Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Gjest Julianna

for dersom du går ned dette nesten hver uke, er du ganske så raskt der du vil være.

men jeg kjenner så absolutt følelsen; jeg opplever det som en slags grådighet på vekttap og en slags bekreftelsen på at all innsatsen er verdt det. Jeg tror uansett kroppen tar alt inn over seg, og maler i sin egen takt og det som er veldig viktig er hva vekttapet er. Du bygger muskler også vettu, i beina og ellers når du beiner rundt med denne lille hunden din. Så gled deg og gratulèr deg selv over det du får til, og fokuser på det for alt det er verdt:D

 

For en innsats du viser! Den dagen det regnet så mye var det helt uaktuelt for meg å gå ut, da leste jeg at du hadde hatt en skikkelig runde ute. Da tenkte jeg at jeg må skjerpe meg, pysa meg, får heller kle meg bra og ikke finne på unnskyldninger.

Stå på Ninass og gratulasjonsklem herfra:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar
Gjest Caddie

Lørdag kveld, og jeg har spist is. Første gang på lenge jeg bruker frimerkene til noe usunt, men i dag har jeg kost meg med Dream yougertis. Jeg er alene hjemme og koser meg med strikketøy og TV og så is da.

 

Hyggelig at du svinger innom en lørdag, Julianna. Kjempekoselig med nytt bekjentskap også i form av Dillaa.

 

Ble ikke den store trimmen i dag. Hadde tenkt meg på langtur, men lysten var ikke til stede. Fikk jo en haltimes tur i middels fart, men ikke svettmarsj. Får ta en 9 hulls golfrunde i morge og forhåpentligvis en skikkelig fettmarsj etterpå. Fokus, fokus, fokus.

 

Skal være beinhard og følge opplegget til punkt og prikke minimum en uke til. Skal prøve å motivere meg til fortsatt "naziopplegg" ut mai, men fokuserer først på kommende uke.

 

Snart begynner skrittkonkurranse for alle som går på GR kurs. Jeg trodde det startet 1 mai, men det starter visstnok om en og en halv uke. Da starter de nye kurs og det er i den perioden det er konkurranse. Alle som har 8000 skritt eller mer i snitt i ca 2 mnd er med på trekning av premier. Det er ikke noe problem for meg å klare det, så utfordringen min blir å ikke bare ha det i snitt, men faktisk ha det hver dag.

 

Da jobber jeg videre på genseren. Begynner å nærme meg slutten, så nå er det bare å strikke på. Får man trimpoeng for ekstrem håndføring med strikkepinner?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Hahaha- du kan jo ta noen voldsomme utslag med albuene sånn innimellom, og sykle litt med bena mens du sitter der og strikker....kan muligens oppnå et trimpoeng eller to hvis du holder på en stund....hoho!

 

;):D

 

Ps- du er kjempeflink!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Jeg går jo på kurs og veier meg torsdager, men ettersom jeg alltid har oppgitt vekt etter veiing mandag morgen her inne, så fortsetter jeg med det.

 

Forrige mandag sto jeg på 83,3. Hadde da tatt av noen nykomne kilo uten at jeg helt vet hvor mange ettersom jeg ikke hadde veid meg på et par ,tre uker.

 

I dag er det mandag igjen og jeg kan rapportere 82,1. Nå blir det mange forskjellige tall å forholde seg til ettersom dette er morgenvekt, og på kurset er det jo kveldsvekt, etter middag, men jeg dropper tallene på kurset, og fortsetter med dette som de jeg rapporterer.

 

Jeg har vært flink denne uken også. Masse trimpoeng, selv i dårlig vær. Har brukt vekta nøye, noe som virkelig ikke ligner meg. Lar meg stadig overraske over hvor tynne 30 grams brødskiver er! Greiere med knekkebrød synes nå jeg, men en tann krangler litt om dagen, så jeg lar de harde ligge og går for grovt brød i stedet.

