Gå til innhold

Ååååååå, nå SKAL jeg greie det..


Anbefalte innlegg

Nå har vi mest sannsynlig funnet ut at vi ike sakl ha flere barn. Jeg sier mest sannsynlig frodi det jo kan endre seg, men nå er vi fornøyd med snuppa vi har. Blir ikke tobarnsmamma.

 

om jeg hadde hatt mulighet til å gå ned 10 kilo til sommeren, s¨hadde det vært perfekt. Det som hadde vært enda mer perfekt er å BLI DER!!!

Så hvordan skal jeg få tili det da.

 

Jeg er generelt opptatt av å spise sunn mat, men teller ikke kalorier ol som man gjør her hos Grete Roede:)

itt problem har nok hele tiden vært at jeg drikker ofr mye te med honning, for mange doble latte med haselnøttsirup og at jeg bruker for mye smør på brødskiven. En annen ting som har oppstått de siste månedene er Bergene melkesjokolade...oh my. Forrige uke oppdaget jeg at de nå har kommet i små sjokolader og. Den må jeg kutte ut altså!

 

Nå har jeg erstattet kaffepengene med et treningskort på Elixia og månedskort så jeg kommer meg dit. Vi har også investert i håndmanualer og en benk i kjelleren + pilates som jeg jo har trent av og på de siste årene.

Nå er det bare å samle alle trådene til et komplett liv med trening og sunn mat med moderasjoner.

Jeg er IKKE god på å aldri unne meg noe. Dermed har jeg bestemt at jeg skal kunne drikke en kopp latte en gang i uka. Samme hvilken dag, men kun en i uka.

Godteri spiser vi sjelden uansett og har ikke tradisjon for hverken brus eller potetgull i helgene slik at det skal ikke bli noe problem.

 

Skulle så gjerne investerte i et kurs her inne, men vi har ikke bhg plass. Jeg er hjemme med min datter på 2 frem til høsten..

 

Om noen vil slenge seg på her så vær så god:) Jeg kommer til bruke denne tråden som en måte motivere meg selv videre på og til å se ting litt utenfra. tror det er en god måte å bli mer oppmerksom på hva man dytter i seg fra dag til dag, jeg er ganske sikker på at det er mye mer enn jeg tror:)

 

 

56 kg til sommeren..............66,4i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja...ting går opp og ned i livet. det gjelder også min viljestyrke. gikk på en smell i dag og har helt ned to doble latte .... det må være rasjonen for neste uke og det da:)

Ellers greier jeg å holde meg til frukt og mager kost. Det er bra, så denne utskeielsen tar jeg med ro... Skal bli flinkere til å drikke vann.

 

I dag er jeg støl etter gårsdagens styrketrening. Det er bra. Ikke mey annet jeg får gjort, så forkjølet som jeg er. Gleder meg til det er over...OG gleder meg til vår...

Skulle gjerne sett at den kom i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg registrer alt jeg spiser i løpet av dagen og telle sammen kalorier på kvelden.... Det blri en spennende affære.

Høres vnavittig kjedelig ut, men det tar vel bare noen dager så er man inn i det og tellingen går av seg selv.

 

Det er så vanvittig frustrerende å ikke få trent. kan ikke denne forkjøølelsen snart gi seg da? Ryggen er så utrolig stiv og muskleknutene verker etter å en økt. Om jeg legger meg på magen for å gjøre ryggøvelser nå popper det i ørene. Helt håpløst å få gjort noe. Blir pulsen for høy begynner jeg å hoste.

 

Det har vært såå fint vær i dag og jeg kjørte til helsestasjonen, som er ca 30 min gangavstand herfra. Det er trist.

56 56 56 56 56 56 56 56 56 56 56 56 56 56 56 56 56 56 56 56 56 56 56 56 56

 

Fant en vekt i dag som viste 65,1,- det er da noe:) ned 1 kg siden sist, men det er målt på to forskjellige vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store telledagen!

 

kjøkkenvekten er flittig i bruk og batteriene truer med å ta kvelden før denne telledagen er over.

Jeg har spist frokost og lusnj til nå, og kan telle 610 kcl hittil i dag.

Da har jeg litt å gå på til middag og kvelds så får vi se om jeg unner meg litt honning og melk i en chai til kvelden eller om det blir dagens tredje kopp med grønn te:)

 

Det går overraskende greit, men jeg er sulten, så vå får se hva jeg finner ut av til imorgen..

