Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

Ja, så ble det en tur på treningssenteret i kveld da, men det ble bare en times tid i kveld. Vel, bedre litt enn ingenting....

 

Ja, den Zumba'n.....Kjøpte du den pakken til 499,- på TV-shop, Ninass? ....og inneholder den i så fall alt fra grunntrinnene og til full pakke???

 

I dag har jeg kommet ned på normalen i matveien. Og planer for middagene gjennom uken er i boks. Har kjøpt blomkål i dag - kjempegode og billige...mmmm...

 

Ha en flott uke videre - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar

Jeg kjøpte den til 499,- Det er mange dvd, alt fra grunntrinn til avansert. Noen er lange økter andre er ekspress med hardere trening.

 

Anitgro............. Zumba er latinamerikanske rytmer med enkel dans til. Jeg kjenner veldig mange som driver med dette og mange har virkelig ikke koordinasjon eller danser vanligvis. ALLE sier det er moro og at de får det til.

Jeg er ikke noen danseløve i det hele tatt så jeg regner med at jeg vil føle meg klønete i starten, men er det moro så er det bare å kaste seg ut i det. Jeg skal jo ikke bli danser, bare finne en morsom treningsform.

Trinnene skal ikke være så vanskelige.

 

I dag tidlig føltes gifteringen mye løsere enn tidligere. Måtte jo da en tur på vekta selv om veiedag var i går, og det har skjedd ting, riktige veien bare på et døgn.

Fikk meg en times fettmarsj i går kveld. Det var deilig. I dag har jeg med meg salat og omelett til lunch. Et knekkebrød ved siden av, så er halve matdagen i boks.

 

I kveld blir det ikke trening. Skal spille seriekamp i simulatorgolf. Moro det også, men trening blir det ikke ut av det før vi kommer utendørs. Tror det blir en kyllingwok til middag, men har ikke helt planlagt alle middagene denne uken så får ta det litt på sparket i dag. Fruseren er i alle fall full av sunne ingredienser.

 

Smil fra Oppegård hvor det regner i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Jeg har bare vært her inne og lest og gledet meg over dine resultater denne uken Ninass, og jeg får gi litt lyd også tenkte jeg. Jeg synes 3,3 kg ned per nå er veldig bra. Og det er jo tydelig at ukene gir litt ulike resultater mht innsats og hvor kroppen er i sin gang, så litt variasjon vil det være underveis. Så her er det bare å gyve løs videre i samme stim.

 

Krepsedama - deg er jeg ikke bekymret for. Noen hundre gram opp, det er jo bare litt vann som har samlet seg etter alkoholen. Du er jo så rå, at det blir bare en liten parentes i det imponerende løpet du holder på med.

 

Zumba ja - det er jeg masse på. Mye av det på Elixia, og timene blir fort fulle. Masse damer i alle aldre. Enkel dans til masse fin musikk og gøyal instruktør. Det forbrenner som bare det, fordi man holder det gående på et bra, men ikke for anstrengende nivå i 60 minutter. Må innrømme at i det siste har jeg blitt ganske peist, så det er bra men ikek for krevende trening når man trenger å komme opp på nivå.

 

Så Puls igår - må si jeg er imponert og inspirert.

 

Fortsatt fin tirsdag jenter :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zumba.... Mer og tenke på for min del... Har det liksom ikke under huden, men en hjemme-DVD må vurderes, kjenner jeg...

 

Ninass, så flink du er... er ikke den "løs giftering" følelsen god? Hadde den i forrige uke jeg også, men kom jo fort ned på bakken...

 

Har lagt inn et ekstra gir på mosjon denne uka... 7-tallet fant 5-giret gitt...

 

Stå på videre, jenter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, så livat det var her da.....trim og dans og i det hele tatt! Må innom og fortelle at jeg har gått tur i kveld jeg også. Gikk en annen vei enn vanlig, men der var det noe is på fortauet enda. Måtte se godt hvor en satte beina, men det var jo ganske greitt gruse for det meste. Det ble litt over 6 km til sammen - bra det til meg å være så tidlig på året:-)

 

Nei, her må man nok heller kanskje satse på Zumbaen, tenker jeg. Det er den samme jeg har sett da, Ninass - 499,- koster den jeg så også. Tror jeg må prøve den. Kanskje det er full Zumba-stemning på Trysilfjellet:p .....Hmmmmmm....blir såååå nysgjerrig på dette atte....

