Gå til innhold

Termin i oktober


snurpa

Anbefalte innlegg

  • Svar 258
  • Created
  • Siste svar
Gjest jojomamma

Det virker så spennende med to altså!! :) Kan tenke meg at du har flott mage! Gleder meg til det viser her selv!

 

Jeg er hjemme i dag... Har ligget nesten hele helga, så jeg orka ikke tanken på å dra avgårde i dag. Har ikke spydd, men hang over vasken på kjøkken og brakk meg da jeg ordna frokost til Tulla. Off, er ikke noe særlig det her. Nå har jeg sovet i 2 1/2 time, å er en smule bedre iallefall.

Har bestilt meg legetime i morgen, så jeg drar ikke på jobb da heller. Har ikke vært hos fastlegen min her etter vi flytta, så jeg aner ikke hva som venter meg. Håper han er litt forståelsesfull...

 

Sjefen vet ikke noe enda. Må jo si det til han, iallefall i morgen. Det går sikkert greit som du sier, men vet at han har vært sur på en annen ansatt ved en tidligere anledning en gang. Hun skjelte han ut, så jeg kan jo håpe at han lærte av det. :(

 

Jeg veier meg bare annen hver uke som sagt tidligere, så jeg er tilbake med den rapporten om en uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som et lurt valg å gå til legen en tur.. Blir spennede å høre hvordan det går der i dag da vennen..

 

Ve jeg har ikke veid meg i går eller i dag jeg heller.. kanksje bare vente til neste uke jeg også.. :( Greit å ta det annenhver egentlig.. Det er det egentlig når man skal ned i vekt også.. Så blir man kanskje ikke så skuffet osv..

 

Ja magen er stor og fin.. Det er nå jeg kan gå rundt og strutte med den.. FØr den blir for stor;) hehe.. Jeg er VEEEldig gravid iallefall.

 

Jeg driver å ordner opp skikkelig på vakserommet om dagen jeg da. Nå skal det sies at vi har stort vaskerom med benk og skap på hele ene veggen.. Så skal flytte hele stelleopplegget dit tenkte jeg.. Når de små kommer.. :)

 

Merker det utrolig godt i rygg og bekken nå altså.. Tåler ikke hva enn det skal være for å si det sånn.. satte meg ned på gulvet for å måle opp noe greier med tommestokken i sta..Kom meg nesten ikke opp igjen vette;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen/oppgangen min:

- mandag 4 januar 10: 91,0. 16 kilo til målet

- mandag 11 januar 10: 88,9 - 2,1 siden sist uke .13,9 kilo til målet

- mandag 18 januar 10: 87,9 - 1 kilo. - 3,1 kilo tilsammen 12,9 kilo til målet

- mandag 25 januar 10: 87,7 - 0,2 kilo. 3,3 kilo tilsammen. 12,7 kilo til målet

- mandag 1 februar 10:Gravid uke 5+2: 89,0 + 1,3 siden sist.. 2 kilo tilsamen. 14 kilo til målet.. (ett hopp fram og to tilbake)

- mandag 15 februar 10:Gravid uke 7+2: 89,0 -0 siden sist. -2 kilo tilsammen.

- mandag 22 februar 10:Gravid uke 8+2: 89,9 +0,9 siden sist. -1,1 kilo tilsammen.

- mandag 1 mars 10: Gravid uke 9+2: 89,4 - 0,5 siden sist. -1,6 kilo tilsammen.

- mandag 15 mars 10: Gravid uke 11+2: 90.0 +0,6 siden sist. - 1 kilo tilsammen.. (nå nermer jeg meg pluss her gitt.. hm.. MEn men.. )

- mandag 5 april 10: Gravid uke 13+2: 91,7 + 2,7 siden jeg ble gravid.

- fredag 16 april 10: Gravid uke 15+6: 92,4 + 3,4 siden jeg ble gravid.

- mandag 3 mai 10: Gravid uke 17+5: 93,5 + 4,5 siden jeg ble gravid.

mandag 10 mai 10: Gravid uke 18+5: 95,7 + 2,2 siden forrige uke. 6,7 kilo tilsammen... oh my god.. Nå har jeg virkelig lagt meg ut..

