Gå til innhold

Treningsglade gravide? :)


Gjest Bianca79

Anbefalte innlegg

Gjest Bianca79

Hvis noen treningsglade gravide titter innom; er det noen som vil dele treningserfaringer? Og kanskje litt kostholdsopplegg da..

Jeg har termin med mitt andre barn 1. juli og begynner å bli nokså tung foran.

Har trent fast i 14 år og er opptatt av å leve sunt og å være i form, men synes det begynner å bli tyngre å slepe frem vektutstyr og stepkasse nå..

Før graviditet er vekta ca 59- 60 kilo, er 1.71. Har lagt på meg nesten 6 kilo og er 25 uker på vei denne uka så er fornøyd med det.

Sliter litt med økt sukkertrang om dagen, noen andre som merker det og evt har noen tips..? Vekta føyk opp på slutten sist gang pga sjokolade...

Går til behandling for bekkenløsning så jeg har lagt om litt på styrketreninga for å skåne haleområdet.

Prøver å trene 3-4 ganger i uka hvor to økter er lange styrketreningsøkter med mange repetisjoner og en eller to økter er kondis på step. Gjør ellers kjerneøvelser daglig for bekkenløsning, hvor de høyt elskede knipeøvelsene inngår.

Men nå trenger jeg motivasjon.. Så hvis det er noen andre med midlertidig leieboer foran som trener og vil dele erfaringer eller tanker rundt dette setter jeg stor pris på det :(

Brukte også laaaang tid på å komme tilbake til trivselsvekt sist, synes det var vanskelig å finne trimopplegg som funket..

God ruging frem mot påske til andre artsfrender :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann :D vi har termin samme dato med barn nr 2.

jeg jobber fast på et trimsenter, men har måttet lagt trening på hylla dette sv.skapet, pga ekstrem bekkenløsning og er redd for å bli plaget med bekkenet i ettertid. før sv.skapet hadde jeg 2-3 økter i uka. men nå er det ingen, klarer såvidt en tur på 20-30 min pr dag.. og dette har resultert i en vektøkning på 12 kg til nå i uke 25. aaaalt for mye..

 

la på meg 25 kg i forrige sv.skap. og brukte lang tid på å komme ned på startvekt. og jeg har ca 10 kg for mye i utgangspunktet. er 160 cm og nå 82 kg.

 

jeg kan desverre ikke gi deg noen tips som jeg selv bruker, men det jeg sliter mest med er å kutte ned på matinntaket da jeg er like sulten nå som da jeg var i full aktivitet hver dag. prøver å redusere på snop og slikt, men tydligvis uten resultater.

 

lykke til med bekkenet og treningen. misunner deg virkelig det å kunne trene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...