 

Der sendte jeg hele greia gitt.....og ser ikke hva jeg skulle svare eller spørre om :(

Tror det blir tidlig kveld på meg i kveld; ny dag og nye muligheter i morgen.

 

Ha en fin kveld og en fin onsdag jenter - Klemz fra Krepseda:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en leppestiftdag i dag. Føler meg så bra.

 

Simulatorgolf i går, så det ga ikke mye trening, men gikk ned dit da mens husbonden tok bagene og kjørte ned. Bare 20 minutter, men uansett, mer enn å kjøre bil.

 

Jeg håper zumbaen min kommer en av de første dagene. Er spent på hvordan jeg takler disse rytmene.

 

Har planer om treningsstudio i kveld, men vi får se. Mannen i huset må trolig jobbe overtid, så da er det mulig at jeg tar en lantur med den firbente i stedet. Noe blir det i alle fall. Kylling eller laks til middag. Begge deler ligger klart, så da kan jeg velge når jeg kommer hjem. Må nok innom butikken og fylle opp grønnsaksskuffen litt

 

Ja............. da er dagsplanen klar. Håper dere andre får en flott dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte en ting. Jeg indoktrinerer meg selv til å tro at jeg spiser for ikke å være sulten, ikke for å kose meg.

 

Høres rart ut? Ikke for meg.

 

Frokost 2 knekkebrød med pålegg

Lunch 2-3 knekkebrød med pålegg, eller omelett eller salat hvis jeg har

Mellommåltid 1 knekkebrøs med pålegg og en frukt

Middag rundt 400 kalorier

Kvelds 1-2 knekkebrød med pålegg + 2 yoplait 0,0 yougert og en frukt hvis jeg orker mer.

 

Ser det kjedelig ut? Ja, men det funker. Jeg vet hva jeg skal spise og det er helt greie måltider, men ikke den store festen. Dermed spiser jeg ikke mer enn oppsatt, for det er jo ikke akkurat noen gourmetopplevelse som gjør at jeg MÅ bare ha litt til.

Jeg har fortalt meg selv at høydepunktet er yougertene på kvelden. De er søte og gode og er hos meg klassifisert som snacks.

 

Og sånn går no dagan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sprer glede, Ninass! Tusen takk!

 

Synes opplegget ditt høres bra ut, bare pass på å få i deg nok... Ikke bra hvis kroppen stopper, men dette vet du alt om :(

 

Skjønner du er skikkelig i siget, gleder meg på dine vegne :) Stå på videre!

 

Ha en super onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

tror også jeg har en leppestiftdag:-) strålende humør.

 

Synes jeg kjenner igjen matopplegget ditt Ninass, fra forrige gangt du raste ned i vekt. Så dette funker.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk damer.

Ja... jeg kjører litt safe. Da vet jeg er det blir riktig uten å måtte tenke og måle så mye. Passer på å variere middagene ganske mye. Har litt lett for å slenge ost på knekkebrødet, men prøver å variere med fiskepudding, makrell i tomat, kaviar, leverpostei o.l.

 

Det er ikke for lite mat. Med frukt og yougert så havner jeg alltid på rundt 1600 kalorier.

 

Et lite triks........................ Til middag setter jeg ikke lenger maten på bordet. Vi forsyner oss ved benken. Da er det ikke så lett og ta "bare litt til" av det som står rett foran deg. Salat og grønnsaker kommer selvfølgelig på bordet, men ikke resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, Ninass, nå kan du tro jeg er spent!! Regner med at du stikker innom her og forteller hvordan første økten med Zumba var......

 

Tenker å bestille, men nå venter jeg å høre gledesutbruddet ditt.....:(

 

I dag har vi hatt kylling, wok-grønnsaker og kokt blomkål som erstatning for ris/potet....nam-nam.. Ble så fristet av å lese på tråden om gode kyllingretter..!!

 

MIddagstriks: HELT ENIG!! Jeg er sågar enda "strengere": Hos oss er det kun a la Carte... Lager kun nok til oss to: litt mer til gubben enn til meg. Da er vi garantert PÅ! ...og det er godkjent!!

