Gå til innhold

Termin i oktober


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest jojomamma
Oh my - 2 babyer! Gratulerer dobbelt så mye :) Ikke rart at du har vært så dårlig...

 

Jeg har tatt en ny test ja' date=' og den viser positivt :) Så foreløpig termin er 11.11. Skal ringe jordmor på mandag og be om tidlig ultralyd jeg også - er veldig redd for å miste igjen... Samtidig er jeg veldig GLAAAAD!

 

God helg.[/quote']

 

GRATULERER SÅ MASSE, LENEMORA!!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 258
  • Created
  • Siste svar
Gjest Lenemora
GRATULERER SÅ MASSE' date=' LENEMORA!!! :) :)[/quote']

 

Takk :) Og lykke til du både med babymaking og kampen mot kiloene!

 

Har meldt meg litt ut her, har vært så dårlig de siste par ukene.. Er 7+2, så ser litt mørkt på de neste ukene... Sist var jeg dårlig til uke 13, og det virker som en evighet til. Kan ikke huske at formen var såå dårlig sist, og det begynte hvertfall ikke så tidlig. Holder ut på jobb, men hjemme bare ligger jeg. Lurer på å redusere jobbinga og heller ha litt overskudd hjemme også, men får holde ut til over påske iallefall.

 

Det positive i denne dårlige formen er at jeg skyr alt jeg pleier å elske; bare tanken på å ta en sjokoladebit gjør meg enda kvalmere.. Så jeg holder vekta, er fremdeles under 80 og fornøyd med det.

 

Skal til ul om 13 dager, kan nesten ikke vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Takk for det!! Jeg skal nok følge der her inne også innimellom - og slår forhåpentligvis følge etterhvert!

 

Har start en ny tråd jeg også nå - igjen! :) Jeg er bare nødt til å prøve igjen... Har det ikke noe greit med meg selv om dagen! Ikke noe OK å være så stor! Så titt gjerne innom meg dere og. :)

(Er på Ned 10-20 nå da... :) )

 

Ha en god helg jenter! Håper den dårlige formen deres gir seg snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EtLiteNurk

Så gøy at det er en tråd her inne som passer for gravide! Jeg har termin helt i slutten av september :) Er i dag 13+4 og er i strålende form, kvalmen og trøttheten er heldigvis borte!

 

Men.. problemet mitt er vekten.... jeg gikk ned 15 kilo før jeg ble gravid. Men nå klarer jeg ikke å være så fokusert lengre... MAT MAT MAT er det eneste som står i hodet på meg. Når jeg skal spise og hva jeg skal spise. Snakket med legen min og hun fortalte meg at jeg ikke burde gå så mye opp i svangerskapet siden jeg startet på 75 kilo og har gått opp 5 kilo til nå...

 

Jeg er så fortvilet, redd for å spise rett og slett... redd for å spise for lite og redd for å spise for mye... uff... jeg er lei og sliten...

 

Har vel alltid trøbblet med mat, men nå føler jeg det er værre enn noen sinne. Når mannen min i tillegg sier at vi dropper påskeegg i år, siden vi må ta oss litt sammen, ble jeg skikkelig lei meg og følte meg så utrolig mislykket....*hormoner*

 

Håper derfor at nå som jeg har meldt meg inn her, at det kanskje kan virke mer motiverende enn hva alt annet gjør nå...

 

Uansett! Gleder meg utrolig masse til vårt lille nurk kommer til oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det er en tråd her inne som passer for gravide! Jeg har termin helt i slutten av september :) Er i dag 13+4 og er i strålende form' date=' kvalmen og trøttheten er heldigvis borte!

 

Men.. problemet mitt er vekten.... jeg gikk ned 15 kilo før jeg ble gravid. Men nå klarer jeg ikke å være så fokusert lengre... MAT MAT MAT er det eneste som står i hodet på meg. Når jeg skal spise og hva jeg skal spise. Snakket med legen min og hun fortalte meg at jeg ikke burde gå så mye opp i svangerskapet siden jeg startet på 75 kilo og har gått opp 5 kilo til nå...

 

Jeg er så fortvilet, redd for å spise rett og slett... redd for å spise for lite og redd for å spise for mye... uff... jeg er lei og sliten...

