Gå til innhold

40 års krise:-)


Gjest nrkp3

Anbefalte innlegg

Det har ikke vært en god vinter for dem med lungeproblemer' date=' nei. Jeg er virkelig glad for at både jeg og familien min ikke har problemer med luftveiene, for vi bor under giftlokket i Bergen, og folk som ellers er friske har hatt store problemer med pusten i vinter.

 

Du må ha lykke til med gutten din![/quote']

 

 

Takk for det, men det går mot vår snart og det ser vi frem til. Vi har alltid reist oss en tur på minimum 3 uker, til varmere støk på vinteren, men i år ble pengboken for tynn og ikke får vi dekt noe av helsenorge for å reise med han. Selv om det er spesialist som anbefaler det. GRRRR er litt sinna for det. Ikke er det bra for miljøet at jeg må kjøre en omvei for å levere rett opp i gaten heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar

Hadde jo bestemt meg for å kun trene 3 ganger i uken, men har syndet i dag. Men bare litt:-)

Tok en 17 min. Flat Abs. Håper og tror ikke det blir for mye trening i uken. Men i følge alle treningsgururer så er det jo lurt å trene 3 gagner i uken og de andre dagene så har man en lett økt med trening, f. eks gå en tur, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ei økt med skikkelig styrketrening igjen! Forrige uke ble bare tull, men nå er jeg igang igjen. Hadde egentlig planlagt 40 minutter på sykkel etter styrketrening, men fikk bare tid til 7. Jeg er veldig glad i den der langsomme styrketreninga.

 

Var såvidt innom klesbutikk idag, men bestemte meg for å ikke kjøpe noe før jeg har nådd målet på 65 kilo. Regner med at det kommer til å være en skikkelig motivasjonsfaktor etterhvert. Men nå på fredag skal jeg drikke champagne, som belønning for å ha kommet under 70 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ei økt med skikkelig styrketrening igjen! Forrige uke ble bare tull' date=' men nå er jeg igang igjen. Hadde egentlig planlagt 40 minutter på sykkel etter styrketrening, men fikk bare tid til 7. Jeg er veldig glad i den der langsomme styrketreninga.

 

Var såvidt innom klesbutikk idag, men bestemte meg for å ikke kjøpe noe før jeg har nådd målet på 65 kilo. Regner med at det kommer til å være en skikkelig motivasjonsfaktor etterhvert. Men nå på fredag skal jeg drikke champagne, som belønning for å ha kommet under 70 kilo.[/quote']

 

Jeg var innom og prøvde en bukse i str 38 for et par uker siden, den var trang, men jeg kom inn i den og til den sitter fint på, så er den nok på salg:-)

Syns det er supermotivernde og prøve et par str mindre og de kommer over knea. Hadde også bestemt meg for å ikke kjøpe noen klær før 65 kg, men må nok revurdere dette noe, for jeg må ha en bukse som sitter pent over baken.

 

Du har virkelig fortjent champagne, du har jo rast ned og gått inn mange cm i midjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn til hverdags lusker jeg rundt i tjukkasklærne mine, og tenker på den dagen jeg bare skal være tynn. Jeg har jo noen fine klær som snart er ubrukelige, så jeg får prøve å slite dem ut.

 

Det kjennes ut som om jeg har begynt å slappe av litt for mye. Ser ut som jeg spiser litt mer, og ved et par anledninger har jeg latt væreå registrere inn småtterier (sukkerfrie drops og en twist og litt sånt). Jeg skal ta meg sammen, for ellers uteblir nok resultatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante barn som hadde bursdag, heldigvis så er svigerinnen min så snill at hun hadde laget fruktsalat. Så da ble det ikke noe kaker på meg. Jeg hadde nok ikke spist kaker alikavell, for jeg er ganske standhaftig når jeg har bestemt meg. Det samme er det på jobb. Jeg jobber sammen med kake glade jenter og gutter. Det kan være kake på bordet 2 ganger i uken, jeg hopper glatt over, spiser ikke noe, og godter meg nesten, når de klager over kiloene sine. Huff jeg er ganske fæl når jeg tenker at de har seg selv å takke.