 

Og det er så sant dette med stimuli...tenker da på hvordan vi presenterer maten for oss selv: Enten det er ønskeplassen med salatskåla, tekoppen, yughurten eller hva det er, så er det viktig å kjenne seg spesiell, priviligert...liksom litt sånn på-toppen-av-fjellet-følelse, eller middag og fest-følelse.

 

Ja, for vi er jo priviligerte!! Og vi er unike!!! Så flott da.....egentlig eier vi vår verden og da er det opp til oss selv hva vi vil med den...KLART VI VIL!!!

 

Nei, siden det er opplest og vedtatt her inne at det er leppestiftdagen, skal jeg nå ta på meg leppestift og gå meg en tur!! Ligger og svever fortsatt på 67-tallet så de rødvinsflaskENE i helga holder nok en stund:p så jeg må nok legge inn et ekstra gir på treningssida!!

Det er en kjempebra motivasjon i seg selv at dere har tro på at jeg vil nå målet, jenter, men jeg må nok gå turene selv for å komme i mål. Dessuten må jeg vel legge meg i riktig trening om jeg skal holde tritt med dere på tur!!!

 

Jeg stikker innom her senere for å høre hvordan det gikke med Zumba-økten, Ninass:-)

 

Ha en fin kveld så lenge jenter - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Tappa i badekaret så nå er det tid for et velfortjent bad etter en rask times tur. 6 km på 1 time...det er vel godkjent...eller??? Ble i alle fall 1,9 TP....!

 

Måtte bare innom for å se om det var kommet nytt om Zumba'n:D

 

Kommer innom igjen Ninass:-):-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Krepsedama, men jeg får ikke laget noen utredning om Zumba. ( svarte deg på FB, men da hadde du logget av, desverre)

 

Eldstemann og samboer kom innom, og da falt hele opplegget bort.

Satser på en tur med hunden når jeg straks kommer hjem og så er planen Zumba. Håper det går seg til i dag. Hyggelig med besøk da, men i dag vil jeg prøve.

 

6 km på 1 time, Krepsedama? Da går du fort! Jeg har en tracker på iPhonen min som forteller meg hvor fort jeg går og etterpå viser meg hvor og hvor langt jeg har gått. Inspirerende, men jeg skjønner at jeg må få opp tempo hvis jeg skal holde tritt med deg til høsten.

 

Tror det blir laks og grønnsaker til middag. Godt og enkelt å lage.

 

Nå er det snart ut på glatta ( det pøsregnet i dag tidlig) i solskinnet og nyte ettermiddagen. Svinger innom her i kveld igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å høre om Zumba, jeg også Ninass...

 

En sånn tracker vil jeg også ha på iPhone min... lete, lete... :(

 

Gikk hjem fra jobb i dag, mens det ennå var sol, var en tur innom og fikk meg ny frisyre på veien... og det var enten bare sørpe eller ren holke... Følte meg som en skikkelig krøkke... Har fått i meg litt mat nå, kyllingfilet og min sedvanlige grateng :) Nå er det noen minutters avslapning, før det er ut på tur med hunden... Hvor er det strødd, mon tro?

 

Var jo ute med en venninne i går, og det ble en ny topp, og kyllingsalat og pepsi max... Skikkelig utskeielse? Nope, men hyggelig var det. Kikket på noen cruise-kjoler også, men vil vente litt med det... Håper at det kanskje kan bli en størrelse mindre før sommeren. :)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg fikk den beskjeden din om at du hadde fått besøk, Ninass, så den er grei du! Jeg er veldig spent på den Zumba'n - skal bli spennede å høre:-)

 

Tracker - hvilken apps har du da - det er jo flere av dem??? Jeg har lastet ned et par, men har ikke prøvd dem for å si det sånn.

Grunnen til at jeg vet lengden på turen i går, er at jeg gikk tur/retur treningssenteret og det er 3 km en vei, og i går gikk jeg bare for å gå; uten sol mellom :-) og uten trening og for den saks skyld. Hadde bestemt meg for en rask tur på en time og da gikke jeg en halv time og kom fram dit. Smart det :(

 

Trening i dag og samlet 2 TP, nå går det nesten sport i det. Vi gikk gjennom nytt treningsprogram også, så nå har vi fått helt ny treningsoppsett på 2 dager pr. uke. Spennende med nye øvelser - følte oss litt viderekomne faktisk, men det er vel mest alderen som gjør oss til veteraner..tji-hi...men vi er ved godt mot.

