Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Stille fra meg og det er jeg redd det kan bli fremover, men det betyr ikke at jeg har glemt hva jeg driver med. Det prioriteres bare ikke å skrive om det.

 

Kort oppsummering: Stillstand.

 

For en uke siden var jeg på hytta. Den helgen gjorde jeg alt som tidligere, bortsett fra at jeg spiste brød i stedet for knekkebrød. Og hva skjedde? Opp 2,3 kilo på en helg. ( veiing mandag).

Ja, ja. Jeg hadde jo god samvittighet, så da var det ikke noe å skrike om. Disse var borte igjen på fredag. Lørdag dro jeg til Haugesund. Skikkelig ustabil spising + sterkt krydret mat på lørdag. Lite mat på søndag og pølser da det først ble litt å putte i seg. Og hva skjedde igjen? 2,2 kilo opp. Du snakker om jo,jo.

 

Nå er jeg ganske så sikker på at dette også er borte igjen til fredag med en normal uke på trappene. Men jeg synes jo at det er helt villt hvor mye det kan variere.

 

Jeg har forresten en her på jobben som følger et opplegg som etter mine ideer er helt villt. Hun går riktignok ganske raskt ned i vekt, men maten er jo helt utrolig merkelig satt sammen.

Jeg kjenner at jeg har litt lyst til å vise at det samme går an med vanlig mat. Driver derfor å forsøker å psyke meg opp til virkelig å fokusere noen uker fremover. Jeg trenger litt overbevisning, men håper jeg tenner på oppgaven. (høres ut som jeg har en splittet personlighet)

 

Så.......... i øyeblikket litt opp, men regner med at det er i orden igjen mot slutten av uka.

 

Nå blir det knekkebrød og ost............... lunch!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

Jeg er også travel om dagen så det blir lite tid her inne. Oppussing i heimen her - mer på tråden min om det. Det har nesten vært unntakstilstand i heimen, men nå er vi nesten ferdig så det blir litt mindre stress. Puuuh....strevsomt, men morsomt når man ser enden:D

 

Ja, du henger vel i stroppen med både det ene og andre vil jeg tro. Det går vel i sying, quilting, strikking og den dur hos deg tenker jeg. Du lager så mye kuuult Ninass - flinke du :-)

 

...og til fredagen er det julebord på jobben og søndad er advent - Som tiden flyr!!!

 

Nei, måtte bare skrive litt så jeg ikke mista deg under linja :-)

 

Stikker innom igjen om litt - nå skal senga få besøk - natta!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så snilt å holde meg første siden, Krepsedama.

 

her er det bare for hektisk om dagen. Jeg har gitt opp å fokusere frem til ting roer seg igjen. Men.... det er ganske stillstand på vekta. Har holdt meg er rolig, bortsett fra denne mandagen. Da var det 500 opp, noe som skal bort denne uken, og så er det stillstand som er målet igjen en stund fremover.

 

Jeg er ikke lei eller oppgitt, bare lite fokusert om dagen. Hodet orker ikke og tiden blir prioritert til andre ting enn trening.

 

Jeg har meldt meg på halvmaraton til Oslo Maraton neste år. Villt, til meg å være, men jeg trenger et mål i det fjerne. Har utfordret en jeg jobber sammen med og hun sa ja.

Så...... som dere skjønner har jeg ikke falt av lasset, jeg bare har en liten pause på turen.

 

Ønsker alle en fin adventstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du henger på lasset... Det er stillstand og så som så med fokus her i gården også. Har ikke gitt opp jeg heller, men har fokus på å holde vekta i disse førjulstider. Det mangler ikke på fristelser.

 

Du er jammen tøff som har meldt deg på halvmaraton. På jobben er det Holmenkollstafetten som gjelder, men det er intern kamp om beinet, og jeg er nok ikke kjapp nok der... (Medaljens bakside med å jobbe med spreke mannfolk...)

 

Fin adventstid til deg også, Ninass... Vi kommer på fokusert spor igjen, om ikke så brått???!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Innom en sbarvisitt og melder om stillstand. Så dermed fungerer stabilisering bra. Litt opp og ned i løpet av uken, men mandagen er bra og holder seg stabil.

 

Jeg ser for meg å komme igang igjen på nyåret. Planen er å være ferdig til påske. Høres nydelig ut å starte våren ferdig slanket. Vet jo ikke akkurat hva "ferdig" er, men holder på 72 kilo i hodet, så får vi se når vi kommer dit.

 

Også løpingen er påtenkt å starte på nyåret. Satser på at det er fint snødekke da og ikke is. Blir det glatt tør jeg rett og slett ikke.

 

Ønsker dere alle en flott førjulstid. Kos dere masse, men tenkt over hvordan.

