Gå til innhold

40 års krise:-)


Gjest nrkp3

Anbefalte innlegg

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar
Det lurer jeg og på. Hvor er dere?

 

Jeg gikk opp 200 gram' date=' men er topp motivert! Det er resultatet på sikt som teller.[/quote']

 

 

 

Titt titt, vinker til deg:-)

 

Skriver litt mer i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at fra neste uke så er jeg i tipp topp stand:-)

Påske er det også, med dens utfordringer og matorgier, for å ikke snakke om alt snopet rundt omkring.

 

Hvordan tenker dere at dere gjør det med mat og snop?

 

Mat må man jo ha og skal det gåes milevis på ski så trenger man jo ekstra. Men med en 4,5 åring så kommer det nok ikke til å gå sååå langt. Så der gikk de ekstra kcal i vasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha by- og jobbepåske. I fridagene skal jeg være alene med guttungen. Jeg tenker at jeg skal greie å holde meg på matta med maten. Har planlagt litt småturer, og skal ha nok av frukt og denslags i hus til å ha med. Det blir jo begrenset med trening, men vi får holde oss i aktivitet.

 

Jeg har fått en hardnakket forstoppelse, og holder på å klikke. Det kan umulig være for lite fiber eller vann i kosten min, og jeg trener jo også. Jeg bruker vanligvis å gå som en klokke, så jeg skjønner ikke årsaken. Det har gått så langt at jeg ikke har lyst på mat. Det var dagens hjertesukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha by- og jobbepåske. I fridagene skal jeg være alene med guttungen. Jeg tenker at jeg skal greie å holde meg på matta med maten. Har planlagt litt småturer' date=' og skal ha nok av frukt og denslags i hus til å ha med. Det blir jo begrenset med trening, men vi får holde oss i aktivitet.

 

Jeg har fått en hardnakket forstoppelse, og holder på å klikke. Det kan umulig være for lite fiber eller vann i kosten min, og jeg trener jo også. Jeg bruker vanligvis å gå som en klokke, så jeg skjønner ikke årsaken. Det har gått så langt at jeg ikke har lyst på mat. Det var dagens hjertesukk..[/quote']

 

 

Huffda, kjipt når det stopper opp, regner med at du har prøvd alle råd som finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt, bortsett fra apoteket. Jeg er veldig redd for ting som roter til naturen. Nå drikker jeg biola, til tross for de røde n-ene. Jeg regner jo med at det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt' date=' bortsett fra apoteket. Jeg er veldig redd for ting som roter til naturen. Nå drikker jeg biola, til tross for de røde n-ene. Jeg regner jo med at det går over.[/quote']

 

 

Får håpe du får det på rett kjøl snart, men kansje bare ikke midt på natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig! Regner med at det er akkurat det du trenger. Du må fortelle hvordan det er, for jeg kjenner jeg er litt misunnelig.

 

Her er det som før:-( Skal til legen i morra, for jeg er bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig! Regner med at det er akkurat det du trenger. Du må fortelle hvordan det er' date=' for jeg kjenner jeg er litt misunnelig.

 

Her er det som før:-( Skal til legen i morra, for jeg er bekymret.[/quote']

 

 

Enda forstoppelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå fikk jeg omgangssjuke' date=' du. Jeg trodde jeg skulle dø ei stund der. Men forstoppelse har jeg ikke:-)

 

Regner med nedgang denne uka![/quote']

 

Tibake fra SPA, 2 hærlige dager, som ble tilbragt i bassenget, god mat, litt vin og avslapping. Kroppen og sjelen trengte det:-)

 

Gikk ned en del mens jeg var syk (2kg), fort ned og etter erfaring går det nok fort på igjen også.

Men prøver fortvilt å ikke havne nederst i posen til påske smågodtet, men innrømmer at jeg har vært noen ganger ned i den posen i dag. Jeg er helt hekta på slike svarte frosker som smaker lakris.

 

Ellers er huset snart påskeklart. Poden har laget påskeegg og de må vi jo henge på noen greiner, så jeg har vært i skauen og kappet noen. Ble riktig fint:-)

 

God bedring til deg. Orker ikke tenke på hvor jæv... omgangsyke er, huff og huff, håper du er blitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned fire kilo! Hahaha! Skal veie meg igjen i morra, men regner med at den viser noe mer sannsynlig mot helga. Nå driver jeg og reparerer kroppen. Jeg får en dundrende hodepine hvis jeg beveger meg hurtig.

 

Du fortjente litt spa! Jeg håper å gjort det en gang. Nå skal jeg bruke hvert øre jeg kan avse på nye klær. Det er mer som må kastes enn det er som jeg kan bruke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned fire kilo! Hahaha! Skal veie meg igjen i morra' date=' men regner med at den viser noe mer sannsynlig mot helga. Nå driver jeg og reparerer kroppen. Jeg får en dundrende hodepine hvis jeg beveger meg hurtig.

