Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Veiing over og denne gangen var det riktig vei. 0,6 ned og dermed ligger jeg akkurat på skjemaet.

 

Planen er å ta i litt ekstra denne uken. I kveld er det Zumbamandag i heimen. Prøver å overbevise meg selv om at jeg bør ta en løpetur også, men ser an kuldegradene i kveld.

I morgen er det treningsstudio. Onsdag har jeg ikke oversikt over og torsdag er det treningsstudio igjen.

 

Tar det litt med ro på morgenen i dag. Må avgårde til dyrlegen med katten. Jeg er redd at det ikke ender så bra, men vi får se. Hun har vært syk i over et år og den siste uken har vært skikkelig ille. De skjønner ikke hva som utløser dette så jeg tror hun skal få slippe mer nå hvis vetrinæren er enig.

Ikke akkurat en knallstart på uken, men hvis det går den veien så er vi forberedt.

 

Ønsker alle en strålende uke fremover. Fokus denne uken: Vann og trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

k015.gif Bravo, Ninass!!! Med nedgang på 0,6 og i tillegg ligger riktig an i forhold til skjema (...i disse sportstider..he..he..) så er det bare å klappe i vei - kjempebra :-)

 

Ikke rare greiene her med nedgang, nei...kun 0,2 kg, men vekta viser jo pene 65,5 da, så jeg er stOrfornøyd :D Total nedgang er nå 16,5 kg.

 

Men har tenkt å safe her inne med deg da Ninass til 64,9 viser seg, og da har jeg tenkt å lage meg en tråd på HV. Litt skummelt hvis det skulle vise seg allerede å bli neste mandag.....grrrr...bite negler...men det er 0,6 kg da og det kan jo hende de sitter litt ekstra godt. Time will show....

 

Ja, din Zumbadag ser så definitivt ut heeelt annerledes enn min, og da tenker jeg både på takt og tone skulle jeg nesten til å si....men mine klossete forsøk er ikke noe å skrive hjem om for å si det sånn. Må gi det en noen uker til da før jeg melder meg som helt håpløs, har jo bare prøvd på lørdag, men...huffåhuff..

 

I dag er det trening på treningssenteret for meg, kanskje jeg går dit og tar buss hjem....blir litt ekstra trim da.

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang hos både den ene og den andre... Flinke er dere :D:)

 

Mørket senker seg over Romerike, og jeg sitter her og lader opp til en langtur.

 

Har fokusert på vann i dag, ikke det i kroppen, men det i glasset... Prøver å hive innpå, sånn at det som er i kroppen får følge ut...

 

Ellers går det på det jevne... driver stadig å gnager på denne zumbaen... Ikke fullt så spenstig som dere jeg da... Men mer bevegelse må til, det er jeg overbevist om. Gnager litt på røykinga mi om dagen også. Lurer litt på om den siste pakka ligger på kommoden nå... (og den er snart tom...)

 

Den firbente kaller, så nå er det ut på tur :)

 

Ha en fin kveld videre, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den zumbaen min ligner ikke andres Zumba, tror jeg, men jeg blir da svett og sliten, så noe godt kommer det ut av den. Føler meg som en valross, men det får være som er ( forhåpentligvis går det bedre etterhvert), trim er det i alle fall.

 

Etter Zumbaen ble det 7 minutter rockering og så ut på første del av løpstreningsprogrammet mitt. Det gir ikke mer enn 10 minutter jogging i løpet av 30 minutter, men jeg tror det er greit å starte litt forsiktig så kroppen kan bygge seg opp.

 

Skikkelig fornøyd med meg selv etter dette. Middagen i går var omelett med salat til. I dag blir det fisk av et eller annet slag. Treningssenter i kveld blir det dårlig med, men satser på styrketrening hjemme og en skikkelig god tur med den lille firbente.

Hun har det ikke bra i dag. Vi måtte avvlive katten vår i går og de to var bestevenner og lekte masse. Nå går hun bare rundt og leter etter katten og ser helt bortkommen ut. Nesten så jeg tok henne med på jobb i dag, men en her er allergisk, så det lar seg ikke gjøre.

