Gå til innhold

Tålmodighetsprøven

Gjest gilmoregirl

Anbefalte innlegg

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar
Gjest tulipanen

Har ikke tenkt på det med å bruke frimerker. Hadde liksom tenkt å greie meg uten, men det er kanskje urealistisk i lengden. Er det meningen at man kan bruke dem på nei-mat?

Glede- gruer meg til veiing og måling i morgen, jeg er redd at utskeielsene mine i går ødelegger for resultatet i morgen. Jeg skal i alle fall tenke meg nøye om før jeg lar det skje igjen.

Har fått meg noen trimpoeng også. Har en spinningsykkel stående i kjelleren, eneste ulempen er at jeg får så vondt i baken til tross for at jeg har kjøpt gele`fylt setetrekk. Håper det gir seg med tiden. Har også to hunder som er kjempeglade i å gå tur. Den ene går nokså seint så jeg føler ikke at jeg får så mye mosjon selv. Det er nesten bedre å gå uten hundene, for da kan jeg gå i mitt eget tempo.

Ha en god og "lett" uke.

tulipanen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl

Hei igjen!

FRImerkene er jo en del av opplegget, så dem kan du ikke hoppe over. Du må ikke bruke dem på NEI-mat, men kan det. Dvs at det anbefales og innta maksimum 350 kcal på NEI-mat per uke. DA lærer man seg å ta mindre porsjoner og begrense seg med den sorten - for eksempel sjokolade eller kakestykker. Når man har gått ned i vekt og funnet trivselvekten, kan man alltids innta mere, men fortsatt begrense seg. FRImerkene som brukes til NEI-mat gjør at man blir bevisst hvor mye kcalorier det er i sånt og hva det egentlig koster. Har oppdaget at jeg av og til vurdere at det faktisk ikke er verdt å ta det kakestykket, for da kan jeg jo ikke forsyne meg i et selskap jeg skal i. Å greie seg uten er kanskje urealistisk, klarer du det resten av livet? Du bestemmer :-)

Du har jo flere muligheter for trim - bruk dem. Syklingen blir du sikkert vant til - kanskje du kan ta kortere økter?

Lykke til med veing og måling i morra!

GG

Har ikke tenkt på det med å bruke frimerker. Hadde liksom tenkt å greie meg uten' date=' men det er kanskje urealistisk i lengden. Er det meningen at man kan bruke dem på nei-mat?

Glede- gruer meg til veiing og måling i morgen, jeg er redd at utskeielsene mine i går ødelegger for resultatet i morgen. Jeg skal i alle fall tenke meg nøye om før jeg lar det skje igjen.

Har fått meg noen trimpoeng også. Har en spinningsykkel stående i kjelleren, eneste ulempen er at jeg får så vondt i baken til tross for at jeg har kjøpt gele`fylt setetrekk. Håper det gir seg med tiden. Har også to hunder som er kjempeglade i å gå tur. Den ene går nokså seint så jeg føler ikke at jeg får så mye mosjon selv. Det er nesten bedre å gå uten hundene, for da kan jeg gå i mitt eget tempo.

Ha en god og "lett" uke.

tulipanen[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl
Hei hei =)

Dette ser bra ut' date=' fortsett slik! =) Bra motivasjon og holdning her inne, Jeg heier iallefall på![/quote']

Takk for hyggelig tilbakemelding, stikk gjerne innom og hei! Det setter jeg pris på!

GG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulipanen

I dag grugledet jeg meg til veiing og måling, spesielt siden jeg skeiet sånn ut på 17. mai.

Resultatet var ned 0,9 kg. og 11 cm. så jeg er kjempefornøyd. Satser på en ny uke med nedgang. Har ingen spesielle utfordringer denne uken bortsett fra å forsøke å mosjonere mer.

Gilmoregirl, hvordan gikk det med deg? Du hadde vel veiedag på tirsdag.

tulipanen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl
I dag grugledet jeg meg til veiing og måling' date=' spesielt siden jeg skeiet sånn ut på 17. mai.

Resultatet var ned 0,9 kg. og 11 cm. så jeg er kjempefornøyd. Satser på en ny uke med nedgang. Har ingen spesielle utfordringer denne uken bortsett fra å forsøke å mosjonere mer.

Gilmoregirl, hvordan gikk det med deg? Du hadde vel veiedag på tirsdag.

tulipanen[/quote']

Hei igjen!