 

Da er jeg inne i min siste måned i denne jobben. Jeg er sååååå glad for at jeg har tatt avgjørelsen om å slutte. Jeg sover om natten igjen og er nok mye mer blid og hyggelig på hjemmeplan enn tidligere. Overskuddet kommer krypende tilbake og jeg føler meg lett og glad. Tenkt hvordan det blir når jeg faktisk blir lett også...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Sprakk på et skolebrød i dag. Jobber i bokhandel og vi har en bokkafè. I dag tok jeg min turn der ved 14.30 tiden. Det er virkelig et av tidspunktene på døgnet hvor blodsukkeret synker og jeg er klar for å putte inn noe som burde holdes utenfor kroppen.

 

I dag ble det et skolebrød. Det får så være. Liker ikke å spise noe som ikke er planlagt, men spist er spist, og det er greit.

 

Kom hjem, spiste kveldsmaten i stedet for middagen, tok på sko og treningsklær og dro valpen avgårde i skogen. Holdt oss mest på stien, men havnet etterhvert ut i lysløypa. Kjente meg lett i kroppen så jeg prøvde å jogge litt. Og det gikk så merkelig greit. Kunne faktisk jogget lenge i dag. Jogget ca 5 minutter i strekk før vi møtte noen andre med hund, så da måtte vi bare hilse. Sånn gikk det hver gang jeg satte i gang å jogge. jeg er generelt veldig fornøyd. Å jogge mer enn et minutt av gangen har egentlig vært utenkelig tidligere. Må teste ut dette om et par, tre dager igjen. Prøver da uten hund, bare for å se hva jeg får til. tror nok jeg kan takke fraværet av røyken i 6 måneder nå for at dette lar seg gjøre.

 

Svingte innom golfbanen og trasket rundt der med mange kjente 8 uten køller for meg). Valpen ble så sliten at det ble å sitte på med kjærestemannen min hjem i stedet for å gå. Har notert 10 minutter jogging og 1 times rask gange.

 

Superfornøyd med meg selv. Manger bare de planlagte minuttene med rockeringen, så er jeg i mål for i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

med siste innlegg, flink er du.

Og sånne utskeielser kommer avogtil.

Avgjørende er at de ikke utløser et skred, men at man raskt tar seg inn, og det gjorde du:-)

 

Skal du være med i Connecting Ladies?

Lurer på om jeg skal skjerpe meg i år og prøve å være skikkelig med.

 

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie
med siste innlegg' date=' flink er du.

Og sånne utskeielser kommer avogtil.

Avgjørende er at de ikke utløser et skred, men at man raskt tar seg inn, og det gjorde du:-)

 

Skal du være med i Connecting Ladies?

Lurer på om jeg skal skjerpe meg i år og prøve å være skikkelig med.

 

:-) :-) :-)[/quote']

 

Skal nok være med på connecting lAdies, men ikKe den første på Østmarka. Har liksom ikke kommet helt i konkurransemodus ennå, så jeg venter til litt ut i sesongen.

 

Greit med maten så langt i dag. Har med matpakke og pålegg, så dette går akkurat som det skal.

Skal på teori-hundekurs i kveld, men håper å få inn litt fettmarsj etter det. Riktignok innbyr ikke været til trim, men eier jo en masse varme klær, så da er det vel ikke noe å skylde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ninass!

 

Takk for innlegg i tråden min, du satte i gang litt tankeprosesser. Jeg var nok moden nå. ;)

 

Jeg har jo sett nicket ditt mange ganger, og tittet litt i den gamle tråden din før, men denne nye har jeg ikke vært inne på. Så nå leste jeg hele greia!

 

Jeg må bare henge meg på de andre og si GRATULERER med at du greier å ta tak i så mange aspekter av livet ditt på en gang. Dette er jo reell livsstilsomlegging. Fantastisk!

 

Jeg har også et sånt et sukkermonster som kommer hvis jeg ikke får i meg et mellommåltid en gang mellom 13 - 15. Spiser vanligvis lunsj kl. 11 og middag kl. 16-17, og det blir jo ca 5 timer i mellom, så jeg MÅ ha noe der. Det idiotiske er jo at hvis ikke så spiser jeg mer usunt på kvelden. Noen timer etter middag. Dessuten blir jeg slapp, og synes det er vanskeligere å få til trening, lesing/studier eller andre ting jeg hadde planlagt for kvelden.

