Gå til innhold

Termin i oktober


snurpa

Anbefalte innlegg

ja.. ha ha.. det tenkte jeg også mye på i begynnelsen.. Hadde på en måte dårlig samvittighet for vesla som plutselig skulle bli stor... Men så har de jo godt av søsken også.. Ikke noe gull å være alene iallefall.. OG da er det jo en stor fordel at det ikke er så mange år imellom med tanke på gleden av hverandre:) Her blir det vel bare krangling kan jeg tenke meg...

 

I dag har jeg vært ganske flink med maten.. MEn har allerede klart å få i meg en is da.. Har skikkelig isdilla om dagen.. Ellers har jeg spist 4skiver makrell og to med leverpostei:) KArbonader til middag.. Smothies som dessert også får jeg se hva det blir til kvelds:)

 

Ellers har jeg vært hos bilforhandler i dag.. FOr å bestille oss ny bil:) Skal få prøvekjøre til uka osv.. Gleder meg til det.. MEn det blir en dyr fornøyelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 258
  • Created
  • Siste svar
Gjest jojomamma

Ja, enig i det, at de har godt av å få søsken å bryne seg på... Tulla her er jo prinsessa i heimen, så hun kan ha godt av dele litt på oppmerksomheten. ;)

 

Så herlig med ny bil! Hva slags skal dere ha?

 

Har hatt en fin dag. Vært på kurs. Gikk rett å henta hun i barnehagen etterpå, og gikk en times tur. Så var jeg på middag hos mor og far etterpå (mannen jobber kveld) og har hatt besøk av en venninne i kveld. Perfekt dag egentlig! :)

 

Veldig rart å være gravid altså - skjønner det ikke helt enda. Men det kommer vel med tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

I dag har jeg vært skikkelig svimmel. Vi holdt med en del øvelser på kurs, og snurra rundt, så jeg sleit litt kan du si. Slitsomt, men litt gøy på samme tiden hvis du skjønner. Gøy å kjenne noe! :)

 

Ellers har jeg vært skikkelig trøtt etter jeg kom hjem. Jeg satte på dvd til Tulla og duppa av litt på sofaen. Prøver å bare la henne se tv når det er barnetv tid, så det ikke blir for mye. Men jeg måtte bare hvile litt.

 

Skal ut å shoppe litt nå. Prøve å få tak i ei bunadskjorte. Og så gå tur etterpå. Herlig vær ute - selv om det blåser litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo så flink til å holde deg i aktivitet altså;) Det er deilig da... Så lenge man orker..

 

Jeg har faktisk gått en veldig liten tur i dag jeg også.. NEd til naboen og oppigjen:) he he.. Nå skal det sies at de bor ett stykke nedenfor oss altså.. Men det holdt for meg. OG godt å ut å få frisk luft.. Ellers har vi vært på middag hos svigers.. Deilig.. OG litt for mye dessert.. Men spiste mest jordbær.. Og det er jo ikke så ille tross alt. MEn ble jo litt is vedsidenav da.

 

NÅ sitter jeg forran tvn og koser meg med litt saltkjeks med ost;) hm.. ikke helt helsekost. MEn må bare kose meg litt..

 

Ellers har jeg hatt mye liv nedi magen i dag.. To snupper som tupper omkapp her.. JEg har kjent liv utrolig mange uker nå. GØy at jeg kjente det så tidlig denne gangen.. Sist kjente jeg ikke noe før i uke 21..

 

Mulig det er fordi det er litt fullere med babyer der inne.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ragnhild.. Det er ganske rart å tenke på at man er gravid når man blir det.. Så koselig å tenke på også da.. MAn blir så veldig salig og glad inni seg..

 

Da koser man seg uansett hvor man er eller hva man gjør;)

 

Har du fortalt det til noen enda da?? Eller har du klart å holde det for deg selv;)

Jeg hadde ei venninde jeg måtte si det til med en gang.. OGså fikk mamma og de vite det etter en ukes tid.. Klarte ikke holde munn jeg.. Hadde så lyst til å si det til hele verden.. MEn kunne ikke det heller syntes jeg.. He he.. Men fortalte det nok litt tidligere nå enn sist..

