Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Herlig lesning, at du tar grep om livet. Modig gjort! Nå skal du se at ting løser seg. Ønsker deg masse lykke til på express-kurset, det skal bli spennende å følge deg :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar

Fredag kveld.

 

Maten i dag har vært helt grei. Knekkebrød både til frokost og lunch. jeg synes det er greiere enn brødskiver. 2 x 30 gram brød synes jeg er tuslete. Brødskiver skal etter min skala være minimum ca 50 gram. Dermed blir det bare en brødskive, og det blir psykisk for lite. dermed går jeg for knekkebrød i stedet.

 

Middag ble Trondheimsodd. Kan jo spise en hel boks hvis man finner riktig typr og det gjorde jeg. I morgen er det kylling med grønnsaker og villris, så der kan jeg ikke gå feil.

 

Beregner en laaaaang tur i morgen. Deilig at man endelig kan gå i skogen igjen. jeg har forresten kjøpt meg kart og sånt for å være med på turorientering. Har aldri noensinne prøvd, så det blir jo spennende å se om jeg finner noe som helst. Kompass kan jeg ikke bruke, så det er ikke noe vits i å ta med. Får prøve å finne noen som kan lære meg å bruke det.

 

Gleder meg til å avslappende, hyggelig helg med god samvittighet. Ønsker alle andre en helg man kan glede seg over og gå ut av med hevet hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært i skogen og funnet poster. Supermoro!! Mye morsommere enn bare å gå tur. Nå blir det ikke det store tempoet, men 2,5 time i rolig tempo er ikke å forakte dt heller. I tillegg går det jo oppover, nedover og litt klatring, så mange muskler har fått beveget seg.

 

Valpen ligger her og er rimelig utslitt. Vi fant 5 poster. De to siste vi skulle jakte på, tar vi en annen dag, for det begynte å regne, og samvittigheten på 2,5 time, tillot oss å kjøre hjem igjen.

 

Hadde med meg et eple og to knekkebrød med nøkkelost mellom i sekken. Dermed ble det frukt og mellommåltid på tur. Lunchen tok jeg da vi kom hjem. senere i dag blir det kylling. Det finnes ikke noen fristelser i skapene, så dette må jo bare gå greit.

 

Det er mulig jeg tar på meg joggeskoene og tar en tur i trimtempo senere i dag, men vi får se hva lysten tilsier.

 

Kos dere videre i helgen. Jeg skal tillate meg en stor, god appelsin nå. Nam, nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag morgen og jeg har allerede 1,6 trimpoeng før klokken halv ni. Har vært på skogtur og lagt inn litt med rask gange og noe med middels gange.

 

Hvilken start på dagen! Startet med 4 knekkebrød med makrell i tomat og leverpostei før jeg gikk. Nå er det vann på timeplanen og et eple frem til lunch. lunchen skal intas utendørs i dag. det er felles valpetreff for 4 forskjellige valpekurs. Der blir det nok livlig, vil jeg tro. Kaotisk også, men frisk luft og mye sosialt.

 

Skal få lagt inn en tur på ettermiddag/kveld også. Her skal det ikke slappes av disse tre ukene. Skal virkelig få masse ut av disse tre kursukene. FULL FOKUS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og den startet jeg klokken kvart over fem. hadde vært flink å drukket masse vann i går kveld, noe som resulterte i toalettbesøk på morgenkvisten. Og dermed vekte jeg selvfølgelig valpen.

Dermed var det bare å kle på seg og komme seg ut. I dag var det den firbente som var morgentrøtt. Hun var ikke spesielt interessert i å ta en fettmarsj i dag, så det ble kun 35 minutter med litt rask og litt middels gange. Men, men................ startet i alle fall uka skikkelig bra. I kveld er det valpekurs, men jeg tenkte at husbonden fikk sette meg av bilen en times tid hjemmefra, så går jeg hjem uten hun og kan dermed holde et skikkelig tempo.

 

Mandag er egentlig veiedagen min, men ettersom jeg går på kurs, så tenkte jeg at jeg skulle være flink å ikke veie så ofte. Dermed blir det ikke noe veieresultat før torsdag. Skal riktignok veie meg for å føre inn her, men har ikke gjort det siden lenge før påske, så det blir egentlig bare en startvekt.

 

Kjenner forresten at det har skjedd noe fra torsdag og til i dag. Føles deilig at jeg fremdeles har mange dager igjen å gjøre alt riktig på før det er kurskveld igjen. Dette er jeg sikker på at kommer til å bli en hyggelig veiing.

