Gå til innhold

Solens dagbok :)


Gjest 2014

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg er en jente på 25 år som har holdt på en stund med Grete Roede opplegget, gått to kurs, men nå ønsker jeg å stå på egne ben og vil klare å komme til målet mitt på egnhånd. Vet jeg skal klare det, når man ser en jevn vektnedgang er det lett å motivere seg selv.. og de ukene det står litt stille skal ikke ta knekken på meg.. jeg vet at det skal gå til slutt, så det er bare å bite tennene sammen, tenk hvor lykkelig jeg skal bli om jeg når målet mitt :D

 

Når jeg begynte på det første kurset viste vekten min: 87,5 kg

I dag veier jeg: 78,6 kg

 

Så jeg har hatt en total vektnedagang på 8,9 kg så langt!

 

Målet mitt i første omgang er 69 kg, men jeg drømmer om 67 kg eller kanskje mindre, vil se hva som passer min kropp, vil ikke være for tynn heller, jeg har en kraftig benbygning.

 

Har satt meg et litt tøft delmål som er 76,5 kg innen 26/27.mars, starten på påsken, men dette målet kan det bli vanskelig å nå, men jeg har det i alle fall stående, så får vi se, jeg er fornøyd bare tallet går nedover :D

 

Min veie dag blir altså fredager og som nevnt tidligere er vekten min i dag på 78,6 kg!

 

Skal stå på til uken, skrive ned alt jeg spiser på vektklubben og ha kontroll, mye vann,og i alle fall 3 treningsøkter.. forbrenner ca 450 kcal de gangene jeg trener..bruker pulsklokke, noe jeg anbefaler på det sterkeste!

 

Håper noen vil slenge seg på her sammen med meg, så kan vi motivere hverandre :D

 

- Solen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg gjerne på deg:)

 

Jeg er 25, 77,7 i dag som er veiedagen min;) og 166 høy.

 

Jeg begynte til nyttår med 81 kg, da var det nok... huff... og ser jo ut at du har vært flink så kansje vi kan hjelpe hverandre?

 

Vi har i grunn likt mål også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du slenger deg på her BettyBoob.. syns du har vært super flink, fortsetter du sånn kan du nå målet ditt før du vet ordet av det :D Vi skal nok klare å motivere og hjelpe hverandre!

 

Glemte jo å si hvor høy jeg er, jeg er ca 163 cm :D

 

Nå er det endelig kommet litt sol ute og snøen smelter så smått, skal bli deilig med sommer igjen og se solen litt mer, syns det har vært en lang vinter. Liker vinteren kjempe godt, men skal bli deilig med litt vår og sommer! Litt lettere å komme seg ut på tur da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men har stoppet litt OPP bokstavelig talt, sukk... gått opp nesten en kilo...

Har vært så flink å trene og alt.. det er kjiipt.. men håper det snur snart:)

 

Ja det blir superdigg:) mye mindre klær og lettere å bevege beina hehe.

Gleder meg som en unge... her på vestlandet har snøen begynt å gå bort, det er deili det:)

 

Ossen trener du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok helt sikkert til å snu snart..husk at muskler veier de også..og viktigst av alt, når du trener kan du noen ganger få litt støl muskelatur som holder på vann, så det kan være noe av grunnen. Har også fått intrykk av at det kan gå litt tregt i perioder for så at man kan gå ned over 1 kg på en uke.. så det kommer nok.Du ligger i alle fall foran meg, hihi.. :(

 

Jeg trener på SATS, sykkeltimer og mage-rygg timer, samt type stram-opp timer. Ellers trener jeg også for meg selv, tredemølle og styrkeøvelser (utfall, planken, knebøy, samt apperater).. det nye i den nye modellen til Grete Roede er at man skal ha minst 3styrkeøkter á 15 min i uken. Jeg prøver å ha en dag hvor jeg fokuserer på styrke, de andre dagene er det kondisjon i fokus, men med litt styrke på slutten.. er viktig å variere så en ikke blir lei. Også bruker jeg pulsklokke, det anbefales og er veldig motiverende..på den måten kan du kontrollere at du fordeler den energien du har på en rett måte og ikke overanstrenger deg i starten, pluss at den får deg til å yte maksimalt.. ingen unskyldninger eller inbildninger på at en tar i for hardt når klokka sier noe annet, hehe..nei, da er det bare til å tråkke på :D Ellers elsker jeg å gå på tur, men ikke når det er sørpe og glatt, men nå skinner solen og isen smelter, så da er jeg fornøyd!! Hva med deg? Hvordan trener du?