 

Jeg leste at Anitgro vurderte å legge bort røyken. Jeg gjorde jo det i november 2009. Har vel ikke fortalt at jeg har sprukket. Et år etter, altså i november 2010, begynte jeg igjen.

Dette var den samme perioden som alt var litt tungt. Overgangsalderen kom på meg, kroppen reagerer på forskjellig matvarer, kiloene rikket seg ikke og gjorde de det så var det feil vei. Til slutt sa jeg bare fra rundt meg at jeg syntes alt liksom ikke var lov. Kunne ikke spise det jeg ønsket lenger ( ikke mengde men typer), formen var utrolig dårlig, skal på utredning, men det ser ut som kjevebeinet mitt krymper og dermed vil jeg miste tenner, ja i grunnen syntes jeg vel ganske synd på meg selv.

Sa ifra at jeg begynte å røyke igjen. Noe måtte jeg få lov til og da ( og nå ) er kiloene viktigere for meg enn røyken. Får ta den igjen ved en senere anledning. Litt nederlag, men jeg lever greit med avgjørelsen min. Heldigvis har jeg ikke dratt mannen min tilbake til røyken. Han holder seg ennå og sier i alle fall at han ikke lar seg friste.

 

Oi................ det ble et langt innlegg. Bortsett fra alt dette :-) så er alt bare bra og jeg gleder meg til å trene videre i kveld. Skal virkelig trå til en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, du får sagt det Ninass.....men jeg kan betro deg en liten hemmelighet; min Zumba er heller ikke som andre Zumbaer vil jeg tro, men nå er jo jeg bare heeeelt i startgropa. Ingen Zumba i kveld nei, for det ble trening i kveld og ikke i går. Samla sammen 3,8 TP!!!!!!

 

Den løpinga di synes jeg høres veldig ok ut jeg!! Hvis du avanserer på det feltet vil du komme til å løpe fra alle andre rypene på Trysil til høsten :D

 

Synd med pusen din, men du har jo den andre lille firbeinte vennen din da så du får kose med den skikkelig, han kan vel trenge det stakkar.

 

Prøver å ha en mager middagsuke denne uka. Torsk og aspargesbønner/gulrøtter i går, kylling og wok-grønnsaker i dag, og i morgen blir det stekt steinbitfilet. Tenkte å prøve spinat til; steke hvitløk og soltørkede tomater i olje og vende spinaten i denne blandingen. ....og litt parmesan over...mmmmm og enda er det ikke helg!!!!

 

Var inne på tråden til Anitgro jeg også og la igjen noen go'ord; slutta røyken for 6 år sia etter fatstid på 40 år...Det er det jeg sier: Tror en blir litt ekstra STA med åra:D

 

Nå er det tid for te her i huset - Ha en kjempefin kveld!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ferdig med ei treningsøkt på treningssenteret i dag; det ble 2,2 TP. Imorgen har jeg fridag og har da tenkt meg på en skikkelig lang og god tur. Været var nydelig i dag så jeg håper det fortsetter i morgen :cool: Skal bli skikkelig godt før helga setter inn.

 

Lettvint middag i dag; kylling, asparges og løk. Ike spennende, men magert og greitt.

 

Ellers går det seeeeent med videre nedgang. Virker som det har stanset helt opp..... tenker, tenker......

 

Vel, vel, det er ikke krise da, men det er litt mye stamping på samme flekken. Er man sirkushest, så er man sirkushest; da skal det helst skje NÅÅÅ!!!!

 

Men nå bli det litt TV, litt kaffe og i morgen blir det helt sikkert en laaat morgen!!

 

Ha en fin fredag - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg har vært litt lenge borte herfra nå og savner dere alle.

Rare greier dette her.

 

Gjorde inntrykk på meg det innlegget ditt Ninass; skjønner at du hadde det tøft, og kjekt at du er på sporet sammen med oss igjen. Ser du er i treningsmodus, og da er det bare å kjøre på, det blir bare bedre og bedre når man er inne i rytmen. Trist med katten din. Jeg har en katt som nå er 19 år, ja tenk. Og hun er så nydelig, og jeg er sååå glad i henne. Lille særingen. Hun virker i god form og er en glad katt, men jeg vet jeg ikke får ha henne så lenge til. Sånn er det.

