Gå til innhold

Tålmodighetsprøven

Gjest gilmoregirl

Anbefalte innlegg

Gjest gilmoregirl

To Aktiv-kurs er ferdig - 6,7 kg er borte - av 36 kg, 29,3 kg igjen som skal bort, altså ca 1/5 hittils. Begynte på 3. Aktivkurs hos Erun Indreberg i Tromsø 11/5-2010.

Synes det går veldig veldig sakte, har gått opp og ned i menyer, trimmet mye og mindre, men vekta rører seg knapt - 4 måneder og 6,7 kg!! MEN - jeg har jo lagt om kostholdet og trimmer jevnlig, og jeg er fortsatt motivert - VIL fortsette, har ikke noe valg. Selv om det vil ta meg to år - så er dette min vei. Skulle dog ønske det gikk litt fortere - 0,5 kg i uken for eksempel.. Men, her må man kanskje spille på lag MED kroppen og ikke presse/kreve det umulige. Kroppen har gjennomgått mange slankekurer, stress og press - den er snart 47 år gammel og behandles for lavt stoffskifte - kanskje på tide å være SNILL med den nå ;-)

Har altså gjort endringer som jeg er fornøyd med, men har valgt ut noen fokusområder jeg skal jobbe fremover på på neste kurs:

1)Komme i gang med styrketrening

2)Rocke hver dag og ha minst 5000 skritt per dag utenom treningsøkter

3)Bytte ut brødmåltider med grøt på morgen og knekkebrød uten gjær og hvetemel lunsj og kveld (kanskje magen ser mindre gravid ut da???)

4)Føre inn i A-boka - to-tre uker for å sjekke om jeg ligger på rett sted kalorimessig sett

5)Avspenningsøvelse daglig

Jeg klarer det - for jeg vil - og har et spesielt mål: Bli kursleder i Grete Roede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Det høres ut som du lever veldig sunt, selv om du kanskje ikke har gått ned like mye som du håpet. Jeg tror det er veldig lurt å tenke sånn som du sier, at det får heller ta sin tid, for dette har du og kroppen din godt av. Livsstilsendring, ikke slankekur, er vel stikkordet her. Jeg har troen på deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankereeen

Enig med Mjaow. Du viser EKTE styrke når du klarer å holde på en sunn livsstil til tross for at du ikke får så raske resultater du kunne ønske. Det er ordentlig stå-på-vilje, og du burde være VELDIG stolt av deg selv! Er sikker på at du vil bli en god GR-kursleder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulipanen

Jeg har lagt på meg over 30 kg som følge av medisinbruk. Legen min har ikke gitt meg så mye håp om å gå ned i vekt. Hun sier at det er bra dersom jeg kan holde vekten.

Men dette vil jeg ikke gå med på så nå skal jeg ned i vekt. Det langsiktige målet er å gå ned 35,5 kg. akkurat som du. Da vil jeg veie det samme som jeg gjorde før jeg ble syk.

Jeg har prøvet å slanke meg på egenhånd i flere år, med det resultat at vekten bare har gått opp. Nå har jeg endelig meldt meg på kurs og begynner der på onsdag. Det er ikke kurs her hvor jeg bor, så da har jeg meldt meg på internett-kurs. Så nå er jeg optimistisk og har satt som mål å gå ned 5-8 kg på kurset. Jeg vil fortsette med å ta kurs til jeg har gått ned alle kiloene.

Jeg skal ha veiedag og levere kursrapportene på onsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl

Hei!

Så glad jeg ble da jeg logget meg inn her i klubben og fant flere svar - tusen takk! Det kjennes topp ut med heiarop, veldig motiverende! Og, ja, til Tulipanen - vi kan gjerne samarbeide om dette!

I dag er første kurskveld på kurs 3 - Aktivkurs med stavgang. Min reise startet 12. januar i år, etter styremøte med meg selv i jula og flere måneders no-gir-æ -opp-å-anstrenge-mæ-og-spis-ka-æ-vil-tankegang. Jeg fant du at skal jeg få energi og overskudd, få optimal helse, føle meg vel og gjøre det jeg har lyst av fysiske aktiviteter, så MÅ jeg ta tak i livsstilen min. Jeg har noen helsemessige utfordringer som også vil bli lettere å leve med når jeg er lettere og holder meg i fysisk aktivitet. Jeg sto på "the point of no return"! Bestemte meg den 11. januar og dagen etter begynte kurset.

