Gå til innhold

40 års krise:-)


Gjest nrkp3

Anbefalte innlegg

Velkommen Nikkoline.

 

Kansje vi skal presentere oss skikkelig?

 

Jeg begynner:

Dame på snart 40 år, i mars er den store dagen. Selv om jeg skrev 40 års krise, så er det jo ikke noen krise å bli 40.

Har en gutt på 4,5 år og en fantastisk mann som også blir 40 i år, så vi skal feire sammen i løpet av sommeren, og da hadde det vært storveis å overraske med en snerten kjole på kroppen.

Bor midt i Norge.

 

Har fått spisingen inn og treningen går strålende, så gjennstår det å se om kiloene går av. Jeg kjenner at jeg har roet meg litt på det å tenke, på hva jeg skal spise og ikke spise. For et par uker siden så kvernet det rundt nesten non stop.

 

Jeg trener i allefall 3 ganger i uken og skal ha som mål å ha 7 trimpoeng i uken. Til nå har det kommet opp mot 10-11. Men det er ikke regelen, kun unntaket.

 

Jeg er bitt av basillen på å trene Zumba, i dag så ble det 575 forbrente kcal. Nå har jeg vært gjennom alle dvd og jeg tror jeg får trent alle muskelgrupper, kondis og forbrenning. Iallefall så er jeg både svett og litt støl i musklene etter en økt. Da trener jeg rundt 50-60 min.

 

Veier og måler meg på fredag, men mulig jeg bytter dag, for på fredagen er det ganske stressende på morgenen. Lørdag er det alltid roligere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar
Velkommen hit' date=' Nikkoline!

 

Kjøtt og fleskekontroll i dag, og her er dommen:

 

040110: 75,1 kg 92 cm midje

110110: 75,1 kg 90 cm midje

180110: 74,1 kg 88 cm midje

250110: 73,7 kg 87 cm midje

010210: 73,0 kg 87 cm midje

080210: 71,9 kg 86 cm midje

 

Dette betyr at jeg gikk ned 1,1 kilo denne uken!!!!!!!!!!!! Jeg tror ikke jeg greier å få nok utropstegn! Jeg er veldig, veldig glad. Og jeg har pinadø krøpet over grensa til normal bmi. Jeg er bare litt lubben, folkens![/quote']

 

 

Vov, 1,1 kilo, det er jo utrolig:-) og du har jo gått inn 6 cm på disse ukene.

Og innenfor bmi. Gratulere:-) Tar av hatten for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det blir nok bra i løpet av et par dager' date=' jeg må bare få balansetrening for å unngå at det skjer igjen (og igjen og igjen). Synes du har hatt fin nedgang, Kirami. Jeg er fornøyd med en halvkilo i uka, det viktige er at de aldri kommer på igjen. Og jeg har jo skjønt hvorfor jeg har blitt overvektig nå når jeg har begynt å veie mat og telle kalorier. Har fått noen gedigne overraskelser.

 

Hva slagt balansebrett har du nrkp3? Og hvordan bruker du det? Jeg har tatt en omgang med mine vonde venner planken og båten for å veie opp for den forsvunne skøytetreninga. Det blir dårlig med poeng på det, men det svir i magemusklene.[/quote']

 

Jeg har bare en billig en fra Obs, den har to store føtter med luft i.

Når jeg står på, så tar jeg knebøy, og kan stå på den og løfte på vekter. Har fått dreisen på å holde balansen, men kan få en tendens til ryggvondt, helt sikkert fordi jeg bruker ryggmusklene litt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en billig en fra Obs' date=' den har to store føtter med luft i.

Når jeg står på, så tar jeg knebøy, og kan stå på den og løfte på vekter. Har fått dreisen på å holde balansen, men kan få en tendens til ryggvondt, helt sikkert fordi jeg bruker ryggmusklene litt feil.[/quote']

 

Hmm, får du vondt i ryggen når du gjør øvelser, så har jeg hørt på treningsstudio at man skal passe på å stramme magemusklene mens man holder på, skal vist støtte opp for ryggen på et vis...