 

Ser du står litt stille Krepsedama, og det er jo ikke noe gøy etter så fin nedgang over tid. Jeg vet litt om hvordan det er. Ble "bortskjemt" i fjor vår med fin nedgang over tid. Men bøygen er når det stanser opp, da er cluet å bite seg fast, holde fokus, og å ikke skjeie ut masse, sånn som jeg gjorde. Så det kommer, for du har så sunn og sterk innstilling, så det har jeg troen på.

 

Jeg tenkte på det; vi bør vel ha med oss noen før-bilder når vi møtes i Trysil, for da kommer alle til å være så fine, at ingen skjønner hva vi har hatt å streve med. Eller var jeg litt for oppesen nå...

 

Anyway, koser meg faktisk med grønn te nå.

Ønsker dere en fin fin helg.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte akkurat en melding til Krepsedama at jeg av en eller annen grunn ikke fikk lov å skrive på trådene her inne. Rett etter så kom det melding fra Grete Roede at de hadde ordnet det, så nå kan jeg skravle igjen.

 

Alt greit her. Kjennes ut som den månedlige er på vei, men med overgangskropp, så vet man aldri helt om det er tull eller virkelighet. Er i alle fall supersulten om dagen, men prøver å kompensere med vann.

 

Helgen ser ut til å bli rolig og grei. I kveld er det jogging og det samme på søndag. Ellers blir det hyggetur på lørdag formiddag med en venninne. Vi skal inn å sjekke den nye Stof og Stil butikken på Alnabru. Jeg er nok redd for at lommeboken får gjennomgå litt da, men det skal bli moro.

 

Bare to uker igjen til Tyrkia !!!!!! Gleder meg helt sinnsykt.

Ha en flott og aktiv helg, damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja så er det freddan igjen da dere - fælt som ukene går!

 

Jeg var inne og skulle skrive hilsen Ninass, men da så jeg at du hadde fått det i orden igjen. Ja, lurte litt hvor du hadde blitt av....tre heile dagar til ende og ingen Ninass her....men nå er det trygt og godt her igjen:-)

 

Fridag og fredag.....og jeg er svært fornøyd med dagen for å si det sånn. Laaaang morgen med God Morgen Norge på TV2 og kaffe, litt støvsuging i heimen før 1. omgang alpin, ei lita mil til fots som ga noe over 2 TP og hjem igjen til 2. omgang. Shit, det ble ikke medaljer nei!!!

Så var det dusj og dasj (personlig pleie:-)) og en bytur i bil. Kjøpte meg en stor fin blomsterurne i krystall...hadde fatet fra før!

 

Nå står middagen oggjør segklar; her blir det blomkål og kålrotpure og røkt svinekam. Saus? Nææææi, nå er det harda bud - det blir maaagert!!

 

Og så er det rolig kveld - det blir TV-kos her i kveld med kaffe og te...ja, og ananas!! Kjøpte to i dag og de var kjempegode. Må kjøpe flere i morgen.

 

Ha en fortreffelig fredagskveld alle jenter - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, denne uka sier jeg meg fornøyd med 14,2 TP :D Nå har jeg inntatt TV-sporten og godstolen etter ei mil på beina også i dag!! Det var en fornøyelse i dag med så nydelig vær; sol fra skyfri himmel og flere gode minusgrader.

 

I dag blir det bare kylling og salat til middag. Siste forsøk på å få vekta i godlune og smilemodus.......vel det er vekta som skal i modus da og så skal jeg sørge for smilet:D Vel, morgendagen er ikke langt unna, så det gjenstår å se, men jeg har ligget og vaket på stort sett samme vekta hele uka......

 

Men uansett; det blir ikke mer trim her i dag, jeg er fornøyd med sånn det er denne uka! Foran meg ligger nye ubrukte uker som ingen enda vet noe om og ei av disse.......ja...!

