Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest Ellie76

Superwoman er bare forbokstaven! åssen i huleste hadde du tid til å purre meg på sms i tillegg!? hehe... Blir veldig, veldig inspirert av deg frøken frue.

 

Nå er jeg stuptrøtt, men legger meg med ny giv av innleggene dine!

Og humrer av dagens nye fantastiske ord jeg har lært: Julahandlestrisekkpose!

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Wow, beint ut imponert, jeg også! :D Jeg synes min dag har vært travel, men det er jo bare småtterier mot alt det du har fått til. Puh! Nyt følelsen, det er så deilig når alt "funker"!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Både jeg og gubben og storesønn har hatt mye dypere søvnde siste tre-fire nettene. Vi har lagt oss tidlig (storesønn syv, vi ca kl ti) og vært kjempetrøtte når vi har våknet. ETter å ha kommet seg på badet har vi vært i storslag. Det er nok bare en ønskedrøm, men jeg har lyst til å si at det henger sammen med kostholdet.

 

Gikk på vekta i dag i ekte fredagstradisjon. Og BANG! Ned på 81,8 kg :) (Har ikke turt å skrive det, men på mandag veide jeg over 84 (skjønner noe av det var mensen, men håper litt har gått av pga bra inntak...) Dvs at om jeg klarer å komme litt lengre ned evt holde meg der jeg er til mandag har jeg klart det første lille delmålet mitt.

 

Jeg har delmålene mine klar i hodet, men ikke akkurat tid for når de skal være nådd:

 

1. <81 kg (Holder nok hardt til mandag, men til neste fredag hadde det vært digg å få det til)

2. < 80 kg (et kort sprang, men så motiverende å se 70-tallet i seg selv :)

3. <78 kg

4. 75 kg

5. < 74 kg (når jeg har kommet hit har jeg faktisk bare noen hekto igjen til der jeg var etter første runde med GR-kurs i 2002, og da var jeg flott og veltrent!

 

 

Når jeg har klart delmål 3 skal jeg ta me meg gavekortet på aromaterapi og gi meg selv en skikkelig skjemmebortdag :D

 

 

Ellie: Jeg rekker det fordi jeg ikke har TV, og energien tror jeg kommer av maten og litt mosjon hver dag. Og jeg håper jeg ikke var for streng med deg på sms...

 

Kveita: Tusen takk, jeg rir på bølgen av suksess akkurat nå ja. Får bare håpe den varer lenge nok til å gi resultater som motiverer videre...

 

I dag har jeg lite på programmet, så kanskje jeg endelig får vaska stue og kjøkken skikkelig. Ja jeg følte meg som superwoman i går, men huset ser ikke ditto ut...

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Det er nå utfordringen starter.... roen har senket seg i fruens hjem. Barna sover, Tven virker fortsatt ikke, og gubben har sovna i godstolen. Var i butikken i dag og handla inn til helga. Kjøpte med sjokolade til i morgen og gamle-frøken slo inn. Halvpris på påskegodt, så i stedet for å kjøpe en pose småsjokolader kjøpte jeg to til prisen for en. Og posen roper på meg i skapet, uten at jeg en gang har lyst på sjokolade. Så der ser vi hva vaner gjør med oss. Hadde ikke jeg bestemt meg for alvor nå, ville jeg og gubben vært halvveis nedi pose nr to akkurat nå...

 

Så hva gjør jeg? Joda, jeg skjenker meg et glass pepsi max, benytter meg av mobilt bredbånd og skriver inne på klubben :D NÅr jeg er ferdig skal jeg sette meg i sofaen med lydbok og hekletøy, knekkiser og kokoste. Så er det natta :) Ser dere at jeg har forandra meg litt? Jeg merker det i allefall. Vanligvis ville jeg stappa i meg sjokkis nå og så begynt på mandag når kurset begynner. Da ville jeg faktisk hatt tre hele dager å pakke innpå, så måtte nok en tur til på butikken og kjøpe mer halvprisgodis. Kanskje til og med fylt opp Julahandleposestrisekken... Ekstremt? I know!

