Gå til innhold

74 kg -> 60 kg på....?


Gjest katkvinn

Anbefalte innlegg

Gjest katkvinn

Så da har jeg bestemt meg. Denne gangen skal jeg få det til! Og ikke engang sykdommer skal få meg til å kutte ut nå. Håper jeg ihvertfall...

 

Jeg oppdaget at jeg er laktoseintolerent, og fikk da en liten motivasjons-boost. Kanskje forbruket mitt av melkeprodukter har vært med på å bremse ned? Hvem vet... Jeg skal ihvertfall finne det ut!

 

Nå satser jeg på CLA-kapsler, lite kalorier, og et par mil på sykkel til dagen. Bruker trimsykkel så det skal jeg klare å holde øye med ;-)

 

Så da ser vi hvor lang tid det går :-) Det optimale hadde jo vært om alt bare rant av og jeg var nede i 60 kg til bryllupsdagen i juli, men det kan jeg vel bare glemme ;-) Men jeg skal prøve så hardt jeg kan, slik at jeg kan få de resultatene som er mulige innen den tid.

 

Krysser fingrene for at dette går bra!

 

Noen som har lavkalori-tips uten melk forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Gjest 3barnsmamma31

Hej hej, här var tråden din ja... :D

 

CLA-kapslar, vad är det?

 

Vet inte om laktoseintoleranse kan motverka en viktnedgång, beror kanske på hur man reagerar på laktosen?

 

Höres ut som du har en bra plan, vi har nästan samma viktstart och viktmål.. :) Blir spännande att följa dig utöver våren/sommaren!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Heisann

Vil bare ønske deg lykke til, dette klarer du:)

 

Da jeg gikk på kurs fikk jeg beskjed om å spise feks frukt i stedet for melkekvoten. Litago yoghurt er uten melkesukker, men den inneholdt for mye sukker til at den ble anbefalt.

I Sverige har de veldig mange og bra produkter uten laktose, så hvis du ikke bor så veldig langt unna grensen er det en mulighet.

Du kan eventuelt sjekke ut denne siden her, http://www.utenmelk.no. Her står det i alle fall veldig mye om hva du kan spise og ikke.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Du kan eventuelt sjekke ut denne siden her' date=' http://www.utenmelk.no. Her står det i alle fall veldig mye om hva du kan spise og ikke.

Lykke til ;)[/quote']

 

Tusen takk for link, den kommer til å hjelpe godt!

 

Har hørt fra ei jeg kjenner at hun gikk ned flere kilo på en mnd fordi hun kuttet ut melkeprodukter. Det var fordi hun også var allergisk og at kroppen ikke klarte å bryte det ned, og derfor la hun på seg av det eller noe. Hun hadde ihvertfall fått det forklart sånn.

 

Er veldig motivert nå, så dette blir spennende! Gleder meg til å se resultatene etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Höres ut som du har en bra plan' date=' vi har nästan samma viktstart och viktmål.. :D Blir spännande att följa dig utöver våren/sommaren!!! ;)[/quote']

 

Hvis vi sprekker så får vi gi hverandre et lite dytt, så skal du se vi skal klare dette begge to ;-) Jeg kunne tenkt meg å få gjort det ganske fort, men det er jo ikke bra. Men så har jeg jo litt lyst på nye klær også da, spesiellt nye bukser ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3barnsmamma31
Hvis vi sprekker så får vi gi hverandre et lite dytt' date=' så skal du se vi skal klare dette begge to ;-) Jeg kunne tenkt meg å få gjort det ganske fort, men det er jo ikke bra. Men så har jeg jo litt lyst på nye klær også da, spesiellt nye bukser ;-)[/quote']

 

Ja, jag har också lust på nya kläder!!! Var och såg på allt nya vår- och sommarmote i förra veckan och det är kjipt när man inser att INGET sitter fint på en. ;) Samtidigt är det inte många kg som ska till för man kan köpa någon storlek mindre. Jag HATAR att gå på Big-avd och leta, känns som man går där och skammar sig... :D

 

Jag ligger sånn mitt i mellom vanlig och big-avd kläder, glädjer mig till att kunna gå och unna mig nya sommarkläder och känna mig fin igen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Forstår veldig godt hva du mener!

