Gå til innhold

Hei alle sammen


Gjest snarttobarnsmor

Anbefalte innlegg

Gjest Trimmetrynet

Hei igjen!

Vekten min er snart bikket 10kg opp og i uke 25.. men,men.. vi får håpe jeg blir så tung at jeg ikke orker å trøkke ned så mye de siste månedene.. Jeg holder meg i hvert i aktivitet og det er jeg glad for!Har fått mange komplimenter for at jeg ser bra ut og det varmer enormt! Tror man føler seg større enn man kanskje ser ut! Jeg vet jo det med andre gravide jeg har sett, jeg syns de er fine men de er misfornøyde selv. Så fra nå av har jeg bare tenkt å strutte og blåse litt i det!

 

Men du da, skjer det noe??? Nå er vel du i uke 38 snart?? Såå spent på å høre fra deg igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar
Gjest snarttobarnsmor

Litt lite oppdatering i det siste, samboer og jenta har vært syk hver sin gang i 14 dager nå så det har vært nok å henge fingrene i;) Lillegutt i magen viser ingen tegn på å ville ut enda, selv om jordmor og alle rundt meg trodde det ble prematurfødsel, han er vel litt mer bedagelig anlagt enn sin søster vil jeg tro:)

 

Gratulerer med 25 uker, bare 15 igjen, tiden går kjempefort.. Har du handlet inn litt utstyr eller avventes det litt? Du har jo en jevn å fin oppgang, å når du i tillegg er i aktivitet så kommer disse kg til å rase fort av igjen, og ja, jeg tror vi gravide føler oss større enn vi ser ut, vi ser bare tallet på vekta i speilet, mens andre ser bare den flotte gravidmagen..

 

Her er nok en kg kommet på så nå ligger jeg på 8kg i pluss, håper på å gå ned som sist 17kg de første 6 ukene, det hadde vært noe:) Bekkenet har begynt å krangle skikkelig, så jeg gleder meg til å få tilbake kroppen så jeg kan ut å leke meg med snuppa igjen, føler samvittigheten ovenfor henne og litt late dager tar livet av meg snart, men ellers så nyter jeg siste ventetiden, med masse besøk og koslige aktiviteter med prinsessa mi:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Intet nytt og melde her.

Bruker og være inne å se etter om der skriver noe nytt.

Syns aktiviteten på begge trådene er gått litt ned, men regner med du har fult opp med sykt barn og mann.

Kos dere og lykketil i innspurten tobarnsmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor
Intet nytt og melde her.

Bruker og være inne å se etter om der skriver noe nytt.

Syns aktiviteten på begge trådene er gått litt ned' date=' men regner med du har fult opp med sykt barn og mann.

Kos dere og lykketil i innspurten tobarnsmor[/quote']

 

Litt lite tid til full fokus på trening og mat nå ja, men det blir vel bedre etterhvert..

Håper det klaffer med en ny spire for dere snart å at du igjen blir å se her inne;)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Plutseig var dere her inne begge to igjen, det var koselig! Håper også dere snart er i gang med neste lille knott Crazynorway! jeg har erfaring av at det skjer når man minst tenker på det... har tre års erfaring med å stresse med det hver måned og bli skuffet hver gang, så jeg vet hvor vanskelig det er å la være å tenke på det etter man har mistet. Hvordan er humøret ditt, fokuserer du mye på å få det til igjen?

 

8kg tilsammen Snarttobarnsmor.. det er jammen ikke mye! Du kommer til å bli slank og flott som en hingst etterpå!! Du har all grunn til å skryte av deg selv! jeg kjenner ingen som har gått opp så lite. Snakka med ei på jobb som hadde gått opp 35 kg tilsammen, og en annen 25kg!! Høres mye ut, men de sa det rant rett av etterpå! Jeg har lagt meg til sånn sjokolade-vane hver dag igjen, og det er ikke bra! Det verste er at det ikke er så godt som man tenker heller, egentlig blir man ganske lei! Knekkebrød og melk blir liksom MYE bedre! Det er bare å komme av "sukkerabstinensene" igjen som er utfordringen. Men jeg er glad så lenge jeg er i jobb, da holder man seg liksom til de faste måltidene, og det er en hjelp for meg! Og ny start på uken er som alltid en motivasjon til å spise bedre denne uken! Vi har hatt skikkelig "ryddesjau" i helgen, vi hadde fri begge til fra jobb på fredag, så vi har ryddet boder, vaskerom, funnet frem vintertøy, kløyvd ved og ryddet i hagen! Kjenner jeg begynner å bli tung og andpusten, og det skal ikke så mye til før jeg må ta en pust i bakken og legge bena høyt! Men det e rheldigvis god trim! Også så deilig å få ting gjort før vinteren kommer! Når vi er ferdig med uteprosjektene skal vi til å male barnerom og ut og handlet litt. Til nå har vi ikke kjøpt noenting, men jeg kikker jo på nett og i alle tilbudsblader, gleder meg veldig til å rigge til! Bare litt lurt å ta en ting om gangen kjenner jeg ;-)