 

Også fikk jo du vite det med en gang da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Å - jeg gleder meg veldig til å kjenne liv igjen!! Det var så koselig det! Var vel i uke 21-22 jeg også før jeg kjente det sist, men de sier jo man kjenner det tidligere andre gangen. :)

 

Jeg har vært like håpløs denne gangen som sist - og fortalt hele verden det nesten. :) Alle i min familie vet det - pluss 5-6 venninner. Jobben venter jeg med lengst mulig da...

Jeg har ikke sjangs til å holde det inni meg - hehe... Men så er jeg åpen av meg da, så om det skulle gå galt så har jeg ikke problem med å dele det med venner og familie heller. Så herlig å kunne prate om det - og glede meg sammen med alle. :) Spesielt med venninna mi som har termin i november og søster i desember - vi kommer jo til å være mye sammen i permisjonene. Å som jeg gleder meg til alt sammen, til og med fødsel! ;)

 

Har vært ille i matveien i dag! Hadde noe grandis hos mor, så pannekaker her hjemme, og chips til kveldsmat. Heldigvis har det stort sett vært mye bedre siste dagene, så jeg satser på at jeg skal være flinkere fremover. Føler meg egentlig litt motivert for å være litt sunn, som nok har sammenheng med at jeg går endel turer nå. I dag har jeg ikke rørt meg så mye, så da spiser jeg.... Ulogisk??!!

 

Har hatt to hviler før i dag, vært så trøtt. Så nå i kveld er jeg plutselig så våken. Huff - opp igjen om 5 1/2 time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Puh....da er jeg i gang... Kvalmen er på plass som sist... :) Er ikke konstant heldigvis, men den kommer i bølger gjennom hele dagen. Håper håper det blir litt mildere enn sist!

 

Ellers - spiser litt for mye! Får litt "panikk" når kvalmen kommer, så stapper i trynet det jeg har foran meg... Men jeg skal gå til innkjøp av fiberrik solsikke, og alltid ha tilgjengelig i veska. Håper det kan hjelpe!

 

Mandag igjen snart, og egentlig veiing da. Men jeg har bestemt meg for at det blir veiing annen hver uke - det kan jo bli for mye fokus...

 

Ellers har jeg det bra! Det er jo en evighet til det lille vidunderet kommer, men sånn er det. Jeg gleder meg!!

Det er rart - bare siste uka etter vi fant det ut synes jeg at tulla har blitt så stor. Hun prater i vei, og skjønner så mye!

Må bare forteller en liten koselig sak... I går kveld da jeg la henne så sa jeg at vi og pappa skulle ta toget etter frokost. Hun har så oppheng i tog for tiden, og vi har ikke vært på tog etter vi flyttet fra Oslo. Så vi bestemte oss for å ta en shopping tur uten bilen...

Hun ble helt hyper! Jeg hørte hun lå og skravla og sang "tøffe tøffe toget" lenge etter jeg la henne. Hun var helt happy på togturen og har sagt "kjøre toget - kjøre toget" i hele dag. Det skal vi jammen gjøre igjen snart! Små barn - store gleder, ingen tvil om det!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Ble en veiing på meg i dag allikevel, og er fornøyd. Veier det samme som sist uke! Da funker det iallefall med gåturene jeg har hatt, selv om jeg har spist så som så. ;)

Har en litt stressende dag foran meg....travelt på jobb, 2 års kontroll, avtaler i ettermiddag. Har ikke vært så kvalm før som jeg er nå i dag, så kan jo hende det har litt med at jeg er litt stressa for dagen... Jaja, satser på det går over snart!!

 

Ha en fin dag, Snurpa! Håper dere hadde en fin 17 mai foressten!

