Gå til innhold

7 kg på 7 uker!


Gjest Sibbie

Anbefalte innlegg

Jeg har nå spist meg god og tjukk den siste måneden, lagt på meg ca. 4-5 kg på den tiden. Fullstendig frislipp, en del fri og mye god mat og drikke. Men nå er det stopp!

 

Nå må matmengden alvorlig ned og treningsmendgen opp, det er eneste løsning.

 

Jeg veide i august 08 ca. 90 kg (hvilket var absolutt max for meg). Gikk så ned til 62 kg på bortimot et år hvilket var over all forventning. Har så i løpet av høsten 09 og våren 10 gått langsomt opp igjen til jeg nå er på 70-72 kg. Og nå med de siste kg som har kommet siste måneden føler jeg meg igjen tjukk! Og det er ikke akseptabelt for meg, det har vært så deilig å være slank og normal og kunne bruke alle mulige slags klær og det har sett fint ut, jeg har følt meg veldi bra, så den må jeg finne igjen! Basta!

 

Jeg er forresten 31 år, og 167 høy. Og offisiell veiedag med midje og vekt begynner igjen i morgen! Altså mandag.

 

Sleng dere gjerne med hvis dere har lyst til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar
Gjest tessaloniki

Jeg er også med:)

 

Begynte som student i fjor å har sakte men sikkert lagt på meg. Er nå 64 kilo og 165 høy. Har en trivselsvekt på 57-58 kilo som jeg håper jeg skal nå innen 14 juni (siste eksamen da) . Skal da altså ned 6-7 kilo på 7 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Velkommen!

 

Har dere også veiedag på mandager?

 

Da er det bare å sette inn støtet og få vekk de overflødige kiloene :D Litt avhengig av hvor mye jeg veier i morgen i forhold til hvor mye jeg skal ned. Men i første omgang tenker jeg et 7 kg løp med i snitt 1 kg per uke. Bør være mulig!

 

Jeg har begynt litt i dag, lavt kaloriinntak og en times hurtig gange for å myke opp latsabblivet jeg har levd den siste måneden. Merker jeg får vondt i hodet med en gang, eller tror i hvertfall det er pga. det.

 

Lykke til til oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag! Da gikk jeg ned noen gram denne uken! Endelig!! Til tross for mensen og alt (skulle egentlig ikke veie meg pga det, men kunne ikke la vær)! :)

 

start: 67,2

uke 1: 67,6

uke 2: 67,0 (Kan jeg ikke se 66-tallet snart daaa!)

 

ned 1 cm rundt midjen siden sist uke.

 

Er 171 høy, trives best under 60 kg. Rundt 58 f.eks, så jeg kan skeie ut en kveld og ikke se 60 tallet neste morgen :D

Har alltid vært slank, ikke tenkt på hva jeg spiser, veid rundt 55. Men så rundet jeg 30 år, og kiloene kom etterhvert. Nå må jeg spise med hodet også, så det er jeg i ferd med å lære samtidig som kiloene skal av.

 

Lykke til! Dette skal vi greie!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start: Vekt 70,1 kg

Midje 83,5

 

Det vil si at jeg skal ned ca. 6-7 kg, tror det er på 63-64 kg jeg trives best. Selvom jeg også er godt fornøyd på 65, men litt som du sier at da har man en buffer.

 

Da jeg var på mitt tynneste 62 kg, var jeg nok faktisk for tynn i forhold til min kroppstype.

 

Da blir det spennenede å se hvordan det går denne uka :D

 

Hva og hvor ofte trener dere, og hvor mye og hva spiser dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ca 1600 kcal på ikke-trenedager, 1800 på trenedager. Trener hver hverdag hvis jeg ikke er opptatt (så jeg trener 3-4 dager pr uke). Og prøver å få til en lang gåtur i løpet av helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var to slitsomme og lange arbeidsdager avsluttet og jeg merker at jeg har litt mindre energi når jeg spiser så lite som nå. Ligger på 1300/dag. Det jeg gjorde i fjor og det funket veldig bra på meg. Men, jeg merker jeg ikke har mye overskudd til trening så sånn sett burde jeg nok ligge litt høyere i inntaket. Men jeg tillater meg ofte mer i helgene så sånn sett blir det kanskej 15-1600 i snitt per dag.

 

Skal forsøke å trene litt senere i kveld. Gikk til innkjøp av en spinningssykkel for et par måneder siden og den må brukes. Får ta meg minimum 30 min på den i løpet av kvelden.

 

Hadde forresten "gått ned" til 69,2 kg i dag allerede, men var vel litt vomfyll og væske som forsvant tenker jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huldra68

Dere høres flinke ut!

Jeg prøver å henge litt med dere fremover...

