Gå til innhold

6 kg før påske, hvem blir med?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!.)

 

Er helt fersk på forumet her, og ønsker å gå ned 10 kg, men har som mål å gå ned 6 kg til påske.

Er 28 år og ønsker å ha noen å skrive med slik at jeg ikke mister motivasjonen helt!

 

Kanskje vi kan motivere hverandre, og kanskje noen har noen gode tips!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit:)

6 kilo er nok ikke umulig:)

Er selv (nesten) 28 år og skal ned tilsammen 15kg...har vel dgentlig ikke satt noen spess tid på prosjektet, men innen 2010 hadde vært knall:)

 

Lykke til skal du ha i alle fall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kozebamse

Hei!

 

Jeg skal også ned 10 kg. I første uke gikk jeg ned 0,6 kg og var veldig fornøyd. Slik skal jeg fortsette. 6 kg før påske blir kanskje akkurat passelig. (Eller akkurat ikke :() Men kan godt prøve ilag med deg;) Er selv 24 da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit:)

6 kilo er nok ikke umulig:)

Er selv (nesten) 28 år og skal ned tilsammen 15kg...har vel dgentlig ikke satt noen spess tid på prosjektet' date=' men innen 2010 hadde vært knall:)

 

Lykke til skal du ha i alle fall:)[/quote']

 

Takk for det!jeg er ikke helt kjent med sidene her, men blir nok kjent etter hvert. Tror jeg var medlem i 2004, så det er mye nytt siden det...!

vært med lenge du eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg skal også ned 10 kg. I første uke gikk jeg ned 0' date='6 kg og var veldig fornøyd. Slik skal jeg fortsette. 6 kg før påske blir kanskje akkurat passelig. (Eller akkurat ikke :() Men kan godt prøve ilag med deg;) Er selv 24 da;)[/quote']

 

Bra du bli med! vi får prøve så godt vi kan, tror vi må trene endel i tillegg for å klare 6 kg....går du på kurs nå? hva slags trening driver du med? Jeg er dritt lei av treningssenteret og vurderer gåturer fremover....

 

veier 72, 4 og har veiedag mandager...har du noe spesiell dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!jeg er ikke helt kjent med sidene her, men blir nok kjent etter hvert. Tror jeg var medlem i 2004, så det er mye nytt siden det...!

vært med lenge du eller?[/QUO

Du skal se du kommer fort inn i det:)

Har vært medlem en gang før jeg å, men da gikk det dårlig, var nesten ikke motivert i det hele tatt...Har aldri gått kurs da...Har du?

Ellers meldte jeg meg inn på nytt 040110.

 

Gikk fra å være en storspisende sofagris den ene dagen, til å bli sund treningsnarkoman, og det er så utrolig deilig:D

 

Har ikke gått ned så veldig mye, men har ikke tenkt å gi opp:)

 

Hva er planen din for å gå ned da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med på denne tråden å:(

 

Men tror ikke jeg klarer 6 kg til påske, men kanskje 3 kg til påske og bonus hvis mer;)

Jeg kan ikke ha for høye mål hehe.

 

Men jeg er 25 og 166 høy, og nå 79 kg( 80,1 forrige fredag;) ).

 

Veiedag fredag altså... synes det er en go dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!jeg er ikke helt kjent med sidene her' date=' men blir nok kjent etter hvert. Tror jeg var medlem i 2004, så det er mye nytt siden det...!

vært med lenge du eller?[/QUO

Du skal se du kommer fort inn i det:)

Har vært medlem en gang før jeg å, men da gikk det dårlig, var nesten ikke motivert i det hele tatt...Har aldri gått kurs da...Har du?

Ellers meldte jeg meg inn på nytt 040110.

 

Gikk fra å være en storspisende sofagris den ene dagen, til å bli sund treningsnarkoman, og det er så utrolig deilig:D

 

Har ikke gått ned så veldig mye, men har ikke tenkt å gi opp:)

 

Hva er planen din for å gå ned da?[/quote']

 

hmmm...få gode matvaner, som jeg kan ha resten av livet... og trene regelmessig...jeg har hatt en tendens til å trene altfor mye og ikke spise...kan gå fort ned i vekt, men rase opp igjen da selvsagt...!! Jeg må begynne i morgen tenker jeg....veier 72,4 kg og ønsker å gå ned til 62 til sommeren. Er 1.60 høy...

 

og håper selvfølgelig at jeg veier 66,4 til 1. april. Skal til london med kjæresten, så det er gøy å kunne handle litt klær!