Masse god bedring til dere alle tre og lykke til med de siste ukene, hvor mange har du igjen???

 

Spent på å høre fra deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Hehe, det høres ut som du og mannen din Trimmetrynet er blitt bitt av redebygging så flinke som dere er til å rydde, sånn var det i den tiden av svangerskapet hos oss også:D

 

Du er flink til å være aktiv da, som er på jobb, så den sjokoladen forbrennes uansett;)

 

Ja jeg er litt spent på hvor mye som "renner" av her etterpå, med to små hjemme nesten hver dag, og med tanke på at 15kg var borte første gangen i løpet av 6 uker, men denne gangen skal jeg være flinkere til å ikke legge på meg etter fullamminga er over.. Jeg har fått helt dilla på isbiter så her går det gjennomsnitt over 100stk hver dag, og godteri glemmes for jeg koser meg sånn med det:P

 

Idag er det 13dager igjen til termin, jeg koser meg med fri og magen hver dag og syns det er kjempespennende å gå sånn å vente:)

 

Ha en fin uke, så snakkes vi igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest snarttobarnsmor

Nå har jeg blitt tobarnsmor, for ni dager siden,og nyter tilværelsen kjempemye:D

Han er så skjønn:) Mangler 2kg til startvekta, så dette går rette veien:)

 

Hvordan er det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Gratulere så mye.

Her er det intet og melde.

Flott å høre at du er så nært startvekten da er det jo bare en månde med amming så veier du vel mindre enn før. Regner med at du koser deg ordentlig nå hva syns jenta di om den lille? Tegn til sjalusi.

Sitter nå og knotter med en semesteroppgave som skal inn i morgen eller knotter er vel feil hadet jeg tatt meg sammen kunne jeg gjort den på 3 timer og hatt fri, men utsetter istedet.

 

Regner med vi får oppdatering på hvordan det går både med vekten og den lille etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Storesøster var litt sjalu i starten men det går bedre å bedre for hver dag, også har vi fortsatt masse tid til lek og kos med henne når lillebror sover:)

Masse lykke til med semesteroppgave, må få høre hvordan det går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Jeg har ikke vært inne her på leeenge! Ganske umotivert, så jeg sluntrer litt unna tenker jeg! Så godt å høre at alt er vel med mor og barn og storesøster!! Høres kjempekoselig ut!! Gratulerer så kjempemasse!! Jeg er mektig imponert over deg altså, tenk - bare noen bittefå kilo fra startvekten!!! Jeg har lagt på meg rundt 12kg tilsammen nå og er bare i uke 28, så jeg føler meg svær, og er litt deppa for å ha bikka over 10kgs grensa så fort.. Samtidig har jeg ikke ork til å ta ordnetlig tak i det heller, jeg går litt turer og prøver å svømme en dag i uken, og det gjør godt. Ellers så veksler det mellom ukedager med kun frukt og kos i helgene, og MYE godis og feit mat HELE ukene.. Men heldigvis tar jeg meg litt inn av og til, det føles godt med noen sunne perioder.

 

Jeg kom hjem fra høstferie i London, jentetur med min niese på 16 år, det var en kjempefin tur og virkelig en oppmuntrer i høstmørket! Fikk kjøpt meg mange store klær til en slikk og ingenting og var mye på cafe og ute og spiste!I tillegg ble det masse gåing hver dag, så det var en bra kombo! Anbefales!