 

Jeg sparer heller mine kosemerker til helgen, selv om det kan være hardt noen ganger i uken og ikke spise snop. I allefall om det er igjen lørdagsgodter etter sønnen min.

 

I dag så fant jeg frem en bukse jeg hadde kjøpt i fjor høst, før jeg ble tjukkabolla igjen (jeg er det jo fortsatt men, ser ikke på meg selv som tykk lenger, heller frodig:-)) og den satt helt perfekt over baken, så da er jeg samme størrelse som i høst.

Men kjører på, for jeg skal nå målet mitt før sommeren, 65 kg og klarer jeg det før så er det en kjempebonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn til hverdags lusker jeg rundt i tjukkasklærne mine' date=' og tenker på den dagen jeg bare skal være tynn. Jeg har jo noen fine klær som snart er ubrukelige, så jeg får prøve å slite dem ut.

 

Det kjennes ut som om jeg har begynt å slappe av litt for mye. Ser ut som jeg spiser litt mer, og ved et par anledninger har jeg latt væreå registrere inn småtterier (sukkerfrie drops og en twist og litt sånt). Jeg skal ta meg sammen, for ellers uteblir nok resultatene.[/quote']

 

Jeg har bestemt meg for å ikke tenke SÅ mye på kcal, men heller tenke på hva som går inn i munnen, styre unna den sjokoladebiten, den lille kjeksen, smøret på skiven og ikke minst hvilke pålegg jeg velger.

Om du slapper av for mye, så kan det jo hende det sinker vektnedgangen, men du er jo rimelig flink til å trene og du har jo gått ned mye pr uke over en lengere periode? Så om du slakker litt av og fortsatt har vektnedgang så er det kanskje ikke verdens undergang? Det vil bare ta lengere tid å nå målet.

Jeg har ikke store ambisjoner om å gå ned mye og fort, men heller litt og over en lengere periode. Min erfaring er da at jeg klarer å holde vekten, for jeg skal jo fortsatt spise etter denne slankeperioden og da er det for meg greit å spise "normalt" nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo opprinnelig tenkt å være i mål til midten av juni, men nå som jeg ligger an til å klare det til mai (med videre nedgang på en halvkilo i uka) vil jeg gjerne greie det. Jeg er veldig forberedt på at det vil være en kneik et sted her framme, forestiller meg at den kommer på 67 kilo, for det veide jeg ganske lenge. Jeg syntes alltid at jeg var for tjukk da, derfor målet på 65 kilo. Jeg syntes jo også at jeg var tjukk da jeg veide 60 kilo, men da var jeg full av komplekser og visste ikke bedre.

 

Jeg er imponert over standhaftigheten din! Jeg er fornøyd med at jeg tar bittesmå stykker, men er altså så glad i lekre kaker at jeg bare må smake. Vanlig bakst og muffins og toro-kaker står jeg over. Gleder meg til vektrapport fra deg fredag (det er da det er veiing, ikke sant?) Tipper det blir gode greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo opprinnelig tenkt å være i mål til midten av juni' date=' men nå som jeg ligger an til å klare det til mai (med videre nedgang på en halvkilo i uka) vil jeg gjerne greie det. Jeg er veldig forberedt på at det vil være en kneik et sted her framme, forestiller meg at den kommer på 67 kilo, for det veide jeg ganske lenge. Jeg syntes alltid at jeg var for tjukk da, derfor målet på 65 kilo. Jeg syntes jo også at jeg var tjukk da jeg veide 60 kilo, men da var jeg full av komplekser og visste ikke bedre.