Vi gikk i tog - var på lunsj - var på grilling - så på nytt tog - hjem på dessert - så stuping i sofa og ble liggende der til jeg la meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Vil bare innom å si hei :D Og gratulerer så mye til deg til Ragnhild!!!! Har ventet på deg :)

 

Her er det ok om dagen. Er sliten men... Jobber fullt og formen er ikke helt bra ennå. Er 15+1, så nå MÅ det gi seg snart. Har lagt på meg ca. to kg, men når formen er som den er driter jeg i vekta - jeg spiser når jeg "må" og kostholdet er ganske sunt og variert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen/oppgangen min:

- mandag 4 januar 10: 91,0. 16 kilo til målet

- mandag 11 januar 10: 88,9 - 2,1 siden sist uke .13,9 kilo til målet

- mandag 18 januar 10: 87,9 - 1 kilo. - 3,1 kilo tilsammen 12,9 kilo til målet

- mandag 25 januar 10: 87,7 - 0,2 kilo. 3,3 kilo tilsammen. 12,7 kilo til målet

- mandag 1 februar 10:Gravid uke 5+2: 89,0 + 1,3 siden sist.. 2 kilo tilsamen. 14 kilo til målet.. (ett hopp fram og to tilbake)

- mandag 15 februar 10:Gravid uke 7+2: 89,0 -0 siden sist. -2 kilo tilsammen.

- mandag 22 februar 10:Gravid uke 8+2: 89,9 +0,9 siden sist. -1,1 kilo tilsammen.

- mandag 1 mars 10: Gravid uke 9+2: 89,4 - 0,5 siden sist. -1,6 kilo tilsammen.

- mandag 15 mars 10: Gravid uke 11+2: 90.0 +0,6 siden sist. - 1 kilo tilsammen.. (nå nermer jeg meg pluss her gitt.. hm.. MEn men.. )

- mandag 5 april 10: Gravid uke 13+2: 91,7 + 2,7 siden jeg ble gravid.

- fredag 16 april 10: Gravid uke 15+6: 92,4 + 3,4 siden jeg ble gravid.

- mandag 3 mai 10: Gravid uke 17+5: 93,5 + 4,5 siden jeg ble gravid.

mandag 10 mai 10: Gravid uke 18+5: 95,7 + 2,2 siden forrige uke. 6,7 kilo tilsammen... oh my god.. Nå har jeg virkelig lagt meg ut..

Onsdag 19 mai 10: Gravid uke 20: 97,4 +1,7 siden sist. 8,4 tilsammen. Herreminhatt... Lurer på hvor dette ender.. Jeg er så suuuulten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja.. da var det enda noen kilo opp da.. Syntes virkelig det går fort om dagen på vekta må jeg si..

Men jeg er ikke flink om dagen.. Koser meg med alt.. OG spiser masse mat.. Er så sulten også.. Så dette er ikke lett..

Hm.. Men men.. Jeg fortviler ikke.. Det kommer tøffere tider til høsten hvor jeg sikkert skal være glad om jeg får i meg så mye:)

 

17 mai feiringa vår var helt topp.. Det var fullt program hele dagen.. Så vi var veldig slitne allesammen når vi kom hjem.. OG dagen etter..

 

Jeg var på ultralyd igjen i går da.. Alt perfekt med de små jentene mine i magen.. De vokser likt:) SÅ da blir det ny ul om ca 3 uker.. Er så fint å kunne ha mange kontroller syntes jeg..da føler man seg så trygg..

 

Jeg er vel egentlig litt enig med deeg Ragnhild.. OM det skulle skje noe så deler man jo det med de nærmeste også.. det er jo det man har familie og venner tiil.. Glede og sorg..

 

I dag har jeg, sambo og snuppa gått en fin tur innover i skogen her:) Er så nydelig nå.. Strålende solskinn og nydelig fuglesang.. Kjenner det kribler i kroppen etter å være ute.. Gikk en liten tur i går også.. Det er deilig å få beveget seg litt...Holde blodsirkulasjonen i gang..

 

I morgen skal vi prøvekjøre ny- stor bil..Det blir gøy:)

 

Til helgen er det bursdag.. pappa har burdag, så da blir det nok litt kaker og mat... namnam..

