Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar
Gjest Caddie
Så bra motivasjon og godt humør det var her inne da! =)

 

ble jammenmeg enda mer gira på nedgang etter å ha lest her inne!

 

Har ikke tenkt på det................. men du har nok rett. Livet er topp, kiloene går riktig vei og jeg forsøker å fokusere på alt positiv og virkelig overse de negative tingene. Da blir livet så bra. Bagateller skal kun legges merke til hvis de er positive.

 

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Det gjør det bare enda bedre. Ha en strålende uke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Supergratulerer med 1kg på 1 uke, det er jo fantastisk ;):)

 

Ja, da er jeg i gang... Dagen startet med å sove lenge, siden jeg hoster som en "bjønn", ble det ikke jobb i dag. Har spist All-Bran med ekstra lett melk og 2 ss hjemmelaget jordbærsyltetøy til frokost.

 

Tror det ble litt mye frysing i går, siden jeg har småhostet et par uker, og nå har det slått ut i full blomst. Siden min eldste er 20 år i dag, burde jeg sikkert laget en kake, men tenkte å spandere på han og kjæresten et måltid ute i stedet. Så kan de kose seg med hverandre :) Synes det er en god ide, håper at han er enig. En fin måte å styre unna noen fristelser på?

 

Vekta er satt fram på kjøkkenbenken, og grønnsaker og litt god frukt er på plass... Det er jo absolutt riktig årstid for å fråtse litt i dette nå... Plommetomater er faktisk utrolig gode om dagen, vårløk, asparges, melon, ja.... det mangler ikke på "sunne" fristelser.

 

Ser fram til min første uke med full skjerp! Heier samtidig på alle dere andre som følger Ninas inspirerende tråd! :)

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tove 34

 

Hyggelig å få besøk av deg. Synes du skal vokse golfskoene' date=' lette etter køllene og komme igang igjen. God trim og fin aktivitet. Kanskje vi kan ta en runde en dag? Julianna spiller også, så kanskje vi skulle ta et golftreff her på GR.

 

Ønsker deg lykke til videre og gratulerer så masse med dagen[/quote']

 

Kjenner jeg begynner å bli klar for litt golf igjen ja, og spesielt etter det du skriver:-) Tror nok jeg må ta "grønt kortet" på nytt, etter 12 år.... Hadde vært kult med egne GR runder..

 

Og, grattis med super nedgang denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Startet strengt den 18. mai, og er godt i gang. Veier, skriver osv. Skal skjerpe meg med vann og mellommåltider. Trim har det vært dårlig med, men snørra begynner å slippe taket, jammen godt :) Og da er det vel ingen unnskyldinger?

 

Siden forrige veiing, som var torsdag, har jeg hatt skjerpings i 3 dager, og i dag tidlig var nedgangen 300 g.

 

Fortsetter med friskt mot, og suger til meg alt jeg kan hente av motivasjon. Vurderer internettkurs, men har ikke bestemt meg helt enda...

 

Håper det går fint med deg Nina!

 

Har bursdag i helga, men har bestemt meg for 1 liten kakebit, bruker opp all kosen på det, har jeg tenkt :D

 

God helg til dere alle :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roskva

Som du kanskje ser på min egen tråd, tar jeg en pause fra slankingen nå.

 

Våre forsøk på å bli gravide lyktes veldig fort, så nå har jeg foreløpig termin 2.februar :-)

 

Jeg skal kutte betraktelig ned på sukkerinntaket nå, ettersom jeg holdt på å få svangerskapsdiabetes forrige gang. Men bortsett fra det, vil jeg gjerne ha tankene og fokus vekk fra slanking og kalorier en stund. Så derfor tar jeg en pause fra Vektklubben og Grethe Roede.

 

Lykke til med dine egne endringer i livet, jeg heier på deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Ja, Nina, du har motivert meg i gang nå, men hvor er du???

 

Min første fulle skjerpingsuke er gjennomført, og med div bursdagselskaper gjennomført er jeg fornøyd med nedgang på 400 gram.

 

Jeg tar ikke bølgen akkurat, men jeg er ikke bortskjemt, så jeg sier meg godt fornøyd, og stemplet blir GODKJENT...

 

Har ikke hatt noen uplanlagte utskeielser, men må jobbe med mellommåltider og vann. Her er det mer å hente. Trim: GODKJENT

 

Ny slankeuke, snart ny helg! :) :)

 

Ha en fin uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Jeg er her, har bare hatt så mye annet et par uker. Har hatt de siste ukene på jobben hvor det har vært så utrolig mye å rydde opp i og planlegge inntill hun som skal ta over for meg begynner.

 

Jeg har ikke spist bra, har fylt på med sukker i form av skolebrød o.l., men har beveget meg så vekta har i alle fall stått stille. Synes det har vært masse stress i hodet så jeg har bevisst ikke tenkt GR. Sa i fra til kurslederen min også, så alt er "under kontroll".

 

I dag har jeg fri og i morgen er det tilbake på "gammeljobben" igjen. Blir så utrolig greit å komme i gang med en enklere hverdag igjen.

 

Veiing i dag ble 82,2 kg. trodde det var stillstand, men jeg bladde litt tilbake og så at det var 81,6 kilo for to uker sider. Så..... da får jeg melde litt oppgang, men likevel er jeg fornøyd i hodet. De to siste ukene kunne gått skikkelig galt, men nå kan jeg leve med mine egne valg.

 

I morgen er det kurskveld igjen. Blir nok ikke noen stor fest det, men å komme å få motta motivasjonen som strømmer fra kurslederen, blir bra.

