Gå til innhold

Vil ikke mer :(


Anbefalte innlegg

Jeg er så utrolig lei av å hele tiden skulle tenke på hva jeg bør og ikke bør spise. Hva slags liv er det? Blir så fryktelig skuffet hvis det er dette livet skal dreie seg om. Jeg har gått fra 117 til 77 kg med masse innsatsvilje, men så ryr det på igjen. Var 81 kg før påske og var fornøyd med det. Jeg hadde gledet meg til å skeie ut i påsken, vanlige folk gjør jo det av og til?!? Det er snakk om et helt år med påpassing i forhold til mat og trening, da skal vel for svarte ikke 3-4 dager med kos ødelegge alt?? Da påsken begynte veide jeg meg på kvelden dag 2, tenkte at litt kunne vel være kommet på, men neida. 86,4 kg. Er det noe spesielt med min kropp siden jeg ikke tåler noe som helst uten å legge på meg? I tillegg merker jeg at eter et par dager med godteri er all energien min borte og jeg vil bare sove. Helt greit at det er sånn det funker hvis man bare lever på godteri men etter et par dager? Fysj. Jeg trenger motivasjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg forstår det rett har du gått opp 5.4 kg på et par dager? Sikkert ikke rare trøsten, men jeg mener å ha lest et sted at det er teknisk umulig å legge på seg så mye i fett på så kort tid. Det er nok mest sannsynlig at det er vann som kroppen din holder på. Hvis jeg feks drikker ligt-brus, spiser bakevarer med mye hvetemel, salt mat, etc så eser kroppen min ut over natten. Prøv og drikk mye vann, kanskje det hjelper. Håper du finner motivasjonen til å fortsette mot målet du har satt deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilyAnn

Eneste rådet jeg kan gi deg er å ikke se på dette som en slankekur som er over den dagen du har nådd trivselsvekta. Det er viktig å snu den stemmen i hodet fullstendig, slik at du slutter å lengte etter alt du selv har kategorisert som "fy-mat" og heller får et sunt, livslangt forhold til disse.

 

Jeg har holdt vekten min i 3 år nå, etter vektnedgang, og jeg spiser all mulig snacks jeg ;) Men jeg har ikke det samme "religiøse" forholdet til disse tingene lenger. Nå handler det mer om å ha et naturlig, sunt kosthold det meste av tiden, så får jeg heller lov å slappe av og kose meg med noe godt sånn innimellom.

Jeg merker også, som deg, at jeg blir uggen i kroppen av for mye drittmat. Derfor har jeg mindre lyst å proppe meg full nå enn jeg hadde tidligere. For nå merker jeg det så tydelig hva sånn mat gjør med kroppen. Brus f.eks drikker jeg nesten ikke lenger.

 

Og det er helt umulig å legge på seg over 5 kg på to dager. Det er helt sikkert vann i kroppen som følge av ekstra salt mat eller noe i den duren. Du skal se at disse kiloene forsvinner like fort som de kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Er ikke mulig å legge på seg så mye.

 

Mye vann og mye salt = vannkilo. Du skal ha 7000 ekstra kalorier hver eneste dag da i tillegg til det du vanligvis har, for å gå opp 1 kilo.

 

Har du inntatt nærmere 9000 kalorier per dag da ? Det tror jeg ikke! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isdronning
Jeg er så utrolig lei av å hele tiden skulle tenke på hva jeg bør og ikke bør spise. Hva slags liv er det? Blir så fryktelig skuffet hvis det er dette livet skal dreie seg om. Jeg har gått fra 117 til 77 kg med masse innsatsvilje' date=' men så ryr det på igjen. Var 81 kg før påske og var fornøyd med det. Jeg hadde gledet meg til å skeie ut i påsken, vanlige folk gjør jo det av og til?!? Det er snakk om et helt år med påpassing i forhold til mat og trening, da skal vel for svarte ikke 3-4 dager med kos ødelegge alt?? Da påsken begynte veide jeg meg på kvelden dag 2, tenkte at litt kunne vel være kommet på, men neida. 86,4 kg. Er det noe spesielt med min kropp siden jeg ikke tåler noe som helst uten å legge på meg? I tillegg merker jeg at eter et par dager med godteri er all energien min borte og jeg vil bare sove. Helt greit at det er sånn det funker hvis man bare lever på godteri men etter et par dager? Fysj. Jeg trenger motivasjon....[/quote']

 

Først av alt GRATULERE MED FLOTT VEKTNEDGANG:-) Forstår godt at du er lei av å telle kcal. for du har nok gjort det en stund. Men du må jo spørre deg hvorfor begynte du med GR???? Trivdes du da du var 117 kg? Eller trives du bedre med 77 kg??? Tror nok at du ikke trivdes med 117 siden du begynte på din vei mot en smalere kropp. Du kan umulig ha lagt på deg flere kg på kun et par dager, kun væskeopphoping tror og mener jeg. Sett en sttrek over påsken som har vært, den kan du ikke gjøre noe med. Se fremover og tenk at nå er det snart sommer og masse lyse kvelder som skal nytes. Sett deg nye delmål og premier deg. Det er viktig med premiering av seg selv når en har oppnådd et mål. Stå på videre dette klarer du flott. Masse lykke til fra meg til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...