Gå til innhold

1. målsetting = BMI 27


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

 

Nå er min tid inne for å starte en ny satsing mot vekta. Jeg er det noen sikkert vil kalle en evig slanker... Og på "merkelig" vis har jeg så langt endt nesten tilbake til start.

 

Jeg har prøvd ymse slankemetoder (Fedon, lavkarbo, ketolyse, fettkur, pulver, ja, jeg vet ikke hva...), men tror at GR-opplegget er det rette for meg. Det er liksom tilnærmet "normalt" koshold for meg. Har etter hvert lært meg mye om kosthold, og tror at jeg kan klare dette selv, og heller bruke den dyrebare tiden på trim enn på å gå på kurs. Jeg vet hva jeg skal gjøre, og det gjelder bare å få troen på at det går an.

 

Jeg har vært en ivrig leser her inne en stund, og henter masse inspirasjon fra flinke slankere... Jeg har tidligere gått ned sååå sakte, at jeg mister "pipen" etter hvert som fristelsene byr seg. Det som gjelder for meg er å tenke at 200 g i uka faktisk er over 10 kg på et år...

 

Jeg er 46 år, veier i dag 84,8 kg, er 170 cm, og midjen, eller skal vi si livvidden er skremmende 105,5. BMI: 29,4.

 

Jeg har lagt bak meg 2 år med sykdom, har fått konstatert en kronisk tarmbetennelse, og er nå tilbake i full fart og full jobb. Sykdommen har gir meg noen begrensninger på hva jeg kan spise, lite korn-/og melkeprodukter. Det gjelder å finne sunne erstatninger, og jeg tror jeg er på rett vei nå! Et av mine halmstrå er at det kanskje er lettere å lykkes med vektnedgang, nå som kroppen fungerer mer normalt ;)

 

Jeg lever et aktivt liv med mann og barn (gutter på 19 og 11) og en liten firbent som er min beste turkamerat.

 

Målsettingen med BMI på 27 (ca 78 kg) skyldes min drøm om å få gjennomført en mageplastikk, etter mange slankekurer og keisersnitt er forklemagen min en tragedie, og mitt største problem og kompleks. Jeg vil SÅ gjerne få til dette! Derfor min egen tråd der jeg forplikter meg, om ikke annet for meg selv :)

 

Min målsetting er å gå ned ca 400 g i uka, og det er et spenstig mål for meg tilsier all erfaring. Men jeg tror det er viktig å ha et mål! Jeg pleier å veie meg i slutten av uka, og tror at torsdager blir min veiedag.

 

Hvis noen vil dele sine erfaringer med meg på veien, blir jeg kjempeglad!

 

Hilsen Anitgro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Etter snart 2 uker med "slanking", der alt er veid og behørig skrevet ned er resultatet nedslående... Opp 900 g. :)

 

Vet ikke hva jeg gjør feil, men har regnet ut at jeg skal på 1600 kcal om dagen. Ligger på mellom 1450 og 1550 kcal. Har 5 trimpoeng siste uka, kunne sikkert gjort det bedre, men vektoppgang???

 

Jeg begriper ikke hva jeg har gjort feil, de siste ukene før jeg startet min "satsing" gikk jeg ned ca 400 g pr. uke.

 

Har hatt dagen på å fordøye dette, og jeg tror jeg foreslår for meg selv at jeg må ha mer fokus på mellommåltider. Siden jeg ikke kan spise brød/knekkebrød må jeg tenke litt på hva som er lurt og lettvint å putte i munnen på jobb. Har mye møteaktivitet, og da er det vanskelig med mye styr...

 

Spiser frokost ca 7.30 og lunsj ved 12-tiden, middag ca 16.30. Har pleid å spise bare en frukt mellom... Forslag til enkle mellommåltider mottas med takk!

 

Tar en vektsjekk imorgen, bare for å forsikre meg om at dette virkelig KAN stemme...

 

Ja, ja, det var min første ukes rapport ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den vekten, den vekten.... Av og til stopper den helt opp og det kan ha mange årsaker... Kanskje du nærmer deg menstruasjon? Hvis du har gått ned 400 g i uken i flere uker, stopper det ofte litt opp. Kanskje du har spist salt mat? Kanskje du spiser noen mellommåltider som du "glemmer"?

 

Vær tålmodig og stå på videre ;) Resultatene kommer garantert hvis du følger opplegget.

 

Lykke til!

 

Kaika :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juwela

Usj, det er så kjipt når man føler at man virkelig gjør en innsats og vekten likevel peiker feil vei. Prøv og vei deg igjen om en dag eller to, kanskje kroppen din holder på vann som gjør utslag? jeg spiste pizza med hvetemel, kjøttdeig og pepperonipølse, og da var vekten økt med 1 kilo neste morgen. Sure greier, men har kommet frem til at kroppen min ikke liker hvetemel og kjøttdeig noe særlig, da lagrer den vann. Kjenner det både på bindevevet i lårene og hovne fingrer når det er noe jeg bør styre unna...

Håper det snart går rette veien, og lykke til med neste veiing ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Du skriver at du ha prøvd det meste av kurer. Jeg vet at de som går fra lav-karbo til GR legger på seg i starten, dette er visst vanlig. Overgangen til mer karbohydrater må gjøres svært langsomt for å unngå vektstigning.

 

Kanskje dette gjelder for deg?

Generelt har jo vi evige slankere en forbrenning som er på vakt hele tiden, så hvis den merker litt lite kalori-inntak, er den straks på vakt og setter i gang med å spare.

 

Kjedelig med oppgang iallefall!!

Håper du finner en forklaring og en løsning.

 

Mellom-måltid for meg er ofte dobbel 0 yoghurt med korn, nøtter eller frø. Eller en fiskekake eller noe for å få litt mer proteiner.

 

Lykke til, ikke gi opp iallefall!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Hadde en kontrollveiing i dag, da var det iallefall 500 g mindre enn på torsdag, da ble vektoppgangen 400 g.

 

Har ikke tenkt til å gi opp, men kjenner at det ikke var det resultatet jeg trengte.

 

Jeg kan ikke utelukke at hormonene spiller meg et puss heller, har hatt sparsomt med mens de siste månedene, og hetetoktene har begynt å melde seg... Men det er vel ikke helt usannsynlig... Nærmer meg 47 (det så ikke bra ut, det tallet der), så...

 

Har prøvd å spise mer salat de siste dagene, og hoppe over brød. Kcal er erstattet med bønner og noen valnøtter i salaten. Det må vel være et lavkarbo-alternativ?

 

Ellers tok jeg lørdagskosen i går. Koste meg med et glass rødvin, og det gjorde vel egentlig godt både for kropp og sjel. Skal bruke helga forøvrig til å lade opp sånn at energien kan brukes bl.a. til planlegging av neste ukes jobb-måltider.

 

Ha en flott og sunn uke ;)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...