 

Jeg er imponert over standhaftigheten din! Jeg er fornøyd med at jeg tar bittesmå stykker, men er altså så glad i lekre kaker at jeg bare må smake. Vanlig bakst og muffins og toro-kaker står jeg over. Gleder meg til vektrapport fra deg fredag (det er da det er veiing, ikke sant?) Tipper det blir gode greier![/quote']

 

Håper håper jeg har gått litt ned til fredag, jeg merker jo på klærne at de blitt litt løsere i midjen. Mannen var veldig fornøyd at rumpa var fin i den buksen jeg hadde på i dag:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag og på 4 uker har jeg gått ned 2 kilo. MEN den badevekten er ikke helt til å stole på. For om jeg vrir på vekten en milimeter så svinger den på 1,5 kilo, men jeg nekter å tro at jeg har gått opp 800 gram på 2 uker. Det kjennes ikke slik ut på klærne og målebåndet sier at jeg har gått inn.

Må kansje kjøpe ny vekt eller finne den perfekte plassen å veie meg på. Ikke lett når huset er litt skjevt og skakk :-)

 

Har ikke trent i dag, men dagen er ikke over enda. Blir kansje noen øvelser mens stafetten pågår. Tar frem balanseputen og tar noen knebøy.

 

En ting jeg har hatt litt problemer med et par dager. En time etter middag blir jeg så fysen på noe å spise, hva kommer det av, svinger blodsukkeret som en pendel da? Jeg må gå noen runder og å drikke vann, så jeg har ikke falt for fristelsen å snope på sukker. Men hvorfor er det ikke slik midt på dagen eller på morgenen, jeg hadde trengt å kjenne sult når jeg står opp, for nå tvinger jeg i meg mat.

Eller er det kroppen som prøver å lure meg til å snope?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kilo på 4 uker er vel det anbefalte resultatet! Supert! Men du burde kanskje kjøpe ny badevekt? Uansett tror jeg mer på målebåndet. Jeg forstår det sånn at langsom nedgang betyr at det bare er fett som forsvinner, og at musklene er igjen/bygges opp og forbrenner mer fett.

 

Jeg har greid 4 trimpoeng i dag. Først trakk jeg guttungen på akebrett til barnehagen. Det måtte jeg bare registrere som trim, for det tok lang tid, og jeg ble skikkelig sliten (men jeg regnet ikke med den akebrettfrie turen til jobb). Så var den min kjære halvtime med styrketrening, etter ti min. oppvarming, og så oppdaget jeg ellipsemaskina for alvor! Jeg har bare brukt den til oppvarming tidligere, men idag tok jeg en halvtime intervalltrening på den. Det var herlig! Jeg fikk et skikkelig kick etter ti minutter og ble skikkelig glad. Etter en halvtime var jeg gjennomsvett, og hadde forbrent 350 kcal!

 

Angående suget etter middag: jeg har det også. Kureres med eple.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kilo på 4 uker er vel det anbefalte resultatet! Supert! Men du burde kanskje kjøpe ny badevekt? Uansett tror jeg mer på målebåndet. Jeg forstår det sånn at langsom nedgang betyr at det bare er fett som forsvinner' date=' og at musklene er igjen/bygges opp og forbrenner mer fett.

 

Jeg har greid 4 trimpoeng i dag. Først trakk jeg guttungen på akebrett til barnehagen. Det måtte jeg bare registrere som trim, for det tok lang tid, og jeg ble skikkelig sliten (men jeg regnet ikke med den akebrettfrie turen til jobb). Så var den min kjære halvtime med styrketrening, etter ti min. oppvarming, og så oppdaget jeg ellipsemaskina for alvor! Jeg har bare brukt den til oppvarming tidligere, men idag tok jeg en halvtime intervalltrening på den. Det var herlig! Jeg fikk et skikkelig kick etter ti minutter og ble skikkelig glad. Etter en halvtime var jeg gjennomsvett, og hadde forbrent 350 kcal!

 

Angående suget etter middag: jeg har det også. Kureres med eple.[/quote']

 

 

Oj, legger du det inn som trim? Jeg har også min på akebrett og kjenner det godt når jeg går skikkelig fort, men nå er det jo ikke langt til vår bhg bare et par minutter. Får ta det som bonus og intervalltrening:-) og så kan jeg ta en litt lengere vei hjem. Gå rundt noen rekkehus og blokker.