 

Akkurat som at det jeg driver på med nå om dagen er ekstremt... Jeg føler meg ekstremt flink for tida, men jeg gjør ikke ekstreme ting i det minste. Jeg gjør husarbeid og trener, fordi jeg har overskudd til det og glede av det. Ikke fordi jeg må eller for å skryte av det til andre. FAktum er at kun mamma og pappa vet at jeg begynner på kurs på mandag, og sånn skal det fortsette. HAr forøvrig god støtte i kjære Ellie og i svigerinna mi som også har lagt om livsstilen, og lyktes... MEn hun skal ikke få vite at jeg går kurs før det føles naturlig å fortelle det. Bilr gøy å se om hun gjennomskuer meg etterhvert...

 

HAr akkurat vært ute og handlet vaskepulver på MEga til 40% avslag. Vi vasker sykt mye klær om dagen med to barn, hvorav han store elsker å skifte klær hundre ganger om dagen og hive de gamle rundt seg, og han lille gulper ut det som er av klær, og to som trener. Har fyllt opp forrådet nå, så da blir det vel et par mnd til neste gang jeg trenger å handle inn. Slikt gjør meg fornøyd. Jeg liker tanken på at jeg har i skapet i lang tid fremover. Sånn har jeg forresten hatt det med snop også, bare at forrådene som skulle vart et par uker, kun har vart i en kveld eller to. Derav min overvekt...

 

Overvekt ja. Da jeg meldte meg inn i vektklubben i 2006 (herregud snart 4 år siden...) var jeg på vei ned fra 92 kg. Jeg har registrert startvekt den 6/12-06 på 88 kg, og veier i dag 81,8 (ja jeg fikk skrytt av det en gang til i dag...) så noen kilo har jeg da tatt av. Det som er så utrolig synd er at jeg har gått opp og ned disse kiloene så mange ganger nå, at om jeg skulle bare regnet antall kilo jeg har tatt av i løpet av de årene, så ville jeg nok være nede på 50 og noen kilo nå. SKulle jeg bare lagt til alle kiloene jeg har gått opp så ville jeg veid nærmere 110 kilo!! DET er en tankevekker! For en jojo jeg har vært. Men nok er som sagt nok (nok en gang) og jeg kjenner aller mest på frykten for at barna mine skal streve med vekta si bare fordi mor ikke klarte å være det gode forbildet i matveien. Det er en ganske sterk motivator må jeg si! Å sitte ved middagsbordet med 4-åringen nå og spise tre retter sammen og prate om løst og fast mens han ser vi tømmer tallerkenene våre gir meg en god følelse. Og han digger dessertordningen. Om han ikke spiser opp får han fortsatt dessert, men bare bitteltt, siden han var for mett til å spise opp middagen sin (som aldri er i store porsjoner til han.) I tillegg har vi stramma inn på hva slags pålegg som er greit og i hvilke mengder. Han likner veldig på mammaen sin storesønn, og kan leve på én type pålegg i laaaange stunder. En periode var det prim, så var det skinkeost, gomme og nå peanøttsmør eller syltetøy. Så når jeg nå spør han hva han vil ha på kveldsmaten og han svarer peanøttsmør, så svarer jeg; Det er greit ja, men hva vil du ha på den andre da? Leverpostei, makrell i tomat eller skinke. Så svarer han og jeg spør han hvor mange skiver agurk han vil ha på i dag. Har dette fra Kari sin bok, og det FUNKER! Likedan med matpakka til barnehagen. Litt medbestemmelse under veiledning funker som fly! Og det gir meg motivasjon til å fortsette, for det er ikke til å stikke under en stol at det krever sitt å legge til rette hele tiden, når man ikke er vant til det. Har aldri tilbrakt så mye tid på kjøkkenet som denne siste uka (med unntak av da jeg lagde maten til de 90 gjestene i bryllupet vårt, skryte skryte) men det føles riktig så godt når man stikker hodet inn i fryseren og ser at det bare er å ta ut fullverdige middager og varme de opp. I neste uke skal jeg lage og fryse ned fiskesuppe :)

 

Da er glasset mitt tomt, så nå roper te og knekkiser på meg.

