Gå til innhold

7 kg på 7 uker!


Gjest Sibbie

Anbefalte innlegg

Gjest huldra68

Nå sender jeg støttende tanker til deg, Sibbe, slik at du skal motstå søt-suget!

 

Jeg har klart å gå ned 0,5 kg til 70,5 denne uken. Veldig deilig, men nå er jeg redd for å sprekke, som ofte før... Nå må jeg fokusere skikkelig i helgen, slik at nedgangen fortsetter.

 

Jeg har tatt en tøff dag i dag, med bare 1115 kcal. Det er litt fordi jeg er så forkjølet at jeg ikke klarer å trene, og da tenker jeg at jeg gjerne kan kompensere litt med mindre kalorier.

 

Har dere lest boken "Franske damer blir ikke fete" ? Endel motivasjon å hente der....Det kommer ikke gratis for dem heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar
Gjest Sibbie

Har ikke lest boken, men har vel hørt om den. Middelhavskosten går for å være veldig sunn og bra. Men man ser jo alle disse damene blir jo ofte veldig runde etter hvert som de er gift og har fått noen barn. Da passer de vel ikke like godt på lenger, forståelig nok på et vis ;)

 

Jeg tok meg en fest i går gitt! Det er så fryktlig mye kalorier i øl, men tror nok ikke alle tas opp, innbiller meg at en del av kaloriene i alkohol er litt mer flyktige, har faktisk lest om det en gang, men vanskelig å finne noe ordentlig forskning på det.

Hadde tenkt til å trene i dag, men pga. formen må det nok utsettes til i morgen!

 

Ellers går det greit, har ikke hatt det største vekttapet denne uka foreløpig, men håper på 1/2 kg i hvertfall til mandagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som vanlig skeiet ut i helga jeg og. Jeg bare mååå kunne unne meg noe i helgene. Sånn er det, og hvis vekta går saktere ned av den grunn får det så være.

Smugtittet på vekta rett før helga, og det så veldig bra ut, men har nok spist/drukket meg opp litt disse to dagene.

Bare det er nedgang fra sist mandag! Er spent på veiing i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huldra68

Hovedpoenget i boken om de franske damene er måtehold, at man må lære seg å nyte små posjoner med god mat, og ikke spise overdådige mengder.

 

Jeg prøver å leve etter dette i helgene, spise litt sjokolade, drikke litt vin osv. Ikke lett, men jeg øver opp viljestyrken!

 

Og jeg syns jeg er flink når jeg klarer å spise mindre mengde enn jeg normalt ville spist & drukket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibbie

Start: 70,1 kg

Uke 1: 67,8 kg (-2,3 kg)

Uke 2: 67,4 kg (-2,7 kg)

 

 

Ikke så stor vektnedgang denne uken, men det går da nedover, det er det viktigste! Bare å fortsette å være flink! Forhåpentligvis serjeg 66-tallet til uka.

Tidligere har jeg begynt å slappe av når jeg kommer på 65, men har lyst tiil å få til 63-64 i hvertfall nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huldra68

Hei!

 

Startvekt: 71 kg

Uke 1: 70,5 kg

Uke 2: 70,0 kg

 

Jeg er så glad og fornøyd med at jeg har klart å gå ned 1 kg på de første to ukene. Nå gjelder det bare å holde motivasjonen oppe!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibbie

Denne uka har jeg ikke vært så flink desverre. I går ble det 2200 kcal og på søndag 1800, greit de andre dagene, men lurer på om jeg slurver litt med innsrivingen også.... og nå kommer jo langhelg med 17.mai og greier....så spørs jo hvor flink jeg kommer til å klare å være. Vært så sliten av jobb denne uka så har ikke orket å trene heller....

 

 

Så da spørs det om det ikke blir en 0-uke. Men får vel godta det og kanskje...at det går litt saktere nedover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huldra68

Ja, av og til må vi nok godta at det er vanskelig å følge opplegget til punkt og prikke. Jeg blir ofte sur & deppa da, og det er ikke kjekt for de rundt meg.