Onsdag 19 mai 10: Gravid uke 20: 97,4 +1,7 siden sist. 8,4 tilsammen. Herreminhatt... Lurer på hvor dette ender.. Jeg er så suuuulten....

Tirsdag 25 mai 10: Gravid uke 20+6: 97,2 -0,2 siden sist. 8,2 tilsammen.

Søndag 6 juni 10: Gravid uke 22+4: 98,9 + 1,7 siden sist. 9,9 tilsammen. Oh my god.. om to uker har jeg nok gått langt over ti kilo... hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA ja.. så måtte det gjøres.. Jeg måtte veie meg.. Det var ikke noe pent syn.. Men men.. Magen har blitt enorm.. OG jeg er sulten.. Og spiser meg fordervet hver dag.. hm.. Klarer liksom ikke begrense meg.. Jeg spiser av hjertens lyst.. Og plutselig er jeg så mett at det blir vanskelig å puste. Men husker jeg drev med dette når jeg gikk med veslesnuppa også..

 

I dag har jeg bakt ostehorn.. Og vi skal reise på folkemuseet her, som har sesongåpning. det er så koselig. masse opplevelser og aktiviteter for voksne og barn.. Så da tenker vi spise horn i skyggen der:) Nydelig vær om dagen.. HÅPER det holder.. For blir så glad og fornøyd av det..

 

Ha det fint..

 

Hvordan er det med deg ranghild.. lenge siden jeg har hørt noe.. Kvalmen er på topp antar jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Hei jenter, må bare se hvordan det går med dere! Stakkars deg Ragnhild - det er tøft når kvalmen står på! Selv var jeg sykemeldt helt i tre uker når det stod på som verst - hadde ikke tjangs til å gå på jobb.

 

Og du da kommende tvillingmamma - er det ikke deilig å vise frem magen? Jeg begynner å få litt mage nå, er 17+5 - og synes det er herlig å bare "slippe" den ut :D

 

Vekta her er jeg faktisk usikker på, har ikke veid meg på en stund - men får gjøre det til uka. Tror nok jeg har gått opp en del nå - appetitten er upåklagelig og jeg har begynt å samle vann.. Må nok snart skjerpe meg for å unngå samme vektoppgang som sist - 30 kg!!!!! Skrekk og gru...

 

Ha ei god uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du sjekker innom lenemora

 

JA er så flott med mage.. Jeg strutter rundt:) Og det er så fantastisk å gå med to.. Så spesielt og spennende:D

 

Hm.. Vekta aner jeg ikke hvor ender altså.. OG det bekymrer meg litt. Skal innrømme det altså.. MEn men.. Prøver å tenke at etterpå renner det bare av;) Med all ammingen.. he he.. Var det jeg tenkte sist også. Men måtte virkleig jobbe litt for det.. BLir jo så hyper sulten av å amme også.. JA ja.. Vi får nå se hvordan det blir.. Gleder meg veldig til å få babyer iallefall:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

10 mai : Uke 4+3 : 93,5 kg

24 mai : Uke 6+3 : 93,6 kg - Opp 0,1 kg

8 juni : Uke 8+4 : 94,0 kg - Opp 0,5 kg totalt.

 

Glemte hele veiinga i går! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Hadde frykta mere, så det var ok egentlig. Jeg MÅ jo bare spise hele tiden, pga kvalmen. Det går mest i knekkebrød da. Men man legger jo på seg av det også når man spiser hele dagen og ikke rører noe særlig på seg. Så ble det endel chips i helga - det smaka ekstra godt nå - så jeg får passe meg for det!

Jeg er endel bedre etter kl 18-19 om kvelden, så jeg skal prøve å skjerpe meg ifht turer. Må bare komme meg ut sånn at jeg kan få til litt gode vaner utover hele svangerskapet. Slet jo litt med bekkenet sist, så jeg tror det er lurt å utnytta at jeg kan så lenge det går!