Første turen med stavene var TUNG, men bestemt var jeg da - og bestemt er jeg fortsatt - etter 4 måneder med mange km bak meg, og stø kurs i kostholdet. Jeg har lagt om livsstilen! :-) Og det er slik jeg nå tenker, at det jeg gjør nå er livsstilendring og er noe jeg skal leve med for resten av livet. Det gjør det lettere - for jeg vil jo ikke leve uten kaker og sjokolade, og heller ikke karbohydrater generelt, jeg vil kunne spise ALT. Det jeg nå lærer er å gjøre kloke valg hver dag, øke mengden på ene og minske på det andre. Det fungerer! Så ja, hadde håpet at 10 kg skulle være borte nå - men i stedet er 5-6 kg borte og 48 cm - ja, 48 cm!!!! 19 cm i midjen!! ER det mulig?

Da tar jeg i mot heiarop med et smil og retter meg opp to hakk og drar gjerne med meg flere som vil gå veien sammen med meg. La oss ha det gøy på veien!

Ha en aktiv dag og nyt livet!

gilmoregirl

Tulipanen: Jeg har veiedag/kurs tirsdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulipanen

48 cm er jo helt enormt. Da vet du jo at du er på rett vei selv om vektnålen ikke viser så stor nedgang ennå. Det kommer. Man sier jo at muskler er tyngre enn fett så det kan gjerne være forklaringen på at du ikke har gått ned så mye i vekt.

For 2 uker siden var jeg 88,5 kg, så nå er jeg spent på veiingen i morgen om jeg har gått noe ned. Jeg er ikke flink til å trimme, så foreløpig mål er å komme meg ut en halv time hver dag med hundene.

Sliter med porsjonsberegningen på maten. Lager en del salat, men aner ikke hvor mange kalorier den inneholder. Det er jo lett å regne ut kaloriinnhold på rene matvarer, men jeg får problemer når det kommer til f.eks. gryteretter, salater og andre blandede retter. Hvordan gjør du det?

Dette kommer til å bli en tålmodighetsprøve for meg også. Jeg bruker fremdeles medisiner som har øket apetitt og vektøkning som bivirkning. Den 11. januar sluttet jeg dessuten å røyke og det har gitt meg 8 kg. ekstra. Det er så lett å putte mat i munnen hver gang jeg har lyst på en røyk.

Gleder meg til i morgen med kursstart. Har ikke råd til å kaste kurspengene ut av vinduet, så jeg starter med friskt mot i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl
48 cm er jo helt enormt. Da vet du jo at du er på rett vei selv om vektnålen ikke viser så stor nedgang ennå. Det kommer. Man sier jo at muskler er tyngre enn fett så det kan gjerne være forklaringen på at du ikke har gått ned så mye i vekt.

For 2 uker siden var jeg 88' date='5 kg, så nå er jeg spent på veiingen i morgen om jeg har gått noe ned. Jeg er ikke flink til å trimme, så foreløpig mål er å komme meg ut en halv time hver dag med hundene.

Sliter med porsjonsberegningen på maten. Lager en del salat, men aner ikke hvor mange kalorier den inneholder. Det er jo lett å regne ut kaloriinnhold på rene matvarer, men jeg får problemer når det kommer til f.eks. gryteretter, salater og andre blandede retter. Hvordan gjør du det?

Dette kommer til å bli en tålmodighetsprøve for meg også. Jeg bruker fremdeles medisiner som har øket apetitt og vektøkning som bivirkning. Den 11. januar sluttet jeg dessuten å røyke og det har gitt meg 8 kg. ekstra. Det er så lett å putte mat i munnen hver gang jeg har lyst på en røyk.

Gleder meg til i morgen med kursstart. Har ikke råd til å kaste kurspengene ut av vinduet, så jeg starter med friskt mot i morgen.[/quote']

Hei på deg!

En halv time hver dag er et greit og overkommelig mål, men du kan jo begynne med 3 ganger i uken og ikke 7 ganger dersom du er utrent.

Du begynner på kurs i morgen sier du, betyr det at det er første kurs? Uansett, salat er Ja-grønnsaker, så du trenger faktisk ikke å beregne kalorier på det, så fremt du ikke har mais, erter, avocado, nøtter og annen litt-mat i den da. Så mitt råd angående salat og porsjonsberegning er: vei littmaten før du har den i, og fråts i ja-grønnsaker, men innen rimelighetens grenser - bruker å lage meg en tallerken middag/lunsj - det er det jeg spiser til det måltidet. På kurs får du gode råd om dette. Jeg lager mye mat fra kursbøkene og ellers mat som ikke er blandet, for eksempel i dag - fiskepudding med potet og råkost, da veier jeg hvor mange skiver fiskepudding jeg får og tar fire poteter, da er jeg på min porsjon. Gryteretter deler jeg inn i porsjoner og tar det jeg skal ha, og beregner kalorier ut fra innholdsfortegnelsen på pakken, eller oppskriften i boken. Jeg skal spise meny 4, så det er ganske mye mat å få i seg.