 

Ragnhild. er jo så koselig at det er så mange rundt deg som skal ha baby ogsp, da kan man liksom møtes og kose seg dammen.. Har noen rundt meg her jeg også.. I tilegg er jeg spent på om jeg får noen bra barselgruppe til høsten da. Jeg hadde så stpr glede av den sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA ja.. dagene går.. OG det er egentlig helt fantastisk om dagen.. Det er strålende sol.. Og det er så grønt og nydelig overalt.. Jeg har fått plantet ut litt forskjellige blomster som jeg har førkultivert inne siden tidlig i vår, det ble så fint ved inngangen nå atte:) Elsker å drive med slike ting.. Ellers har vi fått satt poteter, cherry tomater og gresskar i grønnsakshagen og plantet ut litt forskjellige urter- lavendel, gressløk og oregano.. Vi har noe som gjenstår, så håper å få gjort det iløpet av dagen.. Gulrot, reddik, sukkererter og purre.. Også står det basilikum og rosmarin som har blitt store og fine påbglassverandaen som skal ut.. Tror dette blir bra.. Det er iallefall veldig koselig å gå å hente ting i fra egen hage..

 

Ellers går det greit med meg om dagen.. Formen er veldig bra:) NYTER det altså..

Maten går det så som så med;) I går ble det vanlig frokost og luns... tre sjokoladekakestykker som mellom(var på kaffebesøk), potetmps, fiskepinner og tro det eller ei nykål;) hehe.. har dilla på kål jeg skjønner du. Men den gleden er det bare jeg som har her i huset.. Derfor må jeg bruke til det meste jeg spiser.. he he.. Ellers ble det endel vafler, sjokoladekakestykker, en is, og litt pottis i bursdagsselskap hos pappa.. hm.. Også ble det to skiver med kalkunkorv og en med sjokade til kvelds.. Uff.. må bare riste på hodet av meg selv.. er helt på trynet vettø.. Ikke rart jeg blir som jeg blir.. Null beherskelse overhodet i matfatet... Men men.. Skulder jo på graviditeten da.. OG ikke minst på at det er flere.. he he..

 

Også tenker man... At ja ja.. når de kommer.. da skal det bli rev i silene.. Men kjenner jeg meg selv rett da, så er jeg vel s¨sliten at det går i dritt da også.. hmf...

 

MEN.. I dag har jeg vært flink.. Hittil iallefall.. Det er en god ting. Ellers blir det pølser ute på grillen til middag.. Greit med noe som ikke roter til inne.. OG som alle her liker.. nam nam.. Desverre litt for glad i pølser jeg..

 

Hvordan er det med deg da Ragnhild.. Formen er grei??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Så herlig med så mye godt uti hagen! Det høres orntlig koselig ut!

Bra å høre at formen din er bra da! Du må jo bare nyte det!

Jeg tenker fortsatt endel på hva jeg putter i meg, men noen dager blir det bare med tanken da.... :D Jeg har litt angst for å bli 110-120 kg, så jeg skal prøve å passe meg så langt jeg klarer!!

Men det er ikke lett - der er jeg enig med deg!!

 

Har veiedag i morgen da. Tror det kan være lurt å gjøre det annen hver uke, så har jeg kanskje litt press på meg iallefall! Hadde jo ikke gått opp noe forrige uke, så jeg er litt spent på i morgen! Har ikke vært like flink på denne uka, iallefall ikke i helga! Men jeg har gått tur nesten hver dag, så håper det hjelper litt!

 

Ellers er formen for det meste bra! Jeg får noen milde perioder med kvalme i løpet av dagen, de kommer og går. Men det er absolutt ikke ille. Det er ikke sånn at jeg må legge meg ned som sist svangerskap - men jeg må bare ta det litt med ro. Det verste nå er vel at jeg er så trøtt. Spesielt på ettermiddagen! I går hadde jeg og mannen en orntlig krangel om det. Han er litt lei av at jeg "faller sammen" hver ettermiddag, så han ble sur da jeg sa jeg måtte sove litt. Og da KLIKKA jeg totalt.... Litt hormoner ute å går her ja! :) Men jeg føler jeg hadde rett til å bli litt sint også, for jeg klarer virkelig ikke ta meg sammen når jeg blir så trøtt...