 

Ha ei flott helg videre og ei fin ny uke - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Lett og god middag gir nok positivt utslag skal du se !! :D

14 trimpoeng er jo supert !

Klart du er fornøyd med det !!

Og trim er trim, samme hvordan ! Jeg synst du er flink ! :)

 

Takk for fint innlegg på tråden min ! det hjelper alltid på !

Jeg har hengt med geipen hele uken, så nå er det på tide å jobbe igjen !!

det blir godt med mandag i morgen !

 

Nyt kvelden i go stolen ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand på vekta i dag. Egentlig ikke så rart. Når jeg jobber meg bakover en uke så har jeg ikke vært spesielt flink. Ingen store feil, men rett og slett slapp i planlegging og gjennomføring.

 

Så denne uken skal jeg fokusere. I grunnen ingen store forskjeller, men hoppe over det lille ekstra på tallerken, variere pålegget på knekkebrødene, komme meg ut på litt lengre turer enn forrige uke og planlegge innkjøpene litt bedre.

 

Nå er det under to uker til ferie og jeg gleder meg helt villt og uhemmet. Har et par bekjente som kom hjem fra samme sted på lørdag og de hadde hatt det helt strålende.

Vi skal spille 5 runer golf på 7 dager. I tillegg beregner jeg å bruke treningsstudioet som er på hotellet. Blir rene helseferien dette. Tja..... det var kanskje å ta i, men ettersom alkohol ikke er min greie i noen særlig monn, så tror jeg ferien kan hjelpe på vekta og ikke ødelegge.

 

I dag har jeg bestemt meg for lang tur, til tross for 15 kuldegrader ute. Ingen unnskyldninger holder denne uka. Nå skal det som sagt fokuseres. "Gleder" meg til veiing neste mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

n005.gif .....og jeg er så hoppende glad!!

 

Tenk det da dere - vekta som nesten har stått i ro i 14 dager og så bare var jeg der!!

 

Jeg vil takke alle sammen som har stått langs veien og heiet meg frem og takke deg Ninass for å få være inne her sammen med deg - TUSEN TAKK til alle sammen:D

 

Jeg skal nå flytte inn på HV-tråden og få meg egen tråd der inne - må bare finne et navn :-)

Kommer tilbake med en "adresseendring" litt senere, slik at jeg kan få litt besøk der inne.....Tror nok det kan bli godt å få med seg for det blir nok både opp og ned-turer, ikke så lett å få det til å gå helt på skinner vil jeg tro!!

 

Ha en strålende uke alle sammen - her skinner sola både ute og inne <3

 

Klemz fra Krepsedama:D

 

 

 

................................................. .................................................. ......klipp

Her er min bakgrunn og "historie" for å være her inne:

Min status: 64 år og 171 cm

Veiedag: Mandag

Startvekt 82 kg - BMI 28,0

Mål: 70 kg

Delmålene: 79,9 - 76,9 - 74,9 - 70kg!!

 

Start 25. okt 2010: 82,0 kg

1 uke 1. nov 2010: 80,4 kg - ned 1,6 kg

2 uke 8. nov 2010: 78,6 kg - ned 1,8 kg - totalt 3,4 kg

3 uke 15. nov 2010: 76,9 kg - ned 1,7 kg - totalt 5,1 kg

4 uke 22. nov 2010: 75,8 kg - ned 1,1 kg - totalt 6,2 kg - BMI 25,6

5 uke 29. nov 2010: 74,6 kg - ned 1,2 kg - totalt 7,4 kg - BMI 25,3

6 uke 6. des 2010: 73,5 kg - ned 1,1 kg - totalt 8,5 kg - BMI 25

7 uke 13.des 2010: 73,2 kg - ned 0,3 kg - totalt 8,8 kg - BMI 25

8 uke 20.des 2010: 71,5 kg - ned 1,7 kg - totalt 10,5 kg - BMI 24,3

 

2011:

10 uke 3. jan 2011: 71,3 kg - ned 0,2 kg - totalt 10,7 kg - BMI 24,3

11 uke 10.jan 2011: 70,7 kg - ned 0,6 kg - totalt 11,3 kg - BMI 23,9

12 uke 17.jan 2011: 69,4 kg - ned 1,3 kg - totalt 12,6 kg - BMI 23,6

13 uke 24.jan 2011: 67,5 kg - ned 1,9 kg - totalt 14,5 kg - BMI 22,9

14 uke 31.jan 2011: 67,8 kg - opp 0,3 kg - totalt 14,2 kg - BMI 22,9

15 uke 7.febr. 2011:65,7 kg - ned 2,1 kg - totalt 16,3 kg - BMI 22,2

16 uke 14.febr2011:65,5 kg - ned 0,2 kg - totalt 16,5 kg - BMI 22,2

17 uke 21.febr2011:64,4 kg - ned 1,1 kg - totalt 17,6 kg - BMI 21,9

.................................................. .................................................. MÅLET NÅDD!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Glemte deg nesten i min ego-trip, og det var ikke meningen! Sorry!

 

Du har nok rett i følgende: "Gleder" meg til veiing neste mandag!" :-)

 

Det er så lett å gi opp nå vekta har stillstand, men heldigvis så høres det ut på deg som du holder fokuset og det er sååå braaa! Se bare hva den hadde gjemt til meg - og jeg hadde faktisk spist noen få bamsemumser her for en ukes tid siden...huff....så unødvendig egentlig.....

 

Og du har jo DEN gulrota hengende foran deg - på "golf-turne" og i det hele tatt!! Jeg nesten misunner deg - kunne tenkt meg at jeg hadde noe lignende i nærmeste framtid, men er ikke kommet lenger enn til planleggingen.

 

Nydelig vær her i dag - stor :-) fra skyfri himmel og jeg tror jeg skal droppe treninga i dag og bare gå meg en tur!!?? Ja så menn skal jeg det...

 

Stor klemz til deg fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg lister meg stille inn fra naboforumet og roper høyt:

 

Gratulerer så masse!!!

 

Det er så utrolig bra jobba! Og så velfortjent! Du har vært super-duperflink, krepsedama:D Jeg er veldig glad på dine vegne, det må være en helt utrolig følelse du sitter med nå. I mål!!

 

Jeg har lest mye på denne tråden i det siste fordi det er så positiv stemning her inne:) Om noen måneder følger jeg etter inn på HV! Enn så lenge får du gå opp løypa for oss andre som snart-snart-snart kommer etter!

 

God flytting:D

 

Mange gratulasjoner fra Ninjastar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

GRATULERER !!!!

Så fantastisk ! :D

Det må være utrolig hærlig å komme seg så langt, og faktisk være klar for hold vekten !

All honør til deg ! :)

Du har vært så utrolig målrettet og flink, selv uten kurs ! Jeg er imponert !

Og vi kommer inn på HV og heier på deg der også !

 

Nok en gang GRATULERER !

For en super start på uken !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hei igjen!

Først tusen takk gratulasjonene Ninjastar og Elisabeth! Ja, tenk at jeg har greidd det :-) Når jeg ser tilbake, har det gått fort og greitt, men jeg har vært MER ENN STA!!! Der er min oppskrift!

 

En liten bamsemums eller to og så er en ute og kjører altså. Det er utrolig mye sannhet i det gamle ordtaket: Liten tue velter stort lass!

 

Nå har jeg flyttet for meg selv:D

Har jo ikke hatt eget "krypinn" her inne før jeg! Det ble bare sånn at jeg strandet her hos Ninass - kjente fra tidligere føltes litt trygt..... Dessuten er jeg ikke helt sikker på om jeg visste hvordan det hele funket med disse trådene når jeg skal være helt ærlig....at det går an....:eek:

 

Men kjekt har det vært her!! Hører du Ninass: DET HAR VÆRT VELDIG KJEKT HER HOS DEG!!!

 

Men jeg kommer til å besøke trådene slik jeg har gjort (jeg kan litt mer nå...) Jeg er jo så spent på dere alle - på hvordan det går og jeg har et stort ønske om at alle sammen lykkes i å nå det målet en har satt seg.