 

Jeg misunner ikke deg ( på en måte ) med to! Kan godt skjønne at du spiser!! :) Men vi må jo bare være så flinke som vi klarer, uten å slite oss ut med dårlig samvittighet. Ikke sant?! Og tenk så fantastisk nå gulla er ute! Da betyr på en måte ikke kiloene så mye... Så vil de jo rase av deg i en fart kan jeg tenke meg, med dobbel amming og travle dager... :D

 

Skal ringe legen i dag. Trenger mer sykemld. Har 30 % nå, men må nok doble det. Har bare vært på jobb 2-3 timer før jeg har dratt hjem igjen - så det funker dårlig. Så sitter jeg i bilen på vei hjem, full av hormoner, og gråter fordi jeg har dårlig samvittighet... Pyton!

 

Men nå er jeg over 8 uker - og det vil si kanskje maks en måned igjen til kvalmen gir seg... Hehe, jeg synes jo det høres ut som en evighet, men jeg får jo bare ta en dag av gangen...

 

Til vanlig er jeg super sosial av meg. Hater å sitte en kveld alene... Så det tærer litt på meg det også nå, at jeg ikke orker. Har ikke sett nesten noen utenom foreldrene mine siste par ukene... BLÆ!

 

Prata med en venninne som er 16 uker på vei. Hun fortalte hvor utrolig mye energi hun har om dagen. JEG GLEDER MEG! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måned går fort som bare det.. Husker jeg også lå der og tekte med skrekk og gru på "alle" ukene jeg hadde igjen med kvalme.. OG tenkte inni det hele at.. Dette er mitt siste svangerskap.. Men nå, når jeg sitter her kvalmfri og bra.. leker jeg nesten med tanken på en nr 4.. MEN.. vi får da se hvordan jobben blir med tre.. Skal jo tross alt følge de opp. Men jeg er jo bare 26 enda.. når de kommer. Så det kan fort bli en atpåkladd her;) Er jo ikke så uvanlig nå om dagen at mange får sin siste rundt 38-40 års alder.. På den annen side kan det jo være greit å være ferdig med småbabyer da også.. Når jeg er 44 er jo veslesnuppa tross alt 20 år:eek: ... Da er jeg snart bestemor vettø.. ha ha.. rart å tenke på. Kan jammen meg rekke å bli oldemor og fortsatt være i god form.. :D

 

Også kan jeg og sambo få mange fine år etter at barna har flyttet ut.. Her er det langtidstenkning.

 

JA ja.. nå er nå.. SÅ får vi nå se hvordan det blir. Noen tanker må man jo gjøre seg. Først og fremst skal jeg være trebarnsmamma og kose meg med de små jeg har..

 

Har bestemt meg for å gå hjemme ett år ekstra. (nesten da iallefall) Permisjonen min vil være ferdig runndt november-desember(kommer jo an på når de kommer) Så blir jo fra da og fram til bhg start til høsten. Det skal gå helt ok økonomisk. Vi kommer ikke til å kunne gape over oss med noe som helst, men det skal da gå rundt. JEg er absolutt villig til å senke alle krav og leve på fiskegrateng altså. Bare jeg slipper at de skal begynne i bhg før de er ett år.. Og betale på en bhg plass i ett halvt år er vi ikke så veldig innstilt på heller.. Også vil jeg prioritere å være hjemme når de er små. (krysser jo egentlig fingrene for at de kan ta bort kontantstøtten fra 2-3 år og heller doble den fra 1-2år- for da vil vi jo ha god rå)

 

Når jeg skal ut i jobb igjen blir det max 60% da også. Så kan jeg og alle tre barna ha en-to dager hjemme sammen hvor vi kan gjøe masse sammen. (tenker litt på å mulig ha en dag hvor bare jeg er hjemme- da jeg kan vaske hus, klær, rydde og handle. Blir nok å gjøre med 3 små antar jeg.

 

Sambo har jo bare 80% fast han da, så kommer nok til å være hjemme en dag han også. Vi som bor på ett lite bruk det er noe å gjøre på ABSOLUTT hele tiden, så er nok ikke det så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ett langt innlegg om framtidsplanene for vår familie.. Sikkert veldig intr for deg Ragnhild;) he he.. Men vil gjerne høre om hva du tenker.. Hvis du klarer tenke klart gjennom all den kvalmen;) JEg kan liksom være litt ovenpå jeg nå vettø. tihi..

