Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Da er jeg klar for siste innspurt. Min tidligere tråd ( Kommende treningsfantast) føltes litt feil nå, så jeg setter igang her.

 

Kort oppsummert:

Veide 90 kilo: Startet sakte men sikkert her hjemme pluss et aktivkurs etterhvert og gikk ned til 78 kilo. I lange perioder sto det stille, men det var greit så lenge det ikke gikk feil vei.

Så..... 2 november 2009 sluttet jeg å røyke. Jeg visst at kiloene ville komme, men bestemte meg for at det var verdt det. Nå nærmer det seg 5 måneder uten røyk og vekta viser 82,7. Var oppe i 87,7, men fikk bort noen ved en kur som jeg ikke skal bruke tid på her.

 

Nå er skal jeg tilbake til den stille, rolige og fornuftige måten å fjerne kiloene på. Spise litt mindre av det som er feil, litt mer grønne varianter, bruke mer tid på å lage maten og ikke minst planlegge bedre. Til tider er livet veldig hektisk, men hvis jeg er flink å planlegger dagene mine skal dette gå helt greit. Jeg MÅ også sette av tid til trening, enten på treningssenter eller ved lange, gode fettmarsjer. Det fungerer, det vet jeg, så da er det bare å komme i gang.

 

Nå er klokka 06.35, tirsdag 23. mars og vekta er 82,7 kilo. Jeg veier meg på mandager og kommende mandag SKAL vekta være 500 gram mindre. Avtale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar

Så flott at du er på gang igjen, dette klarer du :)

 

Vi har ett ganske likt utgangpunkt, jeg er nå 80,9 kilo og har tatt av ca 1,5 kilo på 3 uker. Er inne i uke 4 nå og kjenner at dette går rett vei !!

 

Vet som deg ( har jo slanket meg utallige ganger, men legger på meg i løpet av noen år..) at det er planlegging, notere alt en spiser, vann, nok trim og masse tålmodighet som gjør at en sakte med sikkert går ned i vekt

 

Har veiedager på mandager, så vi kan jo holde følge underveis til ett lettere liv :)

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lizzie1

Godt at du er i gang igjen, slik som mange av oss andre (etter det jeg har lest). Jeg er så vidt i gang, holder på med min 2 uke. gikk først ned 1,3kg. Har veiedag på torsdag (internettkurs) og er veldig spent på hva den viser da. Har jo insett at jeg har spist veldig feil tidligere og må nok gi slipp på den gode, fristende sjokoladen(sukk). Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LingLing

Meldte meg inn i vektklubben i dag og har meldt meg på kurs som starter i April :)

Slenger meg med på veiedag hver mandag.

 

Høyde: 169cm

Startvekt: 80,4kg

Drømmevekt: 63kg

 

Syns det var på tide å tenke på helsen nå. Etter røykeslutt i september så har kg regelrett rast på! Kroppen vokser så fort at jeg har strekkmerker overalt :/ Og det er ikke så kult når man befinner seg i midten av tjueårene uten noen graviditeter bak seg engang. Men men. Nå er det bare å brette opp ermene og sette i gang! Dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Det var jo en nydelig tittel på tråden din.

Har savnet deg veldig, men tenkte at du kom tilbake når du var klar igjen.

Og så er du våryr i tillegg...:-). Så kjekt å ha deg tilbake :-)

 

Dette kan du Ninass og livet går i bølger og svinger, og det å være klar er en forutsetning for å ta de nødvendige etappene i vårt livsstilprosjekt.

Og det er helt topp at det er nå før påske, mens vi er på oppløpssiden til sommeren at du er tilbake for neste etappe. Det er den beste tiden, for da er det lettest å finne motivasjonen synes jeg.

 

Snart er vi igang med golfsesongen, og det er jo en kjempefin faktor i prosjektet vårt.

Lenge siden jeg har savnet golfen like mye som i år.

Jeg er møkklei av mørketiden og savner grønne greener og den lille hvite ballen, og lange økter på banen.

Våryr ja - dette er nesten den beste tiden synes jeg, når alt det beste ligger rett foran oss.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-og velkommen tilbake :)

Du har vært savnet skal du vite! Godt å se deg igjen....

 

Det eneste som er "greia" i det lange løp er nok en total omlegging av kost og treningsvaner. Og GR har vist seg som et genialt konsept for meg, ihvertfall, og mange med meg. Så får det heller gå litt saktere i svingene. Jeg føler meg veldig mye bedre rustet til å stabilisere nå....