 

Litt lei for hun med spontanaborten som jeg fortalte deg om. Men det går bedre med de nå da. Når det først var over så slapp sorgen deres også litt mer. Hun hadde jo gått å følt at det var noe galt en stund.

Merker at jeg blir litt hypokonder selv på det der, kjenner rare smerter innimellom. Men jeg tror helt ærlig det er mest innbilning. Litt vondter hadde jeg sist også. Regner med at dette skal gå bra! :)

 

Er tilbake igjen i morgen, med veierapport!

 

Håper du har en fantastisk dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

10 mai : Uke 4+3 : 93,5 kg

24 mai : Uke 6+3 : 93,6 kg - Opp 0,1 kg

 

Jeg er fornøyd! Man begynner vel ikke å legge på seg pga graviditeten så tidlig? Men da har jeg uansett klart å passe meg litt. Den sykle-til-jobben redder meg litt kjenner jeg, iallefall ut juni! :)

 

Jeg leste inne på nettet i forhold til det med kvalme, at det var lurt å prøve å bare drikke vann først. Og det har jeg prøvd, og det hjelper litt. Nå er jo ikke kvalmen så ille da, men jeg trenger iallefall ikke spise hele tiden. :D

 

Men det er ikke lett! Gruer meg til sommeren!! Men det viktigste er jo at vi og de små har det bra, så får vi ta opp kampen mot kiloene etterpå, Snurpa! :)

 

Lite planer i dag, skal nyte sise fridagen før jobb igjen! Helgene går så fort!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen/oppgangen min:

- mandag 4 januar 10: 91,0. 16 kilo til målet

- mandag 11 januar 10: 88,9 - 2,1 siden sist uke .13,9 kilo til målet

- mandag 18 januar 10: 87,9 - 1 kilo. - 3,1 kilo tilsammen 12,9 kilo til målet

- mandag 25 januar 10: 87,7 - 0,2 kilo. 3,3 kilo tilsammen. 12,7 kilo til målet

- mandag 1 februar 10:Gravid uke 5+2: 89,0 + 1,3 siden sist.. 2 kilo tilsamen. 14 kilo til målet.. (ett hopp fram og to tilbake)

- mandag 15 februar 10:Gravid uke 7+2: 89,0 -0 siden sist. -2 kilo tilsammen.

- mandag 22 februar 10:Gravid uke 8+2: 89,9 +0,9 siden sist. -1,1 kilo tilsammen.

- mandag 1 mars 10: Gravid uke 9+2: 89,4 - 0,5 siden sist. -1,6 kilo tilsammen.

- mandag 15 mars 10: Gravid uke 11+2: 90.0 +0,6 siden sist. - 1 kilo tilsammen.. (nå nermer jeg meg pluss her gitt.. hm.. MEn men.. )

- mandag 5 april 10: Gravid uke 13+2: 91,7 + 2,7 siden jeg ble gravid.

- fredag 16 april 10: Gravid uke 15+6: 92,4 + 3,4 siden jeg ble gravid.

- mandag 3 mai 10: Gravid uke 17+5: 93,5 + 4,5 siden jeg ble gravid.

mandag 10 mai 10: Gravid uke 18+5: 95,7 + 2,2 siden forrige uke. 6,7 kilo tilsammen... oh my god.. Nå har jeg virkelig lagt meg ut..

Onsdag 19 mai 10: Gravid uke 20: 97,4 +1,7 siden sist. 8,4 tilsammen. Herreminhatt... Lurer på hvor dette ender.. Jeg er så suuuulten....

Tirsdag 25 mai 10: Gravid uke 20+6: 97,2 -0,2 siden sist. 8,2 tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. syntes ikke vekta var så ille i dag.. JEg veide meg på mandag forrige uke, men skrev ikke opp vekta før på onsdag.. Så da er det faktisk litt ned på over en uke:) Det gjør meg ikke akkurat noe nå..

