Gå til innhold

Termin i oktober


snurpa

Anbefalte innlegg

Ja ja.. Da får jeg lage meg en ny liten tråd da.. Nå har vi endelig blitt gravide. Noe jeg er veldig glad for..

Formen er veldig dårlig om dagen. Kaster opp og er veldig kvalm store deler av dagen. Alt byr meg imot av mat.. OG alt er generelt litt tundt;) Men men.. Dette går over straks- håper jeg;)

 

Målet under graviditeten er å ikke gå opp for mange kilo..Da jeg allerede har endel å ta av. For min del kunne j eg gjerne stått helt stille:D

 

Men sånn dagene er nå er det vanskelig med alt som har med mat og måltider å gjøre.. jeg må tvinge i meg mat.. OG må ta det som frister der og da. Så spennende å se hvordan disse ukene går..

 

Hvis det er noen flere her som har termin i oktober eller rundt der er det bare å slenge seg på.. Kan være greit å dele litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 258
  • Created
  • Siste svar

- mandag 4 januar 10: 91,0. 16 kilo til målet

- mandag 11 januar 10: 88,9 - 2,1 siden sist uke .13,9 kilo til målet

- mandag 18 januar 10: 87,9 - 1 kilo. - 3,1 kilo tilsammen 12,9 kilo til målet

- mandag 25 januar 10: 87,7 - 0,2 kilo. 3,3 kilo tilsammen. 12,7 kilo til målet

- mandag 1 februar 10:Gravid uke 5+2: 89,0 + 1,3 siden sist.. 2 kilo tilsamen. 14 kilo til målet.. (ett hopp fram og to tilbake)

- mandag 15 februar 10:Gravid uke 7+2: 89,0 -0 siden sist. -2 kilo tilsammen.

- mandag 22 februar 10:Gravid uke 8+2: 89,9 +0,9 siden sist. 1,1 kilo tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen/oppgangen min:

- mandag 4 januar 10: 91,0. 16 kilo til målet

- mandag 11 januar 10: 88,9 - 2,1 siden sist uke .13,9 kilo til målet

- mandag 18 januar 10: 87,9 - 1 kilo. - 3,1 kilo tilsammen 12,9 kilo til målet

- mandag 25 januar 10: 87,7 - 0,2 kilo. 3,3 kilo tilsammen. 12,7 kilo til målet

- mandag 1 februar 10:Gravid uke 5+2: 89,0 + 1,3 siden sist.. 2 kilo tilsamen. 14 kilo til målet.. (ett hopp fram og to tilbake)

- mandag 15 februar 10:Gravid uke 7+2: 89,0 -0 siden sist. -2 kilo tilsammen.

- mandag 22 februar 10:Gravid uke 8+2: 89,9 +0,9 siden sist. -1,1 kilo tilsammen.

- mandag 1 mars 10: Gravid uke 9+2: 89,4 - 0,5 siden sist. -1,6 kilo tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja.. jeg er da faktisk fornøyd med at jeg har gått ned en halv kilo da.. MEn jeg kan vel ikke forvente annet med tanke på hvordan jeg er i formen om dagen. Spyr og ligger for det meste rett ut:( Menmen.. Det kommer en stor og utrolig belønning i den andre enden... Det holder iallefall motet oppe. Men det er som sagt ikke lett å prøve å spise fornuftig.. Det er magefølelsen og dagsfomen og kun den som er avgjørende..

 

MEn så lenge jeg holder meg sånn noenlunde stabil på vekta skal jeg være kjempe glad.. Har så lite lyst til å ende på de helt grusomme tallene.. Nå ligger jeg jo bare 3-4 kilo under det jeg lå på når jeg var høygravid med nummer en.. så det blir jo spennende å se hvor dette ender;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Tror jammen at jeg slår følge på tråden din gitt... Tok en test i dag selv om det er tre dager til forventet mens, klarte bare ikke å holde meg, følte på meg at det kunne være noe. Og testen viste et svaaaakt positiv resultat. Måtte bare si det til noen, har ikke fortalt det til mannen ennå - han jobber utenbys denne uka så vil vente med å si noe til han kommer hjem. Men det er jo overveldende å holde på hemmeligheten heeelt alene. Men får vente å se, må ta en ny test om noen dager - det kan jo hende at forhåpningene er falske. Nå er jeg helt skjelven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei så gøy:D Gratulerer så masse.. velkommen skal du være til å slå følge:D dette blir spennende..