 

Håper ting løser seg for deg snart, CrazyNorway! Lykke til! Tren og kos deg, så hopper det plutselig på deg et svangerskap skal du se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Så kjedelig at du er umotivert innimellom, men du har jo noen uker med sunne dager,også må du huske at det er veldig individuelt hvor mye en legger på seg uansett hvor sunt man lever..

 

Merker at kg ikke raser av denne gangen som sist, men triller tur med tvillingvogn hver dag og prøver å ha en kalorigrense på 2200 kalorier som egentlig er ganske mye:) Har igjen ett halvt kg til startvekta nå...

 

Håper formen din er bra og at du nyter gravidmagen mens du har den, du vil savne den når den er borte;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest snarttobarnsmor

DA har jeg nådd startvekta:D Føles så godt, da er det bare å begynne på delmål 1, og det er å komme på startvekta jeg hadde med førstemann, to kg til 83:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Ja det lurer jeg litt på;)

 

Her har jeg endelig greid å få kostholdet under kontroll, skikkeli kalorikontroll, men passer på å spise nok så jeg ikke mister melka, unner meg litt sjokolade om kalorigrensa tillater det... Triller en 1-1.5 time med tung tvillingvogn hver dag, å gleder meg til 6-ukers kontrollen er over å jeg får tillatelse av legen til å trene hardt igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Hei dere to! Jeg er ikke helt ute altså, selv om jeg er litt treg på skriving om dagen. Har liksom tenkt at dere er "ute" begge to siden dere har litt andre situasjoner enn meg nå, men neida.. dere er jo her! :-) Jeg har det bra, og "kula" mi blir bare større! Var på kontroll i går, og alt var fint. Var så koselig å se konturene av den lille nesa, øynene og munnen! Blir liksom så virkelig, nå er det bare 8,5 uker igjen til termin, det går så fort!! Jeg er (endelig) 50% sykemeldt, og prøver å slappe av hjemme to eller tre dager i uken. Har en todelt jobb, og den ene delen har jeg bedt om tilrettelegging, men de kunne ( eller ville ikke..?) gi meg særlig mye hjelp ifølge det jeg opplevde, og jeg brukte flere uker på samtaler med leder, teamleder og organisasjonsavdelingen for å forsøke å gå riktig vei og få et resultat og en litt bedre hverdag.. men uen nytte. Så til slutt orket jeg ikke mer, brukte så mye krefter på det! Klarer ikke helt å roe med ned hjemme ennå, men håper jeg finner roen snart.

 

Når det gjelder vekt har jeg lagt på meg 14,5kg og er ikke helt fornøyd med det. Prøver å ikke ta på vei, men syns kanskje jeg må prøve å holde litt igjen og spise litt mer frukt og grønt enn sjokolade i mengder! Har derfor bestemt meg for å skrive her hver dag i hele november og frem til første dag av permisjonen ( 10.desember) Har lagt meg på ca 2000 kcal per dag og da vil jeg gå en tur hver dag på 30 min. Tror kanskje det er litt mye, men synes til og med det er vanskelig, så det viser hvor mye jeg dytter i meg.. Finner ikke den utregnings-greia her inne, vet dere hvor mye man skal ha i siste trimester?? Merker jeg stresser litt med en gang jeg begynner å skrive, men håper jeg kommer inn i det kjapt så jeg ikke blir så sliten av det, men heller synes det er positivt!

 

Hvordan går det med CrazyNorway?? Humøret ditt om dagen? Og Tobarnsmor, er det hektisk?? Gratulerer med å nå første mål, det er jo driitbra at du allerede er på startvekt før graviditet, bøyer meg i støvet for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Så godt å høre fra deg, og at du lytter til kroppen og prøver å slappe litt mer av, selv om det er vanskelig og at alt er bra med lillegull i magen:) en normal kvinne trenger 2000 kalorier pr dag så tror ikke det er så dumt å legge seg der, tror du trenger 300 kalorier mer pr. dag i tredje trimester.. Her er vektkalkulatoren: https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

8.5 uke igjen, tiden går jammen meg fort, hvordan er bekken og ryggen da?

 

Her er det hektiske dager, men to dager i uka er frøkna i barnehagen så da slapper vi av litt, men jeg kjenner jeg liker dagene med begge barna hjemme, leke, trille, spise og se barnetvfilmer når mamman trenger 5min hvile;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Humøret er svært varierende.