 

JEg er enig med deg ragnhild.. JEg er litt redd for å bli sånn 110-120 kilo.. uff.. Men får håpe det stopper opp litt.. Kommer sikkert ikke til å orke særlig mye mat den siste tiden heller tenker jeg.. HAr vel kanskje skrevet det før.. MEn som tvillinggravid er man like stor i uke 30 som man er med en baby til termin :eek: Så plass til mye de siste 10 ukene er det sikkert ikke..

 

MEN på en annen side.. Enig med deg at. VI skal kose oss med de små i sommer.. Også får vi gjøre jobben senere.. Min greie nå er egentlig bare å spise iløpetavdagen som den kommer og lyster... Har egentlig tenkt å drive litt sånn når jeg er ferdig med graviditeten også.. Men heller begynne med trening igjen.

 

Kjempe fint at du er med på den sykle til jobben greia.. det er topp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller absoultt ikke kcalorier om dagen.. Det orker jeg bare ikke.. Tar ting som det kommer.. Men måtte bare for morro skyld prøve å telle det jeg har spist og det jeg skal spise til kvelds i dag.. Og faktisk havnet jeg på rundt 1900kcal.. det syntes jeg virkelig ikke er dårlig.. Nå har jeg ikke hatt i meg noe fy fy i dag da, så det er vel derfor.. Men kan jeg klare bare å spise normalt på den måten skulle det jo egentlig ikke være noe problem.. Det jeg har spist er 3 skiver med makrell, tre knekkebrød med litt kaviar og smør, to egg, medisterkaker, poteter og nykål til middag;) nam nam.. To skiver med kalkunkorv og sennep til kvelds.. En bra dag det egentlig.. Kunne nok glatt lagt inn ett mellommåltid ett eller annet sted da..

 

MEn 4 måltider er jo ikke ille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gått meg en fantastisk nydelig og deilig tur i skogen.. Har ikke fått vært sånn ordentlig på tur på det jeg kan huske.. OG gud så fantastisk det var.. Og så god følelse jeg har nå.. Jeg hadde absolutt ett lavt tempo.. Så ble vel 1,4 tp på en time.. MEn det syntes jeg er bra i min tilstand:)

 

Deilig deilig.. Skal virkelig prøve ut å rusle noen gode turer framover.. For kjenner jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Så flink du er da, med både det ene og det andre! :) Jeg gidder heller ikke fokusere så mye på kcal, men prøver å tenke litt da. Føler egentlig at jeg ikke spiser så ille, selv om jeg ikke fører noe. Siden jeg er uggen nå og da så frister det mer med et knekkebrød enn det gjør med godis eller veldig feit mat. Positivt det da.

 

Jeg er bare så sinnsykt trøtt altså! Hadde jeg bare blitt det om kvelden og sovna tidlig hadde det vært greit. Men jeg er totalt utslitt fra 16 til 19. Føler meg som en dårlig mor og en dårlig kone for å si det mildt. Vil bare sove og ligge. Er drittlei allerede... :)

Men jeg er jo halveis i første trimester da, så det varer jo ikke så lenge til!

 

Har besøk, så får skrive mer senere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hold ut ragnhild.. Uff. jeg lå mye i begynnelsen jeg også.. Følte meg som verdens verste mamma.. Men når det gikk over var det akkurat som om jeg aldri hadde vært kvalm eller trøtt;)

MEn.. jeg ble jo sykmeldt pågrunn av oppkast, kvalme og trøtthet.. Så jeg sov jo hele dagen omtrent mens gullet var i bhg.. Det hjalp jo litt..

 

Hm.. flink og flink.. vEL. Vi dro på sommerfest i bhg i går.. Spiste pølser og koste oss.. Men jeg fikk kjeksdilla når jeg kom hjem og spiste massse,. I dag har jeg hatt besøk. Og vi har spist brownies.. nam nam.. det er jo så godt.. Men helsekost er det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg går å vurderer litt å si det på jobb. Og kanskje ta meg en tur til legen å få en aktiv sykemld, sånn at jeg kan ta det litt med ro morning og mot slutten av dagen. Dette hadde vært veldig greit. På samme tid sliter jeg veldig med å si det til sjefen. Han er litt typen til å bli sur. Har jo ikke vært i jobben lenger enn 3 mnd, så kan jo skjønne det litt og i tilfelle... Får se hva jeg gjør til uka.

