Gå til innhold

160 cm og litt for tung fortsatt...


Gjest xlnt

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Gjest rosalilje

Hei!

Kjenner meg SÅ igjen i det du skriv om sug etter noko søtt! Det går heilt fint når eg har klart å kutte det ut nokre dagar, då kjenner eg ikkje sug i det heile tatt. Men hvis eg først har ete litt sjokolade eller kaker, får eg eit heilt enormt sug og eg føler eg må berre "trykke" innpå meir og meir, langt etter at eg er både kvalm og mett...

Har no kutta ut godteri for nokre veker, og mest mulig sukker ellers i kosten også, og då har eg det SÅ mykje bedre!

 

Er også heilt enig med at sult kan eg godt tåle, men suget etter noko søtt er heilt grusomt!

 

 

Så flott nedgang du har hatt, forresten! Det står det stor respekt av, det er dei siste kiloane som er ekstra vanskelige å få av! Men vil jo tru at du må vere ganske tynn no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja da er det bare å brette opp ermene og sette igang igjen med 'prosjektet'.

 

Har i stort sett spist alt jeg har hatt lyst på i sommer og det har jo selvfølgelig ført til vektoppgang...

 

Veier nå ca. 54,5 kg. Vil ned til 50 i første omgang så får vi se hva som er mulig videre.

 

Har begynt å trimme igjen, men matdagboken har jeg ikke startet med enda. Tipper at mandag blir en bra dag å starte med å veie maten igjen.

 

Merker så godt at jeg er sukkeravhengig... Føles nesten skammelig å sette ord på det men det må være det jeg er. Nå når jeg har spist godis nesten daglig føles det nesten uoverkommelig å ta meg igjennom en dag uten noe søtt. Og når jeg først spiser noe søtt så holder det ikke med en eller to biter bare for å få smaken, nei da da kan jeg like gjerne spise 5 eller 10!

 

Sukk.

 

Men jeg vet at det bare er en måte å forholde meg til godis og kaker på - ikke spise noe i det hele tatt. Når jeg først har stoppet så går det greit, men de første dagene uten sukker-kick er grusomme med voldsomt SUG!

 

Skal skrelle meg et kilo gulrøtter og legge i vann nå slik at jeg har når SUGET kommer. For det nytter ikke å begynne å skrelle og dele opp dem da - da er det bare en ting som teller og det er SØTT!!!

 

Nei, dette ble grusom langt å lese sikkert, men skriver egentlig mest for min egen del da! ;-)

 

Gulrøtter - Here I come!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det ble heller dårlig med gulrøtter forrige uke. Trasig å inrømme det men gamle vaner er vonde å vende. Når jeg blir stresset og har mye å gjøre så er det rett i skapet og knaske på noe av alt det godiset som finnes der...

 

At det er mulig å være så slem mot seg selv!

 

Det verste er at det kikket som jeg tror at jeg skal få av godiset ikke kommer. Det er bare tygg, tygg , svelg. Rekker knapt nok å kjenne smaken av den ene biten før neste er på vei inn i munnen. Urk!

 

Nå er det mandag igjen og mandager er greie dager å starte opp på nytt på! Så fra idag skal jeg føre opp alt som jeg stopper inn i munnnen igjen. Jeg vet jo at jeg kan og at det funker bare... jeg holder meg i nakkeskinnet.

 

Jo,jo. Får ønske meg selv lykke til! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er bare to dager som har gått bra, men er litt stolt i alle fall! Hadde trodd at det skulle bli verre å skulle begynne å rapportere alt igjen, men det har gått over all forventning!

 

Ikke har jeg hatt særlig sukker abstinenser heller. Har tenkt på godis, men har klart å stoppe før jeg har åpnet skapet. Håper det fortsetter slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldratrollet

hei hei :) ser du er igang etter en liten pause i sommer.

Jeg har ikke hatt noen lang pause selv, men jeg beveger meg omtrent ikke for tiden. Men den gode nyheten er at jeg nå veier 56,6 :)

Men som den jeg er så er jeg vel ikke fornøyd før jeg ser 50.

 

Skjønner det med sukkersug, får selv skikkelig sug dagene etter at jeg har stappet i meg. Nå har jeg som plan å holde meg unna, "mat" med masse sukker og også annen søppelmat. Off :( lykke til, til meg :)

Det er irriterende å se at kaloriene stiger merkbart etter noe man bare trodde var "litt" kos.