 

Denne uken har jeg fått 9,2 trimpoeng:-), er fornøyd meg det.

I går så stod jeg på balanseputen og tok knebøy og i dag så har jeg skikkelig gangsperre. Jeg la det ikke inn som trim, tok bare 10 minutter før det brant i lårene.

I dag så forbrant jeg 623 kcall på 1 time og 5 min. med Cardio og Abs Zumba. Syns det gir bra uttelling på pulsklokken og på ca 1 times trening.

 

Så bra at du har blitt glad i elipsemaskin. Hadde jeg hatt mere plass, så hadde jeg også ville ha en slik maskin. Jeg har en gammel trimsykkel i kjelleren, men har så dårlige asosiasjoner til den at jeg lar den støve ned og kansje den må si takk for seg til våren. Begrave den i skrotet og ha en stille stund for den og takke for alt den har betydd for meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Meldte meg på vektklubben tidligere denne uken.

Er 47, mor til to jenter, i full jobb.

Har gått kurs tidligere, hvor jeg tok av 16 kilo. Denne gangen må jeg ned 20!!

Jeg jobber mye, og har gjort det det siste halvannet året. Jeg har ikke vært særlig fokusert på hva eller hvor mye jeg har puttet i munnen. Det har vært dårlig med middager, men desto mer "Småsulten" og Rett-i-koppen på jobben, og boller i hånda på veien hjem.. I tillegg har jeg ikke vært særlig flink til å røre på meg, selv om jeg er "flink" og går til og fra jobb (et kvarter hver vei. Går jeg hardt og tar en liten omvei, har jeg trimpoengene for en dag i boks) Jeg har brukt arbeidsmengden som unnskyldning for hver kveld i sofakroken, hverdag som helg.

Men nå orker jeg ikke være i denne kroppen lenger, jeg klarer nesten ikke knyte skolissene mine. Det er som å være gravid i 8. mnd!

 

Trenger noen å dele seirene med, og støtte og bli støttet når det "butter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Meldte meg på vektklubben tidligere denne uken.

Er 47' date=' mor til to jenter, i full jobb.

Har gått kurs tidligere, hvor jeg tok av 16 kilo. Denne gangen må jeg ned 20!!

Jeg jobber mye, og har gjort det det siste halvannet året. Jeg har ikke vært særlig fokusert på hva eller hvor mye jeg har puttet i munnen. Det har vært dårlig med middager, men desto mer "Småsulten" og Rett-i-koppen på jobben, og boller i hånda på veien hjem.. I tillegg har jeg ikke vært særlig flink til å røre på meg, selv om jeg er "flink" og går til og fra jobb (et kvarter hver vei. Går jeg hardt og tar en liten omvei, har jeg trimpoengene for en dag i boks) Jeg har brukt arbeidsmengden som unnskyldning for hver kveld i sofakroken, hverdag som helg.

Men nå orker jeg ikke være i denne kroppen lenger, jeg klarer nesten ikke knyte skolissene mine. Det er som å være gravid i 8. mnd!

 

Trenger noen å dele seirene med, og støtte og bli støttet når det "butter".[/quote']

 

Hei hei og velkommen.

Du må gjerne bli med. Jo flere vi er sammen, lettere blir det:-)

 

Mitt første mål er å komme ned på 65 kilo før sommeren. Jeg har laget en avtale med meg selv om å trene 3 ganger i uken og nå 7 trimpoeng.

Det ser ut som du klarer det ved å gå på jobb, som er superbra og tar du i litt, så får du jo bedre effekt av det, enn å daffe avgårde.

Jeg trener hjemme i min egen stue, med zumba dvd`r. Jeg har funnet ut at det passer meg bra, men det krever at jeg selvdisiplinert og ikke sluntrer unna. Det gjelder jo for alle trenignsformer, men er nok lettere å la vær å trene når man er alene. Enn når man trener på senter og får treningsvenner.