 

Har vel alltid trøbblet med mat, men nå føler jeg det er værre enn noen sinne. Når mannen min i tillegg sier at vi dropper påskeegg i år, siden vi må ta oss litt sammen, ble jeg skikkelig lei meg og følte meg så utrolig mislykket....*hormoner*

 

Håper derfor at nå som jeg har meldt meg inn her, at det kanskje kan virke mer motiverende enn hva alt annet gjør nå...

 

Uansett! Gleder meg utrolig masse til vårt lille nurk kommer til oss :)[/quote']

 

 

Velkommen hit :)

 

Gratulerer med et lite nurk i magen, jeg startet på 77 kg, gikk ned til 74 pga kvalme og oppkast, men har ikke fått noe kommentar på hvor mye jeg bør legge på meg. Var 82 før forrige graviditet, og endte vel på ca 93, 11 kg opp. 4 uker etter fødsel var alt borte igjen. Tror jeg ville prøvd og ikke fokusert så mye på vekta, du skal kose deg i gravidteten.

 

Vi spiser bare godteri på lørdager, bestemte oss for dette i januar da vi også meldte oss inn på elixia. sambo er kjempestreng, noe jeg seff syns er litt kjipt når jeg har lyst på sjokolade hele tiden.. men ser absolutt at det kan hjelpe meg denne gang slik at jeg ikke går opp for mye.

 

Om formen er bra ville jeg heller prøvd og fokusere på og holde meg litt i aktivitet, gå turer, svømme og eventuelt trene som før om du trente da :)

 

Er også veldig forskjellig når man legger på seg i svangerskapet, jeg gikk ned 5 kg med forrige, da jeg var 20 uker på vei var jeg fortsatt på -2 kg fra startvekta. Men endte likevel på +11. Har ikke lagt på meg enda denne gangen heller, rekner med det kommer snikende på slutten. Noen har det omvendt og legger på seg mye i begynnelsen, men ikke på slutten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Titter bare innom - er lite aktiv her for tiden. Formen er fremdeles dårlig, har kastet opp siste uka. Er jo faktisk positivt, betyr jo at spiren jobber godt ;)

 

Påska har vært veldig amputert for min del, har holdt meg for det meste på sofaen. Første påska ever at jeg ikke engang har smakt en sjokoladebit. Det går helst i eplejuice og appelsiner.. Har gått ned litt de siste par ukene, men det er vel bare et tidsspørsmål før nåla går andre veien..

 

Skal på ul til uka, er veldig spent!

 

Håper dere andre har hatt en fin påske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen/oppgangen min:

- mandag 4 januar 10: 91,0. 16 kilo til målet

- mandag 11 januar 10: 88,9 - 2,1 siden sist uke .13,9 kilo til målet

- mandag 18 januar 10: 87,9 - 1 kilo. - 3,1 kilo tilsammen 12,9 kilo til målet

- mandag 25 januar 10: 87,7 - 0,2 kilo. 3,3 kilo tilsammen. 12,7 kilo til målet

- mandag 1 februar 10:Gravid uke 5+2: 89,0 + 1,3 siden sist.. 2 kilo tilsamen. 14 kilo til målet.. (ett hopp fram og to tilbake)

- mandag 15 februar 10:Gravid uke 7+2: 89,0 -0 siden sist. -2 kilo tilsammen.

- mandag 22 februar 10:Gravid uke 8+2: 89,9 +0,9 siden sist. -1,1 kilo tilsammen.

- mandag 1 mars 10: Gravid uke 9+2: 89,4 - 0,5 siden sist. -1,6 kilo tilsammen.

- mandag 15 mars 10: Gravid uke 11+2: 90.0 +0,6 siden sist. - 1 kilo tilsammen.. (nå nermer jeg meg pluss her gitt.. hm.. MEn men.. )

- mandag 5 april 10: Gravid uke 13+2: 91,7 + 2,7 siden jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenger visst en liten tur innom.. Nå var det veldig lenge siden sist.. Menmen.. må iallefall rapportere inn vekta.. Ja ja.. Det er ikke så ille med 2,7 kilo tilsmmen siden jeg ble gravid.. Det er jo to der inne;) det kan virke som om formen min begynner å bli bedre.. Jeg tørr ikke håpe på noe, men det hadde jammen vært veldig deilig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Snurpa: Så bra du stikker innom du òg innimellom :D Er formen bedre? Du begynner vel å få mage nå? Jeg ser frem til magen kommer, synes det var veldig koselig sist, og utrolig deilig å bare kunne "slippe den ut" :)