Gratulerer med røykeslutt, de 8 kg er tross alt bedre enn å fortsette å røyke. Helsa di vinner uansett! Jeg er sykepleier og vet ALT (nesten) om hvor farlig det er og konsekvensen som kommer og kan komme av røyking. Overvekt er mindre farlig enn å røyke innenfor enn viss ramme, ekstrem overvekt er like farlig, men der er ikke du og jeg :-)

Medisinene du spiser øker apetitten, men ikke se det som noe negativt, tvert i mot. Bruk det til å kose deg med maten, på Roede-kurs kan du spise alt og ganske mye, men du må spise oftere og sette sammen måltidene og innholdet i dem på en klok måte - det er det som er så bra med kursbøkene og kurskveldene, da får man tips og hjelp til det. Ja, også kan man bruke forumet her :-)

Lykke til i morgen - og god tur!

Jeg skal ut med gå-stavene en tur seinere i dag og gleder meg - sånn var det ikke får få måneder siden, da var det et ORK og et slit jeg ville ha overstått - det går fremover, ned og fremover :-)

Hilsen

gilmoregirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulipanen

Ja, det er det første kurset mitt. Jeg skal ta internett-kurs da det ikke er vanlig kurs her hvor jeg bor.

Skal ha meny 1, inntil 1300 kcal pr. dag foreløpig. Jeg må tenke meg om før jeg spiser. Spesielt middagen som ikke skal være mer enn 400 kcal. Tror jeg spiser litt store porsjoner, men håper det går seg til etter hvert.

I dag skal jeg sette meg ned og lese i kursbøkene. Har også fått to andre bøker med en del oppskrifter og tips. Hundene og jeg har fått oss en tur på 30 min., og kanskje det blir en tur til senere sammen med familien.

Hilsen tulipanen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl

PÅ 5 dager hadde jeg plutselig gått ned over et kg - det er som om noe har sluppet taket, håper det fortsetter sånn - kanskje jeg kan klappe meg på skuldra og ha kvittet meg med 10 kg til St. Hans - det hadde vært toppers. Ellers nyter jeg prosessen og er fornøyd med innsatsen min. Nå er det ny uke med masse røde dager - no problem!! Men en plan må til - ka tenke dokker andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
PÅ 5 dager hadde jeg plutselig gått ned over et kg - det er som om noe har sluppet taket' date=' håper det fortsetter sånn - kanskje jeg kan klappe meg på skuldra og ha kvittet meg med 10 kg til St. Hans - det hadde vært toppers. Ellers nyter jeg prosessen og er fornøyd med innsatsen min. Nå er det ny uke med masse røde dager - no problem!! Men en plan må til - ka tenke dokker andre??[/quote']

Godt med ett hopp da! Motiverer det vil jeg tro :)

Planning is everything! LURT! Jeg og må ha en plan, og det har jeg ikke vært veldig god på i forhold til kcal-inntak i den siste tiden, fy til meg! Må snart finne den gode følelsen :)

Gleder meg til å følge deg fremover :)

Trønder'n ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulipanen

Et kilo på 5 dager er jo kjempebra. Fortsetter du sånn går det rette veien.

Jeg har første kursdag i dag og vekten stoppet på 86,6 kg, 1,9 kg. mindre enn for to uker siden. Nå er jeg spent på om jeg får ventet vektnedgang med de 1300 kcal jeg skal spise til dagen. Det er jo ikke så mye, men jeg er ikke så aktiv.

De største utfordringene mine er trimmen og porsjonsstørrelsene, så jeg må ta meg kraftig i nakken for å få det til. Du har rett når du sier at man må ha en plan.

Satt i går kveld og leste oppskrifter i kursboken, så nå har jeg nettopp vært i butikken og kjøpt inn mat til 5 middager. Jeg gleder meg til å prøve noe nytt.

Tulipanen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl

Fredagsfølelse? nei - det e jo bare onsdag, selv om det e helg før mange fra i morra..

