Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

Her telles det både kalorier og skritt :-) .....høres kjempebra ut Ninass!!! Merkelig at jeg sniker meg inn på den her tråden så snart jeg logger inn...hmmmm!

 

Vet ikke om jeg kan love påmelding, men det er en ting jeg kan love og det er at jeg i alle fall skal benytte meg av det fine været så lenge det varer....:cool: ...ute skinner sola fra skyfri himmel og det er kaldt og friskt i lufta!

 

Grove fiskekaker...mmmm.... høres godt ut - har du prøvd å raspe litt sellerirot og blande sammen med gulrota? Smaker kjempegodt...og så en liten strutt med balsamico..ko-ko!!

 

Skulle nok ha vært på sykurs med deg ja.....har lin (kjøpt på Stoff og Stil) til å sy fotside trekk på stolene i spisekroken, men...... Vel, vel det kommer vel dager som er triste og grå og alt for vemmelig til at det frister med tur ut..helst ei heeel helg... og DA kan jeg jo sy:-) Regner med det er Quilte-kurs du skal ha? Flinka!!

 

Ha en kjempetoppers uke med Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar

Godfølelse i dag. Ikke helt leppestiftdag, men det er nesten så jeg kjenner at det slipper litt. Vet jo ikke om det er reelt eller ønsketenkning, men følelsen er i alle fall god. Dette er en kinnbendag............. og hva er så det? Jo, når jeg titter i speilet i dag har jeg kinnben som vises tydeligere enn de for eksempel gjorde i går. Pleier å være et godt tegn.

 

Glemte fiskekakene i går, så de kommer på bordet i dag. Ba yngstemann på middag siden han var i området, så da tok vil kalvesnitsler og masse grønnsaker i stedet. Kommentaren fra junior: Her glimrer sausen med sitt fravær, ser jeg :-)

 

Må jogge i kveld. Programmet mitt tilsier 3 dager i uken, så jeg MÅ bare kommer meg ut og gjennomføre. Moro............... nei. Men har man sagt at man skal , så må man bare gjennomføre. Og det krever trening.

 

Fikk sydd ferdig en av modellene i går og nesten den andre. God samvittighet. Når man sitter konsentrert med søm så tenker man i alle fall ikke på mat :-) .

 

Gleder meg til Ski VM kommer skikkelig i gang i dag. Logger inn på NRK nettTV og bruker den ene PCskjermen min som TV.

 

Nå er jeg over middels interessert i sport og håndarbeid. La da selvfølgelig merke til de fine, røde Mariusgenserne som danserne på åpningssermonien til VM hadde på seg. Tror jeg bare må invistere i garn til en sånn en. Får kalle det VM strikkog legge alt annet tilside en stund. Det blir nok ikke før i morgen, men så skal det nistrikkes.

 

Ha en fortryllende VM og treningsdag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du har fokus, og det pleier som regel å føre fram. En kinnbendag høres ikke ut som det er å forakte det heller, selv om en leppestiftdag kanskje synes bedre for de rundt deg?

 

Du har vært flink å sy, men jeg sitter her og tenker på et lappeteppe jeg har "gitt bort" som enda ikke er ferdig... Har liksom ikke hatt helt ånden til å gjøre det ferdig.

 

Skjønner du er flink å jogge! Jeg har sendt minsten til min søster, og gubben på jobb, som her har det vært dobbelt dose tur i dag, og 3 trimpoeng :) Deilig følelse :)

 

Kos deg med VM, ble visst både gull og sølv i dag!

 

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

VM eller ei - her går vi for GULL vel, Ninass! Ser du har gull i blikket nå.....her fokuseres det skikkelig forstår jeg....og DA kommer resultatene også :-)

 

...og når en får strikketøyet mellom hendene - ja, da har en i alle fall ikke tid til småknaskespising...sånt blir'e gull av vettu!!

