Gå til innhold

40 års krise:-)


Gjest nrkp3

Anbefalte innlegg

Kjempekoselig når mange naboer med barn møtes ute og barna kan leke sammen, gå på ski, drikke kakao og spise niste ute.

Men lite aktivitet på mor, jeg og de andre foreldrene sitter å skravler, men barna er aktive.

Hmmm, ikke mange trimpoeng på meg i dag. Men jeg drakk ikke kakao, ikke spiste jeg kjeks heller, så noe positivt er det:-)

 

Hjemmelaget pizza i dag, med grov bunn og skinke på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar

Ja nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her inne, er bare inne å leser hva der skriver av og til og det er en fin tråd du har her inne nrkp3.

 

Jeg trener og spiser lite fortsatt men går ikke ned i vekt. Har veid ca 70 kilo i mange uker nå, men målene går litt ned(heldigvis)

til onsdag skal jeg til legen for å måle stoffskifte bare for å se om det kan være det som er for lavt. Jeg har nå fått zumba filmene å trener dette ca annenhver dag. Er også litt og trener på helsestudio. Jeg sliter med å ta meg skikkelig ut på treningene så der har jeg nok litt mer å hente. Trener alltid 1 time når jeg trener.

Har nå fått pulsklokke av mannen min og ble kjempe inspirert når jeg så at du hadde forbrent 625 kcal på litt over en time.

 

Har også sluttet med å veie og skrive ned alt jeg spiser. Spiser bare sunn mat men tror nok at en av grunnene til at jeg ikke går ned er for store middags porsjoner. Skal virkelig skjerpe meg fra i morgen av.

 

Ta gleder jeg meg til i morgen til jeg skal prøve pulsklokken for første gang. Håper ikke det er mange innstillinger å finne ut av før jeg kan begynne å bruke den.

I mogen er det veiedag og håper på å endelig få lett vektnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her inne' date=' er bare inne å leser hva der skriver av og til og det er en fin tråd du har her inne nrkp3.

 

Jeg trener og spiser lite fortsatt men går ikke ned i vekt. Har veid ca 70 kilo i mange uker nå, men målene går litt ned(heldigvis)

til onsdag skal jeg til legen for å måle stoffskifte bare for å se om det kan være det som er for lavt. Jeg har nå fått zumba filmene å trener dette ca annenhver dag. Er også litt og trener på helsestudio. Jeg sliter med å ta meg skikkelig ut på treningene så der har jeg nok litt mer å hente. Trener alltid 1 time når jeg trener.

Har nå fått pulsklokke av mannen min og ble kjempe inspirert når jeg så at du hadde forbrent 625 kcal på litt over en time.

 

Har også sluttet med å veie og skrive ned alt jeg spiser. Spiser bare sunn mat men tror nok at en av grunnene til at jeg ikke går ned er for store middags porsjoner. Skal virkelig skjerpe meg fra i morgen av.

 

Ta gleder jeg meg til i morgen til jeg skal prøve pulsklokken for første gang. Håper ikke det er mange innstillinger å finne ut av før jeg kan begynne å bruke den.

I mogen er det veiedag og håper på å endelig få lett vektnedgang.[/quote']

 

Hei hei. Så hyggelig at du er her, har savnet deg her inne.

Takk for at syns at tråden er fin:-)

 

Jeg har heller ikke den store nedgangen, men ned er ned:-) Skal se det an litt et par uker til, mulig jeg også spiser for mye middag og i helgene så er det alltid noe ekstra. Selv om det ikke er mye så er det alikavell noe snoping på lørdager og jeg kjenner idag at suget etter potetgull er der.

Ja så var det den burgeren da, den har nok ødelagt noe for meg.

 

Pulsklokken er min beste treningsvenn for tiden, det gir mye motivasjon av å lese av den.

 

Er det noen som har en formening om hvilken dag som er best å veie seg på? Jeg har fredager og det er kansje bedre å ha veiedag på mandager, for etter fredag så kommer jo lørdag og det kan jo være at jeg ubevisst tenker at det er "lov" å skjeie litt ut, for det er leeenge til neste veidag og det tar jeg inn på trening?

Helt sikkert en dum tanke dette, men spør alikavell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenom mange år med slanking har jeg prøvd mange forskjellige veiedager. Hvis en ser at en har nedgang på en fredag så kan det jo også gi inspirasjon til å ikke sprekke i helgen. Jeg har nå mandag men synes det er litt kjedelig fordi jeg ofte snikveier meg på fredag og ser at jeg har gått ned en kilo, så kommer helgen med en fest,bursdager, hytteturer eller lignende og så veier jeg det samme som sist mandag i gjen når veiedagen kommer. Egentlig så er det jo det samme hvilken dag en har for det blir jo en helg og 5 ukerdager uansett.