 

KLEM til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest krepsedama

:unsure: Hvor i all verden er du da Ninass?

 

Det er ikke videre livlig inne på trådene våre nei....det må vi gjøre noe med vel?

 

Har ikke vært inne i desember i det hele tatt jeg og fant nesten ikke tråden min igjen :P

Har vært gruelig opptatt, men vet du hva....nytt bad ble det også og nå er det jul i huset. Det har vært litt av et rotete liv her, men alt er glemt nå og det nyyyytes.

 

I morgen skal badekaret innvies :D - det har jeg ventet med til alt var ryddet og julehuset i orden. Julegavene er innpakket og julepålegget er på det meste ferdig. I morgen er det "sildedag". Tomatsild og sennepsild må til vettu.

 

På julaften skal jeg og gubben leke Grevinnen og Hovmesteren :lol: ...og kose oss glugg, men til julefrokosten 1. juledag bli vi over 20 stykker til bords så du skjønner det må noe på bordet. Men jeg har de siste årene kosentrert meg om magert julepålegg slik som marinert kalkunbryst, juleskinke, roastbiff.....Når 1.dagsfrokosten er over, bruker vi dette som middag!!! Lurt - ikke sant? Magert og bra vettu :P

 

Og så har vi vært på Hadeland og hentet rakfisk til nyttårsaften. Da bruker vi rakfisk og de siste åra har vi fått rakfisk fra mannens datter og samboer som de har laget selv. Det er kjempekjekt da. Så vi har mye av den, så det er bare å stille det :D

 

Takk for praten Ninass..det var kjempekjekt da! Sendte en liten melding til deg også inne her.

 

Sender deg en riktig god førjulsklem så lemge og så snakkes vi igjen.

Klemz fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

2012 er året jeg kommer i mål. Så det så.

 

Gikk til starten av tråden og så at 23 mars 2010 startet jeg denne. Da skal jeg jommen meg være sånn nesten i mål når vi kommer til 23 mars igjen.

 

Statusrapport: Etter flerre måneder med stillstand ( planlagt) gikk jeg på en smell i jula. vanligvis klarer jeg meg greit gjennom en jul, men selvfølgelig gikk det galt i 2011. Men.......... nå er det ikke 2011 lenger så nå ser jeg bare fremover.

 

Ønsket meg boken "Kom i form med Yngvar" til jul og fikk den. Begynte mandag med å ta alle testene og løpe/gå min 60 minutters runde. Fikk jo også med meg at Puls startet hans opplegg på mandag også. Dette er litt annerledes enn boka ettersom den er lagt opp til 7 uker med trening ikke bare 4 som det er på Puls.

 

Jeg blogget at jeg skulle begynne å trene samt at jeg har meldt meg på halvmaraton i september 2012. Tror du ikke det på mandag ringte en journalist fra lokalavisen som lurte på om han kunne få intervjue meg. Litt tenkepause, men klinte til å sa ja. Da kan jeg jo ikke hoppe av mitt eget treningsopplegg. Mange leser det jo. I går (tirsdag) ringte den samme journalisten og ville sende en fotograf for å ta bilder. Så.......... rett fra jobb, hjem i treningstøy og klar for fotosession. Vi tok treningsbilder med styrkeøvelser på kjøkkenet og spisestuen. Jeg virkelig hater å bli tatt bilder av, men fotografen var hyggelig og jeg tror det gikk greit til slutt.

 

Nå er det bare å vente på at avisen kommer ut i dag, så får vi se hva de har funnet på. Jeg har ikke forsket noe særlig på dette nye forumet ennå, men skal se om jeg får lagt ut artikkelen så dere kan se. ( må bare sjekke den selv først :-)

 

Ja damer................ Julianna, Anitgro og andre som svinger innom: Skal vi bli ferdige i år? Jeg satser på en intensiv periode frem til påske for så å starte på stabiliseringen. Trening blir hovedfokus, ettersom det er det jeg er dårligst på. Jeg rett og slett bare skriver opp i kalenderen min hva og når det skal trenes, og SKAL følge dette slavisk, som en annen arbeidsoppgave. Det SKAL gjennomføres og forhåpentligvis blir treningen en del av hverdagen som jeg vil fortsette med. Må jo i alle fall løpe meg gjennom 3/4 av året så halvmaratonen blir realitet.

 

Ønsker alle et strålende, innholdsrikt og minkende 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

:P Så bra!

Ja i 2012 da setter vi inn giret og kommer oss skikkelig i mål.

Vi vet godt hva som skal til. :P

 

Dette tror jeg blir veldig inspirerende - vi er full av energi og motivasjon - og har ryddet plass for dette. :D

 

Halvmaraton, avisoppslag - her skjer det ting.