 

var med en gang i 2004, men synes det var kjedelig...glippet ut etter tre ganger...vet hva ting går ut på nå ...tro jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med på denne tråden å:(

 

Men tror ikke jeg klarer 6 kg til påske' date=' men kanskje 3 kg til påske og bonus hvis mer;)

Jeg kan ikke ha for høye mål hehe.

 

Men jeg er 25 og 166 høy, og nå 79 kg( 80,1 forrige fredag;) ).

 

Veiedag fredag altså... synes det er en go dag.[/quote']

 

 

Så bra du er med her!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

hmmm...få gode matvaner' date=' som jeg kan ha resten av livet... og trene regelmessig...jeg har hatt en tendens til å trene altfor mye og ikke spise...kan gå fort ned i vekt, men rase opp igjen da selvsagt...!! Jeg må begynne i morgen tenker jeg....veier 72,4 kg og ønsker å gå ned til 62 til sommeren. Er 1.60 høy...

 

og håper selvfølgelig at jeg veier 66,4 til 1. april. Skal til london med kjæresten, så det er gøy å kunne handle litt klær!

 

var med en gang i 2004, men synes det var kjedelig...glippet ut etter tre ganger...vet hva ting går ut på nå ...tro jeg da[/quote']

 

 

Høres ut som en god plan det der:)

Og kjempefin motivasjon den London turen da!

Har hatt litt de samme tendensene selv...trena veldig mye og spist veldig litte...Går en periode, men er liksom ikke noe å basere livet sitt på.

 

Selv er jeg 177, og veier ca 90kg. Håper å komme ned i ca 75kg.

 

Spiser sundt og fornuftig, og trener det jeg får tid til.

Akkurat nå er jeg arbeidsledig så trener ganske mye...er liksom en måte å få dagene til å gå på. Også er det gøy da:D

 

Hvordan har du tenkt å trene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Høres ut som en god plan det der:)

Og kjempefin motivasjon den London turen da!

Har hatt litt de samme tendensene selv...trena veldig mye og spist veldig litte...Går en periode' date=' men er liksom ikke noe å basere livet sitt på.

 

Selv er jeg 177, og veier ca 90kg. Håper å komme ned i ca 75kg.

 

Spiser sundt og fornuftig, og trener det jeg får tid til.

Akkurat nå er jeg arbeidsledig så trener ganske mye...er liksom en måte å få dagene til å gå på. Også er det gøy da:D

 

Hvordan har du tenkt å trene da?[/quote']

 

Høres ut som du er kommet godt inn i det! flott!:(

vet ikke helt hvordan jeg skal trene...jeg er så lei av treningssenteret og alle gruppetimene der...spesielt spinning..vet at det er viktig å trene styrke også, har lurt på å gå en rask time hver kveld og ta litt mageøvelser og styrkeøvelser på en matte hjemme uten vekter da selvsagt...

 

Når det gjelder mat har jeg også en tendens til å spise litt for sunt i noen dager, og så sprekke. klibrød med skinke etc...smaker egentlig helt forferdelig synes jeg!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Høres ut som du er kommet godt inn i det! flott!:)

vet ikke helt hvordan jeg skal trene...jeg er så lei av treningssenteret og alle gruppetimene der...spesielt spinning..vet at det er viktig å trene styrke også' date=' har lurt på å gå en rask time hver kveld og ta litt mageøvelser og styrkeøvelser på en matte hjemme uten vekter da selvsagt...

 

Når det gjelder mat har jeg også en tendens til å spise litt for sunt i noen dager, og så sprekke. klibrød med skinke etc...smaker egentlig helt forferdelig synes jeg!:)[/quote']

 

Kli brød er IKKE godt....hehe:) Helt enig med deg der:)

PLeier å spise rugsprø havre jeg...syns faktisk de er ganske gode...også bruker jeg å ha egg, røkt kalkun, laks, makrell i tomat eller mager leverpostei oppå.

Syns det er knall godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kli brød er IKKE godt....hehe:) Helt enig med deg der:)

PLeier å spise rugsprø havre jeg...syns faktisk de er ganske gode...også bruker jeg å ha egg' date=' røkt kalkun, laks, makrell i tomat eller mager leverpostei oppå.

Syns det er knall godt:)[/quote']

 

ok...det hørtses ganske mye bedre ut!! Kanskje jeg bør gå til butikken i morgen, og handle inn litt.

 

hva spiser du til mellommåltid...? Pleier å være dødssulten før middag, og hater å lage mat, det er lett for at jeg spiser mens jeg lager mat, sprekker med andre ord, man skal jo hole seg innenfor en viss mengde kcal.

 

kjenner at jeg gleder meg til å begynne i morgen! seriøst altså! Har prøvd så mange ganger, men håper at det hjelper å være her inne!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ok...det hørtses ganske mye bedre ut!! Kanskje jeg bør gå til butikken i morgen' date=' og handle inn litt.