 

Mannen min skulle nå sette inn batteri i pulsklokken og så virket den ikke.

Nå må han ta den med til butikken igjen og det kan ta tid. Typisk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mandag er topp! Det ene er selvfølgelig at det virker regulerende på helgene. For meg har det også vært en god start på uka.

 

Trist å høre at du ikke går ned, oppogner. Det må være utmattende å ikke få resultater. Sikkert lurt å gå til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Jeg vil gjerne bli med her.. Starter i dag - skal ned 16,1 kg og blir 40 i januar 2011, så da burde jeg helt klart ha nådd målet :D

 

Oppstartsvekt i dag: 86,1 kg...

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde et øyeblikk at du skulle bli 40 kilo:-) Men så leste jeg en gang til.

 

Jeg tror jeg kan melde om stillstand denne uka. Og godt er det, ettersom jeg har vært vel overmodig i det siste. Jeg får gjøre en skikkelig innsats igjen, huske å spise frukt og melketing, huske at ingenting kommer av seg selv, og den slags. Men jeg mista to cm rundt livet, så jeg er ganske fornøyd.

 

040110: 75,1 kg, 92 cm midje

110110: 75,1 kg, 90 cm midje

180110: 74,1 kg, 88 cm midje

250110: 73,7 kg, 87 cm midje

010210: 73,0 kg, 87 cm midje

080210: 71,9 kg, 86 cm midje

150210: 70,6 kg, 85 cm midje

220210: 69,5 kg, 84 cm midje

010310: 69,5 kg, 82 cm midje

 

Jeg har også fått en sterk og begrunnet mistanke om at badevekta er en luring. En dag viste de vitterlig tallet 49 (!!!!!), og tallet endrer seg for hver gang jeg går på. I dag visten den 69,9, 68,8 og 69,4. Jeg velger å tolke det som stillstand. Skal prøve å ligge unna smugveiing framover, men er redd det vil holde hardt.

 

Velkommen hit, Smukkeline!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

40 kg er nok litt lite til en dame på 1,79 m he he.. Nei, jeg blir 40 år i januar - og håper da å veie 70kg :D

 

Stilstand er desverre noe som hender fra tid til annen, men skaper frustrasjon desverre..

 

Kjøpte meg ny badevekt på lørdag - og den virker bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg sanka 3,5 trimpoeng:-)

 

avk, den vekten din, er helt sikkert i slekt med min vekt:-), bombesikker er jeg.

 

I dag har jeg også tatt ny energitest? kalkulator på GR og nå tror jeg at jeg skjønner den. Om jeg har rett så skal jeg ligge på ca 1400 kcal, ikke 1600. Da har jeg tatt med 7 trimpoeng i utregningen.

Mulig forklaring på "kun 500 gram" i uken, selv om det er greit å kun gå ned 500, men det kommer til å ta så laaaaang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Da var det veiedag i dag og vekten viste 69,9. Ned 2 cm tilsammen på målene.

Er sannelig ikke sikker på om jeg spiser for lite eller for mye men sent går det.

Her er resultatene mine:

2501:71,5 midje 101,5

0202: 70,5 midje 99

0902:70,1 midje 98

1602:70,1 midje 97

2302:70 midje 96

0103:69,9 midje 96

 

I dag har jeg forbrent 600 kcal på treningssenter. Har aldri trent så hardt som jeg gjorde i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Avk du gikk heller ikke så mye ned på begynnelsen (men mer en meg da)men fikk skikkelig fart på nedgangen etterhvert. Hva gjorde du "galt "de første ukene som du ikke gikk så mye ned?(Ikke misforstå du hadde jo en nedgan men den var ikke så stor de 3 første ukene)

 

Har du noen gode tips?

Du har jo vært kjempeflink og gått ned mange kilo tilsammen. Er jo gøy å få litt inpirasjon fra slike som deg som har fått så gode resultater:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er flink til å trene oppogner, har du tatt den testen og lagt inn trimpoengene der?

Håper du ikke har stoffskifteproblemer, men greit å få det skjekket ut. Vi er i litt samme båt, trener og går sakte ned.

Men ned går vi selv om det er i sneglefart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La inn 100 gram kims med salt og pepper, det er det jeg pleier å spise på lørdager og bare dette er 20 kosemerker, nesten dobbelt av det som er anbefalt.

 

Jeg vet jo at dette gir mange kcal, men å se det svart på hvitt ga meg noe å tenke på.