Jeg må i gang med bedre kostvaner for å gå ned noen kilo før ferien!

 

Jeg veier nå 71 kg, og vil gjerne ned mot 65.

 

Jeg er glad i å trene, og har ingen motivasjonsproblemer på det området. Utfordringen min er altså kostholdet. Idag har jeg ført opp alt jeg har spist, og endte på 1998 kcal. Og dette er en dag som jeg synes jeg har vært ganke flink... Dvs jeg må stramme inn minst 400 kcal for å gå nedover.

 

Jeg har spist endel nøtter i det siste, fordi jeg trodde det var sunt. Men det gir sannelig mange kcal! Det må jeg kutte ut. Fikk også en overraskelse med banan; det er jo mer kcal i en banan enn det jeg skal ha til mellommåltidet!

 

Målet mitt kommende uke er å føre opp alt jeg spiser, slik at jeg finner ut hvordan jeg kan kutte ned på kcal.

 

Satser for fullt fremover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink og flink...jeg sliter veldig med godtesug, og det hender noen av disse kaloriene kommer fra sjokolade.

Men jeg har blitt flinkere, og bare det i seg selv er en seier for meg. Det går jo rette veien. Men jeg har en jobb å gjøre med den sjokoladen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huldra68

1580 kcal idag, og 3,3 trimpoeng.

 

Jeg har vært ganske viljesterk i dag, for jeg har vært hjemme med syke barn, og da er det veldig fristende å momse litt i skapene...

 

Jeg sliter også veldig med sjokoladesug i perioder. Det jeg prøver å motvirke suget med er en kopp te med en liten teskje honning. Også prøver jeg å overbevise meg selv om at jeg koser meg veldig mye med den te-koppen! Men det er en kamp, rett og slett, og jeg vinner ikke hver gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

 

Enig i at det ikke alltid er så lett å begrense seg. Jeg er nesten avhengig av å kontinuerlig notere ned alt jeg spiser her på vektklubben. Også veldig glad i sjokolade og egentlig all god mat, meeen det er ikke verdt det hele tiden. Jeg merker utrolig nok nå at jeg faktisk synes det er oppriktig tilfredsstillende å spise relativt sundt og lite, men det er nok fordi jeg har hatt en periode jeg har tillatt meg å spise alt jeg har hatt lyst på, og nesten spiser litt mer fordi jeg vet at på et tidspunkt må jeg begynne å leve sundt igjen.

 

Veldig bra med 3,3 trimpoeng på en dag da. Jeg fikk til det før når jeg gikk fast på studentidretten, men verre nå med litt dårligere tilbud. Men fikk meg 2 poeng på sykkelen hjemme i går da.

 

I går kveld var jeg fryktelig sulten da jeg la meg, og når jeg gikk ned forrige gang var jeg veldig ofte sulten. Hva med dere, er dere sultne når dere går ned i vekt eller bare fysne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriskros

Jeg er på vei ned.. målet er 55, men det er foreløpig ikke i sikte. Er noen år siden jeg var under 60. 58 er målet i første omgang. Trener nesten hver dag, og spiser rundt 1300-1400 kcal, men er også veldig glad i sjokolade. Håper å gå ned til sommerferien, (to mnd), og håper å ha nådd målet om 55 kg til 5.august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anniepannie

Sibbe, til meg kommer det an på hva jeg spiser, når jeg spiser "perfekt" (ekstremt sunn mat) er jeg ikke sulten, men om jeg skal slanke meg på "vanlig" mat hender det jeg går rundt og føler meg litt sulten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner hva du mener kekeke. Nå har jeg akkurat spist masse masse mat. Men det ble ikke mer enn 450 kcal omtrent. torsk, potet, brokkoli og spinat, og t.o.m. en liten dæsj margarin :D

 

Men det er nesten så jeg føler at jeg må være litt sulten for å gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble veldig fristende å henge seg på denne tråden ...

Jeg er en snart 40 år gammel tobarnsmor som gjerne skulle gått ned noen kilo før bikinisesongen. Jeg er 175 cm høy, og vekta stopper nå på 76 kilo. Ikke bra!

