Gå til innhold

40 års krise:-)


Gjest nrkp3

Anbefalte innlegg

Her blir det ferdigkjøpt turtlekostyme må guttungen. Det fins ikke sjans i havet for at jeg skal orke å sy så mye som en lapp i ei bukse. Men det var en prøvelse å finne det kostymet. Ei sånn kjip sabeltannskjorte koster over 600 kroner! Huff og huff. Og sønnen min blir selvfølgelig tulling i lekebutikker. Og så var drakten for liten' date=' så han stakkaren kommer til å få vondt i rumpa i morgen. Møkkadag!

 

Men nå har jeg vært og trent og alt er mye bedre! Og snart er det helg. Jeg holder meg på den smale sti.[/quote']

 

Jeg gjorde i utgangspunktet det lett for meg selv, for jeg hadde jo kostymer. Men den her gutten min er sta og slu og triller mor rundt fingeren.

 

Godt det er helg snart, er også på den smale sti, har faktisk ikke lagt planer for kosmerkebruk i helgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar

Apropos den smale sti: nå har jeg spist to rista grovbrødskiver med BRUNOST. Delvis fordi jeg har spist litt lite idag, og delvis fordi jeg har gått rundt og hatt lyst på brunost i noen dager nå. Det blir litt ensformig med pålegg for tida. Uansett: det var godt, og nå trenger jeg ikke å spise det på ei stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt en økt med zumba' date=' bra jeg gjorde det før henting i bhg, for jeg fikk ordre om å lage flaggermus kostyme i dag, til karnevalet de skal har i bhg.

Har ikke mindre enn tre kostymer, men ingen av de var godkjent fra poden. Har han bestemt seg for noe, så er det vannskelig å få overtalt han til noe annet.

Så etter middag var det bare å finne kreativiteten frem og lage ny kostyme. Det ble flaggermus, i allefall en ny ukjent art i Norge.

 

Laget ermer av en sort herre skjorte, ermene ble sprettet opp og og sydd fast under ermene på en brun polo genser. Det ble t.o.m kappe av ryggen på skjorten. Tredde en gammel tynn strømpebukse på hodet til poden og snøret den sammen i nakken slik at det ble en slags lue. På denne sydde jeg fast store ører laget av sort papp. En stolt gutt som la seg i kveld og han er ikke sovent enda for han gleder seg stort til morgendagens karneval. I morgen tidlig blir det sminking av nesen og noen tynne værhår. Er poden fornøyd, er jeg fornøyd.

 

Har et lite tips til dere som sliter med lite vektnedgang, telling av kcal osv. Jeg følger med på fitnessbloggen til adressa.no. Idag stod det om trening og lite vektnedgang.

http://www.adressa.no/forbruker/article1443283.ece

Etter at jeg begynte å lese den så teller ikke jeg kcal lengere, men passer på hva jeg får i meg av sund og ikke sund mat.[/quote']

Skal si du er kreativ og flittig,liker slike damer selv om jeg aldri ville finne på å gjøre sånt selv.

Jeg teller kalorier og lykkes best da,for da får jeg nok mat.Sprekker lett når jeg ikke vet,kanskje på grunn av for lite mat.Men vi er vel forskjellige,åsså er det mye arbeid å telle kalorier.Når jeg regner ut og legger inn på morgenen,og spiser bare det som er skrevet inn går det bra.Men orker ikke alltid å gjøre det.Nå har jeg ferie og god tid,ingen unnskyldning.

To ungdommer utfordret meg til å bli med på spinning i går.Det ble en time spinning med instruktør og halv time styrke.

Vekta viste 1,1 kilo ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1,1 ned, nikkoline! Det er da fantastisk nedgang.

 

Fin fredag her. Det blir nok litt vin i kveld, og, men jeg har ikke tenkt til å repetere forrige fredag. Da starta jeg halv fire...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg gått ned 500 gram denne uken, er fornøyd med det. Skjønner at jeg må skynne meg sakte. Trener jo en del så regner med at det gir utslag på vekten.

Buksene sitter ikke godt lengere og jeg som kjøpte meg ny bukse for 3 uker siden, den er blitt for stor. Huff 699; kostet den buksen. Blir å bruke den til den faller av:-) Har bestemt meg for å ikke kjøpe noen bukser før jeg ser tallet 69 på vekten. Var å prøvde en bukse i dag str 38, men litt for trang, men når den sitter fint på så kjøper jeg den. Til da så er den kommet på salg, haha.