 

Du fortjente litt spa! Jeg håper å gjort det en gang. Nå skal jeg bruke hvert øre jeg kan avse på nye klær. Det er mer som må kastes enn det er som jeg kan bruke igjen.[/quote']

 

 

Det er en slik syk god følelse å ta ut for store klær av skapet. Mitt ble rensket nesten inn til beinet, den gangen jeg gikk ned mange kilo og nå har jeg så smått begynt å tømme igjen. Jeg gjemmer ikke på de klærne, kaster en del og gir resten til fretex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har elendig økonomi for tiden, så jeg kan ikke bruke penger på klær. Det er med blandede følelser jeg konstaterer at yndlingsklærne mine blir ubrukelige. Nå passet jo dongeribuksa igjen, eller; den var litt for stor, men brukbar, men de andre buksene ser ikke fine ut.

 

Det fine er at jeg prøvde et par gamle sommerkjoler i dag. De både passet og så bra ut. Og jeg får jo feriepenger! Det er noen butikker jeg ikke har orket å gå inn i før, som definitivt skal prøves! Det blir artig! Jeg tror 38 er mulig, iallfall hvis det er strech (jeg er topptung, og det spriker lett over brystet).

 

Melder inn vekt i morgen. Det er tirsdag som er veiedagen min nå. Hvis resultatet er veldig urealistisk, legger jeg inn fiktiv vekt. Jeg veide 65,2 i morrest, og det er jo bare tull å legge inn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere :)

 

Følger med, selv om jeg ikke får skrevet så masse alltid :) Jeg henger i stroppen selv om jeg synes det går tregt, ned 4,6 kilo siden 1. februar, men kan vel ikke klage! Røyker fortsatt ikke og spiser stort sett sunt, og trener masse masse (3-5 ganger i uka) :) Har fått masse overskudd og kjenner jeg er sterkere og i bedre form enn jeg har vært på massevis av år!! En utrolig deilig følelse. Forrige uke kastet jeg det første plagget som er blitt for stort, en jobb-bukse i str 44 som var så stor at den sagget i rompa - hihihi, det var deilig. Spanderte på meg 2 nye olabukser (på tilbud) i str. 42, og de var ikke trange engang, de passet perfekt, så det var digg. Om en måned eller to, skal de arkiveres (fretex) for da er de for store (har jeg bestemt meg for)

 

Påsken min er uten barn i år, så jeg skal bruke den på lange turer, vårrengjøring og trening - fantastisk deilig i grunnen :)

 

Ha en fin uke alle !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og godt å høre at det går bra. 4,6 er et meget anstendig resultat, tenker jeg, og kasserte bukser er et meget håndfast bevis. Og nå, dundas, trenger du aldri mer overveie å titte inn på big is beautiful!

 

Jeg har notert meg med 67,5 kilo i dag. Det er 1,7 ned fra forrige uke, og sannsynlig, mener jeg. Oppgangen forrige uka var nok ikke reell når man tenker på mageproblemene, og jeg hadde nok gått ned litt mer ukene før. Vekta landa på 65,8.

 

Nå er det mye rosiner og mandler. Jeg skal kjøpe meg en freia premium, med sitron og ingefær, for avnytelse i påskehelga. Kontrollert sådan. Det passet pokker så godt egentlig, at det akkurat er påske når jeg skal reparere næringstapet. Trening er utelukket. Hodepinen forsvinner ikke, den er bare blitt sterkere. Og balansen er dårlig. Jeg besvimte da jeg ble syk, og slo hodet. Det tenkte jeg ikke over mens det sto på, og det tok ei stund før jeg oppdaget at det var vondt i bakhodet.

 

Så nå er jeg bekymret igjen. Jeg skal være alene med 4-åringen fra torsdag til søndag, og håper å kunne finne på litt morsomme ting med han. Jeg kan ikke la guttungen leke alene i fire dager.... Og der fikk jeg visst delt litt mer med dere enn jeg hadde planlagt. Jaja, dere får bære over med meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernerystelse. Er det ikke det ene, så er det det andre.

 

Så det blir treningsfri til hodesmertene er borte. Så får jeg prøve å holde meg i såpass aktivitet at ryggen ikke streiker, og guttungen ikke tørner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernerystelse. Er det ikke det ene' date=' så er det det andre.

 

Så det blir treningsfri til hodesmertene er borte. Så får jeg prøve å holde meg i såpass aktivitet at ryggen ikke streiker, og guttungen ikke tørner.[/quote']

 

 

Huffda ikke bra, håper du får hjelp med gutten, om hodet streiker. Bor du i nærheten så er gutten din velkommen hit å leke med min gutt:-)

 

Kjenner godt til det der med å dele litt mere enn man egentlig har planlagt, det er jo ikke slik at man i utgangspunktet hadde tenkt å skrive om privatlivet her inne, men på et tidspunkt så deler man mere, enten for å gi en forklaring på stillstand eller fordi man faktisk har litt behov for sympati, trøst og noen oppmuntrende ord.