Joda, planleggingen er halv jobben. Å planlegge måltider og handle inn til det, gjør at man slipper øyeblikkskjøp i sulten stresset tilstand - det er i allefall ikke min beste handlemodus. Dessuten er det så deilig å bare ha alt i kjøleskapet, alt det som er sunt og "lovlig" - og gir gode valgmuligheter.

Jeg har jo mulighet til og valgt å gå på Aktivkurs - det var en baktanke med det, da MÅ jeg i gang med aktivitet. OG det tar sin tid for å synes at det er OK, og enda lengre før man begynner å synes at det er herlig å trimme. Det tok meg 4 måneder å komme til sistnevnte stadium - og jeg har variert mellom 7 og 15 trimpoeng - nå er jeg på ca 10 poeng og det er kroppen min fornøyd med. Som jeg sa innledningvis - stryketrening står på planen nå. Å komme i gang med det. Ellers har jeg kjøpt meg rockering - det gjør vondt men gir en god mestringsfølelse når jeg får det til. Foreløpig bare få minutter hver dag. For meg har det fungert å begynne med litt, økt litt og litt og ikke stille så store krav til meg selv. Jeg er jo flink selv om jeg har har 3 trimpoeng i uken - da jeg begynte hadde jeg 0 trimpoeng i uken og tilbringte kvelden på sofaen!!! Stå på jenter, produser "svette T-skjorter" :-) og vit at det kommer en god følelse etterhvert som da blir en drivkraft!!!

Porsjonsstørrelser på mat - 1300 kcal er jo ikke så mye, fyll på med mye grønt så ser det mer ut, både til brødmat og middag. Og klarer man å øke hverdagsaktivitet og få noen flere trimpoeng - blir det mer mat. Synes det høres lite ut dersom en skal gå ned 30-40 kg i vekt - er det beregnet rett??

I dag sitter jeg fortsatt fremfor PC med eksamensoppgave, og blir å gjøre det flere dager fremover. Har som mål for dagen å passere minst 5000 skritt på skritttelleren og i tillegg gå en god tur med hunden. Været er nydelig, men litt kald vind. Bare å kle seg og gå mot sola :-) Middag er Pizza Provence med salat. Høres ikke det ut som en god dag, vet ikkje jeg - for meg er den det!

Ha en aktiv dag!

G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl

Koselig at du vil følge meg - følger deg også! Et tips til deg: Fokuser på det du gjør bra!!

GG

Godt med ett hopp da! Motiverer det vil jeg tro :)

Planning is everything! LURT! Jeg og må ha en plan' date=' og det har jeg ikke vært veldig god på i forhold til kcal-inntak i den siste tiden, fy til meg! Må snart finne den gode følelsen :)

Gleder meg til å følge deg fremover :)

Trønder'n ;)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl

Du har jo fått et supert resultat og en flying start - jeg gikk ned 0 kg første uke på kurset og holdt på å gå i bakken ;-) Et tips til deg: Fokuser på en ting av gangen denne uken! Kanskje er det viktigst å komme i gang med å finne en fin måltidsrytme og porsjonsstørrelser først, også bare la aktiviteten være litt i bakgrunnen, men registrerer og få med deg trimmen du tross alt gjør - selv om det bare er 5 minutt en dag. Lykke til videre - spennende å høre neste uke!!

GG

Et kilo på 5 dager er jo kjempebra. Fortsetter du sånn går det rette veien.

Jeg har første kursdag i dag og vekten stoppet på 86' date='6 kg, 1,9 kg. mindre enn for to uker siden. Nå er jeg spent på om jeg får ventet vektnedgang med de 1300 kcal jeg skal spise til dagen. Det er jo ikke så mye, men jeg er ikke så aktiv.

De største utfordringene mine er trimmen og porsjonsstørrelsene, så jeg må ta meg kraftig i nakken for å få det til. Du har rett når du sier at man må ha en plan.

Satt i går kveld og leste oppskrifter i kursboken, så nå har jeg nettopp vært i butikken og kjøpt inn mat til 5 middager. Jeg gleder meg til å prøve noe nytt.

Tulipanen[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulipanen

Har hatt fast vaffeldag hver fredag i flere år. Da slutter mannen min tidlig på jobb, og ungene er tidlig hjemme. Hadde bestemt meg for å la være å spise vafler, men jeg sprakk med hele tre vaffelplater. Samvittigheten er kjempedårlig.

Dette går ikke, så nå har min mann og mine barn lovet å være solidariske mens jeg går på kurs. Så nå blir det lett lunsj i stedet for vafler.

