Gå til innhold

40 års krise:-)


Gjest nrkp3

Anbefalte innlegg

I dag føler jeg at jeg er igang igjen og det er en super duper følelse:-)

 

Tok 20 min zumba, 190 kcal forbrent og utslitt etterpå:-) men tar bare noen minutter så er jeg på topp.

 

Spist 3 måltider så langt i langt i dag, stod opp litt senere enn vanlig. Hadde fri og mannen tok gutten vår i bhg, så mor fikk sove litt etter en helg med våkenetter. Gutten vår har vært syk.

Så jeg må få i meg et måltid til som består av knekkebrød eller 4-korn.

 

Har også begynt på nytt å skrive inn måltidene, blir nok å skrive listen en periode. Greit å følge med på mengden mat, kansje jeg har lagt på litt mat uten å være bevisst på det.

 

Så glemte jeg å veie meg i dag tidlig, skjønner ikke hvordan jeg kunne glemme det. Mulig det er underbevisstheten min som sier "ikke vei deg, ikke vei deg" siden jeg har gått opp noen kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar

Godt å høre at du er i gang med trening og den slags igjen! Du får veie deg i morgen, så har du noe å ta kursen ut i fra:) Nå går det veien! Du får passe på at du kjenner etter på hva du tåler denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er i gang med trening og den slags igjen! Du får veie deg i morgen' date=' så har du noe å ta kursen ut i fra:) Nå går det veien! Du får passe på at du kjenner etter på hva du tåler denne gangen.[/quote']

 

 

Jeg skal passe på, men om det var at jeg var litt overivrig når jeg startet, at jeg gikk på en smell, (3 antibiotikakurer, 2 prednisolon kurer og 1 innleggelse på sykehuset) er nokså usikkert.

Men det er et avsluttet kapittel, nå føler jeg meg frisk og starter opp med nytt mot og pågangsvilje:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned en halvkilo! Og nå er jeg 100 gram fra målet! Det er fine greier...

 

040110: 75,1 kg, 92 cm midje

110110: 75,1 kg, 90 cm midje

180110: 74,1 kg, 88 cm midje

250110: 73,7 kg, 87 cm midje

010210: 73,0 kg, 87 cm midje

080210: 71,9 kg, 86 cm midje

150210: 70,6 kg, 85 cm midje

220210: 69,5 kg, 84 cm midje

010310: 69,5 kg, 82 cm midje

080310: 69,1 kg, 82 cm midje

160310: 68,9 kg, 82 cm midje

230310: 69,1 kg, ?

300310: 67,5 kg, ?

060410: 67,0 kg, ?

130410: 66,2 kg, 80 cm midje

200410: 66,5 kg, 80 cm midje

270410: 65,6 kg, 80 cm midje

040510: 65,1 kg, 80 cm midje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned en halvkilo! Og nå er jeg 100 gram fra målet! Det er fine greier...

 

040110: 75' date='1 kg, 92 cm midje

110110: 75,1 kg, 90 cm midje

180110: 74,1 kg, 88 cm midje

250110: 73,7 kg, 87 cm midje

010210: 73,0 kg, 87 cm midje

080210: 71,9 kg, 86 cm midje

150210: 70,6 kg, 85 cm midje

220210: 69,5 kg, 84 cm midje

010310: 69,5 kg, 82 cm midje

080310: 69,1 kg, 82 cm midje

160310: 68,9 kg, 82 cm midje

230310: 69,1 kg, ?

300310: 67,5 kg, ?

060410: 67,0 kg, ?

130410: 66,2 kg, 80 cm midje

200410: 66,5 kg, 80 cm midje

270410: 65,6 kg, 80 cm midje

040510: 65,1 kg, 80 cm midje[/quote']

 

 

Jeg må bare ta av meg hatten for deg. Gratulere med 10 kilo på 5 mnd og minus 12 cm i midjen. Det er noe du må være stolt over:-)

 

Du har vært utrolig flink disse måndene.

 

Jeg klapper for det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, det ble opp 500 gram også denne uken. Men jeg lar meg ikke knekke av den grunn.

 

Har hatt dugnad i bhg i dag og jeg stod med riven i 2 timer, tar det som trening i dag. Har hatt 2 "lette" økter 2 dager på rad, så i dag er det hviledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en så utrolig deilig følelse, å kjenne at kroppen begynner å bli med meg, når jeg trener. Ligger ikke som et slakt etter 20 min zumba. Tror det er lurt å ta korte og litt lette økter denne uken. For så å øke på neste uke.

 

 

Håper bare at vekten stabilisere seg snart, ellers må jeg gå til drastiske innkjøp av div helseprodukter for å rense og øke forbrenning. Selv om jeg har liten og ingen tro på at det virker. Men hva skal man gjøre når vekten fortsatt øker?