Bedre å holde seg unna, har ikke kroppen bruk for det, så er det ikke verdt det!

 

Uansett, stå på ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Så er det på'n igjen.... FRUSTRERT!

 

Idag tippet vekta over 55kg. 55,2 nærmere bestemt. Og jeg har bestemt for lenge siden at over 55 skal jeg i hvert fall IKKE! ;-/ (Veide jo ca 65kg på denne tiden for et år siden.)

 

Men så er det jo jul da...

 

Hvis jeg fortsetter som hitill så kommer jeg å legge på meg i hvert fall to kilo i løpet av juleukene... Er det virkelig verdt det? Jeg vet at jeg kommer å trenge i minst 6 uker for å få vekk de to kiloene igjen og dessuten har jeg jo som mål å ta av 5 kg fra før, slik at jeg ender opp på 50 kg.

 

Jeg spiser og spiser. Boller, julekaker og godis. Kjøper godis og gjemmer det for barna og spiser i smug... Ha, ha! Hvem er det som får lide for det? Jo, jeg og ingen annen som bryr seg!

 

Det verste er at jeg spiser så fort så jeg rekker ikke å kjenne smaken av det jeg stopper i meg en gang. Det er bare å tygge, tygge, svelg, tygge, tygge, svelg.

 

Hvis det hadde vært det at det var så godt så hadde jeg jo kunnet NYTE smaken av tre- fem biter, men det er som sagt ikke det det handler om - tydeligvis...

 

Nei, skal prøve å la dette være siste fråtse-dag (har allerede spist 200 g musli og en bolle...) og så ta tak i morgen. Men trimme skal jeg prøve å få meg til idag.

 

Dette ble et langt og frustrert innlegg, men det bare måtte ut! ;-)

 

Huldratrollet - så flink du har vært! Er du i mål eller skal du videre ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

He, he!

 

NÅ skal jeg igang igjen. Det som kommer å bli verst er sukkersuget etter den seneste tidens godis spising. Men om jeg er flink og starter dagen med å skrelle gulrøtter og legge i vann så har jeg noe å tygge på når suget kommer. Og så skal jeg gå en tur hver dag. Uansett. Kan gjerne gjøre noe mer, men skal starte dagen med en tur. Da har jeg satt standarden og det er lettere å holde seg vekk fra usunne ting.

 

Gru- gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har vært flink idag med litt forskjellig trim. En time på alpinski og en halvtime på langrenn og nå straks skal jeg sykle en halvtime. Dét er bra!

 

Men med maten er det verre... Gikk bra helt til middagen - da serverte min kjære mann pizza og jeg og ungene spiste som om vi ikke hadde fått mat på flere uker! ;-)

 

Skal ut og gå en tur i morgen tidlig også - er planen. Men vi har noen ulver som går rundt omkring husene her så jeg er litt i av om jeg tør å gå før det blir noe særlig lyst... Har ikke veldig lyst å møte et par sultne ulver på turen...

 

Men maten er nok den største utfordringen... Men jeg er igang igjen! Det er bra i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her mener jeg å legge inn mine resultater for denne omgangen med slanking...

Samme tid i fjor startet jeg på 65 kg og kom meg ned til 52 frem til mai.

Så startet oppturen... i antall kilo altså ;-).

 

Først litt fakta om meg; snart 40 år, gift, 3 barn, 159 cm lav...

 

Veiedag: mandag morgen.

 

Uke 1: 56,2 kg

Uke 2: 54,6 kg = -1,6 kg

Uke 3: 54,5 kg = -0,1 kg = tot -1,7 kg

Uke 4: 54,8 kg = +0,3 kg = tot -1,4 kg, den* uka...

Uke 5: 54,2 kg = -0,6 kg = tot -2 kg

Uke 6: 54,0 kg = -0,2 kg = tot -2,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje dag på ny 'kur' og det går faktisk ganske greit. Hadde forventet et større sug etter søtsaker og mer mat, men har vært flink og kuttet opp mye gulrøtter og agurk som jeg kan gomle på så jeg blir ikke sulten.

 

Det er jo mulig å spise mye - bare man velger riktig! Og alt dette vet jeg jo fra før, men det er ikke bestandig jag orker å gjøre noe med det!