 

3 dager til veiedag, blir spennende!! Når jeg påskemålet mitt?... kan bli vanskelig, men krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kan jeg henge meg på??

 

Ser vi har litt samme mål. Vil hvertfall nå 77 kg før påske, og nå er jeg rundt 79 kg, er 179 cm høyt. Har funnet ut at jeg må trene 3600 kcal og spise ca. 1300 kcal om dagen, da går jeg ned 1,1 kg i uken. Har under to uker så håper det går. Forbrenner sånn 700 kcal når jeg trener. Også løper jeg inn de siste kaloriene jeg mangler på lørdager.

 

Ett lite tips til deg: legg styrkedelen til før kondisjonsdelen, da får du mer utbytte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det veiedag :(

 

Vekten viser: 78,0 kg, dvs. ned 600 gram..

 

er jo fornøyd med det, selv om 1,5 kilo før påske kan bli vanskelig å nå. Totalt har jeg nå gått ned 9,5 kg. Skal i alle fall nå 10 kg før påske, hihi.. høres mye ut, tenk at jeg skal ned nesten like mye en gang til.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Kjempebra det da :( Håper jeg får et resultat i den duren der på søndag!

 

10 kg er M Y E!! Flotters! Stå på videre - dette klarer du.

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bare å slenge seg på.. blir du med på veiedag på fredager, eller har du en annen dag?

Ser ut som om du er flink til trening, men 1300 kcal kan være litt lite når du trener så mye, i alle fall utifra det jeg har lært på Grete Roede kursene. Spiser du for lite, vil kroppen tilpasse seg det lave energiinntaket. Og kroppen kan slå på en sparebluss, som motarbeider vektnedgangen. Etter mine beregninger bør du ligge på meny 2 som er 1600 kcal per dag, men det er ingen ting i veien for at det er 1300 kcal noen dager, men bare pass på å ikke gå for lenge mellom måltidene.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at vi blir flere.. selv om det ser ut som om noen har hoppet av alt.. vi får se :)

Fantastisk flink du har vært, stå på, så skal du nok nå målet ditt før du vet ordet av det!

Ha en fortsatt nydelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, du har forresten vært kjempeflink selv også :)

Jeg er spent på hvor lang tid jeg trenger for å komme helt i mål, det er jo fortsatt ganske mange kg som står igjen. Prøver å ta ting med ro denne gangen. Jeg har gått på mange hurtigkurer før, og endt opp med å sprekke og legge på meg alt igjen. Nå tar jeg det mer med ro, og håper at vekttapet vil vare. Har egentlig ikke hatt følelsen av å slanke meg denne gangen. Alt har gått så bra, det har ikke vært noe ork og jeg har ikke hatt det evige søtsuget som jeg alltid har vært plaget med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært borte litt grunnet mye jobb, er offshore så ikke så mye tid å skrive her og får heller ikke veid meg.

Litt kjipt... og i tilegg er det såå mye go mat her og gdis... huff...

Men løper mye i trapper og trener hver dag:) men ikke så lett og vite hvor mye det blir hver dag, for har jo ikke noe vekt.... gruer meg til jeg kommer hjem;) hehe

får håpe det går greit...

 

Her ute må jeg i tilegg være med i brannlaget og da er det noen styrketester man må klare, så nå er det bare å legge seg i hardtrening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det snupsipups! Ja, det blir spennende å se hvor lang tid det tar, men som du sier.. når det går rolig blir det også mer varig.. dette er jo ikke en sulte slankekur, men mer en livsstilendring.. Det er bare til å stå på, så er jeg sikker på at vi når målene våre :)

 

BettyBoob, det blir spennende å høre hvordan det går med deg når du kommer hjem til vekta. Skjønner at det blir en utfordring når det er andre som serverer deg mat og du ikke kan styre det selv på samme måte.. men flink til å trene er du, så det er super bra!!