I dag har jeg meldt meg på et nytt kurs som starter 05.07.10, så nå blir det å følge kurs hele sommerferien. I fjor la jeg på meg 7 kg. på 4 uker, det skal det ikke bli noen reprise på i år.

tulipanen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl

I dag har jeg brukt rockeringen, tatt trappa fra 1. til 6. etg, gått en rask tur i 45 minutter og gjort styrketrening - klapper meg selv på skuldra! Sola skinner ute, en uvanlig varm og vakker dag her nord. Nå skal det bli godt med litt føde etter økta og masse godt kaldt friskt vann. Motivert til en ny økt med eksamensoppgaven! Sprudle sprudle sprudle :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl
Har hatt fast vaffeldag hver fredag i flere år. Da slutter mannen min tidlig på jobb' date=' og ungene er tidlig hjemme. Hadde bestemt meg for å la være å spise vafler, men jeg sprakk med hele tre vaffelplater. Samvittigheten er kjempedårlig.

Dette går ikke, så nå har min mann og mine barn lovet å være solidariske mens jeg går på kurs. Så nå blir det lett lunsj i stedet for vafler.

I dag har jeg meldt meg på et nytt kurs som starter 05.07.10, så nå blir det å følge kurs hele sommerferien. I fjor la jeg på meg 7 kg. på 4 uker, det skal det ikke bli noen reprise på i år.

tulipanen[/quote']

Hei!

Jeg elsker vafler og synes det høres ut som en veldig hyggelig tradisjon i din familie. Vil du virkelig legge den bort for alltid? Eller som du antyder; bare legge den bort når du er på kurs, også begynne med den etterpå? Tenk litt etter :-) Har en ide som du kan vurdere - du har jo FRImerker du kan bruke hver uke, kanskje vaffeldagen skal brukes til det. Det finnes oppskrift på vafler i kursbøkene og på nettet, som du kan ha full kontroll på kaloriene på - også du kanskje kan kose deg med, både du og familien, detter er alternativ 1. Alternativ 2: Lag noe annet, fruksalat, grove rundstykker med sunt pålegg, pizzasnurrer eller noe annet sunt og godt - det finnes masse godt å velge på. En ny livsstil krever nye valg, eller måtehold med noen av de gamle vanene.

Jeg har erfaring med at det man skal la helt være, det SPREKKER man på og spiser mye av. For det er jo ikke noe gøy å la det helt være, det som er forbundet med kos og tradisjon og som man liker godt. Unner du deg det en gang i uka, for eksempel bare ei plate vaffel, ja, så tåler du vel det. For du tar vel en ekstra trimtur om fredagene - før vaffelkosen?? :-)

Kom igjen, hva har du gjort som er bra i dag da? Det vil jeg også høre om!

Ha en super dag videre!

Solhilsen fra GG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulipanen

Takk skal du ha gilmoregirl , dette var oppmuntrende lesing. Det med pizzasnurrene var virkelig en god ide. Er sikker på at det også faller i smak hos familien.

Har planer om å ta meg en tur på spinningsykkelen i kveld, håper det kan veie opp for litt av utskeielsene.

Tror jeg ligger ganske bra an de andre dagene i uken. Har fått i meg det jeg skulle av melk, frukt og grønnsaker, og har fått i meg passe med kalorier. Det skal bli spennende med veiing og måling på onsdag. Håper at jeg på denne tid neste år kan pakke ut bunaden, og at jeg kan få den på meg igjen.

tulipanen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl

Det e vi det!! :-)

Så bra Tulipanen! Da har du jo gjort en flott innsats - fokuser på det, og gi vaflene motstand på sykkelen seinere.

Til neste 17. mai står vi å stryker bunadskjortene i denne tida - du og jeg!! Eller??

GG

Takk skal du ha gilmoregirl ' date=' dette var oppmuntrende lesing. Det med pizzasnurrene var virkelig en god ide. Er sikker på at det også faller i smak hos familien.

Har planer om å ta meg en tur på spinningsykkelen i kveld, håper det kan veie opp for litt av utskeielsene.

Tror jeg ligger ganske bra an de andre dagene i uken. Har fått i meg det jeg skulle av melk, frukt og grønnsaker, og har fått i meg passe med kalorier. Det skal bli spennende med veiing og måling på onsdag. Håper at jeg på denne tid neste år kan pakke ut bunaden, og at jeg kan få den på meg igjen.

tulipanen[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl

..var oppe tildig tildig i dag, skulle sende søknad, skrive ut oppgaven, rydde og vaske hus, handle - og ja alt det ble gjort og da jeg endelig skulle sette meg ned med eksamensoppgaven i kveld - kjente jeg at nå hadde jeg gjort nok i dag. Er stolt av innsatsen og alt som er gjort. Ble ingen trimtur i dag, men flere timer med rydding og løfting og vasking og bæring, teller også.