 

Åh... herlige uke. Vår i luften og i hodet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du koser deg sånn med livet nå :)

 

Det høres kjempegøy ut å gå orienteringsløp sammen med bikkja! Her hos oss er det aldeles ikke føre for å gå i skogen - minst én meter råtten snø. Men jeg og ei venninne tok med oss ungene i fjæra i går, og lagde bål og drakk kaffe og spiste kanelboller. Selv om det snødde og blåste en iskald vind.

 

Lykke til med ny uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1611 kalorier og 3,2 trimpoeng. Tja............. ikke verst, vel. Det er etter det jeg har satt som mål helt riktig.

 

Ganske fornøyd med meg selv nå. Presset ned 2 yougert fra Tine for å få i meg melkerasjonen. Liker ikke melkemat og er avhengig av Yoplait for å få i meg melkemat. Kjøleskapet var tomt, men "stjal" to av kjærestens yougerter for virkelig å følge opplegget slavisk.

 

(Klapper meg selv på skulderen og nærmer meg senga og en god krimbok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunch i øyeblikket og knekkebrødene fortæres og nytes.

 

I går ble en grei dag uten noen store sprell hverken på matfronten eller trimfronten. Var ikke 100% flink til å veie i går av litt forskjellige grunner, men tror nok at jeg holdt meg greit innenfor det jeg skulle uansett.

Hadde en gulrotkake som ropte høyt på meg på jobben i går, men klarte på en merkelig måte å styre unna. (stolt)

 

I kveld er det valpekurs igjen og etter det beregner jeg en times fettmarsj. Føler for å få svettet ut litt.

 

Kos dere videre og HIPP, HIPP, HURRA for Soleia som endelig fikk en velfortjent nedgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skryte til meg selv ( ikke AV meg selv).

 

Til tross for at det var kaldt og ganske pytong, i tillegg til at jeg var sliten etter lang dag på jobben og valpekurs, klarte jeg å få inn 1 time og 10 minutters rask gange.

 

I morgen er det første veiing på ekspresskurset. For en gang skyld har jeg ikke kontroll på veiingen. Jeg aner faktisk ikke hva jeg skal forvente meg i morgen kveld. Fikk jo ikke snikveid den dagen jeg dro på kurs, og glemte det i noen etterfølgende dager, så jeg er skikkelig spent på hva som har skjedd. Jeg har gått ned, det vet jeg, men hvor mye, aner jeg ikke.

 

Lover å komme tilbake med rapport i morgen kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

kjempespennende med første veiing nå når du er i gang igjen.

For en innsats og ståpåvilje du viser.

Det går sikkert kjempefint.

Den valpen ser ut til å være en fin treningsmotivator.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager. Jeg lovte jo dyrt og hellig å melde tilbake etter at jeg hadde vært på kurs, torsdag kveld.

Jeg tror lykkerusen satte hodet ut av kontroll, og dermed fløy jeg bare lykkelig rundt her hjemme etter innveiingen etter uke 1 på kurs.

Ja da, jeg skal snart fortelle hvordan det gikk, men må bare først si at jeg virkelig har telt og veid, samt samlet 15 trimpoeng ( egentlig mer tror jeg, men for ikke å jukse, setter jeg opp litt lavere tempo når jeg registrerer gange). Det ble utrolige 3,3 kg ned. Ja, du leste riktig. Nå hadde kroppen følt seg stinn og stor siste uke før kursstart, og vekten på innveiingen var over det jeg trodde, men likevel hadde jeg ikke trodd på et sånt resultat.

 

Fikk beskjed om å begynne å spise litt mer. Faktisk opp til meny 3, men med meny 2 middag. Det er greit på hverdager for da starter jeg dagen urolig tidlige og følte at jeg trengte litt mat mellom frokost og lunch. Men nå i helgen synes jeg det holder med meny 2, så jeg har lagt meg et sted midt i mellom.

 

Veldig spent på hva vekta vil vise til torsdag etter det kjempehoppet som kom. Nå hadde mange av kiloene faktisk kommet på kroppen de siste ukene som følge av en skikkelig stresset periode før jeg bestemte meg for å si opp jobb o.l. så da føler jeg jo at de kommer litt lettere av når de egentlig ikke har fått tid til "å feste seg". Så utgangspunktet på kurset var jo høyere enn jeg trodde, men det spiller ingen rolle. Nå er både livet og vekta på rett vei, så jeg er et eneste stort smil om dagen.