 

I kveld har jeg spist et realt måltid med taco. Er vant til å lage krydderblandingen selv, så jeg kjenner godt at kjøpe krydder har mye salt i seg. Masse salat, vanlig porsjon med karbonadedeig. Et taco skjell, knust over kjøttet er nok for meg.

Mye middag i dag på meg, er jo blitt vant til å spise mindre så når jeg skal "ta i" så blir jeg mett før fatet er tomt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du er kreativ og flittig' date='liker slike damer selv om jeg aldri ville finne på å gjøre sånt selv.

Jeg teller kalorier og lykkes best da,for da får jeg nok mat.Sprekker lett når jeg ikke vet,kanskje på grunn av for lite mat.Men vi er vel forskjellige,åsså er det mye arbeid å telle kalorier.Når jeg regner ut og legger inn på morgenen,og spiser bare det som er skrevet inn går det bra.Men orker ikke alltid å gjøre det.Nå har jeg ferie og god tid,ingen unnskyldning.

To ungdommer utfordret meg til å bli med på spinning i går.Det ble en time spinning med instruktør og halv time styrke.

Vekta viste 1,1 kilo ned.[/quote']

 

Gratulerer med flott nedgang Nikkoline:-)

Nå koser jeg meg med et glass vin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et par dager med lav moral og dårlig motivasjon, er spiriten tilbake. Nå har jeg vært i svømmehallen i en og en halv time, og det var konge! Hele familien var der, og vi fikk svømt og lekt og hoppet fra stupebrettene. Jeg planlegger å få gjort det i helgene heretter. Det er jo perfekt. Nå greide jeg også å komme opp i mine 10 trimpoeng denne uka, selv om jeg ikke gadd å gå tur i går kveld.

 

Veiing i morra. Jeg er veldig spent. Prøver å være tålmodig, men det er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk 3 glass rødvin også, som jeg koste meg:-)

Det blir så lenge mellom hver gang vi har barnevakt (sist var i september 09) og kan gå ut å spise på resturant, at jeg spiste akkurat det jeg hadde lyst på og ikke det som er sunnest, som var kylling, grønnsaker og ris. Jeg spiser jo det så ofte ellers at jeg ikke går ut og spiser dette. Det ble dessert attpå. Og jeg har ikke det snev av dårlig samvittighet. Vet bare at vekten stopper litt opp noen dager og det må jeg ta med.

 

I dag var vi ute i 3 timer, deilig når frosten har gitt seg for en periode og vi kan være ute så lenge vi lyster uten å bli kald:-)

Har oppnådd mine 7 trimpoeng denne uken, skulle gjerne ha tatt meg en zumba økt i kveld, men vi har bare 1 tv og den er bortbestillt til OL sending. Så jeg må finne på noe annet. Kansje ta frem balanseputen og stå på den mens gutta skyter på blink:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres nydelig ut med barnevakt og restaurant! Det blir lite av det her og. Jeg er veldig glad i thaimat, og det er heldigvis sunn mat. Har lovt meg selv barnevakt og restaurant som premie når jeg tipper under 70 kilo. Håper det blir snart!

 

Nå har jeg har jeg bestilt den der rockeringen som er så moderne, så snart skal jeg greie å karre til meg noen ekstra trimpoeng. Det gleder jeg meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en fin mandag. Jeg gikk ned 1,3 kg denne uka! Det føles fantastisk! Jeg merker jo forskjell nå, klærne er større og dansehåndtakene mye mindre. Kanskje ser jeg sekstitallet neste uke? Kjenner jeg er topp motivert igjen, skjønt papadums var nok ingen god ide når man tenker på vekta...

 

040110: 75,1 kg, 92 cm midje

110110: 75,1 kg, 90 cm midje

180110: 74,1 kg, 88 cm midje

250110: 73,7 kg, 87 cm midje

010210: 73,0 kg, 87 cm midje

080210: 71,9 kg, 86 cm midje

150210: 70,6 kg, 85 cm midje

 

Lykke til der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en fin mandag. Jeg gikk ned 1' date='3 kg denne uka! Det føles fantastisk! Jeg merker jo forskjell nå, klærne er større og dansehåndtakene mye mindre. Kanskje ser jeg sekstitallet neste uke? Kjenner jeg er topp motivert igjen, skjønt papadums var nok ingen god ide når man tenker på vekta...