 

Håper nå bare inderlig at vekta viser nedgang på mandag ellers blir det kjett å fortsette på kur... Men fortsette skal jeg! Skal se 4 tallet først før sommerferien! DET er målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Titter innom tråden din jeg:)

Veier nå det samme som du gjorde i fjor og ble inspirert når jeg ser at du greide å gå ned til 52 kilo til mai mnd. Kjempebra:)

Er gift, 38 år, 158 cm, har 3 barn, og i full jobb. Begynner en ny slankekur hvert år i januar. Målet er alltid og komme ned til 55 kilo som jeg veide en god stund etter og ha fått 2 barn.

Jeg har også veiedag på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Her går det kjempebra:)

 

Er sulten hele tiden men det gjør liksom ikke noe. Tenker på alt det jeg spiste i julen og hvor stor magesekken min har blitt. Er derfor greit å være litt sulten nå slik at den kan skrumpe inn litt.

Har gått tur hver dag denne uken i en time. Har tenkt å vent noen uker før jeg begynner å jogge. Må starte litt forsiktig så jeg ikke blir helt støl.

 

Har et enormt søtbehov og i dag er første dagen jeg ikke har spist litt sjokolade. Har bare måtte ha litt av alt som ligger av åpnet poser i skapet. Alt er nå kastet i søppla så nå er det bare frukt jeg kan ta hvis jeg får lyst på noe søtt.

Har smugveiet meg i dag og vekten viser 64. Har gått ned nesten to kilo på 4 dager. Det meste er magefyll som lå igjen etter nyttårhelgen og nok en del vann. Men uansett så er det deilig å se at det går nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss det var litt av et resultat med 2 kg på 4 dager! Men det er nok som du sier at 64 var nok ikke helt reell vekt. Men visst er det deilg å se at tallene på vekta går nedover!

 

Jeg måtte en tur på vekta igår jeg også tross at det bare er 4 dagen siden jeg satte igang å veie maten igjen og også jeg hadde gått ned 1,9 kg...

 

Men jeg har spist ca 1 kg gulrøtter hver dag disse dagene for å døyve sulten og det setteer jo litt fart på magen så jeg vet ikke om vekta holder seg til mandag igjen, men som sagt - vekta leer på seg i alle fall og da går det greit å fortsette!

 

Har ikke vært så flink på å trimme som jeg ønsker - men idag skal jeg trene styrke med min personlige trener - Yngvar på nett TV! ;-). Det ser så lett ut men jeg må bare innrømme at det er ikke mer som skal til for at jeg skal blir sliten! Er ikke i helt optimal form nei...

 

Men jeg er igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,6 kg på en uke til 54,6 kg! Det blir ikke ofte jeg får se slike tall denne gangen er jeg redd, men det er jo deilig å starte med det!

 

Har vært flink med maten og registrert alt jeg har stoppet i munnen. Trim derimot har det ikke vært nok av... Må bli flinkere til å komme meg ut på egen hånd og ikke bare når jeg har selskap med min trimkompis.

 

Kjenner fortsatt at kroppen er sugen på noe søtt etter alt godis i julen. Til frokost idag fant jeg frem bringebær som jeg plukket i sommer og frøs ned i 100g pakker og spiste det med litt cottage cheese og litt natreen - DET var kjempe godt!

 

Den kommende uka tror jeg at jeg må spise litt mer. Gjennomsnitt per dag denne uka har vært 916 kcal. Litt lite, men greit å starte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

2 uker på ny kur og ned totalt 1,7 kg. Selv om det bare var -0,1 kg denne mandagen....

 

Var redd at jeg ikke skulle gått ned noe i det hele tatt, men litt ned er jo bedre enn ingenting. Og -1,7 kg på to uker er jo kjempebra! Får skryte litt av med selv... ;-)

 

Kom meg ut på skia igår og gikk i halvannen time og det var deilig - etterpå!

 

Skal prøve å komme meg ut imorgen også... Strever med motivasjonen når jeg skal og trimme alene... Takk og pris for at jeg har deg min treningskompis! ;-)

 

Men har begynt å snoke litt i skapene igjen... HAr igjen noe brente mandler som jeg tror at jeg enten må ta med og gi bort på jobben eller så må jeg kaste dem i søpla, for nå går de ned på høykant... og de er jo ikke akkurat sunne, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 fiberrik med 2 skiver kokt skinke,

70g cottage cheese med 100 g frosne bringebær (og masse Natreen...)

1/2 liter lunken earl grey te (evt. med en tsk ublandet FUN light appelsin eller eple pære i).