 

Jeg har også strikket veldig mye, men det var i de gode gamle dager..... Nå er det datteren min som har den største produksjonen :)

 

Tenkte å gå på trening i kveld, men jeg måtte se finalene i sprinten, så det ble til at jeg tok bilen. Men det ble 3 TP utav den treningsøkta da. Når du leser dette Ninass, så er vel du ferdig med joggeturen din også.

 

Her hos meg blir det rene "maskespillet" i kveld; skal ta rens, scrub og maske og legge meg nyvasket og nyskuret. Det er vel ingen som ser forskjellen, men kjennes den? JA, det gjør den :) Og i morgen skal vi på ølsmaking, så da blir det frimerkekveld....

 

Nyt kvelden og ha en flott fredag - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og et par dager med bedre tid i vente.Har så mye jeg vil få gjort om dagen. Bare hyggelige ting, men timene strekker ikke til.

 

Joggingen i går ble til en tur i stedet. Hadde en hund som bare skulle snuse i går, så løpingen ble helt håpløs. Får ta meg en tur uten henne, men det blir nok ikke før i morgen.

 

Jeg skal snart snike meg avgårde en tur fra jobben og levere kursmodellene jeg sydde ferdig til går i butikken på Ski. Samtidig skal jeg svinge innom garnpusheren min og kjøpe med meg garn til en rød Mariusgenser.

 

Grei dag matmessig i går. I dag er ikke middagen planlagt ennå, men får finne på noe sunt og godt. Har egentlig mest lyst på Wok med kylling.

 

Nei.... nå skal jeg slutte å bable om alt mulig. Ønsker dere alle en super helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Høres ut som du er i STORslag....det blir nok ikke lenge før du er avbildet på FB i rød Mariusgenser skjønner jeg!! Da blir'u snasen da :-)

 

I dag skal jeg hjem fra jobb til vanlig tid. Da blir det middag - og jeg har den klar: Hos oss blir det stekegrønnsaker med renset kylling i - godt og enkelt - og den som ønsker kan ha på det de måtte ønske...sweet chilisaus, sweet and sour,...ja, whatever.

Så blir det dusj og hårvask , hudpleien ble jo unnagjort i går:D (....pssst...ser ikke forskjell da...) og det var deilig. Så er det inn i antrekket jeg kjøpte og avgårde på ølsmaking! E d fredda, så e d fredda.....

 

Ha ei strålende helg med strikkepinnene dine Ninass - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar en kort dag, og går hjem fra jobben nå. Håper og tror at jeg har kontroll og kan ta helg med god samvittighet. Håper det er samme ståa hos deg Ninass:-)

 

Jeg strikka masse før, men sluttet når jeg var ferdig å studere. De røde mariusgenserne er skikkelige fine. Jeg liker den blå godt også. Strikking er kos.

 

Håper helgen blir bra, både med fokus, strikking, masse vann og søt hund som bare vil snuse på tur:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og null reaksjon på vekta. To uker uten den minste forandring hverken den ene eller den andre veien. Men, men................... gidder faktisk ikke gruble noe særlig over det.

 

Har tenkt meg på en laaaang tur etterpå. Både jeg og yngstemann har bursdag i dag, men alle er opptatt (ham inkludert) så da får jeg bruke kvelden til noe annet enn feiring. Tenkte jeg skulle gå hjem til ham og henge en ekstrapresang på døra hans. La inn turen på iform.nu og der regnet de ut at det ble 10,61 km. Burde vel være en grei presang til meg selv å få beveget meg så mye i stedet for å spise kaker.

 

I går ble det treningsstudio. 30 minutter kondis og 40 minutter styrke. Fornøyd med det.

 

Ha en flott uke alle sammen. Jeg begynner å komme i feriemodus. Må bare holde meg frisk. rundt meg på jobben går de ned for telling alle som er. Influensaen har virkelig satt inn og folk blir skikkelig syke. krysser fingrene...... jeg vil ikke være syk på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Gratulerer med dagen din ! :)

 

Nyt turen ! :) :)

P.S Er vel lov til å unne seg litt ekstra god kveldsmat i dag vel ???