 

Må finne noe annet å spise, bare 100 gram potetgull må da være like mye som biff med tilbehør? Hmmm kansje jeg heller skal vurdere å spise noe digg mat på lørdagskveldene? Gir mere næring også.

 

Greit å få en oppvekker:-)

Høres ut som jeg er helt grønn på dette, men må innrømme at jeg er jo egentlig opplyst, men feller gå man i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Nå skal jeg konsentrerer meg om ådrikke 2 liter vann til dagen. Jeg drikker nok bare rett over 1 og det er for lite.

For håpe at det er det som skal til for at det løsner.

 

Takk for tipset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Kom på ca 2000 kcal så da skal jeg vel spise ca 1500 da.

Når jeg skriver ned hva jeg spiser pleier jeg å ende på mellom 1200 og 1500.

Men så er det alle de dagene som jeg ikke skriver ned da..

Veier heller ikke alt så jeg vet ikke om det er helt riktig det jeg legger inn av kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

I dag har jeg spist 815 kcal, har veid alt jeg har spist i dag. Blir jo kveldsmat senere med jeg kommer ganske lavt i dag. Har ikke trent noe i dag så da er det greit å ligge litt lavt på matinntaket også.

 

Når dere spiser gulerøtter og salat til middagen skriver dere opp de kcal da?

I dag hadde jeg masse salat som bla innehold mais og ananas som har en del kcal. Jeg har ikke telt med dette på antall i løpet av dagen.

Tar dere med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Jepp, jeg skriver opp alt av grønnsaker også. Også de jeg pynter brødskivene mine med, salatblad, agurk, paprika etc. Ikke får at det blir sååå mange kalorier av det, men får å se at jeg får en fin blanding av ulike næringsstoffer...og nok grønt :D

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver svært sjelden inn grønnsaker, når jeg lager jeg supper eller gryter med grønnsaker blir det nesten umulig å før det inn, når jeg lager store porsjoner.

Jeg skriver heller ikke inn ren salat, men har jeg pinjekjerner, fetaost og soltørkete tomater i olje, skriver jeg dette opp.

I starten skrev jeg alt opp, men har sluttet med det, tar det på feelingen nå.

 

I kveld var jeg fysen på noe snop, men tok meg et eple i stedenfor. Klapper meg selv på skulderen for det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Flinkingen :D her er også eple blitt snacks, og kiwi :) :) Tidene forandrer seg gitt... Er fortsatt supermotivert, og håper inderlig på en pangstart på mandag - det hadde gitt enda mer motivasjon.

 

Ha en toppers dag!

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Da har jeg vært hos legen og sjekket stoffskiftet. Legen mente at det ikke var laft stoffskifte fordi jeg hadde ingen av de andre symptomene. Jeg fikk en slankepille som hette Xenical. Er det noen som har prøvd den? Har ikke noe tro på piller men det skader jo ikke å prøve.

Reiser til dannmark i morgen tidlig med flere andre familer. Blir nok mye godteri og deilige middag da ja. Får prøve å holde meg torsdag og fredag og så kan jeg kose meg litt ekstra på lørdag. Skal også kjøpe mye frukt slik at jeg kan spise det når de andre spiser godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei oppogner!

Jeg brukte Xenictal for å gå ned i vekt for noen år siden, gikk ned ca.10 kg, fra 84 til 74 kg.

Holdt på i ca. 1 år. Etter det trappet jeg ned til en tablett i forbindelse med middag hver dag. Det er jo ofte middagen som inneholder mest fett. Etter jeg sluttet med Xenictal gikk jeg sakte men sikkert opp til 77 kg. Nå hat jeg fulgt Grete Roede opplegget siden oktober og har gått ned 10 kilo til 67. Er 165 cm.

Jeg var fornøyd med Xenictal men denne gangen har jeg valgt å gjøre det på den enkleste og beste måten. Xenictal er et godt hjelpemiddel men det er jo veldig dyrt, det er et minus. Det har ingen andre bivirkninger enn diaré, det fikk jeg oppleve noen ganger og det var ikke noe hyggelig... Xenictal er et legemiddel som gjør at fettet i maten kommer ut når man går på do... Dersom man da spiser et svært fettrikt måltid blir man sittende på toalettet...

Xenictal hjelper bare på det måltidet du akkurat har spist. Dersom du spiser et sunt måltid uten særlig fett i er det helt unødvendig å ta en tablett. Det er det samme virkestoffet i Xenictal som i Alli, som selges uten resept på apoteket. Xenictal har dobbelt så mye av virkestoff i seg (dobbelt så effektivt...?)

 

Lykke til;-)

Tomo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...