Jeg kan jo ikke akkurat slutte å spise heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... renseprodukter, ja. Jeg har vært innom tanken, det lyder jo så forlokkende, men jeg har greid å holde meg til fornuften.

 

Er du tilbake på registrering og oversikt, eller tar du det mer på feelingen, spise sunt og i moderate mengder? Det er godt at du og zumbaen er venner igjen, da er du iallfall på vei.

 

Jeg føler meg uggen i dag, og tror jeg dropper trening. Får ta det igjen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... renseprodukter' date=' ja. Jeg har vært innom tanken, det lyder jo så forlokkende, men jeg har greid å holde meg til fornuften.

 

Er du tilbake på registrering og oversikt, eller tar du det mer på feelingen, spise sunt og i moderate mengder? Det er godt at du og zumbaen er venner igjen, da er du iallfall på vei.

 

Jeg føler meg uggen i dag, og tror jeg dropper trening. Får ta det igjen i morgen.[/quote']

 

 

Registrerer nesten alt jeg spiser. Ren grønn salat registrerer jeg ikke, siden 100 gram gir ca 10 kcal.

Blir spennende til neste uke å se om jeg går ned.

 

I kveld er det "syforening" da serverer jeg fruktsalat med vanilje yoghurt, den Ja yoghurten fra Tine er super til fruksalat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Da er jeg kommet hjem fra vulkanøya. Vi fikk se askeskyen to ganger. Var en fantastisk fin tur.

Jeg gikk faktisk ned i vekt mens vi var der. Veier i dag 66,8 kilo og har nå gått ned 4,7 kilo på 3 mnd.

 

Jogger ca 4 dager i uken men sliter med det jeg spiser. Blir alt for mye middag hver dag. Skriver ikke ned noe så jeg vet ikke hvor mange kcal jeg ligger på.

 

Gratulerer med fantastisk innsats ATV:)

10 kilo er jo kjempemye!

Du må vel kjøpe helt ny garderobe nå?

 

Bare pass deg så ikke du går i fella og spiser alt det du ikke har kunne spise i disse mnd. Da kommer kiloene fort på igjen.

 

Må kanske begynne å tenke på hva målet mitt skal være. 60 eller 62 kilo tror jeg.

Pleier egentlig bare å slanke meg til jeg ikke orker mer men når jeg ser på ATV så innser jeg jo at det er fint å ha et mål. Da er det så gøy å klare det.

 

Bra at du er igang med zumbaen igjen nrkp3:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir litt misunnelig på dere som er kommet på 6 tallet. Jeg som hadde det rett under nesetippen for noen uker siden. Det er nesten slik, 2 skritt frem og 4 tilbake.

 

Jeg endrer litt på tankemåten nå og alt jeg gjør av fysiske ting så tar jeg litt i. Går jeg, så går jeg fort, tar trapper i stedenfor heis, men må passe på så jeg ikke kommer hesblesende inn på møte da:-)

 

Er litt småsulten på kveldene, men drikker vann da. Så her kommer ikke noe inn, uten at jeg kontrollerer det. Hitill i uken så har jeg ikke spist noe utenom det jeg skal spise.

 

Kom gjerne med tips til "gratis" mosjon. ala gå i trapper, gå fort etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,7 trimpoeng i dag. Ligger fint an til å få 5 TP denne uken, som var målet mitt.

 

Av en eller annen grunn så har jeg vært lite flink til å komme opp til 1600 kcal, aner ikke hvor feilen ligger, men jeg får i meg 4 måltider og et mellommål. Mulig jeg velger feil type mat, har spist 10 mandler til et måltid bare for å komme opp i kcal, men har hørt at nøtter egentlig ikke er så lurt under slanking, de gir mye kcal og metter lite, selv om de har rett type fett.

 

I morgen så har jeg gitt meg selv lov til å spise litt mere og på kvelden skal jeg bruke frimerkene mine:-) Må bare finne noe lurt snop å spise. Som ikke gir mye fett og ikke for mye salt. Evt et deilig måltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Da har jeg satt meg et mål for denne slankekuren:61,5 kilo.

Hvis jeg greier dette har jeg gått ned 10 kilo denne våren.

Dette SKAL jeg greie.

Kjenner at det motiverer meg at jeg nå har satt meg et mål.

Nå vil jeg bare greie disse kiloene på forterst mulig tid.

Veide i dag 65,8 kilo så da er det bare 4,3 kilo igjen.