 

Vi kommer sterkt tilbake etter påske, jeg må også holde meg i ro noen dager til. Puster som en kval bare av å gå opp to etasjer. Er fortsatt på antibiotika, fikk bihulebetennlese attpå, så her går det unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring!

 

Regner med at det blir bedre og bedre. Påska blir ikke som planlagt, men nå legger jeg nye planer, og de er like gode (involverer gaver og godterier; i nøden spiser fanden fluer).

 

17. mai drikker jeg en diger øl, mens den alt for store bunaden glitrer i skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring!

 

Regner med at det blir bedre og bedre. Påska blir ikke som planlagt' date=' men nå legger jeg nye planer, og de er like gode (involverer gaver og godterier; i nøden spiser fanden fluer).

 

17. mai drikker jeg en diger øl, mens den alt for store bunaden glitrer i skapet.[/quote']

 

Hei du :)

 

Godt du gikk til legen, jeg rakk heldigvis ikke lese innlegg 1 om at du var dårlig, før innlegg 2, så da slapp jeg bekymre meg lenge!! Planlegging er nøkkelen til suksess, enten man får trent eller ei, så bare det er gjort, er mye gjort!!! :)) Vet hva du mener med å sysselsette en 4-åring, har selv 2 gutter på 5 og ti :)

 

Hihihi, 17. mai gleder jeg meg også til, men min bunad er nok ikke for stor. Jeg fikk den sydd til meg i 2008 og da var jeg rundt 74 kg (på vei opp). Det er en Øst-Telemarksbunad, så den sitter bare under brystet så selv om jeg er større nå enn jeg var, passer den, legger ikke på meg mye rundt der, jeg har sånn pære-fasong om dere skjønner, hehehe.... tynn oppe og tjukk på bånn! :)

 

Ha en super dag - bare 2,5 timer til, så er det påskefri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda ikke bra' date=' håper du får hjelp med gutten, om hodet streiker. Bor du i nærheten så er gutten din velkommen hit å leke med min gutt:-)

 

Kjenner godt til det der med å dele litt mere enn man egentlig har planlagt, det er jo ikke slik at man i utgangspunktet hadde tenkt å skrive om privatlivet her inne, men på et tidspunkt så deler man mere, enten for å gi en forklaring på stillstand eller fordi man faktisk har litt behov for sympati, trøst og noen oppmuntrende ord.

 

Vi kommer sterkt tilbake etter påske, jeg må også holde meg i ro noen dager til. Puster som en kval bare av å gå opp to etasjer. Er fortsatt på antibiotika, fikk bihulebetennlese attpå, så her går det unna.[/quote']

 

Så uflaks du og avk har.... Jeg er frisk og rask i hvert fall, håper dere blir bra fort begge to, det er absolutt ikke kult å gå og hangle..... Og ja - det er lett å skrive mer enn man hadde tenkt, men samme det! Vi har godt av å åpne litt opp iblant :) God påske - jeg er i strålende humør, for snikveide meg i dag og vekten viste 79,9!!!! Har ikke sett 7-tallet først på flere år! JIPPI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så uflaks du og avk har.... Jeg er frisk og rask i hvert fall' date=' håper dere blir bra fort begge to, det er absolutt ikke kult å gå og hangle..... Og ja - det er lett å skrive mer enn man hadde tenkt, men samme det! Vi har godt av å åpne litt opp iblant :) God påske - jeg er i strålende humør, for snikveide meg i dag og vekten viste 79,9!!!! Har ikke sett 7-tallet først på flere år! JIPPI![/quote']

 

 

Jeg går og venter på 6 tallet jeg. Har ikkke sett det tallet på mange mange år.

Er i en dårlig stim om dagen. Etter uker uten matlyst, smaksans og luktesans, så er det kommet tilbake og det er nesten slik at jeg spiser og spiser uten å bli mett.

 

Men så har jeg jo også sluttet å røyke og det kan jo gi økt matlyst det også, så her er jeg da. Sulten på det ene og det andre.

 

Bunaden min har vært for stor i et par år nå. Har ikke funnet en systue jeg har hørt noe godt om i denne byen, vil jo ikke levere inn bunaden uten at den som syr vet hva hun holder på med. Regner med å ta den med til hjembyen min og få en kjenning til å ta det.

 

Så bra at du er med dundas. Både du og avk er så flinke til å gå ned i vekt:-) Lurer på hva oppogner holder på med, har ikke hørt fra henne siden hun dro til London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...