 

Lykke til, kjære deg- jeg heier!

 

Klem fra også våryr!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh..... det er deilig å være tilbake igjen. Tusen takk for hilsner både fra "gamle" kjente og nye ansikter.

 

Jeg har ikke vært superflink i dag, men helt greit. Ikke noen trening i dag, full jobb og så komitemøte på kvelden. Men i morgen starter vi på valpekurs! Har jeg fortalt at vi har fått valp? Hun er nå 3,5 mnd og ikke den store turgåeren foreløpig, men det kommer nok. Skal nok få bøyd og tøyd endel på valpekurs i morgen.

 

Har forresten bakt brød tidligere fra brødboken til Inger. Nå er det tatt frem et halvt brød, så det er ikke noe i veien med grovheten på brødmaten her i alle fall. Det ble fisk til middag, så jeg ligger vel greit an. Får ta igjen trimmen i morgen og mot helgen. Vet at det er veldig viktig hvis jeg skal få noen nedgang, så det er bare å sette igang.

 

Nå er det sengen for min del. Gleder meg til å følge dere alle videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig at dere har fått en valp i huset, de er jo bare såå søte :) og så får du etterhvert en glad trim kompis også !!

 

Er midt i uke 4 nå og synes det knall bra med maten, følger opplegget slavisk, føler meg tryggere da. Men kunne vært flinkere med trimmen.. men håper på godt vær i påska, slik at jeg kan komme meg mer ut i skog og mark. Her så bare snør det.. vil ha vår jeg.. :)

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest krepsedama

Var innom den forrige tråden din og ser nå at jeg var den siste på der og her er hva jeg skrev der:

 

Heisann - still going...?

 

Tenkte jeg måtte innom en tur for se etter noen kjente - og her har du tråd ja - D e bra vettu...

Har ikke lest noe på tråden; ville bare inn og hilse på. Ser det har gått veldig bra siste ukene og av trådens navn skjønner jeg at du holder det gående med trening fortsatt. Selv har jeg begynt på treningsstudio....- ja faktisk - for et år siden. Vi er to venninner som går fast to ganger pr. uke. Så gamlemor holder det gående må vite....

 

Stå på Ninass - vi snakkes - Klemz fra Krepsedama (hvis du husker meg...)

 

Og nå med ny tråd - ja det hjelper med ny giv......og så Våryr da du ......makan til tøff rype!

 

Ny Klemz fra Krepsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-))

 

Da var påsken over og jeg har kost meg. Ja til og med litt over evne, men det får bare være. Har ikke veid meg, for batterieene var døde mandag i påskeuka, og jeg har ikke fått skaffet nye.

 

Har akkurat meldt meg på et ekspresskurs. Føler at jeg trenger et spark bak fra andre enn meg selv og ettersom jeg er en skikkelig flink kursdeltaker (konkurranseinnstinkt) så var det et kortkurs som startet først. Så neste torsdag er det avgårde og bekjenne sine synder. Jeg har selvfølgelig tenkt til å være flink før den tid, men trenger rett og slett noen som passer på meg litt og som jeg må veie meg hos. ser ikke bort fra at jeg fortsetter på et vanlig kurs etterpå, men får se når jeg kommer igang med ekspresskurset først.

 

Gleder meg til kurs igjen. Skikkelig motiverende. Jeg blir ikke minst veldig motivert til å trene når jeg går på kurs, og det er alfaomega for meg.

 

Valpen begynner å kunne gå litt lengre turer nå, men trimturer blir nok uten henne. Hun er bare 4 mnd, har superkorte ben og er supersøt, men ikke noen trimmer foreløpig.

 

Håper alle sammen har hatt en fin påske og er klare for nye uker, uansett hvordan påsken har forløpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forumet "Trim og trening" finnes det en tråd som heter:

"Mosjonsutfordringen april 2010!"

 

Den er supermotiverende. Jeg har ikke sett den før i dag, men heiv meg selvfølgelig på. Mitt mål er å ha 2 trimpoeng i snitt pr. dag fra og med i morgen og ut april. Dvs at jeg skal samle minimum 50 trimpoeng i april.

 

Vekten min er fremdeles uten batterier, men de skal kjøpes i morgen. Dermed blir det veiing onsdag morgen. Minikurset mitt begynner torsdag 15 april. Dermed må jeg sette et vektmål for meg selv innen kursstart:

 

Minus 1,5 kilo fra onsdag 7 april og til torsdag 15 april.