 

040110: 75,1 kg, 92 cm midje

110110: 75,1 kg, 90 cm midje

180110: 74,1 kg, 88 cm midje

250110: 73,7 kg, 87 cm midje

010210: 73,0 kg, 87 cm midje

080210: 71,9 kg, 86 cm midje

150210: 70,6 kg, 85 cm midje

 

Lykke til der ute![/quote']

 

Så flink du har vært, 7 cm i midjen må kjennes på klærne, jeg har bare gått inn noen få cm og det kjennes på klærne. Du må kansje ha 1,5 str mindre ei bukser nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok brukt for små bukser ganske lenge, gitt. Har liksom ikke greid å innse at jeg har blitt såpass tjukk. Synes jeg allerede er ganske slank, men jeg husker hvor paff jeg ble da jeg så 70-tallet på vekta første gang. Så begynte fortregningene. Og nå har livsstilsendringene begynt.

 

I dag forsto plutselig samboeren min at jeg har gått ned over 4 kilo. Han har nok ikke sett noe. Mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en litt sløv helg, så ble det en real økt med zumba i dag.

Må nok belage meg på å kun trene på dagen i disse OL tider. Da må jeg legge inn økter mellom jobb og henting i bhg. Gutten min er vant til å bli hentet før kl. 1500. De aller fleste dager er han slettes ikke klart til å gå hjem så tidlig, så nå får han også viljen sin i å være litt lengere i bhg noen dager i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,2 poeng er bra innsats! Jeg skulle ha trent idag, men jeg måtte sitte lenge på jobb, så da blir det ikke før torsdag. Det blir ei tulleuke, dette, med seminar med overnatting på hotell, fireårsdag og fest. Jeg får gjøre så godt jeg kan, men den festen blir et sjøslag, det vet jeg.

 

Nå venter jeg på å få den rockeringen i posten. Da skal jeg få lurt inn et par småøkter i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3' date='2 poeng er bra innsats! Jeg skulle ha trent idag, men jeg måtte sitte lenge på jobb, så da blir det ikke før torsdag. Det blir ei tulleuke, dette, med seminar med overnatting på hotell, fireårsdag og fest. Jeg får gjøre så godt jeg kan, men den festen blir et sjøslag, det vet jeg.

 

Nå venter jeg på å få den rockeringen i posten. Da skal jeg få lurt inn et par småøkter i uka.[/quote']

 

Blir spennede å følge med på rokkingen. Jeg prøvde naboens, skal si det ikke var lett å få sving på den.

Skal selv ha fest på fredag og gruer meg til lørdag, men skal virkelig prøve å drikke like mye vann som vin, da blir det nok ikke plass til så mye mat og snop:-)

 

God tur på seminar, kos deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har kroppen ikke vært på lag med meg. Beina er tunge og det kjennes ut som jeg bærer på bly. Ble derfor en lett økt med ca 40 min zumba.

 

I kveld har jeg laget en salat av tunfisk, ekstra lett rømme, løk, eple, karri og pepper. Det ble ikke så værst og har det som pålegg noen dager. Blir litt lei av lett ost, skinke og leverpostei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake fra seminar. Det var mye god mat, gitt, men ingen fråtsing. Roastbiff og egg og grønnsaker er vel sunn mat, men jeg må vel si at jeg har hatt to dagers pause fra slankekuren. Creme brulee er ikke slankemat, men står det foran meg er det umulig å ikke smake. Og litt remulade må man jo ha til roastbiffen... Jeg skal være glad for stillstand på mandag. Og så friskt mot videre. Kanskje det var smart å sett litt ekstra fart på forbrenninga? Kanskje ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen har vært en lang fest. Middag med dessert på fredag og 1 flaske vin. Lørdag med snop på bordet, spiste ikke mye, godt under 100 gram potetgull og i dag så har jeg spist sjokolade og taffel sticks.