Overlever jo litt sult egentlig. det er tross alt MYE bedre enn å føle seg stappet og jævlig hele dagen, som jeg har gjort i helgen da vi hadde bursdag og sjokoladekake...

 

Trente i kjelleren i stad og skulle stupe kråke med snuppa. Hun er myk som en klut og jeg stiv som en pinne. Hun ble så glad når jeg skulle prøve, men det knakk i nakken og nå kjenner jeg det begynner å bli stivt på venstresiden.

Mye tøy og bøy + varmeflaske i natt :(

trent bort 600 kcl er da noe i en moderat styrketreningstime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten trenger nytt batteri, så i påvante av det forsøker jeg bare å spise magert..

 

I helgen er det to bursdager i familien og jeg har bakt kake til i kveld. Og vi skal ha taco... MEN jeg vet jeg kan greie dette, så tar noen små kakestykker i morgen og søndag blir det vanlig knekkebrødmat.

Ikke noe stress det.

 

Når det er så ille som det er nå så er det ikke mey jobb som skal til før man merker resultater. det er bare å trene litt styrke og spise litt mindre så går det seg til veldig fort.

 

herregud i dag er jeg trøtt. wsnart MÅ VI FÅ SOVE HER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Jeg også er der at jeg bare må greie det.. Er rimelig flink hver dag, men fredag er den store kosedagen, som alltid ender med for mye kos.. Så tror problemet mitt er at det kaloriunderskuddet jeg oppnår gjennom ukedagene, blåses hver fredag :eek: er det muuuuulig???? :eek:

 

Så tenker jeg hver gang at jeg bare tar det magrere i morgen... akkja..

 

Iallefall: vekta står fast på 51, litt opp, litt ned.. Har ikke så mange kiloene jeg skal ned - og vil så inderlig klare det..

 

Må komme igang med trim, og så må jeg slutte med sånn utstrakt kos på fredagene.. litt kos!! Jepp, i morgen, i morgen ;)

 

Har ordnet meg treningskort nå, så til uka er jeg klar :) Det blir bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Grattis med treningskort Rakri:) he he!

 

Jeg har og ett, men det er ikke flittig i bruk. Datteren min trivdes ikke i barnepassen der, så treningen blir ikke helt slik jeg så det for meg. Denne uken skal jeg iallefall komme meg dit å trene på kveldstid, så det blir bra.

Ellers har vi løsvkter i kjelleren, det fungerer også veldig fint.

 

Natt til torsdag fikk jeg omgangssyke og dermed litt "drahjelp" ( om man kan juble for slikt) ifh til alt jeg hadde spist og antakelig lagret etter alle bursdagene forrige uke.

Nå er alle kaker kastet eller fryst ned og de fleste bursdager er over, så i dag er jeg godt i gang med mine 1600 kcl. Det er godt å ikke føle seg overmett.

jeg så over at jeg skrev " det blri ikke noe stress"...ha ha! Jeg dreit i hele opplegget etter ett kakestykke ogt tenkte at nå er det ødelagt allikevel. Spiste nesten en hel skål smågodt og skremmende mange kakestykker i kjent stil...

 

kjenner meg godt igjen i det du sier Rakri. fredagene dine er forståelige for meg, men jeg er ikke vant til å ha en godteridag i uka. Som regel spiser jeg gasnke mye fredagstaco el istedet og blri så mett at jeg ikke orker godteri. Men det går jo for det samme, Hvordan kan man være måteholden ifh til taco? jeg spiser gjerne 5 skjell selv om det er langt mer enn hva jeg trenger.

Når det gjelder godteri bytter jeg det gjerne ut i en dobbel latte. Men i går gikk det i stratos:()

 

Jeg ELSKER å kose meg til enhver annledning og da kjøper jeg ofte en dobbel latte. Det skjer ikke bare en gang i uka, siden hver dag jo er en fest:)

Som du sier så hjelper det nok å kutte de godteridagene, men så komemr det jo an på hvordan man er villig til å leve også. Er vi villige til å kutte alle godsakene for å komme til riktig vekt? Jeg er ikke villig til å kutte alt, derfor har jeg tenkt å ta en kaffe i uka. med de kaloriene det medfører. Så må jeg bare jobbe for å få det til å holde med EN GANG i uka og ikke hver dag... det hjelper iallefall veldig at vi har flyttet ut av Oslo og ikke går forbi Kaffebrenneriet hver dag.