En trøst da, som jeg tenkte mye på.. ER jo ett veldig godt tegn å være kvalm da. Da prooduserer man veldig mye hcg hormon da. Og betyr iallefall at svangerskapet går framover:D

 

Vet du.. at jeg spiser egentlig det meste med god samvittighet jeg nå.. JEg trenger det vel da.. Og jeg ffrotser jo ikke uhemmet i noe heller.. (vel.. kunne vel kanksje droppet oboy osv da.. Men det er så godt innimellom) Utenom det går det i mye bra mat.. Og litt godis i ny og ned. Ikke så mye godis kanksje.Men mere kjeks og kakesaker.

 

Planen for etter fødsel er å spise så normalt som overhode mulig.. Ligge på ett høyt kcal inntak iallefall 2200-2500(mulig jeg må ha mer også pga ammingen på begge- men det vet jeg ikke helt enda.) Da kan jeg iallefall være flink til å bruke ordinære produkter med normal fettmengde osv for å komme opp i kcal.. Unne meg noen kosedager innimellom. (som man vanligvis vil gjøre)... Klarer jeg å nå trivselsvekten mens jeg enda ammer ganske mye kan jeg jo rett og slett bare holde meg på tilsvarende kcalinntak når jeg trapper ned på amming. Da vil jo vekten stabilisere seg gradvis.. eller hva tror du Ragnhild.

Hvis dette blir slike sovende-spisende nurk har jeg planer om å reise på noen morgentimer på treningssenteret også. Og når våren kommer er det bare å fyke ut med tvillingvogna:D Det blir deilig..

Ned i vekt og opp i form skal jeg iallefall.. Gleder meg til å få masse energi. Og gleder meg tiil å føle meg litt fin igjen. Føler meg desverre ganske ekkel overfor min kjære også.

 

Ha en fin dag da.. Og lykke til med sykmelding osv.. Du skal iallefal ikke ha dårlig samvittighet. Det er jo bare snakk om noen uker da. Og etterhvert kan jo du jobbe fullt både vel og lenge du.. Når energien og formen er tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Du hadde mye på hjerte ja! Skal ikke prøve å kommentere så mye av det, men jeg synes bare det er koselig å høre om tanker du har! :)

 

Stemmer at jeg ikke tenker så mye fremtid om dagen ja! :D Nå er det mer en dag om gangen her....hehe... Fikk 50 % sykemld i går da, og det hjelper litt på den dårlige samvittigheten faktisk. Jeg har jo ikke klart å jobbe så mye som 70 % så det er litt deilig å "ha lov" til å dra hjem når jeg begynner jeg blir skikkelig dårlig. I dag var jeg på jobb fra 10 til 13.30. Det var ok!

 

I forhold til jobb etter perm så kunne jeg tenkt meg å jobbe redusert. Jeg kunne strengt tatt tenkt meg å vært helt hjemmeværende over noen år jeg, men vi har verken råd til det eller redusert stilling. Kanskje 80 prosent er mulig, men da må vi gjøre endel endring i økonomiske vaner! Og jeg vet at mannen ikke er positivt innstilt på det i utg.punktet, men jeg får se hva jeg får til... Får satse på å begynne å spille lotto.... :)

 

I morgen er jeg i uke 9. Allerede 1 mnd siden jeg fant det ut, så dagene går jo! Håper du har det bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen/oppgangen min:

- mandag 4 januar 10: 91,0. 16 kilo til målet

- mandag 11 januar 10: 88,9 - 2,1 siden sist uke .13,9 kilo til målet

- mandag 18 januar 10: 87,9 - 1 kilo. - 3,1 kilo tilsammen 12,9 kilo til målet

- mandag 25 januar 10: 87,7 - 0,2 kilo. 3,3 kilo tilsammen. 12,7 kilo til målet

- mandag 1 februar 10:Gravid uke 5+2: 89,0 + 1,3 siden sist.. 2 kilo tilsamen. 14 kilo til målet.. (ett hopp fram og to tilbake)

- mandag 15 februar 10:Gravid uke 7+2: 89,0 -0 siden sist. -2 kilo tilsammen.

