Gå til innhold

Opp 2 kg på en helg???


Gjest Enila

Anbefalte innlegg

Huff, føler at jeg er tilbake til start jeg nå..

 

Har vært så flink i 3 uker nå, har gått ned 3,5 kg, men 2 av dem kom på igjen i helgen

 

Har jo kost meg litt ekstra med litt sjokolade på lørdagen og vafler på søndag, men var ikko så mye jeg spiste da.. Har ikke drukket noe alkohol.

 

Skjønner ingenting jeg.. Går det virkelig ann å legge på seg 2 kg så raskt??

 

Alle med erfaringer og kunnskap,please kom med dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katte28

Som regel er vekten ganske svingende- Har du drukket lite i løpet av helgen? For jeg går opp når jeg har drukket lite. Vannet du har i kroppen binder seg til salt og kiloene kommer på. En er også som regel litt mindre aktiv i helgene, og jeg har derfor begynt å veie meg på onsdager istedet.

 

Jeg veide meg denne helgen og ser selv at vekten er svinger veldig.

 

Hilsen meg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hei!

Trøst deg med at det ikke er fysisk mulig å legge på seg to kilo fett på en helg. Vekten svinger fryktelig mye ettersom nivået endres på flere ting i kroppen. (vann og hormoner blandt annet) Svingninger på +/- 2 kg er helt normal og regnes som en stabil vekt i følge Grete Roedes hold vekten-program. Etter hvert som du holder på og noterer alle svingninger kommer du til å se et mønster i det og du vil være forberedt på det som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du mistet mye vann i begynnelsen og nå har det stabilisert seg. I så fall vil du ikke svinge noe særlig fremover.

 

Pass på å alltid veie seg til samme tid, enten uten klær eller med de samme klærne hver gang, på morgenen, på samme dag, før du spiser og drikker og etter du har vært på do, fordi det er da du får et mest mulig nøyaktig resultat.

 

Ellers så legger de fleste jenter på seg opp til 3 kg en gang i måneden, og det er ikke fett=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fabeldyret

2 kg fett er sånn rundt regnet lik 14000 kcal. Det er vel bortimot umulig å spise så mye på en helg. Så du har nok helt sikkert ikke lagt på deg 2kg fett.

 

Som du ser av de andre svarene svinger vekta mye naturlig, og vanninnhold i kroppen er en tingene som varierer mye. Det kan også være du rett og slett har mer mat i kroppen enn ved forrige veiing. Husk at om du spiser 1kg gulrøtter vil dette vises på vekta rett etterpå, men de forsvinner jo ut igjen på sikt :) (Anbefaler ikke å spise en kilo gulrøtter altså, hehe..)

 

Jeg merker stor forskjell på vekta når jeg spiser mye salt.

 

Bare drikk vann og hold deg til de gode vanene dine, så går det seg forhåpentligvis til!

 

Fabeldyret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...