 

Ha en strålende kveld jenter! Dere er flotte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint innlegg, frøken frue. Du sier og tenker mye fornuftig. Forresten likte jeg spesielt den teknikken med "hva skal du ha på skiva". Den skal jeg jammen huske til senere, hvis slikt skulle bli aktuelt. :D

 

Sitter forresten her med te, frukt og knekkiser, jeg også. Wasa sine knekkiser fremdeles, men håper jeg får laga noen egne i morgen. :)

 

Vi hadde middagsgjest fredag kveld. Da lagde jeg couscous fra grete-boka. Veldig fornøyd med det, og den var kjempegod. MEN, siden vi hadde besøk måtte jeg jo servere dessert (?). Jeg rakk ikke å planlegge HVA før jeg dro på butikken og stress-handla, og dermed gikk det "galt". Påskegodtet på halv pris lyste mot meg (også:)), og jeg endte opp med å kjøpe en pose med marsipanegg og en sjokoladeappelsin. For å gi til besøket, tenkte jeg med et lurt smil, vel vitende om at jeg gleda meg til å ete av det sjøl også. Velvel... Jeg spiste nok litt mer enn ideellt, men det ble heldigvis ingen voldsom fråtsing heller. Eneste aberet er at det nok ikke blir noe godis på meg i kveld. Enda det er lørdag! Usj...

 

Kjenner at jeg går litt på lavgir for tiden. Sliter ikke egentlig med motivasjonen, men sliter litt med å gidde å lage mat, gidde å smøre gode matpakker, gidde å trene, gidde å bruke akkurat litt mer energi enn "før", liksom. Hmmm... Heldigvis holder samboern meg litt i ørene. Han skulle planlegge middager til helga, så i kveld blir det reker (som er nam! og går greit om jeg holder litt igjen på loff og majones og lager mye salat), og i morgen har han funnet fram en oppskrift på fiskekarbonader fra Grete. Med råkost og poteter blir det bra.

 

Utfordringen videre blir å få rørt seg litt. Jeg har det brenn-travelt på jobb for tiden, samt masse å lære utenat og pugge til koret (som skal på konkurranse om to uker), så det blir hardt å få pressa inn et par treninger i uka. Heldigvis får jeg tre kvarter spasertur hver dag når jeg går til/fra jobb, men litt styrke- og kondistrening i tillegg er nødvendig. Velvel, vi får se hva det blir tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giraffe fra en annen tråd lurer på hvor du får kjøpt kokoste? Det høres så utrolig godt ut! Er den koffein-fri? Er stadig på jakt etter gode alternativer som kan skape variasjon i kostholdet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Giraffe fra en annen tråd lurer på hvor du får kjøpt kokoste? Det høres så utrolig godt ut! Er den koffein-fri? Er stadig på jakt etter gode alternativer som kan skape variasjon i kostholdet :D

 

Hei,

 

Den er ikke koffeinfri nei, men heter Baia og hører til Twinings sin Voyageserie. Rema 1000 har den ikke, men stort sett alle de andre kjedeforretningene.

 

Den er kjeeeeeempegod! Til avveksling bruker jeg appelsin og kanelte fra Twinings kjøpt på Mega :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Kveita, du er der vi alle er innimellom. Vi er motiverte, men orker ikke. Det blir rett og slett for mye av og til. Klarer du å snu tankegangen litt? Om du tenker at for å komme meg gjennom denne brenntravle perioden, så må jeg planlegge, jeg må ha deilige matpakker å se frem til og jeg må jogge en omvei hjem fra jobb. Det klarer du vettu! Og det som er så digg med å klare det er at mestringsfølelsen er enorm. Klarer jeg å holde kosten og trimmen i gang mens det er supertravelt, så klarer jeg det ellers også :D

 

Når det er sagt, så kan man jo være supersunn uten at det kreves digre lekre matpakker også. Men, om du klarer å vente med å slå på TVn en time, så er det ufattelig hvor mye man rekker (hadde aldri trodd jeg skulle si det, så glad som jeg er i å koble av foran TVn...) Hvis den ene legger barna, kan den andre samtidig lage morgensdagens lekre matpakker (ja jeg vet det er lett for meg å si som er i permisjon, men jeg prøver å tenke litt som gubben min "det e bare å gjør det...")