Begge dagene veiing om morgenen.

 

(Det irriterer meg noe sinnsykt at vekta ikke virker. Skulle gjerne hatt vekt registrert i morgen tidlig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder følge med hverandre, vi to ;)

 

Vi begynte på rundt 90 kg samtidig, og er fremdeles omtrent på samme sted :)

Så koselig å se deg her inne igjen!

 

Jeg har jo ikke vært superflink og aktiv her inne hele tiden jeg heller. Det går inderlig sakte nedover, men jeg trøster meg med at livsttilsomleggingen fungerer når vekta står stille eller kryper sakte sakte i rett retning også når jeg IKKE konsentrerer meg. Denne våren skal jeg gjøre enda et hopp nedover, og holde meg der!

 

Gratulerer så mye med røykeslutt!! Det er en ekstra utfordring det der - men tenk så sunn og frisk du blir! BÅDE slankere og røykfri. Hurra for deg!

 

Gratulerer også med hund. Det er en utmerket turmotivasjon og hyggelig selskap med en hund. Hvilken rase er det?

 

Jeg håper å se mer av deg her inne, vi kan fortsette å holde hverandre med selskap. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dag 1 etter påske klar. Endte på 1465 kalorier. Men her snakker vi sånn ca. Jeg er ikke superflink til å veie, men det skal ikke være langt unna sannheten.

 

Noen ren trim fikk jeg ikke inn i går, men det var en forholdsvis aktiv dag. 12000 skritt på telleren + 3 timer simulatorgolf på kvelden. Nå er ikke simulatorgolf det mest slitsomme, men man reiser seg opp og beveger seg ganske mange ganger, så det er i alle fall bedre enn sofaen. I tillegg var jeg selvfølgelig ute med valpen noen ganger, men det går jo ikke akkurat fort om dagen.

Hun har jo oppdaget et nytt liv nå som snøen er borte. Det finnes jo så utrolig mye som skal utforskes for en liten kropp som inntill nylig trodde at verden skulle være dekket av noe hvitt og kaldt noe.

 

Batterier til vekten viser seg å være skikkelig vanskelig å få tak i. Skal ut på butikkene rundt jobben nå og se om jeg har mer flaks. I går var jeg sikkert 7-8 steder, men ingen har den størrelsen jeg trenger. Skikkelig frustrerende, men i dag gir jeg meg ikke!

Jeg går nå, faktisk, så holder jeg på til jeg finner det et eller annet sted. Hadet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nærmer slutten på dag 2 seg. Og hvordan gikk det? Frokost, bra. Lunch bra. Mellommåltid: glemt! Og her er problemet. Jeg er 100% avhengig av å spise et lite mellommåltid mellom klokken 14.00 - 15-00. Gjør jeg ikke det så slår sukkermonteret til. Og hva gjør man da?

Selvfølgelig går man inn i bokkafeen vi har i butikken jeg jobber, finner frem den utrolige gulrotkaka og gafler i seg et stykke. Det gikk ned så fort at jeg glemte å smake på det. Dermed tok jeg likegodt et til og koste meg skikkelig.

 

Og dette på dag 2!!!!!!!! Jeg som hadde stålkontroll på dette i nærmere et år. ikke noe sukkerhunger i det hele tatt. Må virkelig skjerpe meg. Greit å være svak en gang i mellom, men dag 2!!! Det er rett og slett patetisk. ( au..... jeg kjenner at jeg drar meg selv i øret og rister til)

 

Over 12000 skritt på telleren nå. Aktive dager, men ikke ren trim. Resten av uken er det roligere, så da skal joggeskoene få prøve seg på asfalten. Mest på rask tur, men kanskje litt tempo også.

 

Kalorier ble 1866. Der kom gulrotkaka svart på hvitt. Den ser dere ikke i morgen. Jeg lover! Og jeg kan nok gjøre mye dumt, men lyve gjør jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke patetisk- du er fantastisk! ( og tross alt bare et menneske...)

Jeg stupte jo som kjent oppi påskeeggene til gutta boys allerede på dag 5, så dette lyder kjent. Jeg sluker også ting med masse kalorier av og til. Så fort at jeg nesten ikke kjenner smaken. Så meningsløst!

 

Nei, ninass her er det bare å riste seg i pelsen og stå på videre. Dette er ikke verdens undergang....(men vet hvordan du har det nå.)

 

Stor klem!

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der sukkermonsteret er en kjent fiende for mange av oss. Jeg er også ganske avhengig av det der mellommåltidet mellom 14 og 15.