Målet er å greie dette på 5 uker men da må jeg skjerpe meg i forhold til det jeg har greid tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du har laget deg mål for denne våren oppogner. Det er fint å ha et mål å jobbe mot:-)

 

Helgen har gått greit. I går ble det som planlagt litt ekstra på meg, spiste en hvarebriks med skinke og ost, uten dressing eller salat, på kafe, aner ikke hvor mye kcal den var på. Hjemmelaget pizza på kvelden og 65 gram potetgull.

 

Har spist litt lite i dag, har vært ute hele dagen, bare avbrutt av en økt cardio zumba, så til neste måltid må jeg få i meg litt ekstra proteiner. Tror jeg skal lage meg salat med en halv boks tunfisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Har vært på søndagstur i dag og vi møtte to damer som vi ikke har sett på en stund. Begge sa til meg at se synes jeg var blitt litt mindre. Er motiverendes at folk komenterer det, så nå er jeg skikkelig gira på å greie 5 nye kilo.

 

Har vært på restaurant og spist tre pizza slizes i dag. Lurer på hvor mye kcal jeg har fått i meg i dag? Er bare forsiktig resten av dagen så blir det nok ikke så ille totalt sett. Har ikke spist et eneste godteri denne helgen så det må vel gi resultater på veidagen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på søndagstur i dag og vi møtte to damer som vi ikke har sett på en stund. Begge sa til meg at se synes jeg var blitt litt mindre. Er motiverendes at folk komenterer det' date=' så nå er jeg skikkelig gira på å greie 5 nye kilo.

 

Har vært på restaurant og spist tre pizza slizes i dag. Lurer på hvor mye kcal jeg har fått i meg i dag? Er bare forsiktig resten av dagen så blir det nok ikke så ille totalt sett. Har ikke spist et eneste godteri denne helgen så det må vel gi resultater på veidagen i morgen.[/quote']

 

 

Hvordan ser dietten din ut for uken?

Må ha litt tips om andre retter, det jeg lager blir litt kjedlig i lengden. Samt litt frokost tips og lunch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vekten ikke har gått ned så må jeg tenke på å revurdere 1600 kcal ca 1300-1400 kcal. Jeg som ikke drikker melk, kan gjemme melkekvoten til kvelden, "kveldsmat" må jeg ha:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

66,1 kilo ned 700 gram denne uken. Det kjipe er at jeg veide mye mindre på snikveiingen på fredag. Kanskje det er pizzaen fra søndagen som slår ut alikevell.

Målene var også gått mye ned denne uken og totalt 29 cm.

Har ikke peiling på hvor mye kcal jeg spiser. Veier ikke noe og skriver ikke ned.

Spiser en skive til frokost to til lunsj og en til kveldsmat. Spiser ikke smør på brødet og pålegget er skinke, ost eller leverpostei. middag er helt normal familiemiddag. Jeg lager ikke noe anerledes fordi om jeg slanker meg. Jeg spiser litt mindre porsjoner enn jeg gjorde før og minimalt med saus. Spiser aldri godteri eller kake men i syforening eller bursdag tar jeg et lite stykke.

 

Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der snik veiingen er ikke bra. Men nå kan jo så mangt påvirke vekten. Ikke bare at du spiste "nei" mat, men salt er superbra om man vil ha litt ekstra vann i korppen:-)

 

Jeg har jobbet jevnt og trutt siste uken, så får jeg se hva vekten sier i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,1 TP i dag.

Nå tror jeg kjører vanlig trening denne uken:-) Kroppen er med og jeg bobler over av energi. Så i morgen er det rundvask på gang. Tar på meg pulsklokken, kun fordi jeg er så nyskjerrig på hvor mye man forbrenner, når jeg vasker veggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,3 TP i dag, vasket veggene i yttergang. Brukte i overkant av 1 time på dette. Hadde på meg pulsklokken og tar meg den frihet å skrive det inn. Mulig GR mener dette er en hverdagsaktivitet, men det er det i allefall ikke i mitt hus.

Og nå som jeg har startet på rundvask så må jeg fortsette inn i stuen, men ikke i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er helgen over, fredag og lørdag gikk greit på matfronten, men i dag ble det litt for mye. Det får jeg svi for nå, har faktisk vondt i magen. Tenker det er litt godt, for da kommer jeg ikke til å falle for fristelsene neste gang.

Grillmat først, så måtte vi bare spise litt ny bakt eple kake, den skulle være til i morgen, men vi kom på at det sannsynelig ikke ble tid og ork til å spise kake i morgen, så da tok vi det i dag.

 

Ha en fin 17 mai alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Da gikk jeg opp 1 kilo forrige uke. Syforening bursdager og fest. Er helt ute av det nå. Er veldig forkjølet og spiser hele tiden fordi det klør sånn i halsen. Satser på å komme igang igjen neste mandag.

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...