel til å fortsette nedover også:-)

 

040110: 75,1 kg, 92 cm midje

110110: 75,1 kg, 90 cm midje

180110: 74,1 kg, 88 cm midje

250110: 73,7 kg, 87 cm midje

010210: 73,0 kg, 87 cm midje

080210: 71,9 kg, 86 cm midje

150210: 70,6 kg, 85 cm midje

220210: 69,5 kg, 84 cm midje

010310: 69,5 kg, 82 cm midje

080310: 69,1 kg, 82 cm midje

160310: 68,9 kg, 82 cm midje

 

 

Og det er sant, dundas, dette er ingen sprint. Og den morgenmaden hørtes guddommelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke har gjort noe spennende så har jeg iallefall spist mat. Det er jo noe.

Jeg skal også få en hastetime til lege i morgen, med tanke på lungebetennelse.

 

En kjempepositiv ting, moren min syns jeg er flink som har gått ned masse, i følge henne. Hun har ikke sett meg siden i oktober, vi bor et stykke fra hverandre:-(, så hun ser jo at jeg har krympet:-)

Hmm mulig hun er innhabil, mødre kan ha en tendens til det, ikke sant?

 

Skal nok få de med meg ut på tur, må bare bli frisk først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye å melde jeg heller. Hvordan gikk det til legen?

 

Virus på lungene og skal tilbake på fredag om jeg ikke blir bedre. jobb og treningsforbud i allefall en uke til.

 

Er litt deppa, for jeg orker ikke være syk mere og jeg skulle nok vært flinkere til å legge meg nedpå, er litt sånn duracell, går til jeg møter veggen. Av en eller annen grunn så klarer jeg ikke legge meg ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Har allerede kommet i feriemodus. I dag på jobb hadde vi vafler og jeg greide ikke og holde meg. Så droppet jeg å gå rett på treningssenteret etter jobb slik som jeg skulle. Kom hjem og stappet innpå med spagetti, kjøttdeig og masse ost oppå. Ettermiddag fikk jeg så lyst på sjokolade at jeg spiste en hel kvikklunsj. Så har bare kvelden fortsatt med usunn mat. Det kommer til å bli masse usunn mat og masse vin i London så jeg kommer til å gå opp masse denne uken.

Får bare bestemme meg for å skjerpe meg til mandag igjen. Hjelper å tenke på at jeg har dere her inne til å støtte meg på slik at jeg kommer igang igjen til mandag.

Så kjedelig at du er syk og ikke får trent noe nrkp3. Håper du blir bedre snart.

På tide å sove nå, reiser kl 5 i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede kommet i feriemodus. I dag på jobb hadde vi vafler og jeg greide ikke og holde meg. Så droppet jeg å gå rett på treningssenteret etter jobb slik som jeg skulle. Kom hjem og stappet innpå med spagetti' date=' kjøttdeig og masse ost oppå. Ettermiddag fikk jeg så lyst på sjokolade at jeg spiste en hel kvikklunsj. Så har bare kvelden fortsatt med usunn mat. Det kommer til å bli masse usunn mat og masse vin i London så jeg kommer til å gå opp masse denne uken.

Får bare bestemme meg for å skjerpe meg til mandag igjen. Hjelper å tenke på at jeg har dere her inne til å støtte meg på slik at jeg kommer igang igjen til mandag.

Så kjedelig at du er syk og ikke får trent noe nrkp3. Håper du blir bedre snart.

På tide å sove nå, reiser kl 5 i morgen tidlig.[/quote']

 

 

God tur og kos deg masse:-)

Gleder meg til å høre om turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en føljetong på sykdom og ikke livstilsendring. Men lover på tro og ære at jeg kommer sterkt tilbake:-)

 

I dag ringte legen, jeg hadde nok litt for høy senkning (CRP=113) alikavell og måtte starte på en antibiotika kur. Har nok lungebetennelse også. Så nå har jeg lagt med ned og ligger her til jeg blir frisk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt: det viktigste nå er at du blir frisk. Livsstilsendringen er du jo i gang med. men en kan ikke prioritere å gå ned i vekt når en er syk. Du kan faktisk trene når du blir frisk, det er ikke sånn at alt har gått i dass selv om du ikke greier å følge planen nå. Og det som evt måtte gås ned under sykdom er vel sånt som raser på igjen uansett.

 

Og en trenger ikke å leve på utelukkende sjokolade selv om en er syk. (Selv om jeg har brukt å sverge til troika... Det er som om den geleen virker legende for halsen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt: det viktigste nå er at du blir frisk. Livsstilsendringen er du jo i gang med. men en kan ikke prioritere å gå ned i vekt når en er syk. Du kan faktisk trene når du blir frisk' date=' det er ikke sånn at alt har gått i dass selv om du ikke greier å følge planen nå. Og det som evt måtte gås ned under sykdom er vel sånt som raser på igjen uansett.

 

Og en trenger ikke å leve på utelukkende sjokolade selv om en er syk. (Selv om jeg har brukt å sverge til troika... Det er som om den geleen virker legende for halsen...)[/quote']

 

Hahaha, må le litt av den troikaen.