 

Krepsedamas tråd - ja, det ble navnet på tråden min inn på HV!! Jeg søkte trøst i reklamen jeg - det enkleste er ofte det beste.... så sånn ble det med den saken!

 

Velkommen innom på besøk alle sammen - Stoooor klem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Har du ikke stått opp enda! Husk at jeg kan ikke sette på kaffen til deg jeg nå vettu...jeg som har flyttet :-) Ville bare innom en tur for å se om deg, og så måtte jeg bare skrive noen ord da skjønner du.

 

Nydelig vær her i dag, men i dag er dagen viet barnebarn så turen blir ikke lang - bare god med frisk luft i fjæresteinene...og nistepakke og kakao. Høres ikke det fint ut?

 

Og så skal jeg jo se etter "krypinn" til dere inne på HV, og da må jeg jeg jo hit og blåse på ilden slik at det blir for varmt til kaloridyrene....og VIPS...før dere har fått snudd dere må dere også skifte bopel!!

 

Ha en kjempeflott uke, Ninass, vi ses! - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.......... nå ble jeg litt lei meg. Blir jo så tomt her inne nå.

 

Nei da. GRATULERER SÅ MASSE; Krepsedama. Det er bare såååå fortjent. Du har vært utrolig flink.

 

Nå er det opp til meg å holde stemningen og nedgangen ved like her inne. Folk har jo blitt så vant til positive innveiinger og kjappe replikker i tråden vår, så nå må jeg bare skjerpe meg. Positiviteten henger jo i veggene her inne, så da må jeg bare følge jeg opp.

 

Riktignok kjennes det ikke sånn ut i kroppen. Føler meg blubbete om dagen. Ingen leppestiftfølelse om dagen, men det kommer. I dag er det så nydelig ute, og levelige temperaturer, så en lang tur rett etter jobb er planen i dag. Mandagszumbaen forsvant i går. Husbondene var hjemme og min flodhestvariant av dansen egner seg foreløpig ikke til offentlig beskuelse. Kom meg ut i skogen i en time i stedet.

 

Nå må jeg avgårde å se på den nyinnredede heimen til Krepsedama.

 

SNakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og lurer litt. Jeg tror kanskje jeg "tror" at jeg gjør alt riktig, men et eller annet sted har jeg nok blitt for "slepphendt".

 

Nå skal det planlegges og følges slavisk resten av uka. Så får vi se om det hjelper litt. Går jo så smått om dagen. Ingen depping, men tror ikke det skal så mye til før det slipper litt lettere.

Har nok kjørt meg inn i et spor hvor jeg ikke tenker, bare går på autopilot, og det kan nok bli litt ensformig og kanskje litt for mye, her og der.

Bittelitt for mye pålegg hver gang, en potet for mye, litt kortere fettmarsjer, litt mindre vann.............. ikke store tingene, men tilsammen blir det for mye til at det skjer noe særlig i kroppen.

 

Tralla-la.............. kjenner at dette nok er grunnen til at det går tregt. Ikke at jeg har skyldt på andre enn meg selv, men har liksom ikke tenkt gjennom hvorfor det går smått. "Det er jo så lite feil jeg gjør". Synes nesten jeg hører meg selv. "Bare" en osteskive til, jeg er jo så flink med alt annet. "Nå har jeg spist så mye grønnsaker, at en liten kjøttbit med saus ekstra, kan jo ikke skade.

 

Frem med vekten og vettet. UKAS SLAGORD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å gå opplegget nøye etter.

Det kan jo også hende kroppen bare trenger litt tid, og at det går i intervaller med vektnedgangen. Har sett det på andre før, flink lenge, så tar det tid før det løsner.

Men det skader jo aldri å fokusere.

Det viktigste er å jobbe på, fokusere, så kommer det vi er ute etter.

 

Men som jeg skal skrive inne på min egen tråd om litt. Jeg drakk veldig lite vann i går, og jeg skal jo drikke fryktelig mye. Det vistes på vekten imorges. Så vann er viktig, og hele totaliteten i opplegget.