Ikke legg lista så høyt, legg den sunt...

 

GOd klem med masse energi fra frøke frue som vaska badet kl syv i morges (før frokostgrøten...) Nå skal jeg ut i sola og vite at dette blir en deilig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

I dag starter kurset. JEg sitter her med min forkostgrøt og kokoste og vet at vekten hos kursleder garantert viser over 83 kg. For det første fordi da heg jeg spist og drukket mye allerede, og for det andre fordi vekta mi tydeligvis erhelt loco. Jeg gikk på i morges for å sjekke, 81 kg og storfornøyd. Så tenkte jeg, kan det stemme da? Gikk på en gang til, 82,7... JAja, det viktigste er nå å registrere nedgang uke for uke hos kurslederen.

 

I går var jeg på bena fra morgen til kveld. Lagde treretters til svigers bestående av mager, men likevel overraskende fyldig, blomkålsuppe med gulrot og brokkolibiter i, sennepsmarinert kylling med ratatouille og ovnsstekte potetbåter, og til dessert fruktsalat med Heistad vaniljesaus. Så langt så bra. Så kom vi til kaffen, og dumme meg satte fram restene av sjokoladen fra lørdag (ganske masse) og hveteboller med ost. Og da gikk det som det måtte gå... Så i dag skal jeg trene dobbelt... hehe

 

DAgen i dag blir fin, det kjenner jeg, selv om den blir travel. Skal på kurs til halv tolv, går til byen først (halvannen time), så helsestasjonen, så hjem og lage mat, så dobbeltime på treningssenter (hvis jeg klarer å gjennomføre da, har så lyst på begge timene) og så hjem og lage matpakker og forberede middag til i morgen. OG dette rekker jeg fordi jeg ikke har TV :D

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med kurs i dag, frøken frue. Selv skal jeg ikke rapportere før torsdag, men jeg ser at vekta viser et halvkilo mindre enn sist uke allerede. Håper bare det holder seg der noen dager til. :D

 

Ah, høres fantastisk ut med alt du får gjort, frøken frue. Jeg gikk i TV-fella på søndag, jeg. Det ble Tangerudbakken og Himmelblå og Monsen. Ganske mange timer i sofaen, ja! Og i tillegg hadde jeg allerede sittet der i fire timer med jobb. Ble lite frisk luft, men fikk i alle fall gjort mye jobb-ting. Greit med en sløvedag i blant også. Samboer'n ønska seg rislapper til kvelds, så da stekte jeg det. Spiste nok et par for mye selv, men, men... Det som er litt fint (selv om jeg er litt i lavgir) er at jeg likevel ikke fråtser. Og i dag har jeg smurt en deilig matpakke som jeg gleder meg til å begynne på i lunsjen.

 

Ha en strålende dag, damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Har hatt pc-fri helg (noen ganger trenger man det også!), mest fordi det har vært masse sosialt, som jeg elsker :-) Herlig å merke energien din frøken frue! Du har ikke vært streng, jeg trenger både ett og to dytt i ræva jeg så det er bare å fortsette! hehe.

 

Jeg kjenner meg våryr for tiden, og da er det lettere å ta tak i tingene merker jeg. Vi skal pusse opp litt her hjemme, så kveldene går med til å rydde og kaste gammelt ræl, driver også med en opprydning i klesskap og utskifting av klær til lillegull, de små tassene vokser i et forrykende tempo! Men det er bare herlig det da :-) Har forresten hamstret vaskepulver vi også! Blitt flink til å hamstre etter jeg ble samboer med en tilbudsrytter ;-) litt av hvert i skuffer og skap og ikke minst fryseboks her!