Det er jo kjempegøy!!!

 

GODT NYTT ÅR!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops, her har det skjedd endringer, ja...

 

Dere inspirerer kjempemye, jeg skal slenge meg med... Utfordringen er at det ikke må bli for mye slenging, men faktisk litt målrettet innsats også. Mitt nyttårsforsett er 1 times bevegelse daglig :rolleyes:

 

Jeg følger med dere jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med aktivitet igjen. Da er det vanskeligere å holde seg unna. Julianna, du er jo skikkelig i gang, skjønner jeg. Anitgro.......... helsa går foran alt, så du må vel bare bruke tiden til å finne ut av hva og hvor mye mat som passer deg, men det kommer, det er jeg sikker på.

 

Jeg var vel for feig til å skrive inn vekta i forrige innlegg. Den er på 79,5. Som sagt så pleier jeg ikke å legge på meg i julen, så hvordan jeg da i løpet av desember har klart å gå fra 75,9 til 79,5 er skummelt. ( jeg vet hvordan jeg klarte det, men at det kan bli sååå mye)

 

Men som sagt tidligere så var jo det i fjor, så nå ser jeg bare fremover.

 

Gjett om jeg fikk sjokk da jeg kom i butikken i går. Halve forsiden av avisen var meg liggende å ta "planken". Det skjer tydeligvis ikke mye i Follo om dagen når det kan være hovedoppslaget. Har dere lyst til å se sjokkoppslaget? Ta en titt på bloggen min. Den finner dere --------------ikke her lenger ettersom alle og enhver kan lese innleggene her inne, enten de er medlemmer eller ei.

 

Var ute å gikk og jogget i går. I dag blir det styrketrening. I 7 uker fremover skal trening gjennomføres. Etter det håper jeg at det går lettere, sånn at jeg faktisk har lyst til å trene.

 

Ønsker dere alle en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hoi-hoi!!

 

Godt Nytt År Ninass!

Ja, jeg måtte inn på bloggen din....og hva ser jeg? Har du blitt blond? Kjente deg nesten ikke igjen, men flott jente så absolutt :rolleyes: Må si du har ambisjonene i orden - ja, du må bare komme i mål du - makan til pågangsmot! Jeg bøyer meg i støvet :D

 

Det var godt å se dere i gang igjen. Var innom flere ganger før jul, men det var lite julebesøk og julebukker. Men med med nytt år og nye muligheter, er det liv laga for fortsatt samarbeid og godt var det.

 

Har savnet dere alle sammen - men nå blir det nok skikkelig tak igjen.

Kjenner det skal bli godt. Jeg har også skeiet ut og har litt å gjøre for å si det sånn.

 

Nå må jeg hange meg på krimmen :unsure:

 

Klemz fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, hey :rolleyes: :rolleyes:

 

Du er sååå tøff, altså! Ikke alle som kaster seg inn i trimforpliktelser i lokalavisen :rolleyes: Tøft!

 

Jeg jobber meg sakte men sikkert tilbake i gode rutiner, vi snakker trim, og nedtrapping på NEI-mat! Både i GR-forstand, og i min mage...

 

Jeg VET jo hva som funker, så jeg driver jo bare og tuller... Æ're mulig, liksom?

 

Har endelig kommet meg på vekta og fått meg en på snørra, og det var som fortjent. Nå er det full skjerp! Henger med dere her inne for å holde motet oppe :):D

 

Vi hørs, Ninass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj................. jeg liker i grunnen ikke alt ved dette forumet. Synes for eksempel ikke det er er greit at alle kan lese alt som skrives her inne uten å være medlem. Derfor tar jeg bort linken til hjemmesiden. Greit å dele med dere som faktisk er her inne av en grunn, men jeg kommer nok desverre til å passe mer på hva jeg skriver nå som man kan lese seg rundt her inne uansett medlem eller ei.

 

Jeg har forresten ikke gått ned noe som helst" Rett og slett nada, til tross for en grei uke forrige uke.

Målet om ferdig til påske er nok i tillegg lite realistisk ettersom jeg brått fant ut at jeg skulle slutte å røyke. Sist resulterte det i så mange kilo at jeg begynte igjen etter et år pga kiloene, men denne gangen legger jeg inn enda mer trening i håp om å hode det mer stabilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Til besvær... :unsure:

 

Henger jeg med nå eller? Jeg har forstått det som om at alle både medlemmer og ikke-medlemmer har kunne lese alle innleggene før også jeg. Det var vel derfor at "en av oss" medlemmer blanket ut alle sine innlegg etter at de hadde stått noen dager...