Nå sier kroppen i fra at den vil sove, og jeg skjønner det! Det finnes ei tid for alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulipanen

Så flink du har vært. Det må da også telle som trimpoeng, det du gjør i huset også. Jeg klippet plenen i går og det tok en time, så jeg regner det som gange i en time.

Tror jeg begynner å få litt kontroll på porsjonsberegning, men jeg synes jeg spiser så mye. Kan det ha noe med at jeg skriver opp alt jeg spiser?

Dagen i morgen blir en utfordring. Det blir pølse-, is- og kake-salg på skolen. Mon tro om jeg skal lage meg en liten matpakke å ha i vesken. Det er ikke rom til så mange utskeielser på 1300 kcal pr. dag. Kommer i hvert fall til å gå i tog med barna, så da forsvinner vel noen kalorier.

tulipanen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulipanen

Har hatt en flott dag med barnetog og leker på skolen etter toget.

Spiste en lett frokost og en lett lunsj før jeg gikk i toget. Hadde et eple med som niste og greide meg bra uten å handle meg noe.

Men da mannen min kom hjem etter å ha vært leder for 17.mai kommiteen hadde han med seg en stor pakke lapskaus som han hadde fått. Og ettersom alle var sultne ble den fortært med en gang. Og som om det ikke var nok hadde vi is til dessert og jeg var ikke sterk nok til å si nei takk.

Mon tro hvor mye jeg må trimme for å forbrenne de kaloriene? Nå angrer jeg som en hund. Dette ødelegger vel nedgangen jeg har hatt til nå denne uken. Jeg må visst prøve å komme over det først som sist.

Godt det bare er 17.mai en gang i året. Håper det har gått bedre med dere andre og at dere har hatt en fin 17. mai.

tulipanen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl

17. mai er en av de dagene som det er knyttet tradisjon til både med aktiviteter og sammenkomster som inkluderer god mat og drikke. Jeg hadde invitert min søster med familie på brunch og serverte grovt brød og sunt pålegg med grønt. Kaffe og kake til dessert - jeg smakte på kaken! Uten dårlig samvittighet, for det har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal koble til måltider og det jeg spiser - NY strategi fra tidligere kurs og slankeforsøk. Tok en lang tur med stavene lørdag og gikk en kveldstur i går kveld, for å hjelpe på forbrenningen på det jeg tror ble overtrekk på FRImerke-kontoen ;-)

I dag er det veiedag, stavgang med kurset og ny uke fremfor meg. Klarer jeg to styrketreninger denne uka??? KLART!! Vil jo få bedre fart på forbrenningen, så da vet jeg jo at det hjelper.

Ha en god uke og velg sunt og aktivt! :-D

GG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl

Hei!

Du hadde jo en bra plan for dagen som du gjennomførte med glans - helt til lapskausen kom. Middag skulle du vel ha uansett, men så var det isen da? Hadde du planlagt uken lagt inn bruk av FRImerker 17. mai? Det hadde jeg gjort, selv om det nok ble bruk i overkant :-)

Fortsett å fokusere på det du gjør som er bra, det hjelper deg kanskje med motivasjonen og mestringsfølelsen som vi snakker om i Grete Roede, og som er en del av selve kursopplegget.

Ha en god uke Tulipanen! Stå på! :-)

GG

Har hatt en flott dag med barnetog og leker på skolen etter toget.

Spiste en lett frokost og en lett lunsj før jeg gikk i toget. Hadde et eple med som niste og greide meg bra uten å handle meg noe.

Men da mannen min kom hjem etter å ha vært leder for 17.mai kommiteen hadde han med seg en stor pakke lapskaus som han hadde fått. Og ettersom alle var sultne ble den fortært med en gang. Og som om det ikke var nok hadde vi is til dessert og jeg var ikke sterk nok til å si nei takk.

Mon tro hvor mye jeg må trimme for å forbrenne de kaloriene? Nå angrer jeg som en hund. Dette ødelegger vel nedgangen jeg har hatt til nå denne uken. Jeg må visst prøve å komme over det først som sist.

Godt det bare er 17.mai en gang i året. Håper det har gått bedre med dere andre og at dere har hatt en fin 17. mai.

tulipanen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...