- mandag 22 februar 10:Gravid uke 8+2: 89,9 +0,9 siden sist. -1,1 kilo tilsammen.

- mandag 1 mars 10: Gravid uke 9+2: 89,4 - 0,5 siden sist. -1,6 kilo tilsammen.

- mandag 15 mars 10: Gravid uke 11+2: 90.0 +0,6 siden sist. - 1 kilo tilsammen.. (nå nermer jeg meg pluss her gitt.. hm.. MEn men.. )

- mandag 5 april 10: Gravid uke 13+2: 91,7 + 2,7 siden jeg ble gravid.

- fredag 16 april 10: Gravid uke 15+6: 92,4 + 3,4 siden jeg ble gravid.

- mandag 3 mai 10: Gravid uke 17+5: 93,5 + 4,5 siden jeg ble gravid.

mandag 10 mai 10: Gravid uke 18+5: 95,7 + 2,2 siden forrige uke. 6,7 kilo tilsammen... oh my god.. Nå har jeg virkelig lagt meg ut..

Onsdag 19 mai 10: Gravid uke 20: 97,4 +1,7 siden sist. 8,4 tilsammen. Herreminhatt... Lurer på hvor dette ender.. Jeg er så suuuulten....

Tirsdag 25 mai 10: Gravid uke 20+6: 97,2 -0,2 siden sist. 8,2 tilsammen.

Søndag 6 juni 10: Gravid uke 22+4: 98,9 + 1,7 siden sist. 9,9 tilsammen. Oh my god.. om to uker har jeg nok gått langt over ti kilo... hm.

Tirsdag 15 juni 10: Gravid uke 23+6: 99,4 +0,5 siden sist. 10,4 tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok veiing i dag jeg.. Er ikke akkurat noe system på det, men jeg gjør det.hehe..

Ikke så ille da.. Jeg stresser ikke så mye med det om dagn.. For jeg merker at matinntak begynner å begrense seg veldig.. Så tar den næringen jeg får nå..

 

EN ting som er rart å tenke på er at om 10 uker kan det hende de er her allerede... :eek: MEn håper selvfølgelig på at de blir inne der til uke 37. Men da kan de gjerne komme.

JEg kjenner ei her som fikk sine i uke 33... Det er jo bare 9 uker til for min del.. Kjenner jeg begynner å bli litt stresset ifht reirbyggingen min her;)

 

Var på Ikea her om dagen.. Der gjorde vi ett skikkelig varp altså.

Fikk to senger, to barnestoler, bennkeplater til hele kjøkkenet, badebalje, noen leker til snuppa, tre duker, kaffekanne.. husker ikke helt om det var noe mer.. til 2300kr. Syntes det er bra altså.. ;)

 

Hvordan går det da ragnhild. Snart 10 uker du nå da.. det går framover.. Og kvalmen nærmer seg enden:) Det er godt.. Så deilig at du fikk mer sykmelding da. Håper det går bra for deg. Helt forjæ.... å være kvalm og dårlig form altså. Føler seg som århundredets værste mor.. MEn det kommer seg igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

10 mai : Uke 4+3 : 93,5 kg

24 mai : Uke 6+3 : 93,6 kg - Opp 0,1 kg

08 juni : Uke 8+4 : 94,0 kg - Opp 0,5 kg totalt.

15 juni : Uke 9+4 : 93,7 kg - Opp 0,2 kg totalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Veide meg i dag jeg også. :) Men er som deg, ikke så opptatt av det egentlig. Ikke sånn matmessig iallefall, jeg spiser det jeg orker. Formen er den samme, men det nærmer seg slutten ja. Jeg GLEDER meg!! Har som mål å gå opp minst mulig da, så jeg får passe meg litt mer når kvalmen forsvinner!

 

Utrolig så mye du fikk for pengene på Ikea ja! Herlig!