 

Det går sakte, men sikkert nedover her også! Har gått ned 0,7 siden forrige mandag og er fornøyd med det, tar lure valg i matveien, bakt brød og knekkebrød og fråtser ikke i det jeg blir tilbudt av søtsaker. Jeg spiser nok fremdeles mer enn jeg burde, men er bevisst på å begrense meg - fram til nå har det vært friiii flyyyyt! Jeg blir bare så utrolig sulten av amming, men har i alle fall ikke mer godis i huset nå, og det skal ikke bli mer heller! Har hatt ett stk. innkjøp av billig påskegodt og anser meg derfor som ferdig med det ;-)

 

Vår, tralala vår.... Våren gir meg virkelig lyst til å pusse opp både hjem og kropp, så nå er jeg motivert...igjen! I helga hadde jeg på meg et par plagg som rett og slett fikk meg til å se gravid ut, så da skjønte jeg at nok er nok... dere vet, den kjipe følelsen nå buksa siger ned og toppen siger opp og magen stikker ut i glippen. Æsj altså. I tillegg har jeg starta bikinisesongen! Hjæææælp! Var på svømming i dag og fant ikke badedrakta i farten, så jeg måtte ta på bikinien. Har sjelden følt meg mindre vel - men men! Noen ganger hjelper det å skylde på at "men jeg har da tross alt ganske nylig født et barn", i alle fall tenke at andre tenker at DET er grunnen. Selv om jeg hadde "flatere" mage to uker etter fødselen enn jeg har nå. Helt sant!!!!

 

Èn seier fra helga: hadde lunsjgjester og serverte vanlig sunn mat, og skar opp en masse frukt til dessert istedet for å lage kake til dem :-) Ble bra mottatt det!

 

Og så gleder jeg meg til juni da jeg kan begynne å trene hardt igjen. Fram til da: gåturer og vannflaske. Ikke så dumt det heller.

 

Kjempespent på å høre hvordan det gikk på kurs i dag, Frøken Frue! Og Kveita, det er bare å grave fram motivasjonen! Jeg heier på deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Det blir litt mer sporadisk her inne til bredbåndet er på plass, for det tar en evighet å komme seg inn med mobilnett...

 

Begynte på kurs på mandag, veide 82,2 kg og var fornøyd med det :) Tenk det da; å være fornøyd med 82,2 kg... Men så må jeg også huske på at jeg har startet prosessen for veldig lenge siden og at jeg skal ta gode med det onde. Jeg er hypermotivert.

 

Denne uka ble/blir det MYE mindre trening enn planlagt og det er av den enkle årsak at vi har hatt barnebursdag her i huset denne uka. 18 barn fra 3-6 år. Det krever sitt altså, men superkoselig. Ihvertfall, det krever en del planlegging når man ikke har bil, skal på kurs, passe på babyen og å stelle i stand. Brukte mandagen til kurs, helsestasjonen med lillegutt og hodepine (gikk til byen, men forbrente MYE mindre enn forventet, dog håvet inn 2,5 trimpoeng den dagen). Tirsdagen gikk med til å bruke opp lønna som kom samme dag på å fylle opp skapene med sunne matvarer (fyttirakkern altså som det koster for bra mat!!!!) bake boller, sjokoladekake (sjørøverskute skulle det være, og det ble det også!) og pizzasnurrer. Ser dere utfordringen eller? Nybakte boller og sjokoladekake!!!! Og vet dere hva? Jeg RØRTE ikke noen av delene. Dvs jeg kom tilfeldigvis til å stappe en skje med glasur i truten for av gammel vane å "rydde opp", menutover det rørte jeg ikke godsakene. Heller ikke non stop og krokanrull som jeg pynta kaka med. Må innrømme at det fristet og at det holdt hardt, for det luktet himmelsk i huset...

 

I dag har jeg organisert bursdag, vært på babysvømming, vasket hus og tida har fløyet altfor fort! Og problemet med det er jo at da blir det heller ingen mat til riktig tid... Jeg spiste min havregrøt til frokost i dag, som jeg med unntak av 12 dager har gjort hver dag siden nyttår, spiste ett eple i byen før babysvømminga, spiste knekkiser til lunsj vel hjemme, og så gikk dagen i fast forward, for jeg rakk ikke spise noe før barna var dratt kl syv. Da ble det pizzasnurrer, og de var kjempegode. Og DET mine kjære venner vil jeg kalle en seier i kampen om selvdisiplinen. Jeg var skrubbsulten mens barna var her, men jeg rørte hverken kaken eller bollene! OG jeg er superstolt! Jeg hadde lyst på, og var flere ganger på nippet til å ta, men jeg klarte å la være. Det som reddet meg når jeg tenkte at "det er jo en ekstraordinær dag, travelt og tross alt bursdag, så jeg kan jo spise kake bare i dag..." var at jeg klarte å tenke at "nei det er alldeles ikke greit, for det kan man bare ikke tillate seg når man skal ned i vekt." Jeg så det store bildet. Tenk om jeg hadde spist i går da jeg baket, i dag fordi det var bursdag og i morgen fordi det var til overs og en skam å kaste, fredag fordi nå er det snart helg og lørdag fordi det ER helg. Det er jo sånn det blir. Er det ikke?Og sånn kan ikke jeg jholde på lengre. Lørdag skal få være lørdag, men that's it. Og da må det VÆRE sånn. Ikke bare kanskje, men hele tiden.