 

Når det gjelder mat så spiser jeg helt normalt, men litt mindre porsjoner, slik at jeg er mellom 1400-1600 kcal pr døgn. Spiser ikke mellom måltider og holder meg helt borte fra potetgull, sjokolade, kjeks,kaker osv. Drikker mye vann. jeg har lørdag som en dag der det et tillatt å spise snop, men ikke i uante mengder. Det holder hardt noen ganger for å ikke sprekke midt i uken, men jeg standhaftig og klarer å "snakke" meg selv fra det.

Når jeg drar ut, så har jeg alltid med meg et par knekkebrød i vesken, dette for å slippe å måtte stå over valget mellom pest eller kolera på butikken, i buss køen, etc.

 

Du kommer til å klare det denne gangen også:-) og med litt trim innabords så går det unna:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd meg flere ganger, men nå endelig ordentlig i gang pr. 1. februar. Gikk omm 15 kg ifm. røykeslutt for 2 år siden, så begynte jeg å røyke igjen OG var fortsatt 15-20 kg for tung, så 1. februar 2010 fikk jeg nok av alt, og begynte for alvor. Har vært tidvis motivert, men det har vart 1 uke, så har det vært på'n igjen. Nå er jeg godt i gang og har gått ned i underkant av 3 kg disse 3 ukene OG sluttet å røyke (20 om dagen) samtidig. Er SUPERFORNØYD og har nå svelget kamelen og tør å vise meg her inne igjen! hahaha... Ikke lett å innrømme nederlag. Jeg blir 40 år i midten av juni, og før det skal jeg ned 14 kilo ca. ;)

 

Jeg følger med dere alle her inne, så har jeg en redningsline når det røyner på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd meg flere ganger' date=' men nå endelig ordentlig i gang pr. 1. februar. Gikk omm 15 kg ifm. røykeslutt for 2 år siden, så begynte jeg å røyke igjen OG var fortsatt 15-20 kg for tung, så 1. februar 2010 fikk jeg nok av alt, og begynte for alvor. Har vært tidvis motivert, men det har vart 1 uke, så har det vært på'n igjen. Nå er jeg godt i gang og har gått ned i underkant av 3 kg disse 3 ukene OG sluttet å røyke (20 om dagen) samtidig. Er SUPERFORNØYD og har nå svelget kamelen og tør å vise meg her inne igjen! hahaha... Ikke lett å innrømme nederlag. Jeg blir 40 år i midten av juni, og før det skal jeg ned 14 kilo ca. ;)

 

Jeg følger med dere alle her inne, så har jeg en redningsline når det røyner på :)[/quote']

 

Du har mot og vilje når du klarer å slutte å røyke og slanke deg samtidig. 3 kilo på tre uker, er veldig bra, bare se på min usle 500 gram i uken. Jeg skulle ønske jeg også var så sterk at jeg kunne slanke meg og slutte å røyke samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Imponerende med røykeslutt og slankekur samtidig. Det er pokker så vanskelig å slutte å røyke! Jeg slutta å røyke i oktober, gikk over på en diett bestående av mørk sjokolade og sukkererter, og la på meg et par kilo (litt usikker, kjøpte badevekt da jeg forsto at det virkelig var noe farlig som skjedde). Nå er jeg snuser.. Det skal jeg ta tak i når vekta er på plass,men orker ikke mer enn en ting om gangen.

 

Både dundas og livasp; hold oss oppdatert! Det er så fint å høre hvordan det går med andre.

 

Jeg har forresten drukket champagne i dag! Å, som jeg fortjener det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

WOW!! Så flinke dere er!

Jeg er enig: røykekutt OG slanking er stort! Stå på, dundas!!

