Gå til innhold

24,9 i tjueti! Ja, jeg snakker om BMI:-)


Gjest Dendama

Anbefalte innlegg

Gjest Dendama

Da har jeg fulgt Grete`s nye Roede-metode i elleve uker. Det har gått kjempebra, med 7.7 tapte kg.

Jeg er fremdeles ivrig, men siste ukers synkende resultat tærer på motivasjonen. Resultatet fra forrige ukes innsats, var skarve 100g. Det er nok et veldig vanlig, men likevel demotiverende vektplatå.

Påska nærmer seg, og utfordringene kommer hyppigere. Her trenger jeg inspirasjon kjenner jeg. Fjellvettregel nr. 5 anmoder at man skal lytte til erfarne fjellfolk, så jeg håper dere vil dele erfaringene fra hvordan dere mestrer påskens utfordringer med meg.

For nå trenger jeg motivasjonspåfyll:-)

 

 

 

My big hairy goal: 75kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dendama

Da har jeg registrert alle måltidene fra i går og hittil i dag. Ett skritt i riktig retning, etter et par ukers slakke. Nå skal det følges med her altså:-)

 

Det er bare ett minus, vi fikk invitasjon til kakeselskap i ettermiddag. Trivelig nok det, men utfordrende for sviktende motivasjon med sukkersug i mellom.

 

Hvordan skal dette gå?

 

 

 

 

 

13.01.10; 112,2

23.03.10; 104,5

 

BHG; 75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dendama

Da har jeg kommet meg noenlunde helskinnet gjennom to av tre kakeselskap denne uka.

Onsdagens utfordringsselskap hadde rundstykke med ost på bordet, ved siden av kakebombene, så da klarte jeg og velge et halvt sådan. Jeg syntes til og med at det var trivelig og tenkte ikke noe særlig mer på forsakelsene.

Det andre kakeselskapet hadde ingen sunne alternativ, så da valgte jeg tidenes minste stykke av en formkake (som jeg har registrert på cirkamål under frimerker).

Foruten disse har uka vært fin, og jeg har holdt meg til planen. Det er hverdagene som er lettest synes jeg. Værre er det med helga. Frimerkene holder ikke til all verden, så utfordringen blir å velge det som gir mest kos utav de.

Hvis noen har tips om hvordan dere kommer dere trivelig gjennom helgene, så mottas de med takk.

På treningsfronten er jeg godt igang, med en aerobictime og to gåturer hittil denne uka, og i kveld blir det Zumba.

Nok et kakeselskap står for tur, og jeg planlegger å lage en fruktsalat som jeg tar med. Pluss eventuelt vaniljekesam eller Dream vaniljeis.

Viljestyrken har fått kjørt seg denne uka, det er prisen for å være særdeles sosial, men det er nå kjekt og da:-)

Det morsomme er at jeg i dag så et nytt tall på vekta (min egen) etter lang tids stillstans, så nå er jeg skikkelig spent på mandagens veiing.

God helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...