Gå til innhold

40 års krise:-)


Gjest nrkp3

Anbefalte innlegg

Det går litt opp og ned her. Har hatt et par "hormondager" så vekten er ikke stabil og jeg har hatt oksehunger. Har spist litt mere mat, for godter har jeg bestemt at ikke må være i huset.

Men nå i kveld så oppdaget jeg 2 STORE sjokoladeplater i kjelleren. De har ligget stille og rolig i boden og ikke sagt noe. Men nå som sommeren nærmere seg og de platene har ligget der siden jul, så vil de opp.

Jeg som ikke bryr meg nevneverdig om sjokolade, har plutselig fått "bare må ha de"

Men jeg har klart å holde meg unna de platene og jeg tror jeg bare må kaste de. De har tross alt ligget der siden desember 2009.

 

Har ikke trent denne uken, er pottetett av pollen, så må bare gjøre hverdagsaktiviteter litt ekstra hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar

Ned 800 gram siste uken, syns det er bra det:-)

 

Nå er jeg har jeg samme vekt som 1 februar. Nå føles det ikke så ille lengere. Tror det blir litt lettere nå som jeg vet at den "medikament og nikotin" vekten er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, der holdt du på å bli borte for meg, nrkp3. Hvordan går det? Nyveid?

 

Det er hold-vekten-modus her, og det er ikke bare bare det heller. Jeg må jo finne en magefølelse på hvor mye jeg kan spise, og uten registrering har det blitt mye is og greier, og selvfølgelig oppgang sist uke. Jeg kan ikke drive å registrere for alltid heller. Planen er å få i meg frukt og melk hver dag, og å greie ti trimpoeng i uka. Og så må jeg ha et slags utvidet kosemerke om dagen, enten stor middag eller hotellunsj eller bittlelitt sjokolade eller vin- ikke alt på en dag.

 

Jeg får famle en stund til, og følge godt med på vekta. Jeg kan ikke tillate meg å gå opp igjen, selv om litt slingring er uunngåelig.

 

Og dere andre? Er folk i rute? Sprader dere allerede rundt i bikini?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Etter en lang sprekk kom jeg i gang igjen på mandag. har vært kjempeflink denne uken og veide 66 kilo i dag. Er nå snart der som jeg var for et par uker siden. Huff det går litt opp og litt ned her i verden ja:)

 

Har nå startet og trene til 30 days shred videoen. Blir spennende å se om det gir bedre resultater en å jogge.

 

Tenk at du bare skal holde vekten avk, det må våre rart etter alle disse ukene med slankekur. Hvor mange kilo har du gått ned nå?

 

Bra at du er ordentlig i gang igjen nrkp3. Stå på videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du er på sporet igjen, oppogner. Du har vel ikke tatt nicket ditt fra tomme lufta;)

 

Jeg har i teorien tatt av ti kilo, men det går opp og ned på hold vekten og, og jeg er på ingen måte trygg. Det der med et sunt kosthold, uten slanking, sitter ikke i ryggmargen. Vektfokuset er fortsatt stort, så det er ikke så stor overgang fra å være på slankekur, og jeg greier ikke å holde meg unna vektklubben...

 

Jeg har opplevd at styrketrening har vært veldig riktig mens jeg har slanket meg, selv om det ikke gir så stor uttelling i trimpoeng. Du får gi tilbakemeldinger om 30 days shred, jeg ser mange skaffer programmet, men færre forteller om resultatene. Jeg håper at jeg kan bygge opp styrke og utholdenhet bedre nå som jeg ikke ligger på kaloriunderskudd, men merker ikke stort til det ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Jeg har visst falt litt ut de to siste ukene. Holder meg greit til matmengden på dagen, men kjenner mer og mer at jeg på kvelden har veldig lyst på både mat og snop.

Har holdt vekten de to siste ukene, men nå må jeg faktisk ta i et tak for å komme igang igjen og for å se nedgang. Treningen har det vært så som så med, har tusen unnskyldninger, b.l.a pollen.

Jeg som ikke har sett problemet med å trene litt, 20 min er ikke så allverden, men om jeg hadde gjennomført det flere ganger i uken, så ville resultatet vært i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Kjemoefornød. Ned 1,2 kilo denne uken. Veier nå under 65 kilo og det er deilig. Bare 3.3 kilo igjen til målet. Det skal jeg greie men jeg ser jo at det tar litt lengre tid en jeg hadde håpet på. Har nå gått ned 10 cmrund det bredeste partiet på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemoefornød. Ned 1' date='2 kilo denne uken. Veier nå under 65 kilo og det er deilig. Bare 3.3 kilo igjen til målet. Det skal jeg greie men jeg ser jo at det tar litt lengre tid en jeg hadde håpet på. Har nå gått ned 10 cmrund det bredeste partiet på magen.[/quote']

 

 

Jeg heier på deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har visstnok tatt sommerferie både den en og den andre veien.