Jo, hadde veiedag i går, minus 1 kg forrige tirsdag og + 0,1 kg denne tirsdagen. Jeg har gått ned 6,7 kg fra 12/1 til 11/5, så her går det meget sakte ned :-) ca 1,7 kg i måneden, så når jeg plutselig går ned 1 kg, skjønner jeg at det "straffer". Måler meg ikke hver uke, men har gått inn 48 cm siden januar - bra resultat. Skjønner du nå hvorfor jeg kaller dette Tålmodighetsprøven?? :-)

Lykke til med trimmen kommende uke - min utfordring er styrken!!

GG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på siden slutten av august og har klart 19 kg. Det går ikke fort, men det går jevnt og trutt nedover. Hoden får anledning til å følge med på reisen, og det tror jeg er veldig lurt. Så ha roen...om en stund så er du der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl
Jeg har holdt på siden slutten av august og har klart 19 kg. Det går ikke fort' date=' men det går jevnt og trutt nedover. Hoden får anledning til å følge med på reisen, og det tror jeg er veldig lurt. Så ha roen...om en stund så er du der![/quote']

Hei og takk!

Bra å høre at det er flere som har det likedan. Hvert eneste kg ned er masse jobb, men du har rett - hodet er med da. Har jobbet masse med å akseptere dette, og føler vel nå at jeg er fornøyd med resultatet og avslappet i forhold til at det går sakte. Det får ta den tid det tar - likte dine ord - ha roen - om en stund så er jeg der.. ;-)

ER PÅ VEI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulipanen
Hei igjen!

Jo' date=' hadde veiedag i går, minus 1 kg forrige tirsdag og + 0,1 kg denne tirsdagen. Jeg har gått ned 6,7 kg fra 12/1 til 11/5, så her går det meget sakte ned :-) ca 1,7 kg i måneden, så når jeg plutselig går ned 1 kg, skjønner jeg at det "straffer". Måler meg ikke hver uke, men har gått inn 48 cm siden januar - bra resultat. Skjønner du nå hvorfor jeg kaller dette Tålmodighetsprøven?? :-)

Lykke til med trimmen kommende uke - min utfordring er styrken!!

GG[/quote']

Skjønner hvorfor du kaller det tålmodighetsprøven. Det kan jo synes som om det går sent nedover. 48 cm nedgang er jo kjempemasse. En halv meter inn. Det må jo telle vel så mye som vektnedgangen. Det kan du være stolt over.

Ha en "lett" og aktiv uke.

tulipanen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulipanen
Jeg har holdt på siden slutten av august og har klart 19 kg. Det går ikke fort' date=' men det går jevnt og trutt nedover. Hoden får anledning til å følge med på reisen, og det tror jeg er veldig lurt. Så ha roen...om en stund så er du der![/quote']

"Ha roen" godt sagt. Det er vel sånn at vi ønsker det skal gå kjempefort å gå ned i vekt. Begynner å se, som noen sier at "hodet må være med" og at det tar tid å endre livsstil.

Du har vært flink som har gått ned 19 kg. all respekt for det.

Jeg har prøvet å slanke meg på egenhånd og har opplevd å gå opp i vekt i stedet for. Nå har jeg begynt på internett-kurs, og er klar til å gå så mange kurs som trenges for å gå ned ønsket vekt.

tulipanen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl
8' date='5 uke til avreise til syden og bikini... Moro med mye aktivitet her inne, det motiverer :D[/quote']

Nedtellingen har begynt ser seg :-) Jo, det er moro med aktivitet - det synes jeg og. Alltid spennende å stikke innom og se om noen har skrevet innlegg på den tråden jeg har startet, og gå innom dere andre sine tråder og skrive eller bare lese. Jeg blir motivert av det og ser det som et hjelpemiddel i prosessen.

Vi høres/trådes!

GG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl
Skjønner hvorfor du kaller det tålmodighetsprøven. Det kan jo synes som om det går sent nedover. 48 cm nedgang er jo kjempemasse. En halv meter inn. Det må jo telle vel så mye som vektnedgangen. Det kan du være stolt over.

tulipanen

Mitt fokus er mest på aktivitet og kostholdet - selv prosessen - og i mindre grad resultatet, selv om det er det som kjennes. Det jeg er fornøyd med er likevel når jeg har spist sunt og godt, valgt rett og gjennomført planen - videre vært ute og trimmet, gått en god gåtur med hunden, gjort styrkeprogrammet mitt eller har passert over 5000 skritt om dagen som var målet - nå er målet 8000 pr dag!!! KG-ene og cm-ene i minus er deilige, men i bakgrunnen. :-) Derfor glemmer jeg av å skrive det inn her :-DD

Ha en fin dag!