Også får man jo trena magen samtidig:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm' date=' får du vondt i ryggen når du gjør øvelser, så har jeg hørt på treningsstudio at man skal passe på å stramme magemusklene mens man holder på, skal vist støtte opp for ryggen på et vis...

Også får man jo trena magen samtidig:D[/quote']

 

Ja, jeg holder inne bekkenmusklaturen, har en prolaps i ryggen og det er mulig det er det jeg kjenner, så jeg tar det litt med ro på den puten. Nå i det siste så har jeg bare stått gjort sirkel bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 40 til høsten.Skal svinse lenge rundt sommerkjolen før den tid! Jeg har ei jente på sju og en gutt som snart blir fire, og det er travle dager. Bor på Vestlandet.

 

Jeg er 1,70 høy, og veide 75,1 da jeg startet 4.januar. Målet er 65 kilo. Jeg trener på treningsstudio to dager i uka, og prøver ellers å få plass til turer og annen aktivitet. Målet er 10 trimpoeng. Skal se om jeg får sånn rockering og kanskje en slags balanseinnretning i hus når jeg får lønn, for det er vanskelig å få tid til alt.

 

Jeg er veldig glad for at jeg endelig har tatt tak i dette på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Ser du har startet ny trad nrkp3.

Da kan vi jo heller snakkes her inne istedenfor på tråden min(det var jo ikke så mange flere som var med der lenger)

 

Her er det jo kjempe mange som har fått til masse og er flinke til å trene.

 

Litt om meg selv til dere som ikke har lest tråden min:

Dame på 37 år. Gift og har tre barn på 12,10 og 4.

Evig slanker som aldri kommer i mål.

Begynner en ny slanke kur hvert år i januar men slutter en gang utpå våren før jeg er kommet riktig i mål. Er bare 158 cm høy og veier i dag 70,9 kilo.

Målet før sommeren er 62 kilo.

Har blitt inspirert av nrkp3 til å trene zumba, men har betalt for å gå på treningsenter så jeg burde heller gått der.

 

Har vært på hyttetur i helgen og sprakk fulstendig på lørdag. Spiste sikkert 5 vaffler på ettermiddagen og masse sjokolade og chips til kvelden.

Rødvin ble det også på kvelden.

Resultatet er at jeg gikk opp 1 kilo fra fredag til mandag. Kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

I dag har jeg trent 1 time med zumba på you tube.

Etter det gikk jeg til det skritt å bestille zumba dvd til 499,- pluss frakt på 99,-.

 

Blir gøy å få flere dvder og variere mellom.

Håper også at jeg lærer trinnene bedre.

Jeg synes de er veldig vanskelige men det kommer vel inn etterhvert. Gøy er det iallefall. Føles nesten ikke som trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg trent 1 time med zumba på you tube.

Etter det gikk jeg til det skritt å bestille zumba dvd til 499' date='- pluss frakt på 99,-.

 

Blir gøy å få flere dvder og variere mellom.

Håper også at jeg lærer trinnene bedre.

Jeg synes de er veldig vanskelige men det kommer vel inn etterhvert. Gøy er det iallefall. Føles nesten ikke som trening.[/quote']

 

 

Her er jeg:-)

 

Nå har jeg kommet gjennom alle dvd og i dag tok jeg vektene i bruk. Jeg forbrenner mye på 1 times trening. Det beste kjøpet jeg har gjort av alle trenings dvd jeg har i huset. Om man liker å danse seg i form så er ikke dette å forakte.

 

Trinnene slet jeg også med i starten og det er noen trinn som jeg plundrer med enda, men skitt au, det kommer seg det også.