 

Du har nok helt rett i at jeg må tenke på å bli frisk. Jeg tror jeg er heldig som ikke har "hang" etter sjokolade, jeg har faktisk ikke spist noe godter på flere dager, jeg har faktisk ikke tenkt på at jeg skulle ha trøstet meg selv med noe.

Det eneste jeg har tenkt på er at jeg "må" spise for å holde oppe blodsukkeret og for at mat "heler" sykdom. Da har jeg spist brød og knekkekbrød, samt middag. Har jo ikke allverdens matlyst, så spiser ikke så mye. Jeg har nok gått ned noe, men tenker som deg at det er noe som kommer på tilbake, når jeg blir frisk igjen. Men kommer ikke til å gå inn for å legge på meg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra med meg. Jeg har hatt noen dager der jeg har følt meg tung og uggen og litt motløs, men nå går det lettere igjen. Det har nok vært de bihulene som ikke har blitt 100% bra, men kanskje mer at jeg har hatt vondt i magen. En føler seg ikke så bra når magen er som en ballong... Nå holder det på å slippe taket. Jeg fikk ikke trent tirsdag og det har plaget meg også.

 

Men men, det er bare å se framover. Vi reiser bort i helga, og det kan nok bli vanskelig å få det perfekt. Men så langt denne uka har jeg vært superflink:-) Med maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortsatt syk. 2 uker holder liksom ikke, tar like godt en uke til. Er faktisk ikke så høy i hatten. Har ligget enten på sofaen eller i sengen hele helgen. Kjenner på kroppen at den forfaller fort. Orker jo nesten ikke gå.

 

Utenom det så har jeg burdag i morgen, har ingen ambisjoner om noen feiring, ingen kaker eller noe hurum hei. Feirer det senere i uken eller til helgen.

 

Spiser litt, men skulle nok vært mye flinkere på å drikke nok vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trasig! Virker ikke medisinene? Eller er det veldig alvorlig? Det kan ikke være noen artig måte å feire 40-årsdagen sin på.

 

Her har helgen gått rett vest. Jeg har jo kost meg, men med en ekkel bismak i munnen. Det startet fredag med en middag som ble helt vanvittig med tanke på kaloriene (jeg vet det jo egentlig, at jeg ikke skal hive voldsomme mengder peanøtter i ellers fornuftig thaimat), og fortsatte med kjeks (ikke så mange, men det var ren idioti). Vi reiste bort lørdag, og da ble det både grøt og pizza og snacks og vin. I dag ble det pinnekjøtt (det ble ikke så ille med tanke på kalorier, men salt er det, gitt) og is og kaker. Jeg begrenset meg, men jeg spiste.

 

Har prøvd å veie opp med litt aktivitet, men det ble jo ikke nok.

 

Nå har jeg gått tur, og prøvd å forberede meg på ny uke. Det blir kurs to dager, med lunsjer og middag den ene dagen. Det trenger jo ikke å bli så ille, hvis jeg holder meg til salat og frukt, og ligger unna puddingen. Har tro på at jeg skal kunne komme greit ut av det, og at jeg skal få i land trimpoengene mine.

 

Det ble 8,4 trimpoeng denne uka. Det får bare holde.

 

God bedring til deg, nrkp3, og lykke til dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livstruende er det nok ikke, men alvorlig nok når legene ikke helt vet hvor jeg har en betennelse i kroppen. Jeg måtte ta nye prøver i dag, ikke fått svar på alt enda. Men føler ørlite grann bedring, har vært helt på "jordet" noen dager, har nesten ikke klart å gå, har vært helt surrete i hodet.

men nå er jeg snart frisk:-)

 

ÅÅÅÅÅ skal nok kose meg til helgen. Reiser faktisk på SPA med guttene mine. Som vi skal kose oss:-)

 

Har ikke vært på vekten på 2 uker, men belte som jeg tok på buksen i dag, måtte inn 2 hakk. Så noe positivet kommer det ut av disse 2 ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg! Jeg sender mentale ballonger og alt mulig! Håper dagen blir fantastisk, og at dagene og ukene framover går den rette veien. Frisk, tynn, staselig og førti!

 

(Jeg er uveid. Frykter, frykter, men lover å ta det i morgen. Det blir ikke bra, men skal fortsette til jeg er i mål)

 

Klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg! Jeg sender mentale ballonger og alt mulig! Håper dagen blir fantastisk' date=' og at dagene og ukene framover går den rette veien. Frisk, tynn, staselig og førti!

 

(Jeg er uveid. Frykter, frykter, men lover å ta det i morgen. Det blir ikke bra, men skal fortsette til jeg er i mål)

 

Klemmer fra meg![/quote']

 

 

Takk takk, er så kjempeglad, jeg har fått to blomster på døren. Det gjør meg varm om hjertet at to venninner husket på meg:-)

Så lå det 5 pakker på bordet når jeg stod opp, men venter med å åpne de til kjærestemannen og gullet mitt er kommet hjem. De pakkene er fra den ørvrige familien, spredd rundt omkring i landet. Er som er lite barn her og ser på de pakkene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk levert på døren vannbakels, med kesam og litt krem samt hjemmelaget syltetøy. Så glad jeg ble :-):-)

Spiste tre stk, uten å ha dårlig sammvittighet. Er faktisk bare 40 en gang. Så da så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...