Ca. 220 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å gå opp, men det var ikke uventet... Den* uka startet før helgen og så var det i tilegg geburs her med tillhørende kake og litt for mye smågodis...

 

Men jeg har kommet godt igang med trimmen. Går mye på ski og fikk nesten 10 trimpoeng denne uka - det er bra! Trener dessuten litt styrke og det merket jeg at det var lenge siden... Blir stiv og støl, men da vet jeg at jeg har tatt i bra!

 

Står på videre. Har laget fruktsalat til lunsj og mellommål imorgen. Gleder meg allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 5: 54,2 kg = -0,6 kg = tot -2 kg

 

Ettersom jeg gikk opp 0,3 forrige uke så er det bare reellt ned 0,3 denne uka, men det er jo ned i alle fall. Det er det viktigste.

 

Har spist ganske mye godis i helga... Ikke så bra, men godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit dere er flinke!:o

jeg er 160 cm og veier 62,6.. begynte på 65, men har kommet meg ned 2,6 kg. Jeg har egentlig lyst å nå 55, men turte ikke sette meg lavere mål enn 58. Og jeg har egentlig ingen tro på at jeg kommer til å nå den vekten. er en drøm! jeg har begynt på det målet hundre ganger, men jeg knekker ALLTID! kommer aldri under 60!

 

i tillegg ammer jeg nå, så jeg kan ikke gå ned for fort heller. så de dagene jeg får SKIKKELIG viljestyrke, må jeg likevel ligge på en del kalorier. trenger motivasjon og noe som kan hindre meg fra å bre gi det opp! for med en gang jeg ikke ser resultater på en liten stund, så gir jeg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har greid å komme deg ned 2,6 kg så har du jo tydeligvis funnet oppskriften som funker for deg! Jeg gikk ned fra 65 til 51 fra januar 2010 til juni 2010. Jeg hadde egentlig tenkt at hvis jeg greide å komme ned til 60 så var jo det fantastisk bra, for det var lengesiden jeg hadde vært der, men 60 båda kom og gikk! Det gikk så lett at jeg ble overrasket!

 

Min oppskrift var å skrive inn her ALT jeg spiste. Veide ALT jeg stoppet i munnen. Og så trimmet jeg. Tok nesten en økt om dagen med et eller annet. Syklet på trimsykkel, gikk på ski, gikk på bena, jogget.

 

Men så kom ferien og så ble det høst og jul, og vekta var oppe i det magiske 55 igjen... Kjedelig. Så på nyåret tok jeg tak igjen og begynte å føre inn her det jeg spiser. Og til nå så har jeg gått ned til 54... saaaakte... Men det er nå ned i alle fall. Vet fra sist at fra her og ned til 51 brukte jeg ganske lang tid... og trimmet mye.

 

Men jeg vet jo at det er mulig i alle fall!

 

Og du er jo som sagt på god vei du også - bare hold ut! Gulrøtter og gå turer er tingen! Og tyggis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow du e flink! 65 til 51 høres helt surrealistisk ut for meg!:o

men nå ble jeg ihvertfall veldig motivert!

 

ja jeg har funnet dette fantastiske opplegget med å skrive ned alt jeg spiser. det er jo helt genialt!:( så jeg føler jeg har funnet riktig metode for meg, nå er det bare det å klare å holde det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet inn og dusjet etter en deilig skitur på 1,5 time i måneskinn.

 

Hade glemt hodelykten men takket være måneskinnet så ble det tur i alle fall. Følte at hårene i nakken reiste seg et par ganger da jeg trodde at jeg så et dyr ute i skyggene, men det var fantasien som spilte meg et puss... Vet at ulven lusker rundt her så jeg er litt ekstra var når det er mørkt.

 

Baket Ingers rugbrød igår. Eller rettere sagt en modifisert utgave med dobbelt så mye hel vete og tre ganger så mye grovt rugmel. Ble kjempe godt!

 

Merkelig, men det føles som om kroppen skriker etter dette brødet og MYE Bremykt. Spesielt Bremykt... Vet ikke hvorfor, bruker ikke smør ellers, kun pålegg. Kansje er det noe kroppen trenger? Det er kjennes ikke ut som godis sug men på en annen måte...

 

Æh. Jeg tar en skive med MYE Bremykt på og koser meg med det! Jeg synes at jeg fortjener det etter en bra trimtur! Natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...