 

Det virker som du har hatt det fint i helgen, du har hatt en runde i rundkjøringen i helgen og nå er det på tide å ta ut til høyre og komme på rett veg igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld:)

 

Ny uke har startet og mandagen snart over:)

Har vært å trena noe nytt som het bodyattack...Atletisk styrke og kondisjons time het det så fint:)

Var kjempegøy, men tyngdekraften jobber i mot meg...blir deilig etterhvert som kiloene forsvinner...føler meg sååå tung når jeg lixom skal sprette rundt i høy fart..hehe:)

 

Med dette i tankene, må jeg si til dere som trener zumba: Jeg blir riktig så imponert...Så noen filmer på youtube, og det så skikkelig vansklig ut!! Og veldig morro:D

Så stå på, dere er flinke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skulle sjekke ut de der zumbagreiene? Men man trenger gjerne et par kvadratmeter tumleplass og gardiner? Jeg bor i leilighet i en gammel bygård. Hm...

 

 

Jeg har persiennene nede når jeg trener. Kan jo ikke gi naboene noe å se på, når jeg vrikker rundt og er så sexy:-)

Har ikke så stor plass å trene på og du tar bare så lange steg som du vil. Men litt tomleplass er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig treningsøkt idag som ga meg 3,4 poeng. Først ellipsemaskin i ti minutter, så en halvtime styrketrening og til slutt 40 minutter på sykkelen. Det var deilig! Og jeg spurte om hvorfor jeg har greid å få ei vond skulder og numne fingre. Instruktøren sjekka teknikken min på det ene apparatet og den var veldig feil, så nå skal ting ordne seg..

 

Litt av et opplegg du har, Nikkoline! Det må du da få resultater av. Gleder meg til veierapporter.

 

Nå skal jeg møte venner og ta to glass vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om jeg ikke da skal legge inn den gåingen jeg har gjort i dag, men det er jo hverdagsaktivitet og det har ikke jeg pleid å legge inn.

 

Legger dere inn hverdagsaktiviteter? Slik som husvask, snømåking, gå til bhg, butikk, gå i byen osv?

 

Jeg er blitt forkjøla og kjenner på kroppen at jeg ikke orker å trene i kveld, men jeg er jo ganske flink ellers, så kansje greit å ikke presse en litt små syk kropp?

 

Nå er det spis deg sexy på tv3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner
Kanskje jeg skulle sjekke ut de der zumbagreiene? Men man trenger gjerne et par kvadratmeter tumleplass og gardiner? Jeg bor i leilighet i en gammel bygård. Hm...

 

Gardinene blir flittig brukt når jeg danser zumba. Naboene må jo lure på hva jeg egentlig holder på med. Ser langt ifr så elegant ut som de på filmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Ingen trening på meg heller.

Har vært i familieselskap og spist snitter og iskake.

Totalt er jeg ikke over 1600 kcal så det ble ikke så galt.

Orker ikke å trene i dag. Er litt lemster etter 1 time med Zumba i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg faktisk seriøst å tenker på om jeg skal ta en 20 min økt alikavell. Jeg er blitt avhengig av å danse zumba. Hvem skulle trodd at den her jenta skulle bli avhengig av å trene, haha.

 

Men er ganske tett i nesen, men en lett økt kan jo ikke gjøre det værre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomt flink du er, nrkp3, jeg drakk heller tre glass vin (et mer enn planlagt er lov når du vinner det fordi du er så flink på quiz, sant ja?). Ja, og en håndfull nøtter, da.

 

Jeg sjekket zumba på youtube i går. Jeg kjenner på meg at det sitter litt langt inne. Og nå må jeg sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg si om dagen i dag, den har vært ganske stressende, levering i bhg litt sent, jobb og jobbet litt over tiden, for å ta igjen fra i dag tidlig. Frisør etterpå, så henting i bhg. Middag og litt tid med gutten min.

 

Har brukt ettermiddagen og kvelden på å lete etter attester, autoriasjon og div jobb papirer. De har ikke vært i bruk på lenge og jeg trodde jeg hadde full kontroll på de papirene, men nei. De lå ikke i den mappen jeg trodde, så da var det bare å begynne letingen og når jeg har 3 etasjer, med div rom, kontor og kjeller så tok det sin tid.

Fant de i kjelleren tilslutt og hvem har lagt de der av alle plasser?