 

Jeg har vært så desperat etter å få kjøpe meg noe nytt i stedet for å gå med de buksene jeg måtte ha etterhvert når jeg var gravid at jeg har vurdert å bruke 30 Days for å krympe både mage, lår, og rumpe.

Men det blir med vurderingen, bivirkningene var ikke så veldig fristende ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammaboms

Hei!

 

Jeg har prøvd 30 Days, og det fungerte ikke for meg!!! Merket ingen forskjell, så det var skuffende...

 

Jeg har nesten samme utgangsvekt og samme mål som deg, så det kan bli en motivasjon å følge deg! Jeg har begynt å gå 30 min raskt eller trene 5 dager i uka. Målet var hver dag, men hittil har jeg kun fått til 5 dager i uka. Starter nå på min 4 uke og har gått ned fra 75,5 til 73,5! Og ett hakk inn på beltet;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Hei mammaboms!

 

Så bra at du har fått det til da! Jeg skal gjøre alt jeg kan for å sykle opp til 2 mil til dagen. Siden jeg har ei jente på 6 mnd, så kan det jo bli med en runde på sykkelen og "bare" 1 mil, men det gjør forsåvidt ingenting :-)

 

Jeg kommer nok ikke til å prøve noen quick-fix'er. Altfor dyrt når en risikerer å ende opp uten resultater ;-)

 

Vi kan jo legge hverandre til i vennelista da, så klarer vi å følge med hverandre og holde kontakt?

Gåturer har fungert veldig godt for meg tidligere. Gikk ned 7 kg på en mnd bare ved sunn mat og å gå tur med hun 4-5 timer hver dag. Men den har jeg ikke lenger, så da får det bli andre mosjonsformer.

 

Jeg gleder meg veldig til å kunne gå i en butikk og kjøpe ny garderobe uten å tenke på at det er masse penger brukt på midlertidige klær ;-) Er vel kanskje litt gjerrig av meg der (A)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Nå har det endelig begynt å ta seg opp :-) Har vært litt småsulten om kveldene et par dager og har "glemt" syklinga, men i går tok jeg tak og sykla en mil om kvelden. Så blir det jo en del trakking opp og ned trappene også. Vi har 3 etasjer og ikke heis, så da blir det litt løping der også ;-)

Sulten har begynt å gi seg nå, så magesekken har nok krympa.

Men jeg ser at jeg får i meg veldig lite kalorier! Men jeg spiser jo helst salat til lunch, og unngår brødmat, smør, meieriprodukter osv, så det har nok sin logiske forklaring der :-) Jeg spiser ikke akkurat minimale mengder heller, så det er nok bare en vanesak dette her :-)

 

Hvordan går det med deg? Er motivasjonen på plass ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3barnsmamma31
Nå har det endelig begynt å ta seg opp :-) Har vært litt småsulten om kveldene et par dager og har "glemt" syklinga' date=' men i går tok jeg tak og sykla en mil om kvelden. Så blir det jo en del trakking opp og ned trappene også. Vi har 3 etasjer og ikke heis, så da blir det litt løping der også ;-)

Sulten har begynt å gi seg nå, så magesekken har nok krympa.

Men jeg ser at jeg får i meg veldig lite kalorier! Men jeg spiser jo helst salat til lunch, og unngår brødmat, smør, meieriprodukter osv, så det har nok sin logiske forklaring der Jeg spiser ikke akkurat minimale mengder heller, så det er nok bare en vanesak dette her

 

Hvordan går det med deg? Er motivasjonen på plass ?[/quote']

 

Så bra att det går fint med dig, flott att du fick cyklat igår! :)

Du är då jammen flink som klarar att kutta ut på bröd osv, inte en chans att jag gör det. Jag får bara ta litt i taget, först är det godiset som ska bort!!!!!! MEn jag tänker mer på VAD jag stoppar i mig, och det är ju en början.. ;)

 

Motivationen är definitivt på plats, jag är riktigt spänd på måndagens resultat. Samtidigt gruar jag mig, för det kan ta tid innan kroppen hänger med.

 

FLott jobbat!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Helg igjen.