 

Gleder meg til videre kamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Da er "arbeidsdagen" slutt. Har jo hatt en feriedag i dag. Har brukt den til å bake grove brød. Mens deigen hevet seg ble det 1,5 timer rask gange i skogen på småstier.

 

har også fått ryddet, både huset og tildels hodet og er klar til "Ny, gammel jobb" i morgen. I kveld er det kurs med hunden som nå er blitt så stor, eller rettere sagt gammel nok, til å være med på trimturer.

 

Nå tenkte jeg at strikkepinnene skulle få litt trim samt kanskje litt blogging. Kom gjerne innom en tur, men det er nok ikke noe nytt der før litt senere i kveld.

 

http://www.garnglede-no.blogspot.com

 

Takk for etterlysningene. Det er hyggelig å være savnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Juni er her og jeg har startet bra. Det står 1700 skritt på tellleren klokken halv åtte. To tynne skiver hjemmebakt, skikkelig grovt brød er fortært og jeg skal straks avgårde på ny jobb.

 

Tror dette blir den beste juni noensinne når det kommer til å ta vare på meg selv og kroppen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Håper du har fått rista deg løs fra stresset, og nyter arbeidsdagene i nygammel jobb. Jeg har vært på bloggen din og latt meg inspirere..:(

 

Kos deg masse med sunne hverdager... Vi kan snart glede oss over flotte resultater som vi vet at kommer bare vi ikke gir opp :)

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Så hyggelig med så mange besøk her inne.

 

Nå har jeg vært på kurset og tro det eller ei: det var nedgang!!!!! YIPPY!!!!

 

Det var 400 gram ned. Dette er på to uker, men i hodet mitt kunne det like gjerne vært et kilo opp, så dette var skikkelig motiverende. Har ikke gått ned mye på dette kurset foreløpig, men har jo 4 uker igjen å gjøre det på.

 

Jeg er ganske sikker på at jeg skal videre på kurs i august. De nye kursene er lagt ut nå, men tror jeg tar sjansen på å vente litt med påmeldingen. Skulle egentlig ønske at det gikk kurs gjennom sommeren, men det er det ikke. det er derimot veiing for de som ønsker det, så sånn sett er det nesten som å gå på kurs. Jeg kommer til å veie meg gjennom juli og så sannsynligvis starte på igjen i slutten av august. Ser an litt hvordan det blir gjennom sommeren først. har stor tro på at jeg kommer til å være flink også i sommermånedene.

 

Så nå feirer jeg med yougert og eple og står på videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

I går hadde jeg en fridag allerede. Jobber 3 dager i uken nå, så jeg får tid til trening og matplanlegging utover.

 

Ble 17000 skritt i går. Veldig fornøyd. I dag tidlig startet jeg med 30 minutter forholdsvis rask gange med hunden før jeg gikk avgårde på jobb. Planen er å komme ut på minimum 30 minutters tur hver dag før jobb. Gjerne litt mer og gjerne litt jogging inni der, men det får komme etterhvert.

 

Lunchen består av hjemmebakt grovbrød og magert pålegg i dag. Middag tror jeg blir grillet laks og brokkoli samt stekte poteter.

 

Synes nesten det kjennes ut som det skjer noe i kroppen. Her går det nok riktige veien om dagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Hei og hå...

 

Skjønner at du også er i siget om dagen, godt, ikke sant? :)

17000 skritt er jo supert, og du er jammen heldig med litt mindre jobbing. Alltid godt å få tatt litt hensyn til seg selv, og god planlegging er halve matinntaket...

 

Lykke til med dagene som kommer, 30 minutters tur om morgenen høres deilig ut, jeg har overlatt lufteturen om morgenen til gubben... Men sykle til jobben er ikke verst det heller...

 

Skoleavslutning står på dagsorden i dag. God helg! :(

 

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

God helg til alle "kjente"

 

her har dagen kun vært en nytelse. 4 timer golf i solskinnet og 7,6 trimpoeng, 18000 skritt på telleren og en snikveiing........................

Vanligvis veier jeg meg mandag morgen. Jeg har liksom hatt på følelsen at det skjer masse i kroppen, så nå i kveld måtte jeg bare innom vekta. Hadde på shorts og bluse, har spist alt jeg skal, men veide likevel mindre nå i kveld enn jeg gjorde mandag morgen. Og det sier ikke lite.

eg er ofte 2 kilo tyngre om kvelden enn om morgenen. Ikke at jeg tror at det betyr nedgang på 2 kilo, men at det er riktig vei tror jeg nå virkelig på. Gleder meg til mandagsveiing. Ikke noen sprekker i helgen, det er i alle fall sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

81,1 !!!!

 

Det betyr 1,1kilo NED fra forrige uke. Har til og med skeiet ut litt i helgen. En bevisst handling, det var ikke bare noe som forsvant inn i munnen.

 

Har tro på at denne uken også blir fin. Vet ikke om noen prøvelser som dukker opp, så da er det planlegging som er stikkordet her.

neste uke skal vekten vise 80 tallet. Satser på under 80,5. det får være målet for kommende uke. Jo nærmere 0 neste mandag, jo nærmere kommer det etterlengtede 9 tallet med et 7 tall foran.

 

Jeg var jo der en god stund i fjor høst. Røykeslutten tok knekken på 7 tallet og vel så det, men jeg angrer absolutt ikke. At jeg nok en gang må ta av de samme kiloene føles helt greit nå som dette er røykekiloer. Jeg er fremdeles skikkelig stolt av meg selv som ikke røyker lenger. Nå som jeg i tillegg nærmer meg vekten jeg hadde før jeg sluttet er motivasjonen god og livet smiler.

 

Håper alle får en strålende uke. Tenk så mye riktig vi kan få gjort denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...