Litt godt å miste hodet litt, for i morgen er det på rett vei igjen. Har bestemt meg for å trene annenhver dag nå, altså mandag, onsdag og fredag. Dette vil passe perfekt i forhold til jobb og familieliv. I helgen legger jeg ikke inn trening, for i helgene blir det alikavell en del "trening" ute med gutten min.

 

Har du fått rokkeringen avk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rokket på meg blå hoftekam! Skjønt hoftekam kanskje er en skinnybitchbetegnelse. En blå fleskebit, kanskje? Det er artig. Hvis jeg kombinerer med et lite styrkeprogram for stuegulvet får jeg en treningsøkt på en av de dagene jeg burde ha trent, men må være hjemme. Og så kan jeg ta ti minutter sånn nå og da. Men jeg må ha en liten pause nå, for det ble litt vondt.

 

Har hatt en og en halv time i svømmehallen i dag, med ny badedrakt. En sånn lengde føles som 100 meter, og så er det bare 25. Pussig. Jeg greier ikke å svømme så langt, men blir nå sliten uansett.

 

Vi prøver å ha aktive søndager her i familien. Det har vært skøyter og svømmehall de siste ukene. Jeg legger det inn som trimpoeng. Men lørdagens traving på ikea med ungene får vel gå inn under vanlig aktivitet.

 

Jeg er veldig spent foran veiing i morgen. Smugveiing ser overraskende bra ut, men det er mandag som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rokket på meg blå hoftekam! Skjønt hoftekam kanskje er en skinnybitchbetegnelse. En blå fleskebit' date=' kanskje? Det er artig. Hvis jeg kombinerer med et lite styrkeprogram for stuegulvet får jeg en treningsøkt på en av de dagene jeg burde ha trent, men må være hjemme. Og så kan jeg ta ti minutter sånn nå og da. Men jeg må ha en liten pause nå, for det ble litt vondt.

 

Har hatt en og en halv time i svømmehallen i dag, med ny badedrakt. En sånn lengde føles som 100 meter, og så er det bare 25. Pussig. Jeg greier ikke å svømme så langt, men blir nå sliten uansett.

 

Vi prøver å ha aktive søndager her i familien. Det har vært skøyter og svømmehall de siste ukene. Jeg legger det inn som trimpoeng. Men lørdagens traving på ikea med ungene får vel gå inn under vanlig aktivitet.

 

Jeg er veldig spent foran veiing i morgen. Smugveiing ser overraskende bra ut, men det er mandag som gjelder.[/quote']

 

 

Hører det er flere som blir skikkelig blå og støl når rokkingne starter, men trøst deg med at det gåt over etter en stund. Naboen min skryter mye av sin rokkering og hun har blitt smalere i midjen.

 

Jeg har trent som vanlig i dag, gikk bedre i dag enn i forrige uke, da var beina tunge og kroppen ikke helt med. Kansje jeg startet treningen litt heftig?

Veide meg ikke forrige uke pga av mens, men til fredag så veier jeg meg.

 

Hvordan spiser du i løpet av dagen? Jeg har begynt å tulle litt med maten, hopper ikke over måltid, men tror jeg spiser for lite til frokost og lunch. Jeg er ikke frokost menneske, men spiser en skive brød eller 2 knekkebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nyveid igjen, og har gått ned 1,1 denne uka! Jeg er tilbake på det lykksalige 60-tallet:

 

040110: 75,1 kg, 92 cm midje

110110: 75,1 kg, 90 cm midje

180110: 74,1 kg, 88 cm midje

250110: 73,7 kg, 87 cm midje

010210: 73,0 kg, 87 cm midje

080210: 71,9 kg, 86 cm midje

150210: 70,6 kg, 85 cm midje

220210: 69,5 kg, 84 cm midje

 

Det føles jo litt som om den rokkeringen skal pløye midje inn i kroppen, men jeg stoler på dem som sier at det ikke går an med punktslanking.

 

En slags standarddag for meg ser sånn ut: frokost: ei skive med rugbrød, smøreost og paprika (litt under 220), lunsj: fire fiberrik med solsikkefrø, den evinnelige philadelfiaosten, lettyoghurt, evt tomat, sukkererter el.l (litt over 220, men yoghurten går under melkekvote, så da blir det litt mindre). Jeg spiser også en frukt før jeg går fra jobb, evt rett i koppen el. knekkerbrød som mellommåltid.