 

Men patetisk er det ikke å komme over det monsteret - bare et resultat av dårlig planlegging og travle dager. Når dagene går i ett på jobben er det utrolig lett å glemme å spise. På dager jeg ser blir ekstra travle hender det at jeg setter opp en alarm på Outlook eller mobilen, for å minne meg på å ta tre minutter til å spise litt ;) Kanskje et tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nærmer slutten på dag 2 seg. Og hvordan gikk det? Frokost' date=' bra. Lunch bra. Mellommåltid: glemt! Og her er problemet. Jeg er 100% avhengig av å spise et lite mellommåltid mellom klokken 14.00 - 15-00. Gjør jeg ikke det så slår sukkermonteret til. Og hva gjør man da?

Selvfølgelig går man inn i bokkafeen vi har i butikken jeg jobber, finner frem den utrolige gulrotkaka og gafler i seg et stykke. Det gikk ned så fort at jeg glemte å smake på det. Dermed tok jeg likegodt et til og koste meg skikkelig.

 

Og dette på dag 2!!!!!!!! Jeg som hadde stålkontroll på dette i nærmere et år. ikke noe sukkerhunger i det hele tatt. Må virkelig skjerpe meg. Greit å være svak en gang i mellom, men dag 2!!! Det er rett og slett patetisk. ( au..... jeg kjenner at jeg drar meg selv i øret og rister til)

 

Over 12000 skritt på telleren nå. Aktive dager, men ikke ren trim. Resten av uken er det roligere, så da skal joggeskoene få prøve seg på asfalten. Mest på rask tur, men kanskje litt tempo også.

 

Kalorier ble 1866. Der kom gulrotkaka svart på hvitt. Den ser dere ikke i morgen. Jeg lover! Og jeg kan nok gjøre mye dumt, men lyve gjør jeg ikke.[/quote']

 

Heisann Nina ;)

Kjenner meg igjen i det å bare MÅ ha ett mellom måltid, så jeg har faktisk utstyrt meg med frukt eller yougurt i veska hver dag !!

Ellers er det bare så lett å falle for nærmeste fristelser.

 

Men spist er spist og gjort er gjort, nå er det en ny dag og nye muligheter :)

 

Ha en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, både til meg selv her inne og alle andre superhyggelige damer.

 

Her har det ikke gått bra, men det får bare være. Jeg har tatt et stort valg for hverdagen min, så nå blir livet bedre...................................

 

Nei da, det er ikke noe vvoldsomme greier, men likevel. Her er historien: 1 november startet jeg i ny jobb. Drømmejobben. Jeg sluttet i en grei jobb og satset på denne nye jobben, som virkelig var noe jeg gledet meg til og som var en kjempesjanse for å få en spennende jobb. Har jobbet der og til dels hatt det fint, men...................... Jobben er ikke det jeg trodde. I stedet for å drive en stor flaggskipbutikk innen noe jeg liker, har det blitt utrolig mye personalarbeid. Det jobber kun damer der, så jeg beregnet noe personalproblem, men i den skalaen jeg fikk servert, var langt over hva jeg trodde var mulig.

 

Dette har tatt så mye energi, nattesøvn og humør at jeg plutselig fant ut at jeg bare må slutte, før jeg går på en smell. Egentlig er jeg typen som ved sånne problem, bare står på enda mer og som ser på det som en utfordring. Men denne gangen kaster jeg inn håndkle, og det føles godt.

 

Jeg sendte en mail til den gamle arbeidsgiveren min og sa at de fikk ha meg i bakhodet hvis det skulle dukke opp noen jobb hos dem. Og hva skjedde? Han ringte meg med en gang og sa at det ikke var noen spesiell stilling til meg der nå, men at de skulle lage en! De skulle lage en!!!!!! Er det mulig? I dag skal jeg ned til dem og snakke om en ny stilling og hva den skal inneholde. Både ut i fra hva de trenger og hva jeg ønsker og kan.

 

Tenkt dere å ha så gode folk rundt seg.

 

Og hva har dette med vekt å gjøre? Masse, tror jeg. Nå ( jeg vet ikke helt når jeg slutter/starter) blir livet enklere og jeg kan konsentrere meg og ha overskudd til å gjennomføre jobben med kroppen. Har for eksempel for første gang på lenge sovet gjennom natten og føler meg mer uthvilt enn på lenge.

 

Så NÅ begynner livet på nytt igjen. HURRA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Ble så glad på dine vegne når jeg leste dette.