 

MEn. Da må jeg fortelle en liten nyhet.. Jeg var på tidlig ul i går- og der stod alt bra til med begge to;) Jeg skal ha tvillinger jeg. Der var det to fine spirer med dunkende hjerte.. Helt utrolig.. Så jeg blir sikkert nydelig etterhvert kan jeg tenke meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jammen at jeg slår følge på tråden din gitt... Tok en test i dag selv om det er tre dager til forventet mens' date=' klarte bare ikke å holde meg, følte på meg at det kunne være noe. Og testen viste et svaaaakt positiv resultat. Måtte bare si det til noen, har ikke fortalt det til mannen ennå - han jobber utenbys denne uka så vil vente med å si noe til han kommer hjem. Men det er jo overveldende å holde på hemmeligheten heeelt alene. Men får vente å se, må ta en ny test om noen dager - det kan jo hende at forhåpningene er falske. Nå er jeg helt skjelven![/quote']

 

 

Dette er jo så gøy da.. Du er garantert gravid når testen er positiv.. Ingen test som blir det uten at det er noe:) Har du tatt ny nå kanskje:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jammen at jeg slår følge på tråden din gitt... Tok en test i dag selv om det er tre dager til forventet mens' date=' klarte bare ikke å holde meg, følte på meg at det kunne være noe. Og testen viste et svaaaakt positiv resultat. Måtte bare si det til noen, har ikke fortalt det til mannen ennå - han jobber utenbys denne uka så vil vente med å si noe til han kommer hjem. Men det er jo overveldende å holde på hemmeligheten heeelt alene. Men får vente å se, må ta en ny test om noen dager - det kan jo hende at forhåpningene er falske. Nå er jeg helt skjelven![/quote']

 

Får termin i midten av november eller noe du da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Oh my - 2 babyer! Gratulerer dobbelt så mye ;) Ikke rart at du har vært så dårlig...

 

Jeg har tatt en ny test ja, og den viser positivt :) Så foreløpig termin er 11.11. Skal ringe jordmor på mandag og be om tidlig ultralyd jeg også - er veldig redd for å miste igjen... Samtidig er jeg veldig GLAAAAD!

 

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Gratulerer så mykje Snurpa og Lenemora!!!!!;)

Eg kjenner dokkke ikkje, men har lest mykje her inne hjå dokke om oppturar og nedturar både når det gjeld slanking og babylaging, og eg blei faktisk heilt rørt no!

 

Og så to då, Snurpa! :)

 

God klem frå Rosalilje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my - 2 babyer! Gratulerer dobbelt så mye ;) Ikke rart at du har vært så dårlig...

 

Jeg har tatt en ny test ja' date=' og den viser positivt :) Så foreløpig termin er 11.11. Skal ringe jordmor på mandag og be om tidlig ultralyd jeg også - er veldig redd for å miste igjen... Samtidig er jeg veldig GLAAAAD!

 

God helg.[/quote']

 

Skjønner godt du er redd også.. Har vært litt redd fram til nå jeg også.. Når jeg har fått se at hjertene slår og alt er helt fint nå så klarer jeg å slappe av litt mer.. så det er veldig fint å reise på tidlig ul.. jeg var hos privat gyekolog jeg da. Så betalte noen ekstra kroner for å få innvendig ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mykje Snurpa og Lenemora!!!!!;)

Eg kjenner dokkke ikkje' date=' men har lest mykje her inne hjå dokke om oppturar og nedturar både når det gjeld slanking og babylaging, og eg blei faktisk heilt rørt no!

 

Og så to då, Snurpa!

 

God klem frå Rosalilje![/quote']

 

Hei hei. Så hyggelig med en mld da.. Ja endelig har det klaffet med spirene.. Helt utrolig:D Så da er det bare å fortsettte slankingen når de små kommer..

Nå kommer jeg vel iallefall til å få en enorm melkeproduksjon ettersom jeg skal amme to:D det forbrenner litt fett;) (OG gjør deg sulten som en ULV)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg virkelig stolt av meg selv.. Sov veldig lenge(ikke så bra).. Men jeg har ryddet hus.. gått fin tur i sola.. og tatt en dusj;) he he.. Dette er mer enn hva jeg har orket på en dag på leeenge:D

 

Ellers kjenner jeg godt at jeg begynner å utvides her.. tydelig at magen vokser litt fortere med to:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Rosalilje: takk for gratulasjon, koselig :D

 

Høres ut som du har hatt en bra dag Snurpa, pass nå på at du ikke tar deg helt ut de dagene formen er nogenlunde. Du er vel sykemeldt?

 

Formen her er bra, men igår var jeg forferdelig hormonell, grein mer eller mindre hele kvelden for filleting. Stakkars snille mannen! Er 5 uker i dag, og har vært i kontakt med jordmor som henviser meg til tidlig ul, håper jeg får time før påske.