 

Ha en fin dag!

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

I dag er siste kveld på ekspresskurset. Nå føler ikke jeg at det er så veldig siste, ettersom jeg går videre på vanlig kurs til tirsdag. Men..... det skal veies og for første gang er jeg litt usikker på hvordan det går.

 

Må jo innrømme at jeg snikveier litt hjemme, men i dag viste vekta en forskjell på 4,1 kilo fra det laveste til det høyeste. Er det mulig? En ukes gamle batterier, så det er ikke det, men veid meg riktig fikk jeg ikke gjort.

 

Og hva skjer da.......................... hm...... hvilken vekt skal jeg tro på? Har jeg gått ned? Er jeg ikke litt full av vann? Hm.. har jeg egentlig vært noe særlig flink?

 

Nå skal jeg gi meg, men blir jo litt flirete når jeg "står på utsiden" og hører tankene inne i hodet mitt. Hvor tullete går det an å bli?

Jeg har vært flink, både med mat og trim. Ikke 100% flink, men flink uansett. Har jeg ikke gått ned i dag, så vil det vises på vekta neste uke, ikke noe å stresse med.

 

Så...... siste kurskveld i kveld. (rett fra jobb, så denne gangen blir det veiing før middag. Der forsvinner det jo 500 gram :-)) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roskva

Av og til nytter det ikke hvor flink man enn er - kroppen tviholder på vekta.

 

Det gjør i alle fall min for tiden, det er grusomt hektisk på jobb, med jobbing langt utover kveldene. Så kroppen min nekter å gi slipp på noe som helst. Blæh - kanskje det blir bedre neste uke?

 

Og du skal jo fortsette på kurs, du, så det er tid nok til å få se resultatene.

 

Og forresten - er det ikke rart med de derre vektene som viser så mye forskjellig? Min holder på med det samme, varierer med en hel masse selv om jeg veier meg to ganger etter hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Det gikk dårlig, men det visste jeg. Gifteringen var ikke løs og ledig. Kroppen full av vann. Sånn er det bare innimellom. Vekta viste en kilo opp. Det var jo i overkant synes jeg, men er ikke redd for at jeg har lurt meg selv.

 

Skal jeg analysere, så har det vært mye kaffe og for lit e vann. Jeg pleier ikke å fokusere på vannet for det går som regel av seg selv, men ikke de siste dagene hvor det har vært litt hektisk og rutinene har vært vanskelige å følge.

 

I dag tidlig veide jeg 1,5 kilo mer enn mandag morgen. Men... som sagt; jeg har ingen panikke rundt dette. Får bare konsentere meg på vannet og selvfølgelig resten av det som skal inn i munnen utover.

I dag regner jeg med at jeg klarer 18 hull golf etter jobb. Det gir trim, og selvfølgelig tar jeg med meg både vann og kveldsmat + frukt ut på banen.

 

Veiing for meg selv igjen mandag morgen. Kursveiing tirsdag kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

ikke noe spesielt å melde egentlig. Lite bevegelse i går ettersom vi var på besøk hele dagen og var ikke hjemme før klokken 22 på kvelden. Spiste sunnt, så det gikk fint. Sto over både kake og iskrem, så jeg var skikkelig fornøyd med meg selv.

 

i dag har jeg fått 4 timer golf. det gir 7,8 trimpoeng. Trolig litt i overkant av hva som er reelt, men likevel.................. er jo ute å går i 4 timer, så morsjon er det uansett. Skrittelleren viser 16000 skritt.

 

I morgen tidlig er det egenveiing. Aner ikke hva jeg skal forvente ettersom kroppen oppfører seg helt ute av hvordan den vanligvis reagerer, men må jo bare ta det som kommer. Vi får se. ikke noe depping her uansett. Jeg er flink, og det gir resultater i rykk og napp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Høres ut som bra innsast på en søndag; masse aktivitet og nei til kake og is.

Jeg er skikkelig svak for tiden så spørs om jeg hadde klart å si nei dersom noen bød. Så det er skikkelig bra jobbet.

 

Så deilig med en skikkelig golfrunde. Jeg har hatt det for hektisk til å få det til etter påske, men jeg vet at det er tid for det om ikke lenge.