 

hva spiser du til mellommåltid...? Pleier å være dødssulten før middag, og hater å lage mat, det er lett for at jeg spiser mens jeg lager mat, sprekker med andre ord, man skal jo hole seg innenfor en viss mengde kcal.

 

kjenner at jeg gleder meg til å begynne i morgen! seriøst altså! Har prøvd så mange ganger, men håper at det hjelper å være her inne!:)[/quote']

 

Kjmpegod innstilling du har!! sammen skal vi klare det vettu:)

Har hatt mine nedturer oppgjennom jeg også, men denne gangen virker det bra.

Skal pokker ikke gi meg:)

 

 

Hmmm, mellommåltider ja, pleier gjerne å spise en banan, en yoghurt, en rugsprø med no lett pålegg...

Er ikke lett det å slutte med småspisingen. Sliter med å holde meg unna middagen underveis selv mens jeg kokkelerer, men prøver å sikte meg innpå grønnsakene om jeg absolutt må stappe noe i kjefeten:P

 

Hva pleier du lage til middag da? Syns det er vanskelig å finne på sunde ting som hele familien liker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjmpegod innstilling du har!! sammen skal vi klare det vettu:)

Har hatt mine nedturer oppgjennom jeg også' date=' men denne gangen virker det bra.

Skal pokker ikke gi meg:)

 

 

Hmmm, mellommåltider ja, pleier gjerne å spise en banan, en yoghurt, en rugsprø med no lett pålegg...

Er ikke lett det å slutte med småspisingen. Sliter med å holde meg unna middagen underveis selv mens jeg kokkelerer, men prøver å sikte meg innpå grønnsakene om jeg absolutt må stappe noe i kjefeten:P

 

Hva pleier du lage til middag da? Syns det er vanskelig å finne på sunde ting som hele familien liker.....[/quote']

 

har ikke barn, og ofte spiser vi ikke sammen jeg og kjæresten...egentlig er jeg ikke middagsmenneske...synes brød og makrell i tomat er greit fordi det er sunt. Må slutte å spise knekkebrød med pålegg til middag, blir ikke ordentlig mett, og da er det jo ikke så rart at jeg sprekker når kvelden kommer.

 

Tenker at jeg skal bli god på wok. laks eller kylling og grønnsaker!

 

Klarer du å kose deg med bare litt søtt innimelllom, eller må alt ut av huset...?:( Det må det nok her! Får heller kjøpe meg en liten sjokolade til rødvinsglasset på lørdagen.

 

Skal forresten se litt på middagstipsene på sidene her! kom gjerne med forslag:)

 

Snakkes mere! skal ta en gåtur i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

har ikke barn' date=' og ofte spiser vi ikke sammen jeg og kjæresten...egentlig er jeg ikke middagsmenneske...synes brød og makrell i tomat er greit fordi det er sunt. Må slutte å spise knekkebrød med pålegg til middag, blir ikke ordentlig mett, og da er det jo ikke så rart at jeg sprekker når kvelden kommer.

 

Tenker at jeg skal bli god på wok. laks eller kylling og grønnsaker!

 

Klarer du å kose deg med bare litt søtt innimelllom, eller må alt ut av huset...?:) Det må det nok her! Får heller kjøpe meg en liten sjokolade til rødvinsglasset på lørdagen.

 

Skal forresten se litt på middagstipsene på sidene her! kom gjerne med forslag:)

 

Snakkes mere! skal ta en gåtur i morgen![/quote']

 

Wok er jo knall godt:) Lager endel sånt. Også er det jo så lettvindt...vips så er den ferdig:) Bedre enn knekkebrød..hehe, og mye mer mettende...

 

Koser meg med litt søtt innimellom..men kun på lørdager...(og i burstdager og sånn da) Og skapene er fulle her...skjønner ikke helt hvordan jeg klarer å holde meg unna, men det går på et vis.... Er liksom unga sitt, og kanjo ikke "stjele" av di...hehe:)

Men som du skriver...å faktisk kjøpe inn akkurat det du skal unne deg, så blir du ikke frista til å spise mer:)

 

Ang middag er det vel mer inspirasjon å hente på sidene her...

Pleier å lage helt vanlig hverdagsmat her hjemme, men prøver å gjøre den sundere...bytter ut smør med sunde oljer, bruker kylling kjøtt eller kyllingkjøttdeig der jeg kan, Sniker inn masse grønnsaker der jeg kan... spiser endel fisk, salater..etc

 

Men vi snakkes:) Ha en god gåtur i morgen:)

Jeg skal ha en sånn danseaerobic ting...blir gøy:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kozebamse
Bra du bli med! vi får prøve så godt vi kan' date=' tror vi må trene endel i tillegg for å klare 6 kg....går du på kurs nå? hva slags trening driver du med? Jeg er dritt lei av treningssenteret og vurderer gåturer fremover....