 

Her ble det kylling igjen i dag, med asparges, blomkål og gulrøtter stekt/kokt i skyen av kyllingfileten i panna....nam.nam.. selv om det var enkelt!

 

I morgen blir det garantert fisk her i huset. Torsk og grønnsaker/løk innpakket i folie med sitronskive, urter/urtekrydder og en ørliten klatt smør på toppen før det hele pakkes sammen og settes inn i stekeovnen.

 

Ha en flott før-helg-kveld - Klemz Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tracker............ min heter SprintGPS. Da kan du velge om du går, løper eller sykler. Morsom sak.

 

Så var det Zumbaen da. Herre min hatt så fort det går enkelte ganger. Jeg har bare tatt opplæring av trinnene og må jo innrømme at jeg ikke akkurat likner damene på skjermen. Litt vanskelig var det, men jeg fikk vel til det meste om enn ikke særlig grasiøst.

Tror dette blir bra. Kjenner det i hoftene. Ikke vondt, bare at de er brukt. Men om jeg noen gang kommer til å få det til å se ut som noe latinamerikansk, nei det tror jeg ikke.

 

Men.... som sagt, tror dette blir moro. ( i alle fall hvis man er flue på veggen) Skal kline til med et helt program til mandag ( som jo skal være Zumbadagen min) så skal dere få en mer utfyllende rapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg bestiller!!! At det er moro er så definitivt en bra grunn til å ville prøve - jo så menn er det det: Kanskje vi kan danZe Zumba til høsten...ikke KAN men kan gjøre det!!! Det blir vel fint:-)

 

Takk, da prøver jeg å finne apps'n - kanskje denne er enklere!!

 

Det viktigste er at en føler seg bra - da skinner verden rundt oss - tenker nå jeg da......jeg går for den!

 

Nå må jeg lete etter apps'n på iPhone'n - Ha en fortreffelig kveld videre:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente mitt spede forsøk på Zumba i hoftene og litt i ryggen i går kveld, men i dag er det helt OK. Det samme var snikveiingen i dag tidlig. :-)

 

I dag blir det en mellomlang tur med dyret og så hjem å lage Taco. Barna til mannen min kommer i helgen, så det blir koselig. 2 lefser med mye grønnsaker og litt karbonadedeig burde vel gå nogenlunde greit, selv om lefsene jo drar opp litt.

 

I morgen skal jeg på fotokurs. Gleder meg noe helt sinnsykt. Jeg har hatt speilreflekskamera i rundt 5-6 år, men har aldri lært meg å bruke det på stort mer en auto. Nå har jeg fått tak i en fotograf som har skjønt at det finnes mange rundt omkring som ikke leser seg gjennom instruksjonsboka, men som liker å lære i praksis.

Så dette er et slags "Kamerabruk for dummies". Har fått med meg 9 stykker til og dermed fylt opp kurset.

 

Søndag skal jeg avgårde å ta en test for å finne ut hvilke golfkøller som passer meg. Det er en time med skikkelig intensiv slåing. Jeg var med å så på mannen min da han tok den og han var gjennomsvett da han var ferdig. Jeg må se å få bestilt meg nye golfkøller etter innbruddet. Hvis vi skal stikke av på en sydentur, så vil jeg jo ha med golfkøller. ( det er jo treningsalibiet mitt på ferie)

 

Nei.......... får se å få gjort litt her på jobben også. Ha en strålende helg folkens. Bruk hodet, men kos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at du har prøvd Zumbaen. Skjønner jo at det ikke helt på skinner til å begynne med, så det blir spennende å høre fortsettelsen... Er dette noe for flere av oss?

 

Takk for tipset om tracker, forresten. Skal titte, min knappedillete mann fant en til meg i det sekundet jeg nevnte det hjemme, den het Path Tracker, lå i lomma når jeg gikk i går, ganske artig i grunnen... Gikk omtrent som jeg trodde i avstand og hastighet... men litt kjappere faktisk :) Ruta ble også lagret på PC'n, så da kan jeg jo jobbe litt med å forbedre meg...

 

Lykke til med fotokurs, Ninass! Nytt kamera her i huset i dag, mannen har investert i et kamera som må testes grundig ut før sommerferien...