 

Fortsatt stillstand på vekten, tror jeg har gått i en eller annen felle. Siden jeg passer kjolen jeg skal bruke på min 40 års fest, kjøpt inn i april, så har hjernen min blitt innstillt på å ikke gå opp i vekt.

 

Føler også at jeg ikke har kommet igang igjen etter en lang sykdomsperiode i vinter og vår. Nå må jeg gå inn i ny dialog med meg selv, slik at jeg får gløden tilbake.

 

Heier fortsatt på dere som er i mål og som nærmer dere mål:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg heier på deg! Kanskje du bare skal bruke den tiden du trenger på å motivere deg for å gå videre ned? Nå husker jeg ikke hvor mye du har igjen, men hvis du mangler motivasjon er det kanskje bedre å stabilisere seg nå, og så heller begynne på ny når du er klar for det. Hvis du synes det er nødvendig. Det virker slitsomt å ligge på et minimalt underskudd kjempelenge, synes jeg, men jeg er veldig utålmodig, tror jeg.

 

Jeg synes det er deilig å være sånn omtrent der jeg vil være! Og har skaffet meg 4,5 trimpoeng idag! (For jeg registrerer fortsatt all trening. Så koselig med de eplene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå måtte jeg lete etter tråden min. Det sier litt om hvor lite jeg har vært "på nett" i sommer.

 

Det har gått bra i sommer med tanke på hva jeg spiser. Vekten står litt stille for tiden, men jeg tar ikke dette så tungt nå.

Jeg har kommet i en litt lei greie for tiden, men det kan gi utslag på vekten over litt tid. Jeg har fått problemer med galleblæren og må derfor være veldig påpasselig med hva jeg spiser av fett og stekt mat. Om jeg ikke er det så får jeg noen så vanvittige smerter.

 

I ferien har det blitt lite trening, kun gåturer og noen økter med zumba, men det er bedre enn på samme tid i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Har også tatt litt sommerferie fra denne siden.

har faktisk greid å se 5 tallet først men har nå gått opp over 1 kilo de siste dagene.

Har hatt fullstendig sprekk og spiser alt det som frister.

Må komme igang igjen om noen dager før det kommer på for mange kilo igjen.

Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Giraffen

selv om jeg snart blir 49 ;-)

 

Jeg har aldri gått på GR-kurs, men jeg prøver å følge noe av filosofien til GR. Jeg har en sterk hang til tørr hvitvin som kos, har ikke søtsug men et vanvittig saltsug som jeg demper med drikkebuljong.

 

Har klart å legge vekk 7,2 kilo siden 17. mai og er rimelig fornøyd men denne uka har det snarere gått opp enn ned, enda jeg har ikke spist nevneverdig mer, eller galt. Prøver å holde motivasjonen oppe selv om det sitter en liten en med høygaffel på skulderen min og sier: "ser du, det funka ikke - du kan like godt spise som før". Skal ikke!

 

Vil gjerne bli med på den positive driven.

 

Hilsen ex-giraff - nå mer hippo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
selv om jeg snart blir 49 ;-)

 

Jeg har aldri gått på GR-kurs' date=' men jeg prøver å følge noe av filosofien til GR. Jeg har en sterk hang til tørr hvitvin som kos, har ikke søtsug men et vanvittig saltsug som jeg demper med drikkebuljong.

 

Har klart å legge vekk 7,2 kilo siden 17. mai og er rimelig fornøyd men denne uka har det snarere gått opp enn ned, enda jeg har ikke spist nevneverdig mer, eller galt. Prøver å holde motivasjonen oppe selv om det sitter en liten en med høygaffel på skulderen min og sier: "ser du, det funka ikke - du kan like godt spise som før". Skal ikke!

 

Vil gjerne bli med på den positive driven.

 

Hilsen ex-giraff - nå mer hippo[/quote']

 

 

 

Så klart du kan bli med:-)

 

Har siden sist jeg var inne her gått ned 2,5 kilo. Det er jeg godt fornøyd med med tanke på hva jeg har balet med av div hindringer på veien til et lettere liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det går nedover, nrkp3! Jeg driver og tar knekken på det jeg la på meg i ferien, og skal snart være på rett kjøl igjen.

 

Lykke til framover! Og nyt morellsesongen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...