GG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl

Det regner i dag, er egentlig friskt ut. Har planer om en gåtur i regnet litt seinere i dag, kanskje få i stand en trimavtale med ei venninne :-) Deilig å kle seg godt og bare gå og skravle i passe tempo -rene terapien.

Min største utfordring er å lage middag fra bunnen av på vanlige hverdager etter jobb - er oppe seks om morran, begynner på jobb 7.15 og er sjelden klar til å gå fra jobb før 16.15 - det er en lang dag på 9 timer! Når jeg kommer hjem er utfordringen at jeg er så trøtt, ikke at jeg er så sulten - for jeg spiser mine måltider jevnt og trutt. Det å lage middag fra bunnen av, er et ork og det er så fristende å ty til lette løsninger med ferdig mat. Som i dag.. Fjorland!! Men det er mange hakk bedre enn tidligere, da jeg handlet middag i varmedisken på sånne lange dager når energien var borte.

Blir godt å komme seg ut på tur litt seinere, etter middag og en hvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulipanen
Det regner i dag' date=' er egentlig friskt ut. Har planer om en gåtur i regnet litt seinere i dag, kanskje få i stand en trimavtale med ei venninne :-) Deilig å kle seg godt og bare gå og skravle i passe tempo -rene terapien.

Min største utfordring er å lage middag fra bunnen av på vanlige hverdager etter jobb - er oppe seks om morran, begynner på jobb 7.15 og er sjelden klar til å gå fra jobb før 16.15 - det er en lang dag på 9 timer! Når jeg kommer hjem er utfordringen at jeg er så trøtt, ikke at jeg er så sulten - for jeg spiser mine måltider jevnt og trutt. Det å lage middag fra bunnen av, er et ork og det er så fristende å ty til lette løsninger med ferdig mat. Som i dag.. Fjorland!! Men det er mange hakk bedre enn tidligere, da jeg handlet middag i varmedisken på sånne lange dager når energien var borte.

Blir godt å komme seg ut på tur litt seinere, etter middag og en hvil.[/quote']

Det er en stor utfordring med middagen her også. Jeg kan fint greie meg med en salat, men mann og barn vil gjerne ha middag. Løsningen her er at jeg lager doble porsjoner når jeg lager middag. Da har vi noe å varme opp når ikke lysten til å lage noe er så stor. Av og til fryser jeg en middag, ellers får de samme middag to dager på rad.

Nei, ta deg en hvil du og kom deg ut på tur så skal du se at overskuddet kommer tilbake.

tulipanen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl
Det er en stor utfordring med middagen her også. Jeg kan fint greie meg med en salat' date=' men mann og barn vil gjerne ha middag. Løsningen her er at jeg lager doble porsjoner når jeg lager middag. Da har vi noe å varme opp når ikke lysten til å lage noe er så stor. Av og til fryser jeg en middag, ellers får de samme middag to dager på rad.

Nei, ta deg en hvil du og kom deg ut på tur så skal du se at overskuddet kommer tilbake.

tulipanen[/quote']

Det ble en hvil også 5 timer med computeren og en eksamensoppgave - TUR I MORRA!!!!

Godnatt!

GG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Det ble en hvil også 5 timer med computeren og en eksamensoppgave - TUR I MORRA!!!!

Godnatt!

GG

Eksamen og du ja. Lykke til :D

Vi reiser opp på hytta i etterdag, så vet ikke om jeg rekker tur i dag. MEN i MORGEN, ja da er det ingen "gyldige unnskyldninger" for min del. Gleder meg masse til fjellet er snøfritt nå, bare labbe ivei i fjellskoa sine. Åhhh, det er bra deilig! Min favorittrim! Hva er din?

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl

Fredag og ny langhelg - turen jeg skrev bort i går, er nå gjennomført - 40 minutters rask gange med stavene, inkludert to-tre oppoverbakker i tempo. Begynner å få teken på det å bruke stavene effektivt, og no må æ legge inn bakker for å få litt motstand. Det går likar no!!

Nå skal eksamensoppgaven hvile i helga og taes frem på mandag. Det skal bli godt etter to ukers intensiv jobbing hver dag.

I helgen står det en konfirmasjon på programmet, gleder meg veldig til det. Søstersønn som skal konfirmeres i hjembygda mi.

Min yndlingstrim: gåturer i terreng med fjellsko og staver og stavgang, trives beste ute i naturen :-)

Ha en god helg alle trådlesere som er innom!