 

Jeg må prøve å gjøre mitt beste for å holde meg på et lavt kalorinivå. Får holde meg til salater og frukt til frokost, lunch og kvelds, for lørdagstradisjonen med hjemmelaget pizza kan jeg ikke gi opp ;)

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Den kan jeg kose meg med med GOD samvittighet!

 

Har vært ute å gått litt i overkant av 7 km i dag i og begge veier var det kraftige motbakker. Kjenner det godt i leggene kan du si ;) I tillegg så har jeg dytta barnevogn foran meg så jeg klapper meg selv fint på skuldern vel vitende om at det gir større effekt :-)

 

Og så har det vært smårusling rundt omkring der jeg var i en times tid også, så jeg er veldig fornøyd med meg selv nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3barnsmamma31
Den kan jeg kose meg med med GOD samvittighet!

 

Har vært ute å gått litt i overkant av 7 km i dag i og begge veier var det kraftige motbakker. Kjenner det godt i leggene kan du si ;) I tillegg så har jeg dytta barnevogn foran meg så jeg klapper meg selv fint på skuldern vel vitende om at det gir større effekt :-)

 

Og så har det vært smårusling rundt omkring der jeg var i en times tid også' date=' så jeg er veldig fornøyd med meg selv nå :-)[/quote']

 

Så härligt att veta att man kan kosa sig skikkelig, 7 km är ju flott! :)

 

Ha en fin söndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

JAAAAAAA !!! Har nå klart å gå ned 900 gram, så nå veier jeg 73,3 kg! :) JIPPI!! Og det er når jeg vet at jeg kunne gjort litt mer for det i form av sykling osv, men noen startvansker må man få lov til å ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Jeg er veldig fornøyd med innsatsen :-) Og første uka så får en uansett ikke de veldige resultatene, de kommer på lengre sikt ;)

 

Merker at sulten begynner å gi seg, trenger ikke spise så mye som før lenger, og det er jo bra! Når jeg har spist middag så er jeg stort sett ferdig med mat for dagen, og den spise vi mellom 4 og 5 en gang på ettermiddagen.

Er så stolt over forbedringene mine!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3barnsmamma31
Jeg er veldig fornøyd med innsatsen :-) Og første uka så får en uansett ikke de veldige resultatene' date=' de kommer på lengre sikt ;)

 

Merker at sulten begynner å gi seg, trenger ikke spise så mye som før lenger, og det er jo bra! Når jeg har spist middag så er jeg stort sett ferdig med mat for dagen, og den spise vi mellom 4 og 5 en gang på ettermiddagen.

Er så stolt over forbedringene mine!! :)[/quote']

 

Känner igen det med sulten, jag har haft 2 dagar nu då jag inte varit så himla sulten (bara efter 3-4 timmar och då blivit mätt efter att han ätit). Var heller inte sulten igår kväll efter middagen, så det var fint. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Mannen jobber til 7 i kveld, og gutten skal være med en kamerat hjem etter barnehagen... Da får det bli en vegetar-dag for meg da, så har jeg vært VELDIG sunn en dag ihvertfall :) Ris, blomkål, brokkoli, og litt gulrøtter? Ja, jeg tror det får bli noe sånn sammen med frukta jeg spiser til frokost, lunch, og kvelds :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3barnsmamma31
Mannen jobber til 7 i kveld' date=' og gutten skal være med en kamerat hjem etter barnehagen... Da får det bli en vegetar-dag for meg da, så har jeg vært VELDIG sunn en dag ihvertfall :) Ris, blomkål, brokkoli, og litt gulrøtter? Ja, jeg tror det får bli noe sånn sammen med frukta jeg spiser til frokost, lunch, og kvelds :-)[/quote']

 

Höres ut som en bra idè!! ;) Kos dig med alenetid!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Å genser med din glede!

For halvannen uke siden var en genser ganske trang. I dag passre den NESTEN helt perfekt :) Er så herlig når en ser resultater! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3barnsmamma31
Å genser med din glede!

For halvannen uke siden var en genser ganske trang. I dag passre den NESTEN helt perfekt :) Er så herlig når en ser resultater! :-)

 

Härligt!!!! ;) Grattis!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...