 

Det jeg er mest fornøyd med i dag er at jeg fikk trent selvdisiplinen. Hvor enkelt ville det kke vært å bare gitt etter og gaflet innpå etter at barna dra? Den deilige mørke sjokoladeglasuren med et hint av rom, som ligger igjen på kakefatet rundt kaka med masse kokos på? Det ville vært den enkleste ting i verden, men da ville ikke jeg klart noensinne å snu på dette som gjør meg feit. Og det kan jeg garantere dere, at hadde jeg ikke gått på kurs nå, hadde resten av det sjokoskipet ligget i magen min og skvulpen til pepsi maxen med cheeze doodles duppende rundt omkring....

 

Alt i alt en bra uke, men litt i overkant travel. Bare for å illustrere: Akkurat nå sitter jeg med laptopen i fanget i sofaen, og det er første gang jeg sitter i sofaen siden svigers var her på søndag... Jeg har altså ikke rukket å trent særlig mye, men så har jeg heller ikke sittet på rumpen i mange minutterne sammenlagt heller. Og det er slitsomt, men utrolig deilig. Hadde det vært sånn om TVn hadde funka? Mest sannsynlig ikke. Akkurat nå står det på en DVD, bare for å få litt lyd rundt meg, men jeg ser ikke på.

 

NÅ må jeg kaste inn håndkleet og finne loppekassa. Håper dere har det fint og at dere blir slankere for hver dag som går.

 

Å ja, det var det jeg skulle si: Da jeg stod og skrapte kaka og glasuren ned i søppelbøtta i stad formelig "kjente" jeg hvordan vekta rant av meg. HElt sant. Det var en skikkelig god følelse. Det var et godt valg for kroppen min og jeg følte meg umiddelbart slankere. Artig konsept :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelldronninga

Hei! Så inspirerende å lese om dere damer :-) Jeg spør pent om å henge meg på tråden...

 

Jeg er 40 år og veier 10 kg for mye dvs. pr i dag 86,7 kg. Mye er vann, men jammen er mye fett også!!! Jeg har stukket hodet i sanden alt for lenge og latt ting flyte og gå...

 

Har nå tatt grep og plukket fram igjen GR boken og satser på at et fornuftig kosthold og et visst mosjonsnivå skal hjelpe meg på veg igjen... Jeg har en stillesittende jobb, men prøver å være fysisk aktiv minst en halvtime om dagen..

 

Min store lidenskap er å gå i fjellet og til sommeren satser jeg å gli oppover fjellsidene uten å nesten dø av pustebesvær....

 

Det er vår damer! Nyt dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Og det kan jeg garantere dere' date=' at hadde jeg ikke gått på kurs nå, hadde resten av det sjokoskipet ligget i magen min og skvulpen til pepsi maxen med cheeze doodles duppende rundt omkring....