 

Og vekten, ja den gjør vel plutselig ett byks nedover !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

h075.gif

 

Vi glemmer veiinga på bursdager, Ninass...de teller lissom ikke som vanlige dager!! Dessuten.....ingen endringer er gode ting det...da har man ikke gått opp:D

 

Pass på deg selv - huske egenpleien - det kan være en viktig ting for å holde trivselen i ånde og influensaen på armlengdes avstand:-)

Jeg ønsker deg en strålende kveld, og du kommer sterkere tilbake vettu.

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

.....og her var det ingen hjemme nei! Tok nok på den bursdagsfeiringa likevel da forstår jeg :-) ......og ikke et eneste lite marsipankakestykke å finne heller.......

 

Nei, vel, er vel ute og lufter den firbente da kanskje.....ja, ser ikke snurten av den så.....og her står symaskina.....uten styrmann.....hmmmmm

 

Ser kanskje TV da? Nei, ingen sport på TV'n heller nå...

 

Får heller stikke innom senere i kveld...hmmmm....burde låse dørene ja....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....bare innom for å vanne plantene..... er visst ingen hjemme?

 

Reker vel rundt i Kollen og samler TP tenker jeg..... Så uvant at det ikke er noe aktivitet her inne :)

 

Fridag i dag på meg og har tenkt å tilbringe en del av dagen foran TV-skjermen...bare MÅ se stafetten med gutta :-)

 

Håper du har det flott, Ninass....du er kanskje på plass i Kollen og skal se de gå? Jeg får se etter deg da..... stikker innom i løpet av helga for å høre nytt!!

 

Ha en flott fredag :cool: ......Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Hei og hå. Phu.............. det har vært en hektisk uke. Jeg er ikke så vant til sånne hektiske uker. Ikke har jeg tatt meg tid til å svinge innom her i arbeidstiden heller.

 

Men.......... alt bra. Faktisk synes jeg det går ordentlig bra. Har klart å holde meg unna vekta. Vil heller kjenne på følelsen av det det muligens skjer noe.

Onsdag var jeg ute og brente av noen tusen kroner. Ligner virkelig ikke meg, men jeg svingte innom en butikk etter å ha vært hos kiropraktoren og fant en bukse, to tunikaer, en kort kjole/tunika og en kjole. Kryss i taket!

Jeg tenkte at her er det bare å fortsette. Avgårde på Ski storsenter og fant 3 par sko og en bukse til.

På ettermiddagen skulle jeg ned på lokalsenteret her hos oss å bytte et smykke. Og hva skjedde? Fant en genser og to bukser til. Fylte på med 12 par sokker.

Og til slutt....................... 2 leppestifter. Skjønner dere? Har en god følelse om dagen og tar dermed med meg en ny garderobe og fargede lepper og drar til Tyrkia i morgen.

 

Nå må jeg lese meg opp litt på dere andre. Tar med meg iPaden til Tyrkia, men hvordan mulighetene er for å koble meg opp og skravle litt med dere, vet jeg ikke. Gleder meg til 5 Golfrunder og varmere vær. Nå driver Yr og melder regn der nede, men det velger jeg å ikke tro på. Synes vi fortjener pent vær, så da blir det nok det. Har planer om å bruke treningsstudioet som er på hotellet også. Aktivferie, går jeg inn for denne gangen.

 

Ha en fin uke alle sammen. Vi snakkes når jeg finner et oppegående nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, da håper jeg kofferten er stor nok til alt det nyinnkjøpte :) Jeg skjønner vi hadde gjort rent bord på shopping sammen ja......

Høres ut som en kjempedag du hadde der....god følelse du hadde i den ville ferden på jakt etter trofeer; Hurra for deg, Ninass!

 

Høres ut som ferien blir topp på alle vis, og jeg bare aaaner stemningen før avreise!! Kos deg med sol, slaraffenliv, trening.....whatever!