 

I dag har jeg fått inn 2 timers tur i skogen samt to timer med golf. Deilig. Kjenner det i rompa og bak i lårene og det er inspirerende. Jommen skal jeg ta innersvingen på den vekten på neste kurskveld også. Skal virkelig kjøre et "naziopplegg" som Soleia kaller det. Så får jeg se hvor lenge jeg klarer et sånt opplegg, men har virkelig tatt tak og meldt meg på nytt kurs etter at ekspresskurset er over. Denne gangen skal jeg i mål og jeg skal gjøre det med hjelp for ikke å miste fokus. Det er jo begrenset hvor lenge man kan holde på med dette. Nå er det virkelig nok.

 

29 mai er vi bedt i 50 års lag. Til den festen SKAL jeg kjøpe meg en kjole. Og det skal ikke være en kjole som bare passer, men en kjole jeg har lyst på. Og hvor mange kilo unna er det? Tja, i øyeblikket er det mer enn ukene tilsier, men jeg skal virkelig fokusere. En dag av gangen. Skal notere og ikke minst samle trimpoeng, uansett om det blir sent på kvelden, om jeg er sliten eller det er dårlig vær.

 

Jeg er skikkelig motivert, bestemt og fokusert. Har jo hatt samme følelsen tidligere, men nå tror jeg virkelig på meg selv. Jeg klarer faktisk dette.

 

Dette innlegget skal jeg lese hver dag inntil 5 kilo til er borte. Da får jeg lage et nytt innlegg for å speile de kommende ukene.

 

Hipp hurra for oss alle. Vi er flinke, vi har håp, vi har tro på oss selv og vi skal lykkes. NEMLIG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et herlig, positvt innlegg, ninass!

Gratulerer så mye med et fantastisk vekttap første uka! wow!

 

Du har rett- denne gangen skal du greie det. Hold på god-følelsen. Vær sterk og målbevisst. Kjør litt nazi for en periode. Så kommer du i mål. Det er nok nå, både for deg og meg. Det er grenser for hvor lenge man skal holde på, eller hva?

 

Gleder meg på dine vegne, ninass!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør en kjempejobb :D

 

Tenk at du klarer å rydde opp i så mange områder i livet ditt mer eller mindre samtidig:

 

* Bytte til ny og spennende jobb

* Ha mot til å bytte tilbake når det ikke ble som forventet(!)

* Slutte å røyke

* Skaffe hund

* Gå ned utrolig mye i vekt

 

Hurra for ninass!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør en kjempejobb :D

 

Tenk at du klarer å rydde opp i så mange områder i livet ditt mer eller mindre samtidig:

 

* Bytte til ny og spennende jobb

* Ha mot til å bytte tilbake når det ikke ble som forventet(!)

* Slutte å røyke

* Skaffe hund

* Gå ned utrolig mye i vekt

 

Hurra for ninass!!!!!!

 

Snufs..................... jeg blir stadig like glad og rørt når det kommer sånne kommentarer. Det varmer så godt.

 

I dag har jeg så langt spist "etter boka". Har vært ute med hunden, men gir meg selv trimfri i kveld. Sliten i dag, så herfra og ut kvelden skal sofaen få besøk, og genseren skal strikkes videre på.

 

Hvis noen har lyst til å bli bedre kjent, så har jeg en blogg. (ingen slanking der)

http://garnglede-no.blogspot.com/

Kom gjerne på besøk hvis dere vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snufs..................... jeg blir stadig like glad og rørt når det kommer sånne kommentarer. Det varmer så godt.

 

I dag har jeg så langt spist "etter boka". Har vært ute med hunden' date=' men gir meg selv trimfri i kveld. Sliten i dag, så herfra og ut kvelden skal sofaen få besøk, og genseren skal strikkes videre på.

 

Hvis noen har lyst til å bli bedre kjent, så har jeg en blogg. (ingen slanking der)

http://garnglede-no.blogspot.com/

Kom gjerne på besøk hvis dere vil[/quote']

 

Er du strikkedame også, du? Da liker jeg deg enda bedre!

 

Selv har jeg nettopp heklet en tunika til lillemor, holder på med matchende lue og skjerf i sikk-sakk-mønster nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkedame. litt av en tittel. Ja................ det er ikke ofte man ser meg sittende uten noe i hendene. Ikke alltid det er strikking, men det er vel favoritten de siste årene.

 

Koselig med besøk i bloggen. Skal være flinkere til å oppdatere med så storfint besøk innom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist for lite!!!!! Kan ikke påstå at det er noe som skjer så ofte her i huset. Så i kveld kunne jeg trå til med et en brødskive med masse Norvegia på for å fylle opp kvoten.