Jeg vil helst ned mot 65 kilo, men vil være veldig fornøyd når den stopper på 67-68. Altså et mål om å gå ned åtte kilo. Det burde jo være overkommelig ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anniepannie
Ja' date=' skjønner hva du mener kekeke. Nå har jeg akkurat spist masse masse mat. Men det ble ikke mer enn 450 kcal omtrent. torsk, potet, brokkoli og spinat, og t.o.m. en liten dæsj margarin :)

 

Men det er nesten så jeg føler at jeg må være litt sulten for å gå ned.[/quote']

 

 

Så deilig da! :D Hva mener du da? At du liker å kjenne at du er litt sulten? For da FØLER du at du går ned i vekt? Om det var det du mente skjønner jeg den også ;) Så lenge man ikke er ordentlig ordentlig sulten, kan det føles litt godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibbie

Starter lørdagen med 460 kcal brent på spinningssykkelen min hjemme i stua! Det er deilig! Kanskje jeg til og med supplerer med en gåtur i sola etterpå. Da kan jeg i hvertfall nyte noen glass vin i kveld med god samvittighet. Første uka ser ut til å gå bra for min del. Unnet meg 20 g mørk sjokolade i går, men klarer å begrense meg. Nå er det bare å klare å følge opp dette her i ukene som kommer, og også forsøke å øke treningsmengden enda et hakk. Hvis jeg er flink klarer jeg en runde på sykkelen i morgen og, da blir det 3 treningsøkter denne uka. Vil helst opp i 3-4 i uka.

 

Ha en fin 1. mai alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huldra68

Så flink du er som kjører på med spinning hjemme! Jeg gikk mye på spinning i vinter, på studio, men så gikk jeg litt lei. Nå om våren syns jeg det er veldig fint å jogge, så nå for tiden går det i jogging og styrketrening.

 

Jeg har hatt besøk siden torsdag, så jeg har ikke fått skrevet opp alt jeg har spist. Men jeg har vært flink, og vært nøysom og ikke drukket vin. Har ikke fått trent skikkelig, men gått to ganske gode turer. Er spent på hva vekten viser imorgen!

 

Jeg er også litt sulten for tiden... Spesiellt om kvelden. Men jeg tenker som deg, at det må til, på en måte.

 

Lykke til denne uken, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt besøk i helga, og skeiet ut litt for mye. Hele helga. Så fra smugtittingen på torsdag til nå har jeg gått opp noen gram, men siden forrige mandag som er min veiedag har jeg gått ned likevel. 400 g ned, og en cm mindre rundt midjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibbie

Det er jo bra Paxy å gå ned nesten en halv kilo på tross av utskeielser. Ofte veier man jo litt mer på mandagene enn tirsdagene og er min erfaring.

 

Jeg er meget fornøyd med vektnedgangen min:

Start: 70,1 kg

Uke 1: 67,8 kg (-2,3 kg)

 

Riktignok veiet jeg 69,2 kg allerede andre dagen, så det reelle vekttapet er nok nærmere en kg. Men det er en super start!

 

Så da mangler jeg ca 5 kg til ;)

 

Var forresten lysten på noe godt på butikken også var det smaksprøve på vannmelon, det smakte så utrolig godt så jeg tok likesågodt med meg en melon. Og den kosta 101 kr!! Det er altfor dyrt for frukt assa! Men men jeg tok den nå likevel, så får håpe den er god og verdt det!

 

Huldra: liker veldig godt å jogge jeg og, men faktisk mest på tredemølle. Synes jeg har mer oversikt der. I vinter så var det så strevsomt å komme seg på treningsstudioet etter jobb så det ble til at jeg droppa det hele tiden, kjøpte meg derfor en sykkel som jeg kan bruke hjemme. Får spare til tredemølle etterhvert, må ha litt mer gulvplass også :D Men jeg tar meg nok joggeturer ute når været tillater det også, liker jo å jogge ute også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriskros

Idag har jeg lyst på sjokolade og godis.. smerte. Har vært ganske viljesterk de siste to ukene, men nå kjenner jeg at jeg har lyst på noe godt!

 

Har sluttet å føre opp mat nå, men teller fortsatt trimpoeng. Ble litt mye stress å dra med seg vekten overalt. Samtidig er jeg flink med mat. (foreløpig)..

 

Gleder meg til veiedag på søndag.

 

Håper det går bra med dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibbie

Uff, i dag har karbohydratsuget vært sterkt! Samboeren min hadde veldig lyst på boller, og vi vurderte et øyeblikk å gå til butikken å kjøpe det. Jeg måtte jo ha noe i så fall jeg og... Men vi droppa det heldigvis.

jeg hadde egentlig spist mine tilmålte kalorier i dag, men klarte ikke la være. Måtte ha noe søtt, og da spiste vi det vi hadde for hånden, (som ikke var så mye) knekkebrød med appelsinmarmelade! Hehe..men det var faktisk kjempegodt og kunne spist enda mer, men må vel begrense meg litt. Ble 3-400 kalorier mer enn planen i dag! Hmm...må ikke sprekke for mye altså, jeg må klare det her nå!

 

Ikke har jeg trent i dag heller. Men jeg var derimot kjempeflink i går og trente faktisk to ganger. Sykla 30 min før jobb også tok jeg en 35 min. joggetur etter jobb. Det er ikke verst synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...