 

Jeg har kommet litt ut av dette med vekt og registrering, men så på vekta i dag at jeg fremdeles holder meg under 80..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :(

 

Slenger med på her om det er greit :D

 

Har termin 21 september, og har en gutt på 10,5 mnd fra før. Så her blir det to tette. Hadde 5 kg igjen til målet mitt før jeg ble gravid igjen, forhåpentligvis forsvinner de etter fødselen.

 

Gratulerer med tvillinger snurpa, er selv litt bekymret for at der er to stk der inne. Magen har vokst i rekordfart denne gangen, men har lest flere plasser at det er vanlig at magen kommer fortere med nr 2. Er nok koselig med tvillinger, men 3 unger under 2 år blir litt heftig.

 

Jeg har også vært mye plaget med kvalme, men da jeg var 12+1 forsvant det. Har bare vært kvalm og kastet opp et par ganger siste uka. Deilig :)

 

Håper kvalmen din kommer seg snurpa, er ikke noe morro og gå rundt og være dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

 

Slenger med på her om det er greit :)

 

Har termin 21 september' date=' og har en gutt på 10,5 mnd fra før. Så her blir det to tette. Hadde 5 kg igjen til målet mitt før jeg ble gravid igjen, forhåpentligvis forsvinner de etter fødselen.

 

Gratulerer med tvillinger snurpa, er selv litt bekymret for at der er to stk der inne. Magen har vokst i rekordfart denne gangen, men har lest flere plasser at det er vanlig at magen kommer fortere med nr 2. Er nok koselig med tvillinger, men 3 unger under 2 år blir litt heftig.

 

Jeg har også vært mye plaget med kvalme, men da jeg var 12+1 forsvant det. Har bare vært kvalm og kastet opp et par ganger siste uka. Deilig :)

 

Håper kvalmen din kommer seg snurpa, er ikke noe morro og gå rundt og være dårlig.[/quote']

 

Her er det bare å slenge seg på:(

Koselig at det er flere gravide som er rundt den samme tiden..

 

Her blir det 3 barn under 3 år.. det blir nok litt det også.. MEn det skjer mye når de er rundt 3 år..

Veldig spennende iallefall..

Jeg håper veldig at det verste gir seg rndt uke 12.. Men jeg ser det ikke for meg, så dårlig jeg er nå.. 11+3.. puh.. Men men.. Det er jo mye som skjer der inne.. Lager jo to små mennesker.. Ikke rart det tar på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen/oppgangen min:

- mandag 4 januar 10: 91,0. 16 kilo til målet

- mandag 11 januar 10: 88,9 - 2,1 siden sist uke .13,9 kilo til målet

- mandag 18 januar 10: 87,9 - 1 kilo. - 3,1 kilo tilsammen 12,9 kilo til målet

- mandag 25 januar 10: 87,7 - 0,2 kilo. 3,3 kilo tilsammen. 12,7 kilo til målet

- mandag 1 februar 10:Gravid uke 5+2: 89,0 + 1,3 siden sist.. 2 kilo tilsamen. 14 kilo til målet.. (ett hopp fram og to tilbake)

- mandag 15 februar 10:Gravid uke 7+2: 89,0 -0 siden sist. -2 kilo tilsammen.

- mandag 22 februar 10:Gravid uke 8+2: 89,9 +0,9 siden sist. -1,1 kilo tilsammen.

- mandag 1 mars 10: Gravid uke 9+2: 89,4 - 0,5 siden sist. -1,6 kilo tilsammen.

- mandag 15 mars 10: Gravid uke 11+2: 90.0 +0,6 siden sist. - 1 kilo tilsammen.. (nå nermer jeg meg pluss her gitt.. hm.. MEn men.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det 3 barn under 3 år.. det blir nok litt det også.. MEn det skjer mye når de er rundt 3 år..

Veldig spennende iallefall..

Jeg håper veldig at det verste gir seg rndt uke 12.. Men jeg ser det ikke for meg, så dårlig jeg er nå.. 11+3.. puh.. Men men.. Det er jo mye som skjer der inne.. Lager jo to små mennesker.. Ikke rart det tar på kroppen.

 

 

Er jo ganske vanlig at man er dårligare om der er to stk. Hvordan var første svangerskapet? Jeg var heldigvis i bedre form denne gang enn forrige, og vekta havnet bare på -3 kg, forrige gang gikk jeg ned 5-6kg. Godt med litt mer energi til mini og.

 

Er nå snart to uker siden jeg sluttet og kaste opp, vekta gikk litt opp første uka, men i dag var den nede igjen. Det snur seg vel tidsnok!

 

snakket med ullevåll i dag om UL, jeg har fått ordinær UL når jeg skal til budapest på treningstur med Kari Jackerson. Og de hadde ingen annen time til meg, dvs at jeg må ta den privat. Drit kjipt og betale 1200 kr for noe som egentlig skal være gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var dumt.. MEn jeg var hos privat gyn og tok innvendig ul nå i uke 9+5.. da betalte jeg bare 500kr. Men det varierer sikkert fra sted til sted..