 

Det bøtter ned ute, men jeg har likevel vært flink å først vært på en times valpekurs, så 50 minutters fettmarsj etter kurset. Blir spennende å få resultatet på kurset i morgen. Det er nok riktig vei, men hvor mye det kan være, aner jeg ikke. Alt fra 500 gram og mer er strålende. Håper på en kilo, men vet jo at 500 gram er mer realistisk og vanlig for denne kroppen.

 

17 trimpoeng er samlet denne kursuken. Det er pluss i forhold til målet som er på 2 trimpoeng pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. synes egentlig jeg har vært ganske flink med trimpoengene denne uken. Riktignok er alt sammen fettmarsjer + en runde golf, så variasjon er det dårlig med, men jeg beveger meg bevisst, og det er det viktigste.

 

Tenkte jeg skulle være flink å bruke rockeringen igjen. I tillegg har jeg jo faktisk kjøpt Wii Fit, så det er jo bare å sette igang. "Til helgen, kanskje"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye spiser du, ninass?

Bare nysgjerrig, da jeg begynner å lure på om jeg skal spise litt mer, for å få den siste kiloen til å fordufte. Vi er jo omtrentlig like i størrelse, og har like mange trimpoeng :D

 

Lykke til på kurs i dag!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurskveld 3 8 uke 2 ferdig) og det ble 600 gram ned. Med 3,3 kilo ned forrige uke så er jeg selvfølgelig superfornøyd med at det i det hele tatt gikk riktig vei.

 

I tillegg var det fullmåne onsdag, og det er faktisk tilfelle at man samler så mye vann det døgnet at vekta ofta blir verre enn tidligere, for så selvfølgelig å å slippe vannet igjen ganske fort. Vår kurslærer, som har holdt på i 25 år, fortalte at av de 33 stykkene hun hadde på kurs onsdag, hadde 32 stykker gått opp i vekt og en sto på null!!!!!!

 

Hører dere hvor flott jeg skriver og hvor positiv jeg er? Likevel kjenner jeg at jeg hadde håpet på litt mer enn 600 gram. Vet at det er tull. Resultatet er strålende, jeg vet, en.........................

Er det ikke rart? Jeg legger jo ikke på meg en kilo i uka, så hvorfor skulle jeg gå ned en kilo i uka? Jeg MÅ skjerpe hodet når det gjelder dette. Har satt et mål på 500 gram i uka, og må lære meg å glede meg over dette.

 

Denne uka skal jeg også kjøre steinhardt og bruke vekta masse. Jeg blir stadig overrasket når jeg veier ting. Hvor lite øyemål jeg faktisk har, selv på ting som jeg spiser hver dag.

 

Så Soleia, er det hvor mye jeg spiser. Jeg er satt på meny 3, men med meny 2 på middagen. det betyr 220 til frokost, 330 til lunch, 110 til mellom, 400 middag, 220 til kvelds.

Jeg står så tidlig opp at de ekstra 110 til lunch, spiser jeg som et mellommåltid mellom frokost og lunch. Dobbel porsjon på kvelden er litt opp og ned om jeg benytter meg av. Kurslederen vil at jeg skal spise det. Dette er fordi jeg har faktor 1,4 på hverdagsaktivitet, mot 1,3 som de fleste andre. Så........ jeg får i alle fall nok mat. Med 3 frukter og yougert i tillegg, så krever det planlegging å få i seg alt, synes jeg. Men............ spise er jeg god på, så jeg klarer meg greit.

 

Denne uken skal jeg prøve å få inn litt styrjetrening også. Blir mest fettmarsjer her, så jeg må legge inn litt annet også. Skal sette på Wii Fit, så blir det i alle fall litt variasjon. I tillegg skal rockeringen brukes. Cm minker absolutt ikke i takt med kiloene, så her må det strammes.

 

I dag har jeg tatt meg fri. Og er jeg ikke heldig! Det er strålende sol ute og golfbanen vår åpner i dag. Så gjett hva jeg skal? Først en tur til vetrinæren for vaksinasjon av valpen, så avgårde å kose meg i solen på golfbanen. Trim og kos i samme aktivitet. håper helgen skal innholde mye trim og kos. Her skal det jobbes for å nå målet etterhvert!!!!

 

YIPPY, det er vår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner følelsen - skuffelsen over at vekta ikke viser MER ned! Når man har vært så flink...

 

Men du har jo helt rett - det riktigste er å gå sakte ned i vekt. Da er sjansen større for at man lærer noe om kosthold og livvstil på veien, og klarer å holde vekta.

 

Lykke til med åpningen av golfsesongen i helga :D Du får feste vekter rundt anklene når du spiller, så trener du musklene i bena litt også ;)

 

Kan forresten virkelig anbefale pilates for å få trent litt styrke også. Det er gøy, og skikkelig effektivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...