 

Vi har vel andre kanaler til "ting og tang". Nei, dette kan ikke stoppe oss. Kanskje vi motiverer noen likevel som kanskje til og med blir medlemmer sånn smått om senn? Arti' her inne da vettu :P

 

Kanskje ut en liten tur i dag? Syns du ikke du ser meg? r020.gif

 

Klem sendes din vei Ninass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Nå er det for sent...

 

Jeg tenkte ikke på det og visste det heller ikke da, men i dag så jeg det her inne: meldt inn 10.september 2006. Altså - den 10. september på selveste rypedagen var det på dagen 5 år siden jeg meldte meg inn her!!!!

 

Det hadde vært et ekstra påskudd for exxxxtra feiring vel :D ....eller når jeg tenker meg om; hadde det det? FEM år....?

 

Ting tar tid kan man si :D;):huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:unsure: Røyken er stumpa! :blink:

 

Ikke enkelt, og har vært til og fra siden sommeren, flere ganger... På nyåret var det slutt... Jeg er jo sta som et esel, så det er slutt, uten andre substitutter :rolleyes: :rolleyes:

 

Merker jo at det ikke akkurat gjør matlysten mindre, men... Jeg er i siget om dagen, så det får gå som det går... Det er stadig påminnelser rundt meg på at røyk er usunt, for å si det sånn... Det gjelder å stoppe før det er for sent. Lykke til, Ninass :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ninass.

 

Jeg vet ikke om du husker meg, det er halvannet år siden jeg sluttet å henge her inne, da jeg ble gravid med nummer to. Jeg ville ikke fokusere på vekt da, og gjennom graviditeten gikk det bra. Men etterpå havnet jeg på sukkerkjøret - resultatet er en vakker sønn, og 13 kilo pluss. Så nå har jeg begynt på kurs, og er tilbake her inne :)

 

Du og jeg fulgte godt med hverandre tidligere, og jeg kommer til å fortsette å følge med deg - selv om du har et STORT forsprang på meg nå :)

 

Lykke til med røykeslutten! Selv om du skulle få noen kilo ekstra på i løpet av prosessen, blir du uansett mye sunnere! Røyken er så farlig, at det aldri vil lønne seg å røyke for å holde vekta nede. Jeg heier på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Knakk, knakk....

 

:huh: ...ingen hjemme? :unsure: ....rart, hvor er du hen da Ninass?

 

Måtte bare innom deg og fortelle at jeg har startet på trening i dag :lol: På tide ja, enig i det. Vi skriver jo faktisk 16. januar i dag, så jeg er ikke akkurat overivrig..... Men det er i alle fall en start og du vet hva de sier? Jo, begynnelsen er den viktigste delen av ethvert arbeid. Skulle nesten til å si det vanskeligste av ethvert arbeid.

 

Men nå er vi i alle fall igang og det er da noe.

 

Vi snakkes - ha en finfin kveld så lenge. Klemz fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

:rolleyes: Hmmmmm???

 

Bare måtte heise deg opp så du ikke forsvant for oss Ninass :P

 

Og du trener og trener og trener og ....... eller hva? Vi er jo sååååå spent på hvordan du har det og hvordan det går med framdriften.....

 

Tenkte å be deg på en kaffekopp vettu, men får ikke svar når jeg banker på... :D:unsure:

 

Uansett - ønsker deg en finfin kveld!!

 

Klemz fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Halloisen Nina

 

Vi bare passer på tråden din, mens du koser deg på hytta.

Her går det opp og ned med meg, og gleder meg mer og mer til golfsesongen nå.

Så Suzann på TV sporten for noen dager siden, og ble inspirert av vår store stjerne.

Blir vel en tur i simalutor snart, vi fikk det i gave av noen venner til jul, så det blir moro å teste svingen igjen.

 

Ha en toppers helg :lol::D:lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Vinter og snøøø :lol:

 

Mårn - hvor er du Ninass? :o Savner "turkameraten" min... :( Kanskje jeg må flytte inn igjen hit til deg? Nei, det går bra på HV, men jeg savner deg likevel vettu!!

 

Jeg har vært sykmeldt i 14 dager - ikke noe alvorlig nei - skuldrer og nakke, så jeg har gått tur hveeeer dag og slengt med armene (doktor's order!!) I dag har jeg fått fysioterapitime kl 1400 så nå er jeg spent på å høre om jeg har vært flink nok :)

 

Mannen min sier jeg må være et godt eksempel på hva som menes med "Grønn resept" så da må det vel være noe....tror du ikke?

 

Ellers så er det flott vintervær her og de nye Icebug-skoene (kjøpt på XXL.no) virker fantastisk :D

 

Håper du har flotte dager der du er - ser jo at du er aktiv på bade dette og hitt :P men savner deg her inne også!

 

Varm klem fra Krepsedama :D:P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...