 

Det med å ta en eller to biter sjokolade feks har jeg aldri forstått, det kommer jeg aldri til å forstå og kommer helle aldri til å utføre det. Gi meg hele sjokoladen, ellers er det ingen vits:) Derfor holder jeg meg heller unna hele sjokoalden og om jeg må så får jeg heller bytte den ut med den ukentlige kaffen..

 

Jeg har tro på at dette sakl gå. jeg er vant til å holde meg nede i vekt i form av ganske harne joggeøkter. Det er helt umulig for meg å gjennomføre nå som vi har fått barn. Med avbrutt søvn får jeg ikke restituert meg skikkelig og blir bare sinnsykt sliten, dårlig og sur dagen etter. Stakkars ungen min, det kan jeg ikke utsette henne for.

 

Lykke til med treningen Rakri og kom deg til machvekt på en eller annen måte. 51 kg er jo kjempebra! Ingen av oss er hverken overvektige eller feite, men selvfølelsen er det viktigste.

Dette skal vi greie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, nå har jeg skikkelig skikkelig lyst på sjokoladekaka i fryseren... Kveldsfenomenet...

 

hvis jeg skriver det her så går det knaskje over:)

Skal straks inn på kjøkkenet og rydde opp middagen og ta meg litt kveldsmat. Skal koke meg en kopp kamille te, så håper jeg at kaka er ute av sinn når knekkebørene er spist..

 

Ellers har jeg vært veldig flink i dag. Sto over et fristende bakverk hos bakeren og tok heller den ukentlige kaffen. Alene med avisa mi for første gang på 14 dager betyr at jeg kan kose meg med kaffen.

Så MÅ JEG klare meg uten resten av uka, selv om jeg jo skal til Oslo i morgen. den store selvbeherskelsestesten..

 

Fikk trent i en time i dag, det er veldig bra. Kjenner det i setemusklene, så da har det vel hatt effekt...på de viktige stedene:)

 

Da bretter jeg opp ermene og tar fatt på kjøkkenet...bah..

Forbrenner vel altids noen kcl på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne uka har gått fantastisk bra.

Jeg greide meg ikke på 1300 kcl om dagen, det er jo sykt lite. Jeg sprakk på kvelden og moste neddpå en hel kruv druer og annen mat, så det gjør jeg ikke igejn.

Har funnet en ca mengde mat som holder meg mett gjennom hele dagen og den er mager og sunn, så jeg telle rikke kcl i like stor grad lenger. Har fått et overblikk oer hva som er ca 1600 kcl og forøker å holde meg til det.

I bursdag i går gikk det fint å begrense tacomengden og spiste kun ett bittelite sjokoladekakestykke.

 

Aner ikke hva jeg veier nå, må prøve å finne en vekt til uka.

 

Det iktigste av alt er vel egentlig at jeg meker forskjell i lårene mine. HURRA! Det begynner å bli muskler der igejn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter en aktiv helg på fjellet er jeg sykt støl etter både langrenn og telemark.

Knebøy i mengde både under langrennsturen og iallefall på telemark. jeg tok meg helt ut i en kuleløype, så i dag har jeg vondt i bena:)

Skal ut på en trilletur i sola nå, tar vel to timer, så det er jo kjempebra.

Solbrillene til lillesnupps ligger igejn i bilen som er med mannen på jobb, så snuppa får sove i vogna til vi kommer til butikken.

 

Har spist havregrøt med rosiner og mandler til frokost og omelett med skinke, tomat og rødløk til lunjs + litt filadelfiaost. Og druer for kosens skyld. det er vel litt vitaminer i det og.

jeg har ennå fikk funnet noen velt, men merker på buska mi at den begynner å bli romsligere. Det er bra og mer enn motivasjon nok for å fortsette. Det er ikke noe problem slik jeg lever nå. På fjllturen badet vi omtrent i sjokolade, mat og annet godis men jeg klarte å styre meg både når det gjaldt tacomiddagen og godiset. Unngikk det meste av godteriet, men unnet meg litt sjokolade og kjeks på turene. Ikke værst til en som vanligvis fråtser.

 

Hurra for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...