Jeg har som mål å gå ned fra 87,5 til 68, og skal være ferdig med det en gang mellom uke 28 og 48. Dette blir i snitt mellom 1 og 0,5 kg i uka. Min erfaring fra kurset, er at jeg går lett ned, opptil 1,5 kg i uka, når jeg spiser det jeg skal (må passe på at jeg spiser NOK) holder aktiviteten oppe og drikker mellom 1,5 og 2 liter vann i døgnet. MEN (trøst til nrkp3): jeg husker godt den gangen jeg trente og spiste det jeg skulle, og drakk alt jeg maktet og gikk OPP 800 gram i løpet av 3 uker. Vektterskel, kalte kurslederen det. Da trodde jeg at jeg ALDRI skulle klare under 75 kilo. Men ikke gi deg!! 300g ned er tross alt 300 g NED ;-)

Nå har jeg brukt mer tid enn da jeg gikk på kurs til å kartlegge de dårlige vanene mine. Det står i kursboka, men nå tror jeg på at det er viktig, for at jeg ikke skal falle i de samme fellene når jeg er ferdig med å gå ned. Jeg har lett for å putte ting i munnen når jeg er opptatt med andre ting, og helst søtsaker av ulikt slag. Løsningen for meg er å ikke ha kaker og sånt i huset, evt. ha det i fryseren, slik at det skal litt mer til enn bare å ta godsakene i hånda og putte i munnen. Ellers er jeg mest stolt over at jeg ikke har knerta den kiloen med lakriskonfekt jeg fikk av ei venninne her om dagen. Det er vel min aller største svakhet på godtefronten.

Ellers putter jeg ting i munnen for ikke å bli sulten; "ventemat", eller hva jeg skal kalle det. Det har ikke vært mye kaker og godis, bortsett fra den bollen. Det har gått mye i nøtter, rett-i-koppen og frukt. -En overflod av frukt!! Jeg tror fruktspisinga er en erstatning for vannet jeg sjelden drikker. Jeg må nok innse at kostholdet mitt ikke akkurat har vært det beste. Stakkars kroppen min!

Men nå er det slutt! -Og etterpå skal jeg gå "Hold vekten-kurs", for å klare overgangen. Hurra!

Jeg er spent på hvordan det går med trimpoengene mine, jeg, etter at jeg ramla da jeg var ute på torsdag. Jeg kjente det litt i ryggen, og hadde litt vondt på resten av runden, så jeg tok det litt pent. I går var det likedan, men i dag har den slått seg helt vrang, så joggeskoene må stå. Vanligvis pleier den å bli bedre når jeg får beveget meg litt, men nå blir ryggen bare verre og verre. :-( Får vel se om svømmehallen er åpen til uka. Forslag til annen myk trening mottas med takk!

Ha ei god helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter shopping i dag, så ville mann og barn på Mc D. De ville ha hamburger til middag i dag. Så da hadde jeg et litt kjipt valg, knekkebrødene i vesken eller hamburger og det ble hamburger. Nå er det lenge, lenge siden jeg har vært på Mc D. så jeg tok valget og ikke et helt bra valg. Men du verden så lite mat det er i en hamburger derifra og mange kcal.

Skitt la gå for denne gang, det er ikke ofte jeg spiser slik mat. Her kommer den ene unnskyldningen etter den andre, for å forsvare mitt valg.

 

Jeg går ikke på GR kurs, men har Libra kurs bak meg, så jeg burde vite dette. Spiser enten 1 skive brød til frokost, 40 gram 4-korn og 2 dl biola eller 2 havreknekkebrød. Middagen kan variere litt, men aldri over 150 gram rent kjøtt, fisk eller kylling. Lunch er der samme som frokost, men ikke 4-korn og biola.

Når jeg spiser brød, så vet jeg ikke eksakt hvor mye det gir, siden jeg kjøper brødet direkte hos bakeren og da står det ingenting på posen. Jeg spiser rugbrød eller grovt brød.

Kveldmat kan bli 4-korn og yoghurt, 1 brødskive eller knekkebrød, da spiser jeg husman grov, 3 stykker.

Ofte blir det banan etter trening og yoghurt til mellommat.