 

Til middag blir det mye forskjellig, og kaloriinnholdet varierer også veldig. Jeg pleier å få spist en frukt til i løpet av dagen, samt en yoghurt eller skyr, gjerne med go' dag med blåbær. Jeg kan også spise knekkerbrød, eller en skive med rugbrød (kanskje tilogmed to, hvis jeg er sulten).

 

I helgene slås frokost og lunsj sammen, og det er gjerne egg på gang. I dag har jeg spist litt twist, i overmot. Det skal ikke, IKKE, bli en vane.

 

Jeg spiser mellom 1400 og 1700 kcal pr dag, prøver å la sult og trening påvirke mengden mat, og å ikke ligge på 1400 to dager etter hverandre.

 

Og jeg må gjøre noe riktig! (Skikkelig kjepphøy i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nyveid igjen' date=' og har gått ned 1,1 denne uka! Jeg er tilbake på det lykksalige 60-tallet:

 

040110: 75,1 kg, 92 cm midje

110110: 75,1 kg, 90 cm midje

180110: 74,1 kg, 88 cm midje

250110: 73,7 kg, 87 cm midje

010210: 73,0 kg, 87 cm midje

080210: 71,9 kg, 86 cm midje

150210: 70,6 kg, 85 cm midje

220210: 69,5 kg, 84 cm midje

 

Det føles jo litt som om den rokkeringen skal pløye midje inn i kroppen, men jeg stoler på dem som sier at det ikke går an med punktslanking.

 

En slags standarddag for meg ser sånn ut: frokost: ei skive med rugbrød, smøreost og paprika (litt under 220), lunsj: fire fiberrik med solsikkefrø, den evinnelige philadelfiaosten, lettyoghurt, evt tomat, sukkererter el.l (litt over 220, men yoghurten går under melkekvote, så da blir det litt mindre). Jeg spiser også en frukt før jeg går fra jobb, evt rett i koppen el. knekkerbrød som mellommåltid.

 

Til middag blir det mye forskjellig, og kaloriinnholdet varierer også veldig. Jeg pleier å få spist en frukt til i løpet av dagen, samt en yoghurt eller skyr, gjerne med go' dag med blåbær. Jeg kan også spise knekkerbrød, eller en skive med rugbrød (kanskje tilogmed to, hvis jeg er sulten).

 

I helgene slås frokost og lunsj sammen, og det er gjerne egg på gang. I dag har jeg spist litt twist, i overmot. Det skal ikke, IKKE, bli en vane.

 

Jeg spiser mellom 1400 og 1700 kcal pr dag, prøver å la sult og trening påvirke mengden mat, og å ikke ligge på 1400 to dager etter hverandre.

 

Og jeg må gjøre noe riktig! (Skikkelig kjepphøy i dag).[/quote']

 

 

Du har god grunn til å være kjepphøy, du er jo super flink:-) tror du gjør ting helt riktig, hadde du ikke gjort det så hadde vekten stått stille.

 

Jeg er spent på min vektnedgang, men tror vekten står stille. Buksene er ikke blitt større for å si det slik. Men jeg har meg selv å takke, siden denne helgen og forrige helg ble det mye kcal og ikke sunne kcal. Nå er det ingen "ute" planer på lenge. Skal ikke noe før helgen før påske og da skal vi på hotel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på skitur på lørdag i -24' date='vi har hatt sammenhengende kulde i snart 14 dager.

Håret,det som stakk fram,og klærne ble hvite av rim.[/quote']

 

Her har det også vært kulde, men ikke -24, men i dag var det faktisk over -21 her hos oss og da kan ikke vi gå ut pga av lungeproblemer til gutten min. Bhg ligger rett opp i veien og er det like kaldt i morgen så må jeg faktisk kjøre gutten min i bhg. Idag fikk han skikkelige problemer med å få puste og det med maske tilpasset lungeproblemer.

 

Her ser vi frem mot vår og sommer:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke vært en god vinter for dem med lungeproblemer, nei. Jeg er virkelig glad for at både jeg og familien min ikke har problemer med luftveiene, for vi bor under giftlokket i Bergen, og folk som ellers er friske har hatt store problemer med pusten i vinter.

 

Du må ha lykke til med gutten din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...