 

Ja, da er det bare noen dager til veiedag.. spennende, spennende.. håper jeg i alle fall har gått ned 0,5 kg, da når jeg 10 kg totalt :) :) Også er det påske, kan det bli bedre? Jeg skal på fjellet og skal gå masse på ski, så håper været blir fantastisk!

 

Ha en fortsatt strålende uke alle sammen!

 

-Solen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er skikkeli vanskeli huff.. og godis over alt. Men hjelper seg nå, får testet viljestyrken skikkeli hehe... å bra er jo det:) Men tror ikke vekta har gått ned når jeg kommer hjem hvertfall:) men får håpe den ikke har gått opp...

 

Masse lykke til på veiing på fredag:) du har vært såå flink... jeg å vil ned 10 kg hehe....

 

lykke til til deg også snupsipups:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lenge til jeg skal ha påskeferie. Jeg skal på fjellet og selvfølgelig være aktiv å sunn.. selv om det sikkert blir litt vin og god mat noen dager. Viktig å kunne kose seg også, bare man ikke "tar helt av" :) Appelsin er jo også kjempe godt og påskete.. forstod at marsipan var FARLIG, men tenkte jeg kunne dele en stang opp i mindre biter.. det holder jo bare å få smaken.... heldigvis er ikke min familie noen godeteri momser, så det er sjeldent at det blir satt frem noe særlig godt på bordet.. men en kvikk lunsj på skitur, må jeg regne med.. kan jo ta en stang og gå på litt ekstra? hihi-- jeg skal regne på det før jeg tar noen sjanser. Pleier å gå en fast tur på ca1,5 mil, gleder meg til å teste hvor mange kcal jeg forbrenner på den turen, hadde ikke puls klokke forrige sesong. Apropos pulsklokke; det er noe jeg anbefaler alle som har mulighet å anskaffe seg.. det er utrolig motiverende og får deg til å yte maks når du trener.. PRØV DET!

 

I morgen skal jeg opp på vekten.. hm.. er litt skeptisk, men håper jeg kommer ned på 77,5... DRØMME, DRØMME.. krysser fingrene... Snakkes i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir en utfordring å holde seg sunn i påsken. Men tror jeg skal satse på å være mer aktiv for å kompensere for ekstra kalori inntak. Og i marsipan er det jo mandler, og mandler er bra for hjertet :) Resten av innholdet trenger vi ikke å snakke så mye om... Og må bare si som min bestefar sa: "det er veldig godt for sjelen" :)

 

Jeg også har kjøpt meg pulsklokke, og liker utrolig godt å trene med den. Man vet hva pulsen skal ligge på for å få maks effekt, og det er ikke så lett å lure seg selv. Syns nesten det er en skikkelig nedtur de gangene jeg glemmer av klokka når jeg skal trene.

 

Har lureveid meg litt denne uka, og det ser ikke bra ut for noen vektnedgang denne uka. Men har ikke tenkt å gi opp. Vet jeg har vært kjempeflink, og at vekta ofte går i rykk og napp, så får bare smøre meg med tolmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en gledelig overraskelse da jeg gikk på vekta i morges. 80,3 kg!!!

Dvs 1,1 kg ned siden forrige uke, og 7,9 kg totalt :)

Må bekjenne mine synder og fortelle at jeg har snikveid meg omtrent daglig. Og allerede på søndag var vekta 80,8 kg og jeg var inne på tråden å forandra på vekta. Så angra jeg etter noen dager og forandra tilbake igjen. De siste dagen har vekta forresten ligget betydelig høyere enn i dag, så trodde ikke jeg hadde gått ned noe særlig. Får vel slutte med den snikveiinga kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det har gått litt fort i svingene og jeg fikk ikke skrevet på fredag, men veie meg fikk jeg. Jeg nådde ikke 10 kg målet mitt.. jeg hadde nemlig ikke gått ned noe, så det ble en stillestående uke på meg.. men sånn er det innimellom. Så vekten er altså fremdeles 78,0 kg :) Håper påskeuken med mye skigåing kan gjøre susen..bare holde seg unna usunne fristelser, hihi.. vi får se.

 

Kjempe bra vektnedgang på deg snupsipups. FLINK er du! Så nå får vi holde oss i skinnet i påsken :) Har du ferie?