GG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl
Eksamen og du ja. Lykke til :D

Vi reiser opp på hytta i etterdag' date=' så vet ikke om jeg rekker tur i dag. MEN i MORGEN, ja da er det ingen "gyldige unnskyldninger" for min del. Gleder meg masse til fjellet er snøfritt nå, bare labbe ivei i fjellskoa sine. Åhhh, det er bra deilig! Min favorittrim! Hva er din?

Ha en fin dag :)[/quote']

Håper du får en herlig tur og hyttehelg på fjellet! Gleder meg til fjellene blir gående i med fjellsko - her er det mellomsesong nå, farlig med ski pga sørperas, og for mye snø/sørpe til fjellsko.. Men om ikke lenge så... :-)

God helg!

GG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl

..min store utfordring.. I går ble det hvile og eksamensjobbing, og i dag ble det hvile og god gåtur med stavene, alt til sin tid.. Holder trimplanen som jeg har for uken: ca 10 trimpoeng og minst 8000 steg hver dag i gjennomsnitt.. so far so good.. men hvilen, den trenger seg på når jeg ikke lytter, og slår meg helt ut :-( Jeg lærer!!

Ha en fortreffelig helg!

GG

Det er en stor utfordring med middagen her også. Jeg kan fint greie meg med en salat' date=' men mann og barn vil gjerne ha middag. Løsningen her er at jeg lager doble porsjoner når jeg lager middag. Da har vi noe å varme opp når ikke lysten til å lage noe er så stor. Av og til fryser jeg en middag, ellers får de samme middag to dager på rad.

tulipanen[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Håper du får en herlig tur og hyttehelg på fjellet! Gleder meg til fjellene blir gående i med fjellsko - her er det mellomsesong nå' date=' farlig med ski pga sørperas, og for mye snø/sørpe til fjellsko.. Men om ikke lenge så... :-)

God helg!

GG[/quote']

Ble faktisk fjellskotur på 1,5 time i kveld :) Kunne gå snøfritt uten å gå for mye sikk-sakk *jubler*.

Har sansen for den "fjellgeitstatusen" du nevnte i en annen tråd her inne, liker-liker :D

God helg/pinse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl

Vi må legge noen føringer for hva som ligger i fjellgeitstatus??

1. Eie fjellsko!

2. Bruke fjellsko!

3. Bevege seg på fjellet minst 2 timer per uke???

4. ????

Hva tror du?? :-)

Ble faktisk fjellskotur på 1' date='5 time i kveld :) Kunne gå snøfritt uten å gå for mye sikk-sakk *jubler*.

Har sansen for den "fjellgeitstatusen" du nevnte i en annen tråd her inne, liker-liker :D

God helg/pinse![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Vi må legge noen føringer for hva som ligger i fjellgeitstatus??

1. Eie fjellsko!

2. Bruke fjellsko!

3. Bevege seg på fjellet minst 2 timer per uke???

4. ????

Hva tror du?? :-)

Hærlig! I'm in!!! Håper skogsturer til varder/trimkasser kvalifiserer de ukene vi ikke er på hytta i helgene :) Mangler fjell hjemme...

Vi skal faktisk på Galhøpiggen i sommer, hele fam'n.. Håper værgudene er med oss slik at vi får ei skikkelig godværshelg til den turen!

Enn hvor moro det hadde vært og kunne delt bilder her inne. Ikke av oss selv, men av fine turmål :D Må innrømme at jeg legger ut en del bilder på facebook av turene, så får det bare våge seg at jeg ikke nødvensigvis "pynter opp" bildene med min lille kropp.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gilmoregirl

JA, det må jo telle når man ikke har fjell i nærheten :-)

Æ var og gikk i Jotunheimen for 3 år sia - hard og herlig opplevelse. Her jeg bor, er det fjell og hav i skjønn forening, er helgi sånn her oppunder isen/Nordpolen

JA, det kunne vært moro å delt bilder - blir vel til at det utvikler seg til at man blir venner på FB etterhvert kanskje?

Store spreke kropper er også fine ;-)

GG

Hærlig! I'm in!!! Håper skogsturer til varder/trimkasser kvalifiserer de ukene vi ikke er på hytta i helgene :) Mangler fjell hjemme...

Vi skal faktisk på Galhøpiggen i sommer' date=' hele fam'n.. Håper værgudene er med oss slik at vi får ei skikkelig godværshelg til den turen!

Enn hvor moro det hadde vært og kunne delt bilder her inne. Ikke av oss selv, men av fine turmål :D Må innrømme at jeg legger ut en del bilder på facebook av turene, så får det bare våge seg at jeg ikke nødvensigvis "pynter opp" bildene med min lille kropp.... :)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...