 

I går dro jeg hjem fra jobb kl 13 pga avlyste avtaler. Da lå jeg rett ut til jeg henta henne i barnehagen kl 15:30. Så kom mannen kl 16, og da la jeg meg igjen og lå til 19. Helt gåen... Merkelig følelse altså - skikkelig fyllesjuk følelse!

 

Jaja, nok syt. Det er jo mest fantastisk da, at vi skal ha baby! I går kveld sa jeg det til foreninga. Hun ene feira 30 år, og mange drakk vin. Så orka jeg bare ikke å komme med undskyldninger for å ikke drikke. Det blir liksom litt mer virkelig når folk vet det. Jeg gleder meg sånn!! :) :)

 

De siste dagene har det vært verre med kvalmen igjen, så jeg har ikke tenkt mye over hva jeg har spist. Men det blir mye knekkebrød, for det er det som frister mest når jeg er uggen iallefall. Det er jo ikke det verste! Har blitt litt mindre turer denne uka, men skal prøve å ta igjen litt i dag og i morgen! Er jo ikke veiing til mandag, greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. Sjefen din kan jo ikke bli sur for at du er gravid og dårlig form.. Det er rimelig mange som må trappe ned litt i svangerskapet.. Og det er det jo en grunn til.. Kroppen lager jo ett lite menneske, og det er ikke rart det tar på.. NEi.. jeg syntes du skal gjøre det du sier.. Rett og slett for ikke å slite deg ut. Husk at du har noen hjemme det er viktigere å ta vare på. Jobbe kan du gjøre ørtogførti år senere også..

Veldig lett for meg å si.. Har hatt så mye dårlig samvittighet overfor jobben.. Men har kommet litt over det nå.. OG spesielt etter at jeg ble sykmeldt ut svangerskapet..

 

Kvalmen og utmattelsen kan være litt overveldende i begynnelsen.. MEn det er jammen meg verdt å ligge der helt på trynet. he he.. Men slitsomt.. for det er jo ikke sånn at man kan ta seg sammen på noen måte liksom.

 

det er veldig deilig her jeg er nå.. Er i god form om dagen.. Kommer meg opp om morgenen og har greit med energi. Men merker det utpå dagen/kvelden at ryggen og kroppen verker veldig.. Klarer nesten ikke reise meg fra sofaen og gå når jeg først har fått satt meg ned, men da har det jo gått litt i ett hele dagen da.. Koser meg så veldig om dagen.. Nyter våren/sommeren.. Koser oss på glassverandaen hele tiden:) Mat og godis er deet vel så som så med.. Men vi KOSER oss. Jeg får ta det verste etterpå.. Mulig det tærer litt på kroppen når jeg skal amme to stk også.. Det blir jo en ganske høy produksjon vil jeg tro:D Da må jeg vel spise 4000kcal om dagen da;) det skal isåfall bare være deilig for en gangsskyld. ha ha ha..

 

I morgen skal jeg på kontroll hos legen.. Gleder meg til å høre på hjertelyden til småjentene mine.. Ellers skal jeg på ultralyd og til jordmor om 11 dager.. Det blir også fint. Få se de igjen og sett at alt er bra..

 

Tiden går ganske fort om dagen akkurat nå.. For kun noen dager siden syntes jeg at det gikk så sakte.. Men når jeg tenker på det så er det jo bare sommeren(og den pleier å gå veldig fort) så er det plutselig her utpå høsten... :eek:

Jeg har litt småting vi må få gjort før det.. Litt omorganisering av barnerom.. JEg må fikse opp litt skikkelig på badet/vaskerommet til stelleplass som er litt mer praktisk osv.. Skal jo ha to der til tider.. Pluss at storesøster skal stelles også.. Dette blir så gøy.. Mange barn.. Masse liv.. MAn vet iallefall hva man skal gjøre de neste årene framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...