 

Jeg kommer nok ikke til å logge meg så ofte på nettet, men har tatt med vekten, så skal prøve å oppdatere på fredag, hvis ikke kommer det på lørdag..

 

Strålende påske til alle!

-Solen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skigåing er fin trening, så det gjør nok susen :)

Jeg er sykepleier, og har dessverre ikke så mye påskeferie. Har fri i morgen, og så har jeg ikke fri før om lørdagen igjen. Men håper veldig på fint vær til helgen, så jeg får tatt noen turer jeg også. Blir nok en utfordring å holde seg unna det søte, bruker å være lassevis av sånt på jobben i påska. Så får vi seg hvor sterk jeg er... Men vin skal jeg iallefall unne meg :)

 

God påske til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var påsken over..hatt det fantastisk! Gått fine skiturer i variert tereng på mellom 1,4 og 2 mil nesten hver dag.. Forbrenner ca 100 kcal på 1 km, så ble noen tusen kcal bort på skigåing denne påsken. Brukte pulsklokke! Holdt meg unna godis har jeg også klart..nesten, litt sjokolade har det blitt, men veldig lite, har liksom ikke hatt lyst på. Ellers har det blitt noen øl i solveggen og vin på kveldene, men det er lov når jeg er så aktiv syns jeg..bare jeg kommer tilbake til hverdagen igjen i morgen.

 

Når det gjelder veiing, tar jeg det førstkommende fredag, venter litt, hihi..

 

snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg ikke får oppdatert så mye, men har hatt litt mye stress den siste uken.. dette vises også på vekten, nå syns jeg det har gått tregt, men noen perioder er bare vanskeligere enn andre, det er bare til å ikke gi opp!! Min vekt i dag 77,9 kg.. ned 100 gram på to uker, joho.. også etter stillestående før det :D

Altså totalt ned 9,6 kg.. håper jeg når 10 neste fredag i alle fall.. dette har bare surret seg.. lurer på om det er en sånn kneik som bare kommer noen ganger??!

Vil ned noen kilo til før sommeren altså :)

 

Ha en flott uke!

 

-Solen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi viste 79,9 kg i dag. Ned 400 g siden sist. Var stillstand forrige uke, så det går veldig sakte her også... Lurer på om det er noe lurt vi kan finne på for å få vekta på gli igjen? Gode tips mottas med takk :D

Ser Grete Roede reklamerer med at en skal gå ned 1 kg i uka på kurs, men jeg spiser jo rett antall kalorier og trener ganske bra i tillegg, så hvorfor går det så sakte til meg?

 

God helg til alle fra meg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg var like flink som dere altså.

 

Men nå er jeg endelig ferdig me "ferie".

 

Kom hjem fra jobb den 30 etter 14 dager me myyye go mat og digg, men trente hver dag.

Og med skrekk for å ha gått opp endel hadde jeg faktisk gått ned 300 hehe.

Var lettet for det hvertfall ikke hadde gått opp.

Men så gikk turen hjem til mamma og pappa i påsken...hmmm... så rett på hytte på fjellet en uke... kom hjem i går, tror jeg skal vente med veiing til fredag og håpe på det beste hehe. huff... er redd det har gått opp gitt.. huff... men nå er det skjerpings og masse trening.

Jeg vet jeg klarer det om jeg vil!!!!

 

Nå skinner solen ute og det er nyyydelig, så skal ut på tur med to venninner, blir deili å få kroppen i gang.

 

Man blir seriøst råtten og mister all energi av godis og alkoholer og slapp livvstil...

Hater den følelsen... men nå er det stopp:)

 

Lykke til denne uka jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du kan klare det du også Betty Boob :D

Og du har jo vært flink du også, med masse trening. Det er målet mitt også, uansett hvordan det går med maten, så skal jeg være flink å trene. Og stort sett så går det veldig bra med maten så lenge jeg trener. Kanskje fordi treningen fører til at blodsukkeret blir mer stabilt?

 

Vet akkurat hvordan det føles når man har spist alt for mye godis en stund, og ikke fått trent. Man føler seg omtrent syk, kvalm, trist, jævlig og rar i hodet.... og man aner ikke hvorfor man holder på slik, men greier ikke å slutte heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...