Her er det ikke så mye nytt å fortelle egentlig. Jeg orker ikke så mye utenom jobb og familie....

 

Snakkes babe! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg en skikkelig slappeavdag i dag.. Deilig.. Sitter her i nattkjolen og morgenkåpa enda.. Sambo tok med seg snuppa i bhg i dag. Men jeg får vel svinge meg rundt å gjøre det litt helgekoselig her.. Dra over badet og gulvet litt:)

 

Har gått litt i ett hele uka nå. Sambo har vært opptatt hver kvedl, og jeg har vært på noe hver dag.. Så nå er jeg veldig sliten og bare må ta det litt kult.. Men når sambo har vært på avsluttningsfest i dag har han ferie fram til midten av august.. Så da blir tting litt roligere her.. Iallefall på kvedlstid.. Ellers har vi mye som skal gjøres..

 

Fortsatt en liten bit på taket som skal gjøres helt ferdig. Når det er gjort så skal vi få fram gammel panel i spisestua som skal males.. Og få frem gammel tømmer og panel i stua som skal males:) Gleder meg veldig til det da. MEn det er noe jobb.. I tilegg må vi male det nye rommet til snuppa.. Som forøvrig skal bli gult og fint:) Med blankhvite tak og lister.. OG hvite møbler. Det blir nok veldig fint tror jeg. Hun har jo rommet med den mest fantastiske utsikten her i huset da.. Ser utover hele bygda og vannet:)

 

Nei da får jeg vel reise meg..

 

Ha en fin helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Så gøy å ordne nytt i huset! Det hørtes kjempe fint ut! Jeg liker godt sånn gammel panel stil! ;)

Vi har endel å ordne her i huset også. Ikke så mye å pusse opp inne, det er jo ganske nytt her. Men jeg har endel organiserings planer av diverse skuffer og skap og boder i hele huset - så snart formen kommer seg. Da skal jeg ta for meg rom for rom! Utrolig hvor mye rot vi kan lage på under ett år! Så har mannen holdt på å male bod og utemøbler ute, det tar jo sin tid det også.

 

Jeg har prata med legen i dag, og ordnet meg 100 % sykemld. Får litt dårlig samvittighet kjenner jeg, men jeg har fungert såpass dårlig i 50 % at det føltes som det eneste riktige. Det er jo ikke noe ok at jeg blir så uforutsigbar for de andre i teamet mitt heller, at de må steppe inn å ta mine avtaler hele tiden. Så det er nok best at jeg er borte helt en liten stund, så tenger de ikke regne meg med. Er 10 uker i dag da, så regner med formen er på topp innen 3!!! :)

 

Skal i bursdag på lørdag, ellers ingen planer. Skal kanskje grille hos foreldrene mine søndag foressten. Men i dag er det bortimot storm her, så det lover dårlig...

 

God helg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått 100% sykmelding da.. Da kan du faktisk legge deg og bruke den tiden du trenger.. Og ikke slite seg gjennom hver dag.. Det fuunker bare ikke.. Også merker man ganske godt at man har ett barn fra før på litt over 2 år;) hehe.. Vitikgere å ta seg av familien i en liten periode.. Til man er i form igjen. Syntes du har vært flink fram til nå jeg og prøvd..

Så nå får du slappe av og senke skluldrene for en periode..

 

Jeg er alene i dag jeg da.. Sambo er på fest med jobben.. Avsluttning før sommeren.. Så nå har han ferie til midten av august.. det er deilig nå.. Da kan han jobbe her med huset mens snuppa er i bhg enda.. OGså kan han hjelpe til med henne på kvelden. Jeg har blitt veldig tungvin og orker ikke så veldig mye nå.. Denne uka har jeg vært alene med henne hver kveld.. OG det merker jeg altså.. Så sliten.. Hun får ferie om tre uker da.. Da er det bare kos i 4 uker... Planen er å være ferdig med mye innen den tid.. Sånn at vi bare kan ta det kulig..