 

Fant ut mens jeg leita, at til våren når det kommer container i borettslaget så skal det hives skrot, og alt det vi tror vi kommer til å får bruk for og det vi tror vi evt skal ha på en fremtidig hytte. Er helt sikker på at vi kunne møbelere et kjøkken og en liten stue med det vi har ekstra. Alt skal bort. Skal se vi fyller den containeren.

 

Forkjølelsen går sin gang, så i dag har jeg treningsfri og skal snart køye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd du har her, nrkp3!:( Har ikke lest noe særlig på andres tråder, men måtte jo innom her og se...

Ser du trener en god del, og håper jeg kommer der også om en stund. Foreløbig blir det bare gåturer, og jeg sliter med en forkjølelse , så jeg puster som en hval!!

Det du skriver om alt skrotet som vi "sikkert" har bruk for en vakker dag, er helt sant! Men her i huset har vi endelig insett at det å kjøre ting på miljøstasjonen er en befrielse. Vi har aldri bruk for det, og det frigjør jo MYE plass og vi får en bedre oversikt.

Ha en flott dag videre!:D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd du har her' date=' nrkp3!:( Har ikke lest noe særlig på andres tråder, men måtte jo innom her og se...

Ser du trener en god del, og håper jeg kommer der også om en stund. Foreløbig blir det bare gåturer, og jeg sliter med en forkjølelse , så jeg puster som en hval!!

Det du skriver om alt skrotet som vi "sikkert" har bruk for en vakker dag, er helt sant! Men her i huset har vi endelig insett at det å kjøre ting på miljøstasjonen er en befrielse. Vi har aldri bruk for det, og det frigjør jo MYE plass og vi får en bedre oversikt.

Ha en flott dag videre!:D)[/quote']

 

Hei hei, takk for det:-)

Jeg prøver å trene 4 ganger i uken, helst bør jeg trene hver dag i en eller annen form, det er godt for mine stive ledd. Så de dagene jeg ikke kaller for trening så må jeg gjøre strekk og tøy øvelser etter legens ordre. Håper bare dette gir litt utslag på vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt en økt med zumba, bra jeg gjorde det før henting i bhg, for jeg fikk ordre om å lage flaggermus kostyme i dag, til karnevalet de skal har i bhg.

Har ikke mindre enn tre kostymer, men ingen av de var godkjent fra poden. Har han bestemt seg for noe, så er det vannskelig å få overtalt han til noe annet.

Så etter middag var det bare å finne kreativiteten frem og lage ny kostyme. Det ble flaggermus, i allefall en ny ukjent art i Norge.

 

Laget ermer av en sort herre skjorte, ermene ble sprettet opp og og sydd fast under ermene på en brun polo genser. Det ble t.o.m kappe av ryggen på skjorten. Tredde en gammel tynn strømpebukse på hodet til poden og snøret den sammen i nakken slik at det ble en slags lue. På denne sydde jeg fast store ører laget av sort papp. En stolt gutt som la seg i kveld og han er ikke sovent enda for han gleder seg stort til morgendagens karneval. I morgen tidlig blir det sminking av nesen og noen tynne værhår. Er poden fornøyd, er jeg fornøyd.

 

Har et lite tips til dere som sliter med lite vektnedgang, telling av kcal osv. Jeg følger med på fitnessbloggen til adressa.no. Idag stod det om trening og lite vektnedgang.

http://www.adressa.no/forbruker/article1443283.ece

Etter at jeg begynte å lese den så teller ikke jeg kcal lengere, men passer på hva jeg får i meg av sund og ikke sund mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det ferdigkjøpt turtlekostyme må guttungen. Det fins ikke sjans i havet for at jeg skal orke å sy så mye som en lapp i ei bukse. Men det var en prøvelse å finne det kostymet. Ei sånn kjip sabeltannskjorte koster over 600 kroner! Huff og huff. Og sønnen min blir selvfølgelig tulling i lekebutikker. Og så var drakten for liten, så han stakkaren kommer til å få vondt i rumpa i morgen. Møkkadag!

 

Men nå har jeg vært og trent og alt er mye bedre! Og snart er det helg. Jeg holder meg på den smale sti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...