 

Akkurat i helgen klarer jeg ikke å gjøre så mye, pga besøk og bursdagsfeiring og 17mai...Familien krever sitt, og det er viktigere at vi har det bra sammen enn at jeg skal bli tynn!

 

Gikk på vekten igår bare for en sjekk, og fikk en veldig positiv overraskelse, 68.3kg! Det er 1.7kg ned ifht forrige veiedag. Men jeg har ikke tro på å holde den vekten gjennom helgen, så jeg er fornøyd om jeg klarer å være ca 69,5 på mandag/tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibbie

Oi, så flink du er Huldra! Det er alltid oppløftende med så gode veiinger :)

 

Jeg er enig orker ikke være altfor streng denne helgen her. Men må bare passe på at jeg ikke skeier ekstra mye ut bare fordi jeg tillater meg litt mer. Prøver å holde meg under mitt daglige normalbehov i hvertfall!

 

Jobber en del natt og det er vanskelig å kombinere med gode rutiner i forhold til mat og trening.

Har ikke trent noe den siste uka, bare sliten og sløv, men men, i dag er det flott vær, så kanskje det blir en gåtur i hvertfall.

 

Men det aller beste er jo faktisk langsom vektnedgang, så hvis man klarer å gå ned litt etter litt er jo det bra på sikt, bare at man gjerne vil ned til en viss vekt relativt raskt, og spesielt før sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Sibbie: akkurat som meg du! Jeg er 167, og veier nå ca 72 kg. I min fantasi veier jeg 62 kilo. Spennende, jeg skal følge med på tråden din =)

 

Lykke til her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YESSSS!! Endelig et greit hopp ned i vekt!! Enda jeg ikke har vært så veldig flink i helga. Har vært litt på vakt, men har ikke vært kjempeflink. Men dette var motiverende! :)

 

start: 67,2

uke 1: 67,6 (+ 0,4)

uke 2: 67,0 (-0,2/-0,6)

uke 3: 66,6 (-0,4)

uke 4: 66,6 (0)

uke 5: 65,0 (-1,6)

 

Og ned 2 cm i midjen siste uken! 71,5 cm nå.

Men det er egentlig ikke magen som er mitt problemområde, det er hofte, rumpe og lår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibbie

Kjempebra Paxy! Er nesten litt misunnelig!

 

For jeg gjorde det kjempedårlig denne uka! Gått opp over 1 kg. Men det må være noe "feil" her, kan ikke skjønne at det er reell vektoppgang. Mulig jeg er litt premenstruell, og har jo spist og drukket godt i helgen, men nokså påpasselig resten av uken...så får se hvordan det utvikler seg igjennom uka her nå.

Har vært dårlig til å trene da, det må jeg gjøre noe med i uka som kommer!

 

 

Start: 70,1 kg

Uke 1: 67,8 kg (-2,3 kg)

Uke 2: 67,4 kg (-0,4 kg)

Uke 3: 68,5 kg (+1,1 kg) grrrr...nekter å tro helt på den der!

 

 

I dag er det 17. mai og får prøve å være flinkest mulig, men det blir jo brunsj og grilling og diverse så ikke helt enkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibbie

Kjenner motivasjonen røyne på...Går noen dager med lite inntak også synker vel blodsukkeret og kroppen skriker etter mer, humøret synker, eller er det bare PMS? Uansett prøver hardt å holde på "dietten". Ble litt demotivert av at jeg hadde gått opp i vekt denne uka her. Er kanskje bare mensen, men likevel...

 

Nå skal jeg på Oslo-tur og får vel prøve å holde meg litt i skinnet, i hvertfall holde meg under 2000 kcal i snitt....men kan bli vanskelig, har en tendens til å gi litt beng når jeg er på tur.