Nå har jeg begynt på eggløsningstester vet ikke om de forteller noe jeg ikke viste, men føles i hvertfall som jeg gjør noe.

Du har sikkert mye rede byging du skulle gjort så er bare å begynne kose deg hjemme.

Håper alt er bra med den lille to barnsmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest snarttobarnsmor

Håper det gir dere ny giv å prøve med litt hjelp fra eggløsningstester Crazynorway:) Vi brukte endel eggløsningstester med andremann, men det var den mnd jeg aller minst hadde forventet det at vi ble gravid for mannen var syk i 14 dager, midt i eggløsning:) Håper du har det bra i disse førjulstider, selv om jeg vil tro det er tunge dager innimellom...

 

Her er jeg ganske oppgitt, som jeg skrev i en annen tråd så har jeg i 14 dager virkelig gått inn for vekttap, men absolutt ingenting skjer, så tror kroppen min er i sparemodus pga av amminga, har lest litt på nettet å der står det at det kan skje, huff:(

Men går ned i cm på hele kroppen å får endel skryt av mine nærmeste om at jeg ser mindre ut:) Vært på første treningsstudio time i uka her også, pulsstep og styrketrenong, pluss daglige trilleturer, så er fornøyd med det...

 

Hvordan er det med deg da Trimmetrynet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Hei begge to!

Crazynorway, jeg kjenner meg godt igjen når du snakker om eggløsningstester.. jeg ryddet akkurat på badet og da datt det ut konvolutter fulle av tester.. Hvis du føler det er stress med testene, anbefaler jeg deg å ikke bruke dem. Det kan selvsagt være forskjell fra person til person, men for meg ble alt strevet et mareritt, jeg tenkte hele tiden at jeg sikkert tok testen feil, eller leste den av feil, og når den endelig slo ut, gjorde den det tre dager på rad, og hvordan skal man da vite hvilken dag det er. Lysten på å prøve ble helt borte for vår del... jeg var så anstrengt at det ikke var spesielt hyggelig atmosfære når vi skulle prøve... Men som sagt, folk er forskjellige. For meg hjalp det å legge bort testene, og prøve når vi hadde lyst! Ofte får man jo spesielt lyst akkurat når man har eggløsning og... ;-) Løsningen for meg var å bli henvist til fertilitetsklinikken, det var ikke før jeg visste vi snart skulle inn, at jeg slappet av.. Nok råd, jeg vet hvor irriterende det er med alle rådene også, når man bare VIL være gravid!... Men tro du meg, det kommer!!! Ikke gi opp, se for deg at du er mor om et års tid og begynn å drøm! ;-)

 

Snarttobarnsmor, du må heller ikke gi opp! Men jeg vil minne deg om hvor utrlig flink du var i selve svangerskapet, og hvor mye du har gått ned de siste månedene i forhold til mange mange andre gravide og ammende! To uker er lite å bekymre seg for, snart løsner det! Kanskje spesielt hvis du bare fortsetter i samme spor og ikke stresser så med akkurat vekten!! Du ER flink, og du sier jo selv at det er flere som kommenterer hvor godt du ser ut! Det er jo poenget, å se bedre og bedre ut etter som kiloene raser av, og da er du på rett spor!!! Heia, heia!!

 

For min del er vekta merkbar, har nå gått opp 16 kg. Men har bestemt meg for å ikke plage meg selv med det, skal bare fortsette å svømme en dag i uken og gå litt turer, så skal jeg skrive her så mange dager jeg kan, og kose meg innimellom. Motivasjon for å slanke seg/ ikke gå opp i vekt er frytkelig spak nå mot slutten, så jeg orker ikke streve med det. Fokuserer på å putte i meg mye sunt til knotten isteden! :-) 6,5 uker igjen, tida flyyyr! Jobber bare to dager denne uken, og kjenner det er godt. Er helt tom i dag etter do dager på jobb, så sykemelding er en velsignelse! Mannen min holder på å male siste strøk på barnerommet i dag, så i morgen eller fredag blir det å flytte inn alt og begynne å gjøre det koselig! Gleder meg! Stua er helt kaos, og har ikke støvsugd på noen uker.. æææh, blir godt å få ting på plass, så jeg BARE kan slappe av før bebisen kommer. Syns liksom det er noe man skal få gjort hele tiden...