Og når det gjelder veiing imorgen; Lykke til, håper det er som du ønsker deg. men uansett om ikke resultatene kommer med en gang, så kommer de med den innsatsen du viser.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Mandag og vektrapport. 82,6.

Aner ikke hva det er med vekta om dagen, men 3 mai registrerte jeg 82,1. Etter det har vekta vist helt opp i 84,7 på morgenen, så noe er rart. I dag viste den i alle fall det samme alle 4 gangene jeg gikk på, så da regner jeg med at det er riktig og at hikken som vekten min har hatt er gått over.

 

I dag vet jeg ikke hvor mye trim det blir. Går på kurs med bikkja to ganger i uken, og 1,5 timer der er ganske slitsomt. Kanskje ikke fysisk slitsomt, men likevel. Er ganske pumpet når jeg kommer hjem. Får jo satse på en liten fettmarsj, men det får kroppen bestemme i kveld.

 

Ønsker alle kjente en skikkelig god uke. Nå gjør vi en superinnsats før 17 mai, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

11 mai ( tirsdag) begynte jeg på nytt kurs. Dette er et helt vanlig ned i vekt kurs. hadde gått ned litt fra torsdagsveiingen på forrige kurs til "innveiingen" på dette kurset.

 

I dag tidlig tok jeg en snikveiing. Et kjempehopp, men.............. det er mandag som er veiiedag, og med all hikken jeg har hatt i vekta i det siste, så får vi se på mandag morgen.

Men uansett, jeg kjenner at det skjer ting. Ingen tvil om at det går riktig vei her. heldigvis har vi en veldig sunn tradisjon på 17 mai. Vi ser på barnetoget og er det varmt unner vi oss en is. Etter dette går vi hjem og spiser vanlig lunch før vi er en vennegjeng som spiller golf. Og en golfrunde gir 7,8 trimpoeng!. Som regel er det grilling eller lignende på kvelden, men i år er så mange bortreist at vi går hver til vårt etter runden.

 

Onsdag hadde jeg ca 2 trimpoeng. Torsdag ble det 8 poeng og i går 2,3. I dag er det golf igjen, så jeg får i alle fall beveget meg.

 

I tillegg er det skrittkonkurranse for alle som går på GR kurs. Så her er skrittelleren i lomma og motivasjonen er på topp. Tør ikke sette mål for dette kurset, men har høyt håp. Nei.............. jeg sier ikke hvor mye. Tar en uka av gangen og denne uka kommer til å gi en knallstart, det kjenner jeg på bukselinningen.

 

Kos dere alle sammen. Husk........ hvis du forteller hodet noe nok ganger, så tror det på det. Hos meg gleder hodet mitt seg til yougert med ananasbiter hver kveld. Det er premien for at jeg er så flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Søndag og øs, pøs regnvær.

 

Sitter å sløver i sofaen, strikker og ser på TV. venter på at regnet skal gi seg så vi kan ta en golfrunde. I går ble det bare 9 hull ettersom det regnet hele tiden, men hvor mye det blir i dag, vet jeg ikke. Starter på 9 hull, så får vi se an været og lysten om det blir 18.

 

Blir det bare 9 hull skal jeg i tillegg ta en fettmars. Klar for å svette litt, men blir det 18, er beina møre, så da står jeg over. Rockeringen brukes litt om dagen, men tar det med ro så jeg ikke blir gul og blå.

 

Ha en strålende 17 mai alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Først, ha en flott nasjonaldag :)

 

Jeg ble så glad over å se deg her :)

 

Jeg har lest gjennom hele tråden din, og jeg blir utrolig motivert og inspirert av deg! Jeg har hatt en skikkelig "down" periode siden i sommer... Jeg landet på 80 kg etter noen mnd sykdom med diare, og etter det har kg'ene "smelt" på...

 

Ikke det at jeg har spist kjempegalt, men noe har det blitt, i tillegg har nok kroppen normalisert seg.

 

Etter å ha lest gjennom alt det du skriver, ble jeg bare kjempemotivert til å gå løs på en ny runde med skjerpings...