Jeg vet om alt om den type problemer og synes du tok en utrolig modig, og ikke minst riktig beslutning da du sluttet. Og så den responsen fra gamle arbeidsgiveren da; det er jo helt gull. Dette var koselige lesning.

Og tenk så mye lettere dagene blir for deg nå, bare det å få sovet er jo alfa omega for alt.

 

Ha en strålende dag og klem fra meg.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA det er fredag. Snart helg. Og jeg startet på kurs i går.

 

Deilig å være på kurs igjen. Riktignok bare et ekspresskurs, men det var det som var tilgjengelig, så da satte jeg i gang der.

utrolig hvor inspirerende noen kursledere kan være. Jeg kjenner denne kurslederen fra tidligere år, men hun er et positivt fyrverkeri. Såpass at jeg skiftet da jeg kom hjem og kom meg ut på tur med en gang.

 

I dag tidlig våknet valpen klokken 05.00 og ville ut. Vanligvis tar jeg henne ut, lar henne gjøre fra seg og kommer meg inn og prøver å sove litt til på sofaen. I dag ble det gode sko og 40 minutter med rask gange i stedet. jeg har ikke tenkt til å gjøre det til noen fast vane, men får bare benytte meg av lysten til å gjøre en ekstra innsats.

 

Veiingen på kurset ga meg sjeokk, men det får nå bare være. Den skal jo forandres. Har ikke satt noe mål hverken for kommende uke eller kurset i sin helhet. Målet mitt er å gjøre ALT riktig de kommende 3 ukene. Jeg skal veie mat, kjøpe inn riktig mat og tilbehør, så jeg ikke kan skylde på at jeg ikke har det jeg trenger. Er det hektisk, så skal maten planlegges og medbringes. Matpakken skal bli min venn fremover sånn at jeg unngår de usunne stressmåltidene.

 

Åh.............. det er deilig å leve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei' date=' både til meg selv her inne og alle andre superhyggelige damer.

 

Her har det ikke gått bra, men det får bare være. Jeg har tatt et stort valg for hverdagen min, så nå blir livet bedre...................................

 

Nei da, det er ikke noe vvoldsomme greier, men likevel. Her er historien: 1 november startet jeg i ny jobb. Drømmejobben. Jeg sluttet i en grei jobb og satset på denne nye jobben, som virkelig var noe jeg gledet meg til og som var en kjempesjanse for å få en spennende jobb. Har jobbet der og til dels hatt det fint, men...................... Jobben er ikke det jeg trodde. I stedet for å drive en stor flaggskipbutikk innen noe jeg liker, har det blitt utrolig mye personalarbeid. Det jobber kun damer der, så jeg beregnet noe personalproblem, men i den skalaen jeg fikk servert, var langt over hva jeg trodde var mulig.

 

Dette har tatt så mye energi, nattesøvn og humør at jeg plutselig fant ut at jeg bare må slutte, før jeg går på en smell. Egentlig er jeg typen som ved sånne problem, bare står på enda mer og som ser på det som en utfordring. Men denne gangen kaster jeg inn håndkle, og det føles godt.

 

Jeg sendte en mail til den gamle arbeidsgiveren min og sa at de fikk ha meg i bakhodet hvis det skulle dukke opp noen jobb hos dem. Og hva skjedde? Han ringte meg med en gang og sa at det ikke var noen spesiell stilling til meg der nå, men at de skulle lage en! De skulle lage en!!!!!! Er det mulig? I dag skal jeg ned til dem og snakke om en ny stilling og hva den skal inneholde. Både ut i fra hva de trenger og hva jeg ønsker og kan.

 

Tenkt dere å ha så gode folk rundt seg.

 

Og hva har dette med vekt å gjøre? Masse, tror jeg. Nå ( jeg vet ikke helt når jeg slutter/starter) blir livet enklere og jeg kan konsentrere meg og ha overskudd til å gjennomføre jobben med kroppen. Har for eksempel for første gang på lenge sovet gjennom natten og føler meg mer uthvilt enn på lenge.

 

Så NÅ begynner livet på nytt igjen. HURRA[/quote']

 

Dette var både koslig og inspirerende å lese :) Såå bra at du fikk komme tilbake til din forgje arbeidsgiver og at de laget en egen stilling til deg, sier veldig mye om deg og din innsats det !!

 

Ta med deg god følelsen også når det gjelder kampen mot kiloene, dette MÅ bare gi deg ett mega kick :) :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...