 

Nok om meg, si litt mer om dere!! Jeg skal ta en frokost-lur, trøtt igjen jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

leste tidligere innlegg her, og ser du spurte om hvordan bekken og rygg er, tobarnsmor! Takk for det :-) Det er faktisk ingen merknader på bekkenet, jeg er så happy for det! Kanskje det er fordi jeg jevnlig går turer/svømmer? Eller kanskje jeg bare er heldig?? Ryggen kjenner jeg av og til, men det er jammen ikke mye det heller! Kjenner mest at det er utfordrende å finne greie sitte eller liggestillinger.. Jeg sover heldigvis en god del sammenhengende timer om natten, men de er selvsagt forstyrret av spark og tisseturer. Men sånn er det vel bare. Egentlig ganske fornøyd med kroppens fysiske forfatning alt i alt, men mye sliten, trøtt, hormoner, psykisk sliten liksom..

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Her har d løsnet de siste dagene, 84.4 nå, så er under startvekt:) Løsningen var å kutte ut brød,poteter og pasta... Men spiser havregrynsgrøt for å få litt karbohydrater for lillegutt sin del, så var litt redd for at det ble mindre melk av dette, men har aldri hatt mer, pumper meg etter han har spist og lager meg ett lager, så her er det overflod:D

 

Så bra at du er avslappet til vekta, det er ingen fasit på hvor mye man går ned etterpå, minus15/17 kg på 6 uker med førstemann her å med andremann må jeg streve for hvert gram;)

Så bra at du ikke sliter så mye med bekkenet/ryggen, men litt er det vel vanlig å kjenne på...

 

Ha en finfin dag begge to:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest snarttobarnsmor

Nei nå gir jeg opp, vekta går ikke mer ned, den har gått opp, er på startvekta igjen nå!! Huff, trening, spise fornuftig og masse amming funker ikke... Jeg er masse svimmel, kvalm og generelt rar form.. Har begynt på jerntabletter, men de virker ikke, legen ville sjekke stoffskiftet mitt etter jul for jeg har mange syptomer på lavt stoffskifte..

 

Hvordan er det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Kjære tobarnsmor!

Ikke gi opp, du har vært min motivasjon hele tiden her! Sorry sent svar, jeg har vært lite her inne den siste måneden. Men kjære deg, kanskje du har presset deg for hardt, vært litt for strikt på mat og trening? Ofte hjelper det hvis man finner en mellomting en periode. Hvordan går det med deg nå?

 

Jeg har nå 2 uker til termin, og har ikke trimmet på to uker.. kan ikke gå ut pga glatta, og syns det er kjipt, merker at dager hjemme uten bevegelse blir litt for slappe og litt for mye sjokolade, har gått opp rundt 19kilo.. ugh! Så du MÅ fortsette dtt gode spor.. for min del om ikke annet! Jeg skal jo bli like sprek som deg etter fødsel!!!

 

Håper jeg hører fra deg snart!!! Hvis ikke, god jul og kos deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Du er jo snart ferdig, syns ikke det er lenge siden jeg gikk gravid og du var nygravid jeg...

 

I forrige uke sa jeg til min samboer at så lenge jeg amma så orka jeg ikke å slanke meg, for det skjer ingen verdens ting!!! Og etter ei helg med god mat har jeg ikke gått opp noen ting, og jeg som etter fødsel har gått opp i helgene det jeg gikk ned i ukedagene!! Stress er tydligvis en faktor for meg, en dårlig en, så nå satser jeg på å amme, kose meg med barna, trimme så mye jeg får til og prøve å begrense spisinga, men spise det jeg har lyst på:)

 

Jeg er sikker på at når du har født så raser disse kgene av deg, og tenk når du igjen får energi til å trene igjen da, da blir det bra, det er jeg sikker på:)

Er det noen tegn på fødsel, kynnere osv? Merker jeg blir superspent på dine vegne selv om jeg er ferdig med barn... Synes du det er kjedelig å vente?

 

Her er lillgutten min snart 3mnd, vokser fort og sover hele natten, dagene går så fort, men jeg koser meg med mine to små:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...