 

Men får nå se hvordan det ser ut på mandag igjen, og etter at mensen har vart noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huldra68

Hei!

 

Har ikke fått anledning til å være her inne på noen dager, men legger inn logg'en min nå. Jeg klarte meg sånn ganske greit forrige helg, veide meg 17.mai, og da var vekten 69,3. Litt skuffende, siden jeg veide en hel kg mindre før helgen, men men... Hvertfall deilig å være under 70!

 

Men akkurat som deg Sibbe, så har jeg litt motivasjonsproblem for tiden, mye trøtt og slapp. Kan det ha noe med slankingen å gjøre?

 

Startvekt: 71 kg

Uke 1: 70,5 kg

Uke 2: 70,0 kg

Uke 3: 69,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke ned denne uka verken cm eller vekt, opp en halv cm i midjen...skylder på mensen som kom i natt. Blir som vanlig veldig oppblåst og ekkel i kroppen, da...så jeg kan vel egentlig ikke være helt missfornøyd.

Går bra med mat og trening, men den sjokoladen er et lite problem, spesielt disse pms-dagene som har vært nå.

 

start: 67,2

uke 1: 67,6 (+ 0,4)

uke 2: 67,0 (-0,2/-0,6)

uke 3: 66,6 (-0,4)

uke 4: 66,6 (0)

uke 5: 65,0 (-1,6)

uke 6: 65,0 (0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huldra68

..opp litt denne uka...

 

Startvekt: 71 kg

Uke 1: 70,5 kg

Uke 2: 70,0 kg

Uke 3: 69,3 kg

Uke 4: 69,6 kg

 

Det er motivasjonen som har sviktet de siste dagene. Men jeg har fått en vekker nå, og skal sannelig ikke gå mere opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibbie

Går visst ikke så bra det her nei. Har skjedd så mye i det siste. Var på helgetur i Oslo, etter det fikk vi besøk noen dager. Og nå sitter jeg her og vekta har absolutt ikke gått ned. Har ventet på mensen i en uke nå, så kom den endelig i går, brukt det som unnskyldning til at jeg har veid mer enn jeg gjerne skulle ha sett.

 

Jeg har ikke tatt helt av synes jeg, men blitt en del sjokolade og ikke skrevet inn hva jeg har spist osv. Så da blir det nok altfor mye. Ikke vært noe flink til å trene heller, er bare ikke motivert ...

 

Så vekta mi er nesten tilbake til start desverre... What to do? Det gikk bra noen uker, og jeg gikk ned, så gikk jeg plutsetlig opp igjen og da forsvinner all motivasjon, føles som om man ikke har kontroll. Men får vel bare fortsette som før, forsøke å spise sunt og lite når det er mulighet for det.

 

Hadde lyst til å være noen kg mindre til sommeren altså...Får ta ny veiing på mandag over helgen og se hvordan det ligger an da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibbie

Start: 70,1 kg

Uke 1: 67,8 kg (-2,3 kg)

Uke 2: 67,4 kg (-0,4 kg)

Uke 3: 68,5 kg (+1,1 kg)

Uke 4: .....

Uke 5: 70 kg - tilbake til startpunktet

 

Så mye for den slankingen der gitt! Ja, ja....får bare prøve igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldratrollet

Ikke gi deg, husk at nå vet du at du klarer å komme deg ned om du gjør noen av de riktige tinga, så da vet du hva som må til.

Og en ting til, det som er med kg er at de kan du få av like fort som du fikk de, så står du på litt så kommer du deg fort ned til der du var og så viere nedover.

 

 

Lykke til og stå på, ikke gi deg, dette en en krig og du skal vinne :(

 

 

ps: anbefaler 30 day shred og winsor pilates :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibbie

Takk for oppmuntringen :(

 

Det var det at jeg følte at jeg gikk opp i vekt selvom jeg spiste moderat som gjorde at jeg mistet motivasjonen helt.