 

Sender deg en stå på klem:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Ninass... Tror kanskje jeg er litt i samme felle som deg... Jeg tror også at jeg kan dette utenat, spiser og gjør alt riktig osv... Men resultatene tilsier jo noe annet, da... Det hender jeg har en veie/skrive uke, men den sitter visst lenger inne for hver gang...

 

Kan bare ikke tro at kroppen er så "kjip" på å avgi vekt, så noe feil må det vel være? Kjøper slagordet ditt tvert.

 

Men vi gir jo ikke opp? Nei, jeg slår et slag for både veiing og vett, men samtidig også litt egenpleie... Det fortjener vi jammen meg... Tror det blir skrubb, et varmt bad, noen gode oljer og kremer til slutt i dag. Så joggingsen og en stooor kanne te! Og en god bok? Fikk "Flaskepost fra P" i går, den roper visst på meg :D

 

Ja, er såvisst i "kosemeg" modus om dagen! Prøver å dra dere andre med meg, da!

 

Ha en flott uke videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Kjære Ninass!

Har sittet og tenkt litt over innlegget ditt, og jeg tror du har helt rett; det er veldig lurt å sjekke seg selv litt.

Du skriver:

"Sitter og lurer litt. Jeg tror kanskje jeg "tror" at jeg gjør alt riktig, men et eller annet sted har jeg nok blitt for "slepphendt".

......og videre:

Bittelitt for mye pålegg hver gang, en potet for mye, litt kortere fettmarsjer, litt mindre vann.............. ikke store tingene, men tilsammen blir det for mye til at det skjer noe særlig i kroppen."

 

Husk at "mange bekker små gjør en stor å" som jeg også skrev inne hos Anitgro. Jeg vet akkurat hvor lett det er for meg i alle fall når "ingen ser det" ellere rettere sagt hvis jeg ikke skriver opp alt det jeg spiser. Det er først da jeg ser hvor lite det er som skal til før den berømte tua velter hele lasset.....og så er vi veldig ulykkelig :D.....enda vi egentlig hadde en ganske god mistanke at det var akkurat slik det var...oh shit..)

 

Og du trener jo så mye og regelmessig at det er nok ikke der skoen trykker.

 

Nei, det eneste som funker for meg i alle fall er å veie alt og skrive opp alt. Kanskje jeg må gjøre det leeeenge ennå, men det får tiden vise. Tør ikke slippe kontrollen enda jeg!

Det er derfor det beste rådet jeg kan gi fra meg til deg. Ta grep - ta kontrollen!!

 

Ha ei grepa kontrollert og fin uke - Klemz fra tidligere samboer Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det faktisk for lite kalorier, men det plager meg ikke. 1350 kalorier og mett hele tiden, kan ikke være så ille.

 

Skriver inn mat og ser jo at det ikke akkurat er stor variasjon. Må kutte ned på osten og få i meg noe annet på knekkebrødene. Greit kalorimessig, men kroppen hadde sikkert satt pris på andre påleggsvarianter også.

 

I går fikk jeg meg en tur på nesten to timer. Ca en time var skikkelig rask gange, men resten ble litt så som så. Vi møtte på så mange hunder at det ble mye leking og skravling.

 

Skritt-teller. Har dere meldt dere på skrittkonkurransen? 8000 skritt om dagen i snitt og inntektene går til å hjelpe damer i .......................... husker ikke hvilket land.

Konkurransen går på at man i snitt skal ha 8000 skritt, men jeg utfordrer meg selv litt mer og sier at jeg skal ha det pr dag, ikke i snitt. Skal jo avgårde sydover å spille golf. Det gir 16-17000 skritt pr runde. Skritt nok for to dager, men sånn vil jeg ikke ha det. Skal bevege meg minimum 8000 pr dag.

 

Grove fiskekaker til middag i dag. Må kjøpe gulrøtter så jeg kan raspe disse og og ha dem til. Tror jeg skal få til en tur i dag også. Må ta en sjau ved symaskinen også. Skal holde sykurs i mars og må få ferdig et par modeller.

Hjelp............... jeg trenger flere hobbytimer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...