 

Formen er noe bedre de siste par dagene, har ihvertfall ikke kastet opp. Er sykemeldt ut neste uke, og jeg får dermed rikelig med hvile. Har vært til ul, og alt ser fint ut - knøttet er 21 mm, men likevel så vi den lille kroppen med et bankende hjerte og armer som beveget seg. Det er bare helt fantastisk! Så nå slapper jeg mer av og tror at det skal gå bra denne gangen.

 

Hva vekta angår så er den fremdeles under 80. Håper å holde meg der lengst mulig... Spiser masse frukt og grønnsaker, det er ikke så kvalmende... Så foreløpig er det bare sunn mat. Men gleder meg faktisk til å bli fristet av sjokolade igjen :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge sida eg har vært her inne no! 27 kg er ikkje ille snurpa, du har jo tross alt to stk der inne.

 

Eg er fortsatt på minus sida når det gjeldt vekt, har enda ca 1 kg igjen før eg er oppe i startvekta. er 17+1 i dag, kvalmen og oppkast har så og sei gitt seg. Digg!

 

Lenemora, det er faktisk litt godt og kunne nyyte sjokolade uten og bekymre seg for kvalme og at den kjem rett i retur. Samtidig så er jo kvalme et godt tegn at alt skal gå bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh.. Gud så deilig det er om dagen nå.. Kvalmen og oppkasten er over:D OG det er helt fantastisk. Jeg føler meg som meg selv igjen, og klarer delvis å henge med.. (så lenge bekken og rygg gjør det)...

Matlysta har også kommet for fullt-- Ikke så fornøyd med det. Men samtidig trenger nok de to litt næring også.. SÅ ikke rart man har råhunger innimellom.. Menmen. Jeg har egentlig begynt å drite litt i vekt osv.. Jeg spiser når jeg må og spiser det jeg vil ha.. Overdriver ikke på noen måte, hverken den ene eller andre veien.. Så sluttresultatet blir sikkert ikke så ille.. Også vil jeg tro at mye går av når de to er ute.. OG med tre små blir det antakelig ikke mye tid til å sitte i ro;)

 

Nå er jeg 16 uker på lørdag.. OG på torsdag er det to uker til jeg skal på ordinær ultralyd.. Gleder meg veldig til det altså.. Blir så spennende å se om vi kan få vite hva det er... OG om alt står like bra til som i uke 9.

 

Håper alt er bra med dere damer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra formen er bedre snurpa! Er ikkje så greit og være dårlig, spesielt når man har en liten en fra før.

 

Her begynne vekta og gå oppover, no er eg så og sei på startvekta. Et og det eg har lyst på, og har blitt mykje sjokolade sida påske :/

 

Neste veke skal eg til budapest på trimtur med kari J. 11 treningsøkter på 5 daga, spent på korleis det blir.. Om vi i det heile tatt får reise med all den aska :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen/oppgangen min:

- mandag 4 januar 10: 91,0. 16 kilo til målet

- mandag 11 januar 10: 88,9 - 2,1 siden sist uke .13,9 kilo til målet

- mandag 18 januar 10: 87,9 - 1 kilo. - 3,1 kilo tilsammen 12,9 kilo til målet

- mandag 25 januar 10: 87,7 - 0,2 kilo. 3,3 kilo tilsammen. 12,7 kilo til målet

- mandag 1 februar 10:Gravid uke 5+2: 89,0 + 1,3 siden sist.. 2 kilo tilsamen. 14 kilo til målet.. (ett hopp fram og to tilbake)

- mandag 15 februar 10:Gravid uke 7+2: 89,0 -0 siden sist. -2 kilo tilsammen.

- mandag 22 februar 10:Gravid uke 8+2: 89,9 +0,9 siden sist. -1,1 kilo tilsammen.

- mandag 1 mars 10: Gravid uke 9+2: 89,4 - 0,5 siden sist. -1,6 kilo tilsammen.