Veide meg i dag igjen, da viste vekta 68,4. Har nok noen kg med vann som legger seg av og på utfra saltinntaket bl.a. Men resten er nok rent fett :)

 

Ser det er noen som snakker om 30 days shred, skal sjekke ut hva det går ut på.

 

Håper det går bra med dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibbie

Lastet ned 30 days shred og har gjort første workouten i dag. 20 min, litt mer med oppvarming. Kan være moro å se om jeg klarer å følge denne, men kan bli verre å få det til hver dag. Skal snart på ferie og blir vel ikke så lett å få det til da. Men de dagene jeg er hjemme kan jeg jo trene, selv om det blir litt lite kontinuitet i det. Man skal visst ta en sesjon hver dag i 30 dager for fullt effekt.

 

Uansett bra å trene da. Har jo trimsykkelen min og bør nok bruke den litt og.

 

Synes for øvrig ikke treningen var så veldig krevende. Men brukte nok noen muskler jeg ikke vanligvis bruker, så blir nok støl. Også tror jeg at jeg må kjøpe noen manualer på 2-3 kg hver. Brukte bare 1/2-liters flasker med vann i dag og det ble litt lite.

 

Lastet ned noen av Gillian Michaels andre treningsvideoer også. Disse er lengre og mer krevende, så kan gå over til dem etter hvert. Fint med litt ekstra motivasjon!

De andre heter "Banish fat, boost metabolism" og "No more trouble zones" Den ene er mest cardio og den andre mest styrke.

 

Takk for tipset Huldratrollet, har du selv gode erfaringer med 30 days shred? Klart å gjennomføre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibbie

Heisann, lastet ned som torrents-filer. søk på torrentz.com f.eks. Du trenger et nedlastningsprogram også, f.eks u-torrent. Hvis du vil laste det ned sånn, hvis ikke kan man vel laste det ned for betaling også andre steder.

 

Ser ut som om du har vært veldig flink med vektnedgangen forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huldra68

Hei!

lenge siden jeg har hatt mulighet til å være her inne. Jeg hadde en dårlig uke forrige uke, men tok meg inn igjen denne uken. 2 kg på 5 uker er kanskje ikke så supert? Men jeg er fornøyd med det, jeg.

 

Motivasjonen er bedre nå. Jeg trener annenhver dag og klarer å holde søt-suget i sjakk. Har spist litt få kalorier de siste dagene, ligger på bare litt over 1000. I helgen må jeg nok spise litt mer for å klare å unngå snop.

 

Satser på å kunne loggføre noe med 68 neste uke :(

 

Startvekt: 71 kg

Uke 1: 70,5 kg

Uke 2: 70,0 kg

Uke 3: 69,3 kg

Uke 4: 69,6 kg

Uke 5: 69,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibbie

Synes du skal være godt fornøyd huldra68. Du går jevnt og trutt nedover, det er jo det som er målet! De gjør jo ingenting om det tar litt lenger tid, egentlig er det jo det som er anbefalt :(

 

Jeg har gjennomført dag 2 på 30 days shred. I går syntes jeg ikke det var så veldig tungt, men hadde bare 1/2-liters flasker som vekter. I dag kjøpte jeg vekter, slo til på 4 x 2 kg da jeg er ganske sterk, ville egentlig ha 3 kg, men det hadde de ikke på sportsbutikken. Bare 2 x 2 og 4 x 2. Og det var betraktelig mye tyngre i dag. Noen av øvelsene gikk det bra med begge vektene, mens ved noen av øvelsene måtte jeg bruke en vekt på 2 hender, hvilket jo er helt greit, og da har jeg jo et forbedringspotensiale :)

 

Er veldig fornøyd med dette shred-prosjektet altså, ikke det at jeg nødvendigvis tror kiloene raser av med det, men morsomt å ha et opplegg å følge :)

Syklet i 20 min etterpå også, så godt fornøyd, brent 380 kcal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...