Gå til innhold

gravid og kiloene bare øker uten stopp

Gjest iasbella

Anbefalte innlegg

Gjest iasbella

noen som kan komme med råd og tips?

trener 6-7 timer i uka, prøver å gå minst 1 time fort med staver, bruker ofte litt motebakker:) går eg for fort får eg kynnere, så jogging er det ikke snakk om:)

spiser sundt kuttet ned på karbohydrater og snop spiser eg minimalt av...

men likevell har eg gått opp nesten 10 kg og er halveis! mine to andre graviditeter har eg gått opp til sammen 6 og 10 kg...har ikke trent så mye som nå under de andre graviditetene....

forstår ingen ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går veldig fort opp i vekt når du er gravid bør du kanskje ta en glukosebelastningstest for å være på den sikre siden?

Ellers så er jo graviditeter så forskjellige, det kan vel være så enkelt som at du har mer vann i kroppen denne gangen? Høres i alle fall ut som du er veldig flink til å passe på mat og trim. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iasbella
Hvis du går veldig fort opp i vekt når du er gravid bør du kanskje ta en glukosebelastningstest for å være på den sikre siden?

Ellers så er jo graviditeter så forskjellige' date=' det kan vel være så enkelt som at du har mer vann i kroppen denne gangen? Høres i alle fall ut som du er veldig flink til å passe på mat og trim. :)[/quote']

urinprøvene har vert fine...er det da nødvendig med glukosebelastningstest? og hvordann tar en denne testen?

noe er iallefall riv ruskende galt...

har ikke mere vann i kroppen, gifteringen passer enda og er ikke opphovnet noen plasser, kanskje ørlitte granne i beina...men har hatt mye vann og vet hvordann det kjennest ut....

men rumpe,mage og lår er digre;(

en skal da få resultat av sundt kosthold og trening...ikke ekstremt vektøkning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

urinprøvene har vert fine...er det da nødvendig med glukosebelastningstest? og hvordann tar en denne testen?

Jeg hadde også fine urinprøver, men tok den rutinemessing i uke 28 pga høy BMI. Man tar en blodprøve, drikker et glass sukkervann, venter i to timer og tar en ny blodprøve.

Om det er nødvendig vet jeg ikke, men det kan i alle fall ikke skade. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iasbella
Jeg hadde også fine urinprøver' date=' men tok den rutinemessing i uke 28 pga høy BMI. Man tar en blodprøve, drikker et glass sukkervann, venter i to timer og tar en ny blodprøve.

Om det er nødvendig vet jeg ikke, men det kan i alle fall ikke skade. :)[/quote']

lurt:) det skal eg spørre om:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...