 

...pssst... du kan låne med deg solbrillene mine :cool: til Tyrkia, jeg trenger de nok ikke på en stund...

Her blir det garantert ingen tur i dag...det REGNER med store bokstaver ja!! Jeg har tenkt å tilbringe fredagen innendørs (fridag) og skal sitte i ro under heeeele stafetten i dag.

 

Ha en fin fredag og GOD TUR til Tyrkia - Varm klem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Sitter her i det kalde nord - snødd har det også - og venter på beskrivelsene av tyrkiske gourmetopplevelser.....:) Hvorfor det? Nei, si det :-) Vanskelig å bestemme meg for middag i dag, og nå skulle den nesten vært ferdig.

 

Tilfelle du skulle komme innom tråden din: Ønsker deg flotte dager og ei fantastisk uke med alt hva du skulle ønske - og ikke visste at du ønsker deg :eek:

 

Take care og nyt hvert øyeblikk Ninass - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Hei fra Tyrkia. Første da og tildekket er over. Bittelitt regn men mest opphold og en del sol. Vi spilte tidlig og satte oss på terassen med 5 mila på iPaden og kalde øl. Så langt har maten vært grei. Her er det mange, mange retter hvor man forsyner seg selv. Synes jeg velger bra og fyller på med masse deilige salater o.l. I morgen skal vi på tur og litt shopping. Har tenkt meg i treningsstudioet her etterpå. Resten av dagene er det golf. Så bevegelse blir det i alle fall. Hører at været hjemme på østlandet har vært helt fantastisk i dag. Unner alle det. Store smil fra flotte Tyrkia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Veeeent....... jeg kommeeeer!!!!

 

Det høres helt konge ut altså..... på terrassen med kalde øl :eek: Og så er det golf og shopping...ja, jeg sier bare NYT det, Ninass og kos dere verre :)

 

Få med deg mest mulig av ALT!!!!! Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

...og jeg rakk aldri å komme etter :-)

 

Her begynte det jammen å snø igjen også og jeg måtte være hjemme å måke snø :eek:

 

Jeg bare er innom for å ønske deg velkommen hjem.....ikke mange dagene nå! Håper du har hatt en flott uke med masse gode opplevelser av alle slag!!

 

Stor klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

fra sydligere breddegrader :)

 

Håper du har hatt en super ferie, og at du ikke har fått for mange kg "baklengs" som lett kommer i ferien. I så fall er trøsten, easy come, easy go....

 

Nå håper vi våren har festet taket på østlandet! Så mye lettere å komme seg ut på ettermiddagen når det er lyst!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen etter en nydelig ferie. Den startet kaldt og våt, men så ble alt bare bedre og bedre, dag for dag. Brun i ansiktet har jeg også blitt.

 

Og vekten....................... ned 300 gram. Jeg er superfornøyd selv om jeg nå ligger langt etter målet mitt, men skal jobbe som en hest videre. Med "all inclusive" på ferien og noe utrolig mye mat å fråtse i, så synes jeg at jeg har flink. Det var et utrolig utvalg av mat på hotellet. sikkert 15 retter å gå å forsyne seg av til hver lunch og middag. I tillegg masse kalde retter og salater.

 

Jeg forsynte meg med middag en gang og når de andre gikk på neste runde, gikk jeg til salatbordet og forsynte meg der. Innrømmer is til dessert hver middag, men i moderate mengder.

 

Glad for å se at det er mindre av snøen her hjemme, men det er nok lenge til det blir grønt. Men. det går jo riktig vei.

 

Nå er det jobb og sikkert masse å gjøre. Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

...og velkommen hjem! Vi har savnet deg vettu :-)

 

Meeeeeen, mest av alt; Gratulerer med 0,3 kg nedgang!!! Og du har vært på all-inclusive-ferie......jeg gir meg ende over...GRATTIS Ninass - Det var kjempeflott :-)

 

Snakkes senere - nå må jeg raska på - jobben venter!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...