- mandag 15 mars 10: Gravid uke 11+2: 90.0 +0,6 siden sist. - 1 kilo tilsammen.. (nå nermer jeg meg pluss her gitt.. hm.. MEn men.. )

- mandag 5 april 10: Gravid uke 13+2: 91,7 + 2,7 siden jeg ble gravid.

- fredag 16 april 10: Gravid uke 15+6: 92,4 + 3,4 siden jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Har ennå ikke kommet igang med å registrere vekt og mat - venter til formen er på plass. Tror det hjelper nå - de siste dagene har jeg hatt oppkast sånn annenhver dag, og er ikke fullt så uggen i kveld. Det MÅ gi seg i løpet av et par uker - da reiser vi en uke til Hellas..

 

Status i dag er 10+6 og vekta viser 78,3 kg. Har vært til kontroll hos jordmor idag og tatt opp dette med vektøkning, at jeg er engstelig for å gå opp mye under graviditeten - sånn som sist da jeg gikk opp nesten 30 kg. Skrekk og gru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte og at eg skulle ta opp det med vektøkning på neste time med jordmor... har ikkje lyst og gå opp noko særlig, har liksom akkurat klart og gått ned 7 kg. Gikk opp 11 kg forrige gang og nesten alle kom på slutten av graviditeten. :/ Håpa på et litt høgare aktivitetsnivå denna gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen/oppgangen min:

- mandag 4 januar 10: 91,0. 16 kilo til målet

- mandag 11 januar 10: 88,9 - 2,1 siden sist uke .13,9 kilo til målet

- mandag 18 januar 10: 87,9 - 1 kilo. - 3,1 kilo tilsammen 12,9 kilo til målet

- mandag 25 januar 10: 87,7 - 0,2 kilo. 3,3 kilo tilsammen. 12,7 kilo til målet

- mandag 1 februar 10:Gravid uke 5+2: 89,0 + 1,3 siden sist.. 2 kilo tilsamen. 14 kilo til målet.. (ett hopp fram og to tilbake)

- mandag 15 februar 10:Gravid uke 7+2: 89,0 -0 siden sist. -2 kilo tilsammen.

- mandag 22 februar 10:Gravid uke 8+2: 89,9 +0,9 siden sist. -1,1 kilo tilsammen.

- mandag 1 mars 10: Gravid uke 9+2: 89,4 - 0,5 siden sist. -1,6 kilo tilsammen.

- mandag 15 mars 10: Gravid uke 11+2: 90.0 +0,6 siden sist. - 1 kilo tilsammen.. (nå nermer jeg meg pluss her gitt.. hm.. MEn men.. )

- mandag 5 april 10: Gravid uke 13+2: 91,7 + 2,7 siden jeg ble gravid.

- fredag 16 april 10: Gravid uke 15+6: 92,4 + 3,4 siden jeg ble gravid.

- mandag 3 mai 10: Gravid uke 17+5: 93,5 + 4,5 siden jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går litt tregt mellom hver oppdattering her.. Men jeg er da innom og rapporterer vekt i ny og ned...

 

Siden sist har vi vært på ordinæær ultralyd.. Jordmor kunne fortsatt bekrefte at det var eneggede tvillinger.. Og at det var to jenter der inne:) Så dette blir spennede.. da blir det tre jenter på meg.. PÅ 2,5år;) hi hi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen/oppgangen min:

- mandag 4 januar 10: 91,0. 16 kilo til målet

- mandag 11 januar 10: 88,9 - 2,1 siden sist uke .13,9 kilo til målet

- mandag 18 januar 10: 87,9 - 1 kilo. - 3,1 kilo tilsammen 12,9 kilo til målet

- mandag 25 januar 10: 87,7 - 0,2 kilo. 3,3 kilo tilsammen. 12,7 kilo til målet

- mandag 1 februar 10:Gravid uke 5+2: 89,0 + 1,3 siden sist.. 2 kilo tilsamen. 14 kilo til målet.. (ett hopp fram og to tilbake)

- mandag 15 februar 10:Gravid uke 7+2: 89,0 -0 siden sist. -2 kilo tilsammen.

- mandag 22 februar 10:Gravid uke 8+2: 89,9 +0,9 siden sist. -1,1 kilo tilsammen.