 

Å ja, det var det jeg skulle si: Da jeg stod og skrapte kaka og glasuren ned i søppelbøtta i stad formelig "kjente" jeg hvordan vekta rant av meg. HElt sant. Det var en skikkelig god følelse. Det var et godt valg for kroppen min og jeg følte meg umiddelbart slankere. Artig konsept :)[/quote']

 

For noen herlige beskrivelser, frøken frue! Jeg synes du er superflink altså - sååå mange fristelser som du elegant hoppet bukk over :-) Leste innlegget ditt i går kveld og ble veldig oppløfta! Og så har jeg "brukt" det i dagens tankegang, kommer tilbake til det. Hadde en litt tung dag i går. Skulle ha besøk av to venner med baby, og den ene kom en halvtime for tidlig. Sånt virkelig misliker jeg, for jeg pleier å ha et litt tight skjema når det skal komme gjester... den halvtimen skulle jeg bruke til å lage mat (SUNN GRØNNSAKSGRYTE, red.anm), men så ble alt avbrutt. Lillegull begynte å hyle og det endte med at jeg måtte gå og bære på henne mens gjesten måtte kutte grønnsakene! Heldigvis tok han det sporty :-)

Så til kaffen hadde jeg tenkt å kutte opp frukt, men orket ikke stå mer på kjøkkenet så tok den lettvinte løsningen med å varme opp en kake fra laaangt nedi fryseren...

 

Veldig hyggelig med besøk, men var ganske sliten etterpå fordi MIN baby var survete og gjestenes litt større babyer var overalt! Sank nedi sofaen og havnet inn i den farlige trøstespisetankegangen-"åååh, nå er jeg så sliten at jeg bare MÅ ha noe godt". Spiste det som var igjen av kaka (den var bare halv i utgangspunktet men ille nok) og orket ikke ordentlig middag etterpå.

Og stadige snoketurer i skuffer og skap for å finne noe å spise på utover kvelden. Æsj, jeg liker det ikke!!!! heldigvis har vi ikke godterier i hus så det ble ikke skumle saker inn i munnen, men det er hele følelsen/suget/tankegangen som jeg så gjerne vil kvitte meg med.

 

Men så leste jeg altså innlegget ditt frøken, og det har hjulpet meg i dag. Satte igang med å bake brød, og så tok jeg fram posen med bollemix (som min kjære, IKKE JEG, har kjøpt på tilbud) også siden jeg var så godt igang, men så stoppet jeg og tenkte som frøken; "Nei, det skal jeg aldeles ikke gjøre". Fant deretter en oppskrift på speltboller (på pakken med speltmel) og var på tur til å finne fram resten av ingrediensene, men så stoppet jeg igjen. Og det ser jeg faktisk på som to seiere i dag!

 

Ja, hiv deg med her fjelldronninga!

 

haen fin kveld damer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

i skrivende stund sitter jeg på hytta! Det står en skål sjokolade og potetgull på bordet for jeg tenkte vi skulle flytte lørdag til i dag. Grunnen til det er at d må jo gå an å kose seg på hytta, dvs jeg forbinder hytta med kos og godis. Gubben og kompisen en bortpå skåla, men jeg har ikke rørt en bit. Og vet dere hva, det kommer ikke jeg til å gjøre heller. Og vet dere hvorfor? Fordi jeg kjente akkurat etter om jeg egentlig har lyst på sjokkis eller pottis. Jeg er rett og slett fornøyd!! og nå etter å ha lest det dere har skrevet, så kjennes det nesten ut som en seier på vegne av oss jentene her inne: ) høres d dumt ut?

 

Jeg kjenner meg så stolt og heldig som kjenner dere. Nå vet jeg at det går bra. Fordi ellie var så flink med bollene! Velkommen fjelldronninba. Bedre mo flere@vi er:)

 

No e æ flink, saint ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En seier for en, en seier for alle:D

 

Må bare si at jeg har fulgt med tråden din, og er superimponert over viljestyrken, selvinnsikten og dine betraktninger til matforholdet. Du, Soleia, jentene på tråden min og alle andre aktive her inne klarer virkelig å motivere meg til å tenke at denne gangen skal jeg klare det og bli der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei jenter!

 

Livet er herlig og dermed basta :)

 

Denne uka har jeg fulgt GR til punkt og prikke, nesten... Litt for dårlig med melk og frukt, men ellers holdt meg til menyen. Trim har det ikke blitt noe av, men det har det heller ikke vært rom for med hyttetur, barnebursdag, overtidsarbeid mm. Uka som kmmer blir trimmens uke for meg.