 

Ha en god kveld og en god helg, jenter!:(

 

 

Snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så bra Ninass!! Veldig kjekt når snikveiingen er OK - lokker fram smilet.....får oss liksom i bedre humør og et ekstragir til å holde oss unna ting som ikke passer inn i planen!!

 

Høres godt ut med den tacolefsa. Med karbonadedeig kan vel ikke den bli så galt vel. Har ikke regnet etter, men lønner det seg med lefser eller tacoskjell? Bruker du sånn fullkornlefser eller vanlige?

Her ble det fisk i folie i dag - brukte både hvit og rød fisk - smakte kejmpegodt!!

 

Det venter en innholdsrik helg skjønner jeg - høres herlig ut: taco, foto, golf!! Kos deg gjennom helgen Ninass, og god helg til dere alle som stikker innom her!!

Fredag er gode dager egentlig :-) :-)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

I dag er terrassen helt friiiii for snø :-) Betyr det at våren er på vei? Jeg prøver å kjenne etter....mmmnei....kanskje ikke! Går ikke sååå fint alltid...snikveiinga viser at jeg helst bør benytte lørdagen til å gå en tur - så da er det bare å få på seg fillene selv om blåsten er ganske så intens...!

 

Hvis jeg går helt inn til byen nå er det 4 km på 40 minutter - og så kan gubben komme til byen med bil. Det får holde med en vei i dette været. Vel - da er det bare å reise seg! Jøss - kjennes bedre ut bare en har bestemt seg:-)

 

I dag blir det marinert entrecote til middag med masse god salat samt løk- og paprikafres. Må vel ta litt oppskjært frukt med vaniljekesam på til dessert da kanskje.... Hva? Ja, selvfølgelig lettkesam ja!!

 

Og du knipser vel alt i vei på fotokurset Ninass...håper det blir kjempebra sånn utbyttemessig!

 

Ha en fin lørdag alle sammen - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

det synes jeg og, selv om snøen ligger tjukk enda.

Gleder meg over lyset, og at det ikke er beinkaldt.

 

Krepsedama: Du tar det ekstra pga festingen din:-) snart som bare det. Du er jo bare såå målrettet. Hvilken by er det du går til? Ble litt nysgjerrig på hvor du bor, selv om jeg innbiller meg at vi alle bor rundt Oslo.

 

Nye golfkøller..så gøy Ninass. Lurer på hvilke du falt ned på. Jeg har mitt jernsett fra noen år tlbake, men de siste årene har jeg kjøpt Taylermade sine Burnerkøller, dvs rescue og woods. De elsker jeg. Er direkte farlig på fairwayen når jeg er i slag - - for å si det selv.

 

Og den zumbaen ...... Det er bare for skøy. Shake så godt man kan. De sier det før hver time. Poenget er slå seg løs, og å være glad. Jeg tror nesten alle damer liker dette. Ut fra oppmøtet på timene der jeg går, smekkfullt hvert gang. Det er damer i alle aldre - 16-75, og ingen som er så veldig gode tror jeg, men utrolig gøy å se hvordan alle koser seg.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, at en har det gøy må vel være noe av det viktigste for at en kan holde på med noe over tid:-) ...og det høres det ut som Zumba er da!! Venter bare på min forsendelse....

 

Går fra by til by vettu Julianna..:-) Nei da, bor i Molde - Rosenes by - selv om det ikke er mye av de her nå på denne tiden av året. Det er 4 km inn til byen, treningssenteret jeg går på ligger 1 km nærmeres så derfor er det veldig greitt å vite hvor langt en går.

 

Ja, jeg har forstått det slik som de fleste av dere bor rundt Oslo, men her inne er det nesten som vi er naboer hele gjengen....kjenner jo nesten middagslukta når noen forteller hva de har laget:p

 

Det går mot lysere tider og det er ganske merkbart at dagene har blitt lysere og lengre. Det teller dobbelt nå som en nesten kan gå tur i dagslys etter jobb......mange deilige dager i vente framover!!

 

...pssst...det ble 8,8 TP denne siste uken - hurra...!

 

Men enn så lenge er jeg litt på dagen i morgen - mandag og veiedag dere!

Det betyr at jeg står over fristelsen til å nyte et glass rødvin i kveld!!

 

Wish me luck......Ha en fin søndagskveld alle sammen - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...