 

veier 72, 4 og har veiedag mandager...har du noe spesiell dag?[/quote']

 

Hei!

 

Ja trener selv 2-3 ganger i uka spinn på treningssenter i tillegg til mellom 1-3 gåturer. Prøver å veie meg hver Lørdags morgen.

 

For meg selv vet jeg at gåturer ikke er nok. Er ikke spesielt glad i treningssenter heller men har flere venner som trener der så de drar meg ofte med;)

 

Prøver å spise sund, men har vært mye 'rask' mat denne uka, og det er ikke så bra. Skal skjerpe meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kozebamse

 

 

Høres ut som en god plan det der:)

Og kjempefin motivasjon den London turen da!

Har hatt litt de samme tendensene selv...trena veldig mye og spist veldig litte...Går en periode' date=' men er liksom ikke noe å basere livet sitt på.

 

Selv er jeg 177, og veier ca 90kg. Håper å komme ned i ca 75kg.

 

Spiser sundt og fornuftig, og trener det jeg får tid til.

Akkurat nå er jeg arbeidsledig så trener ganske mye...er liksom en måte å få dagene til å gå på. Også er det gøy da:D

 

Hvordan har du tenkt å trene da?[/quote']

 

Hei;)

Artig å se at du har akkurat samme mål som jeg. Jeg er like høy men veier da 84,1 nå. Vil ned til 75 jeg også:(

 

Lykke til!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei;)

Artig å se at du har akkurat samme mål som jeg. Jeg er like høy men veier da 84' date='1 nå. Vil ned til 75 jeg også;)

 

Lykke til!!!!![/quote']

 

Hei du:)

 

Så morro:)

Du er jaggu heldig, ligger et laaangt steg forran meg:) Meeen skal komme meg dit jeg også...snart, håper jeg:)

 

Lykke til skal du i alle fall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann kozebamse og kirami!:(

 

Alt bra med dere? Hadde avslutningsfest for en kollega i går, og da ble det kake etc....uff jeg må skjerpe meg!

I morgen skal jeg handle inn masse grønnsaker og andre sunne ting til kjøleskapet...

 

Må begynne å loggføre det jeg spiser, så fort å lure seg selv! Hvordan gjør dere det? 48 dager til påske! Min veiedag blir onsdager!

 

snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah...5. gangen jeg skriver det innlegget her....pcn kødder no veldig her...

 

Jaja, kommet meg gjennom nok en dag. Spist sundt og slått ihjel i overkant av en time med styrketrening på treningstudioet:)

 

tea10, ser veldig godt det vanskelige med å motstå kaker og sånn som blir servert..

Gruer meg til tiden fremover... førstkommende torsdag skal jet til oslo på konsert(da blir det brått litt snacks og sånn) lørdagen etter blir det familiesammenkomst med god mat og kaker...lørdagen etter det igjen er det fest med påfølgende snacks og alkohol...hjelpes!!

En får prøve så godt en klarer å kose seg med måte:)

 

Nei, får komme meg i seng vel..

Vi snakkes jenter:) Min veiedag er foresten på lørdag. Blir spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir med på denne tråden =) vil også prøve på 6 kg til påske. har allerede gått ned 3kg på 3 uker, så håper å klare 3 kg til innen da. Har spist sene middager i det siste og har ikke akkurat forhåpninger om å gå ned så mye frem til neste veiedag. har veiedag på torsdager =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer...vært stille her siste dagene....

Da var helga over og ny uke har begynt:) Helga var helt håpløs med tanke på mat..i alle fall lørdagen. Vaffler og boller med syltetøy til frokost, salat(YES!!) til lunsj, reinsdyrkarbonader med saus og poteter til middag, creme bruleet til dessert, taco til kvelds, og is etter det....pluss et par glass rødvin....PUH.... Men, har snikveid meg litt, så det har jaggu gått bra:) Vært flink å spist sundt etterpå i affal:)

Og i dag her jeg trena:) 1time styrketrening og 20 min hard trening på crosstrainer:)

Hvordan har det gått for dere i helga da jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, virker som dere er motiverte og flinke!

Jeg har vært borte herfra noen dager...slutt med typen, og har det veldig kjipt...har derfor ikke overskudd til å tenke på veiing og mat....!Det er så mange andre ting jeg må fokusere på...

Dere må ha lykke til!Stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...