 

Jeg kom meg gjennom hyttetur og fredag uten problemer. Lørdag skulle få være lørdag, så i går veide jeg opp non-stop, en mini smashbar og litt potetskruer og var fornøyd med det. Gikk 4 FRImerker over grensen, men det totale inntaket var litt under 1600 kcal. TEnk det!! JEg som har ligget godt over 2000 kcal så lenge!

 

JEG er superflink, og det er dere også! Ha en strålende dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Har akkurat kommet hjem fra mine foreldres hus. Jeg gikk dit (35 min hurtig gange) satt halvannen time i hot tub med pappa og slarvet og gikk hjem igjen. I dag har jeg klart å hale i land 3 trimpoeng i tillegg til å servere mine foreldere treretters middag (dere MÅ prøve den birkebeinersuppa!!! med en dæsj tomatpuré NAM!!), bake knekkebrød og lage kornblanding. JEg er superfornøyd, men kjenner det også i kroppen at nå er jeg faktisk sliten.

 

I morgen er det kursdag nr 2 og jeg gleder meg vilt. Uansett hva vekta vil vise (smugveide meg her hjemme og det ser ikke så lovende ut) så skal jeg være fornøyd med gjennomført uke, og rett og slett VITE med meg selv at det er slik jeg skal leve videre også.

 

Ha en deilig natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det kursdag nr 2 og jeg gleder meg vilt. Uansett hva vekta vil vise (smugveide meg her hjemme og det ser ikke så lovende ut) så skal jeg være fornøyd med gjennomført uke' date=' og rett og slett VITE med meg selv at det er slik jeg skal leve videre også.

[/quote']

 

Det er en sånn holdning som gjør at du vil lykkes:-) Man merker at du har klart å få det mentale på plass med hensyn til en livsstilsendring. Krysser fingrene for deg imorgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Sola skinner og jeg er.... rett og slett kampklar :) SKal spise ferdig frokost nå og så trille ned til byen. Det kommer garantert til å begynne å snø på vei ned (himmelen er grå rundt sola), men hva har man vel gore tex og lue for?? :)

 

Jeg føler meg så ovenpå. Snakka med gubben i går kveld, og fortalte at da jeg var ute og gikk tur i går, så følte jeg meg som om jeg allerede var 65 kg. JEg følte meg så stram og fin (det sitter i hodet ja...) og han sa at han så det på meg. Det gjør noe med holdningen det å vite at man lever sunt.

 

Nå har jeg spist kornblandinga mi mens jeg har lagt over flere mp3bøker til ipoden, så nå ska l jeg ut og gå :) Ha en strålende dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Jeg har hatt nok en pc-fri helg, så nå var det deilig å få logget seg på og lese litt om dere :-) For en bra flow du er inne i Frøken frue, og jeg har tro på at den varer! Du viser også at det er mulig å snu fort, det er jo ikke lenge siden du satt der og følte deg nede. Og sånn smitter! Og ikke minst vises!

 

Har vært på vekta i dag og den viste 76,8, altså 0,9 kilo ned på en uke, juhuuu! Det var en kjempestart på uka :-) Nå skal jeg fortsette jobben med å ta riktige valg og bruke kroppen slik jeg kan, fram til treningsforbudet oppheves. Gjett hvem som skal på SATS 1. juni ;-) Har samme mål som Frøken Frue, nemlig 65 kilo, og jeg gleder meg til den dagen, uansett hvor lang tid det tar!

 

Helga gikk fint matmessig, var blant annet på et kurs lørdag og hadde med sunn matpakke, frukt og vann. Jeg stakk IKKE innom en bensinstasjon før kurset og kjøpte sjokolade "til å kooose meg med i pausen". Jeg stakk IKKE innom en bensinstasjon på vei hjem for å kjøpe sjokolade "som jeg hadde fortjeeent" etter kurset. Dette høres kanskje enkelt ut, men jeg har altså levd i lange tider med en premierings- kose-og trøstetankegang og tar det som små seiere når jeg klarer å stoppe opp og tenke på hvorfor jeg har lyst på noe nå, FØR jeg gjør innkjøpene.

 

Lykke til på kurs frøken frue! Hvordan går det med dere, Kveita og Fjelldronninga?

 

God mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...