 

Ble litt rotete dette her, men kom gjerne med innspill på maten jeg spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser fornuftig ut. Skulle gjerne hatt de funksjonene på registreringa som de som går på kurs har, for jeg aner ikke hvordan min sammensetning av karbohydrater, fett og protein er. Vet ikke helt hvordan den skal være heller.

 

Jeg røyk selv ut for et slags uhell i dag. Skulle ta en neve fra en pose salatblanding (gresskar- og pinjekjerner, og peanøtter), men kom i skade for å spise hele posen... (Var sulten) Tør ikke skrive hvor mange kalorier det ble.

 

Jeg kan ikke forstå at hamburger trenger å være så usunt, men da må en vel lage den selv...

 

Entrecote i dag. Det var godt i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser fornuftig ut. Skulle gjerne hatt de funksjonene på registreringa som de som går på kurs har' date=' for jeg aner ikke hvordan min sammensetning av karbohydrater, fett og protein er. Vet ikke helt hvordan den skal være heller.

 

Jeg røyk selv ut for et slags uhell i dag. Skulle ta en neve fra en pose salatblanding (gresskar- og pinjekjerner, og peanøtter), men kom i skade for å spise hele posen... (Var sulten) Tør ikke skrive hvor mange kalorier det ble.

 

Jeg kan ikke forstå at hamburger trenger å være så usunt, men da må en vel lage den selv...

 

Entrecote i dag. Det var godt i det minste.[/quote']

 

Jeg var innom Mc Donald sine hjemmesider for å finne ut av dette og den burgeren med pommes frites kom opp mot 650-700 kcal!!!! Mett ble jeg, men sulten som en okse etterpå. Tilbehøret drekker kcal enormt opp, for hadde det bare vært den tynne kjøtt greia, så hadde det ikke vært mye kcal. Magen min som ikke er vant til frityrstekt mat, slo kollbøtte på seg når vi kom hjem og gjett hvem som satt på do i en time????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frityrgryten er ikke en venn, det er sikkert.

 

Men jeg har badet med full dilldallpakke, og tatt på meg en av de skjortene jeg kjøpte for små (fordi jeg nektet å innse at jeg burde ha xl).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom Mc Donald sine hjemmesider for å finne ut av dette og den burgeren med pommes frites kom opp mot 650-700 kcal!!!! Mett ble jeg' date=' men sulten som en okse etterpå. Tilbehøret drekker kcal enormt opp, for hadde det bare vært den tynne kjøtt greia, så hadde det ikke vært mye kcal. Magen min som ikke er vant til frityrstekt mat, slo kollbøtte på seg når vi kom hjem og gjett hvem som satt på do i en time????[/quote']

 

Denne filmen tok fra meg lysten på mat fra Mc Donalds. -For alltid!

http://video.google.com/videoplay?docid=-1432315846377280008#

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo tenke på badesesongen?..

 

Det ble ikke noen familieaktiviteter i dag, bortsett fra kino, og det greier jeg ikke i min villeste fantasi å få til å telle som trim. Men jeg kom meg på helsestudio (høres så forferdelig ut), og fikk tre glade trimpoeng. Neste gang må jeg øke motstanden på ellipsemaskinen, eller ta 10 minutter ekstra, for det var krefter igjen selv om det rant og skvatt svette av meg. Jeg måtte løpe tulling på tredemølle i fem minutter for å få ut overflødig energi! Men den der tredemøllen er nok for viderekommende..

 

Jeg er spent på veiingen i morgen. Har gått bedre enn jeg har trodd før, men jeg får se, for jeg har ikke vært særlig flink denne uka (sjokolade har passert disse syndige leppene mer enn en gang). Og til uka blir det hotellovernatting og en trimøkt ad undas (det betyr at du må ta den for meg, Dundas:-)) Jeg får se om jeg greier å reparere på trimpoengene med småtterier. Skal nok greie en natt på hotell og konferanse uten å gå bananas.

 

Har for øvrig hatt en fin helg. Tror jeg har fått ladet flate batterier en smule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...