 

Jeg skal først tillate meg å spise den planlagte spekematen i morgen (som jeg ikke er så glad i), og så bærer det løs. Vekta skal fram, maten skal veies og noteres. I tillegg skal jeg prøve å være flink med trimmen, målsettingen blir 10 trimpoeng i uka... Sykle tur/retur jobben hver dag, i tillegg tur med hunden... Alt over er bonus.... Vekta på torsdag var 86,8. Brrrrrrrrr....... ;) Men med litt skjerpings må det jo gå en vei... Tror ikke jeg satser på dine superresultater, men iallefall nedover. Har så mye dårlig erfaring i kofferten at jeg ikke vil skrive ned noe mål foreløpig, men jeg skal love meg selv å ikke veie meg hver uke, tror jeg... Det er nemlig da motivasjonen synker. Men Nina, jeg skal følge deg, og heie på deg, og fortsette å bli inspirert av deg... Du er jo så utrolig flink....

 

Lykke til videre Nina! :) Nå henger jeg meg på!

 

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Anita... SÅ KOSELIG Å SE DEG!!!!!!! Ble så glad da jeg så at navnet ditt dukket opp igjen. Det er bare å kaste seg på.

 

Tid har vi massevis av, så om det tar noen måneder eller et par år, så spiller det ingen rolle. Jeg har jo enentlig holdt på i 2,5 år og er jo da kilovis ikke kommet langt, men har jo lært masse. Kiloene forsvant det jo mange av i fjor, men ved røykeslutt i november kom det massevis på igjen. Nå går alt mye bedre. Jeg er superflink, synes jeg og ikke bare sier, men tror virkelig at dette skal gå veien for siste gang. Når jeg er i mål, vet jeg ikke og heller ikke hva målet er, men 75 kilo er nå det som lokker i det fjerne.

 

Veiedag i dag. 81,6 kilo. Det betyr 1000 gram ned denne uken. YIPPY. Blir fristet til å sjekke når jeg kan nærme meg 75 kilo. Hm.................. 500 gram i uke betyr 13 uker frem i tiden. 13 uker fremover vil si midten av august. ( må innrømme at jeg trodde det var litt nærmere, men, men) .

 

Vi har ingen 17 mai tradisjoner, desverre. Etter at ungene har blitt store, så skjer det faktisk ikke stort hos oss. Får nok vente på barnebarna før det blir en tradisjonsdag igjen.

 

Så................. vi ser på togene på TV, spiser frokost og slapper av. Etterpå blir det en golfrunde med flagg i bagen og muligens en middag på klubbhuset på banen. Det er faktisk ganske mange som spiller og koser seg på banen denne dagen. Dermed blir det trimpoeng til tross for datoen.

 

Håper dere alle koser dere masse (med måte)

 

GRATULERER MED DAGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Tove 34

 

Hyggelig å få besøk av deg. Synes du skal vokse golfskoene, lette etter køllene og komme igang igjen. God trim og fin aktivitet. Kanskje vi kan ta en runde en dag? Julianna spiller også, så kanskje vi skulle ta et golftreff her på GR.

 

Ønsker deg lykke til videre og gratulerer så masse med dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Da ble det fire timer golf, grilling av marinerte kyllingfileer, masse salat og litt grillede poteter.

 

Høres ikke ut som 17 mai, men har hatt det hyggelig. Eldstemann med samboer stakk innom og fikk litt middag også.

 

I morgen er det kurskveld. Får se hva vekten viser på kveldsveiing. utrolig stor forskjell på morgen og kveld, men som sagt forholder jeg meg til mandag-morgen-veiingen min. Har lyst til å sette en kilo som mål for neste uke også. Vet at det er realistisk med 500 gram og vil bli fornøyd med det, men med skikkelig veiing av maten samt like mye trim som nå, så bør det være en sjanse for litt mer. Tror jeg skal jobbe for et kilo, men ikke bli misfornøyd dersom det ikke skjer.

 

Ny uke og nye sjanser foran oss. Vi skal stå på, ikke sant? Vi er så flinke alle sammen at vi kliner til med hyggelige tall neste uke også. Blir alle med på en "skikkelig flink uke"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...