 

ellers er det hoppende liv i magen. Fra begge to.. For en fantastisk opplevelse å ha to i magen altså. Er så spesielt.. :) Når jeg var på ul forrige uke viser det seg at hun ene har også snudd seg med hodet ned.. Så nå er begge i hodeleie.. Håper de blir der begge til fødselen.. 12+5 uker igjen til jeg er i uke 37.. Og da kommer de nok antakelig.. Kommer ikke til å gå mye over det iallefall.. Plutselig går tiden veldig fort kjenner jeg.. ;)

Men gleder meg til babyer igjen. Håper bare alt går fint når vi er hjemme igjen og at jeg får til gode rutiner osv.. Sånn at jeg kan ta meg masse av snuppa mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Det høres veldig spesielt ut å kjenne to små der inni ja! Så rart og morsomt og fantastisk! :P Du skulle lagt ut et bilde av deg en dag, tipper du har en flott mage nå! Jeg er bare blubben - men det var jeg jo fra før også, så det er ikke noe nytt... Hehe. :) Gleder meg til å få orntlig mage, men det er vel noen uker til det enda. Jeg kjenner den vokser da. Siste dongeribuksa er ubehagelig å ha på nå, så den la jeg bort tidligere i uka. Så nå er mammebuksene tatt frem. Problemet er jo at jeg er endel større nå enn sist jeg var gravid, så jeg må ut å kjøpe nytt. Og utenom H&M sine mammaklær så er det 4 mil til neste mammabutikk. Helt utrolig!! Kjenner at det ikke frister helt med en bytur før formen kommer seg!

 

I går var vel den verste dagen hittil, så jeg angrer ikke på sjukemeldingen! Jeg kasta opp og var dårlig absolutt hele dagen. I tillegg sov jeg bortimot 3-4 timer totalt. Helt gåen. Fy så lei jeg er! Litt bedre i dag da, men er konstant uggen. Husker ikke sist jeg følte meg helt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Hei:) kan eg bli med her? Har også termin i Oktober (snart 23 veker)

Var 73 kg då eg vart gravid, men har lagt på meg over 13 kg alt! Så eg må skjerpa meg.

Har vore gravid to gonger før, og lagt på meg 23 og 25 kg dei gongene. Har ikkje lyst å bli så stor denne gongen! Tenkte det kunne hjelpa å føra dagbok her...

 

Så eg skal vega meg kvar torsdag frå no av.

 

I dag var vekta 86,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Velkommen skal du være. :)

 

Hei:) kan eg bli med her? Har også termin i Oktober (snart 23 veker)

Var 73 kg då eg vart gravid' date=' men har lagt på meg over 13 kg alt! Så eg må skjerpa meg.

Har vore gravid to gonger før, og lagt på meg 23 og 25 kg dei gongene. Har ikkje lyst å bli så stor denne gongen! Tenkte det kunne hjelpa å føra dagbok her...

 

Så eg skal vega meg kvar torsdag frå no av.

 

I dag var vekta 86,4[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

10 mai : Uke 4+3 : 93,5 kg

24 mai : Uke 6+3 : 93,6 kg - Opp 0,1 kg

08 juni : Uke 8+4 : 94,0 kg - Opp 0,5 kg totalt

15 juni : Uke 9+4 : 93,7 kg - Opp 0,2 kg totalt

24 juni : Uke 10+6: 93,5 kg - Opp 0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Inget nytt her. Det går i knekkebrød og sofa. :)

 

11 uker i morgen - så jeg tenker jo at formen er på topp innen MAX 2 uker. Takk og lov... :P

Mor måtte komme å hjelpe meg med å få tulla i barnehagen i dag, hadde ikke sjangs til å komme meg avgårde. Og mannen var på jobb. Det tærer på dette, ingen tvil om det! Men jeg går ikke opp i vekt da - får ta med meg det positive... :P

 

Håper det går bra med deg, Snurpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest solsikkene

Er framleis med altså;) berre vore på ferie... i dag var eg på vekta, og den viste faktisk 84,2! Betyr at eg har gått ned 2,2 kg på ferie!? Forstår ikkje det heilt... Får ta ein sjekk på torsdag og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...