 

Jeg var veldig dårlig med nr en også.. Varte ganske lenge.. Og når den dårlige formen var over, så tok rygg og bekken over;) .. De sier jo også at man ofte kan være dårligere om man går med jenter da. Og det er jo min nr en.. Så det blir jo spennende å se hva det er nå.. Med tanke på formen burde det være jenter.. Men nå er jo ikke dette noen lov akkurat, så det blir gøy å se. Har fått time til ul i slutten av april jeg da. Leeeenge til.. Syntes tiden går så sakte jeg.. Men det er klanskje like greit også, for vi har egentlig mye vi må få gjort her.

 

Godt at du har sluttet å kaste opp iallefall, det er fryktelig slitsomt og vondt.. JEg kaster ikke opp hver dag nå iallefall. MEn annenhver.. Men sliter ofte, så da må jeg bare legge meg ned. Kan ikke ta på meg sko uten å brekke meg. KAn ikke plukke opp noe fra gulvet før det velter seg.. Så ille hadde jeg det ikke sist..

 

Ja ja.. Nå skal jeg slappe av litt på sofaen også må jeg vel prøve å rydde opp litt her.. Sambo er ikke akkurat av den ryddige typen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det 3 barn under 3 år.. det blir nok litt det også.. MEn det skjer mye når de er rundt 3 år..

Veldig spennende iallefall..

Jeg håper veldig at det verste gir seg rndt uke 12.. Men jeg ser det ikke for meg' date=' så dårlig jeg er nå.. 11+3.. puh.. Men men.. Det er jo mye som skjer der inne.. Lager jo to små mennesker.. Ikke rart det tar på kroppen.[/quote']

 

 

Er jo ganske vanlig at man er dårligare om der er to stk. Hvordan var første svangerskapet? Jeg var heldigvis i bedre form denne gang enn forrige, og vekta havnet bare på -3 kg, forrige gang gikk jeg ned 5-6kg. Godt med litt mer energi til mini og.

 

Er nå snart to uker siden jeg sluttet og kaste opp, vekta gikk litt opp første uka, men i dag var den nede igjen. Det snur seg vel tidsnok!

 

snakket med ullevåll i dag om UL, jeg har fått ordinær UL når jeg skal til budapest på treningstur med Kari Jackerson. Og de hadde ingen annen time til meg, dvs at jeg må ta den privat. Drit kjipt og betale 1200 kr for noe som egentlig skal være gratis.

 

Ser du skriver at du var dårligere sist.. OG da hadde vel du gutt.. Så det er vel ikke akkurat noe sikkert tegn på hva det blir ifht formen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er ikke det. Var på tidlig UL sist i uke 13, og han var 99 % sikker på det var gutt. MEN samtidig mente han at det burde være jente fordi jeg var så dårlig. Dette svangerskapet er litt annerledes enn forrige, men har veldig gutte følelse denne gangen også. Skal ikke vite kjønn så er jo lenge til man får vite det.

 

Tror det ikke er noe fasitsvar nei, noen blir dårlige uansett hva slags kjønn det er. Skal dere vite det?

 

Hadde det akkurat som du forrige gang, når kvalmen og oppkasten endelig gav seg så jobbet jeg fult i 3 uker før bekkenet begynte og hangle... Kjenner det litt allerede, håper trening skal holde det litt vedlike denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Hei kjære Snurpa!! :)

 

Nå er det leeeeenge siden jeg har vært her inne!! Har jo sviktet deg helt! Men har vært ganske ute de siste månedene...du vet jo hva det gjelder. Er mye som skjer fortsatt, men er iallefall lei av å være så svær, så jeg må gjøre noe snart...

 

SÅÅÅ flink du har vært da! Ikke gått opp noe ting jo!! Gratulerer! Håper formen kommer seg! Så spennende med to altså!!

 

Vi er jo på litt forskjellige steder for øyeblikket, det er vel kanskje derfor jeg har meldt meg sånn ut... Ikke så gøy å syte om kiloene mine når du har et annet fokus... Får satse på at jeg kommer etter deg snart da, sånn at vi kan slå følge igjen! Vi har begynnt å prøve igjen nå iallefall, så nå er det bare å vente....forhåpentligvis ikke så lenge! :)

 

Jeg skal begynne å føre maten litt igjen jeg, kanskje jeg klarer å holde litt mer fokus da. Så har jeg slutta å røyke igjen, har holdt meg i 12 dager. Kanskje det også hjelper litt.... Skal komme i gang med gåturer iallefall, det er jo en start det!

 

Savner deg, Snurp!

Klem til du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...