- mandag 1 mars 10: Gravid uke 9+2: 89,4 - 0,5 siden sist. -1,6 kilo tilsammen.

- mandag 15 mars 10: Gravid uke 11+2: 90.0 +0,6 siden sist. - 1 kilo tilsammen.. (nå nermer jeg meg pluss her gitt.. hm.. MEn men.. )

- mandag 5 april 10: Gravid uke 13+2: 91,7 + 2,7 siden jeg ble gravid.

- fredag 16 april 10: Gravid uke 15+6: 92,4 + 3,4 siden jeg ble gravid.

- mandag 3 mai 10: Gravid uke 17+5: 93,5 + 4,5 siden jeg ble gravid.

mandag 10 mai 10: Gravid uke 18+5: 95,7 + 2,2 siden forrige uke. 6,7 kilo tilsammen... oh my god.. Nå har jeg virkelig lagt meg ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. nå har jo apetitten virkelig steget.. og det merker jeg jo.. Ikke noe som er kvalmende lenger osv;)

Blir ganske fort mett.. Og spiser greit på dagen. Men det er ofte kvelden på sofaen som VANLIG som sliter litt;)

 

Men jeg får prøve å skjerpe meg.. Ialelfall holde meg unna godis.. Er ikke så veldig bra det med de små i magen.. Fordelen er iallefall at jeg spiser mye bra mat om dagen også, så både de og jeg fåår god næring om dagen.

 

Syntes tiden går litt sakte om dagen.. Men samtidig deilig å være i grei form.. Nyte det føre sommervarmen slår inn:)

 

NÅ må jeg bare si at jeg venter på en spesiell venn her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Så glad for å komme inn her - å slå følge på gravidveien med deg, Snurpa!! Har vært gravid i 5 sek....hehe....men er happy som bare det! ;):D

 

Gikk på vekta i dag tidlig. Er veldig gira på å gå opp minst mulig, spesielt siden jeg har et ræva utgangspunkt!! Håper det at jeg meldte meg på sykle-til-jobben aksjonen hjelper meg litt på veien - da blir det iallefall minium 30 min trim hver dag.

 

10 mai : Uke 4+2 : 93,5 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Ragnhild, nå ble jeg jammen glad på dine vegne, kjempegrattis fra meg!!;)

 

Vi har bestemt oss for å legge barn nr 3 litt på hylla, som var den opprinnelige planen vår og jeg har det godt med å ha bestemt meg. I neste uke skal jeg under kniven og ha brystløft! Gleder meg masse, etter å ha jobbet hardt for å ha den vekta jeg er fornøyd med så kommer endelig den siste biten på plass føler jeg;)

 

Snurpa: godt å lese at kvalmen har gitt seg, faktisk bedre med litt ekstra appetitt, enn ingen!!

 

Følger med dere jenter, fortsatt lykke til framover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild!!!!!!! Det er så supert å ha deg tilbake igjen:) Har virkelig savnet deg så mye:)

Men nå skal vi ruge oss i mål sammen.. OG være så sunne vi kan:)

 

jeg har skeiet ut med en is i dag.. ellers ikke no ille egentlig.. To glass med hjemmelaget smothies nam nam.. Det er godt. Og veldig mye bedre enn mye annet.

 

Ellers har jeg tatt livet med ro i dag. Har fått ryddet opp litt i heimen og gjort det levelig her igjen.. Syntes det blir så fort KAOS her.. Fatter ikke at det er mulig.. Og møkkete.. hmf.. er så drittlei husvask og rot jeg..

 

Uansett.. Det er veldig koselig å gå gravid om dagen.. For formen er jo så god. Men skulle gjerne kommet meg litt lengre i svangerskapet.. JEg er så nysgjerrig på disse jentene atte.. Og gleder meg veldig til de kommer.. Men er jo fint med den tiden jeg har til veslesnuppa da.. Som plutselig blir storesnupp når de to små kommer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Takk for det, Melis! ;)

 

Godt å være tilbake, Snurpa! Har savnet deg og! En kjapp tur innom nå bare, er litt sliten etter å ha vært på farten hele dagen. Skal straks i seng!

 

Blir sprøtt å få en liten igjen! Og at minsten blir stor.... Stakkars liten... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...