Gå til innhold

Hei alle sammen


Gjest snarttobarnsmor

Anbefalte innlegg

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar
Gjest crazynorway

Ser for meg at jeg blir og henge mer på snartmamma.com denne gangen.

Savner tråden vår var liksom lit mer personlig med oss tre enn det er på disse prøve siden og gravid sidene, men legger ut skamløse tråd frierier og så ser jeg hvor jeg får napp jeg.

Du bare koser deg med prinsen enda?

Stress er tydligvis en faktor for meg og for nå har jeg telt og tappe tafset på å være sikker på og treffe egget og så i jula når det var 50 mil mellom meg og min utkårede på eggløsningsdagen ga jeg totalt f og spiste brie og spekemat og lot være og ta folat siden det ikke var gode odds uansett og jajamen der ble det spire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Å du må ikke forlate oss, plutselig er Trimmetrynet tilbake etter fødsel og da blir det straks mer aktivitet her;) Hvordan er formen din da?

Her er det bare babykos ja, han vokser så altfor fort, føler jeg ikke får kost nok med han, men sånn er det for alle med små vil jeg tro... Men han er en snill og rolig baby, smiler masse:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Her er det fortsatt ingen forandring på vekta.. Men det er nedgang på cm på hele kroppen da:) Trener ca 3 dager i uka på treningsstudio, 4 dager med rokkering og 2-3 trilleturer i uka, så er fornøyd med det, er jo i aktivitet gjennom hele dagen, full rulle med to små;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Formen er faktisk trøtt, småkvalm, svimmel og hodepine. Er 4+1 i dag så er utrolig tidlig med så sterke symptomer, men jeg er så lykkelig for at jeg kjenner det denne gangen føler det litt tryggere da.

Vet legen benekta sammenheng mellom manglende kvalme, men ser på slike har mistet forum av flertallet av de som mistet ikke hadde kvalme så da trekker jeg jo egne sluttninger. Trimmetrynet sa jo at hun ikke var kvalm de to gangene hun mistet mens nå når det har gått bra holdt hun jo på å krepere.

Er mulig legene har rett, men jeg velger og ta dette som en positiv ting kjenner meg mye roligere når jeg faktisk kjenner at jeg er gravid.

 

Hva er ditt magiske tall når det gjelder barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Har hørt om flere som syns det er godt å kjenne symptomer istedet for å være usikker, håper så inderlig at du får ett flott svangerskap som varer i 8mnd til:) Når er termin da?

 

Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener med magisk tall?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Samme mnd som lillegutt her er født det:)

Mitt magiske tall er 2 eller 4, 4 synes jeg er for mye så da blir det 2 for oss, syns det er trist å aldri skal gå gravid å ha spedbarn igjen, men føler vi har nok med to og skal bruke all vår tid på de vi har:)

 

Hva med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest crazynorway

Fredag våknet jeg trøtt kvalm og svimmel og ble hjemme fra jobb lørdag var jeg i grei form helt til jeg satte meg opp da ble jeg kvalm. Søndag var jeg kvalm siden jeg måtte sitte.

I går brakk jeg meg helle dagen , men var på jobb. I dag måttebøtta ved senga benyttes før jeg sto opp. Så nå er jeg sykmeldt i 14 dager henvisning til tidlig ultralyd er sendt så da ligger jeg her og sløver. Sovermye føler det litt trygt atjeg er kvalm siden jeg ikke var kvalm forige gang. Trimmetrynet nevnte jo også at hun ikke hadde vært kvalm de gangene hun mistet så får ta kvalmen som en positiv ting. Enn hos deg da skjer det noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Da er det jo nesten bra at du er kvalm, så du i det minste får berolige deg selv litt, men håper du blir litt bedre så du slipper unna etter de første 12 ukene:) Også håper jeg du får ultralyd kjapt, så får du senka skuldrene litt...

 

Her er det ingen framgang, aldri spist så kotrollert som nå etter jul, teller kalori i hver minste bit, trimmer 7-8 timer i uka, men en gang må det jo gi resultater? Håper det!!!

 

Men bortsett fra vekta så går det helt supert, godt å trene hardt igjen, se resultater på kondis og styrke, og jeg elsker å være travel småbarnsmor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Hallo mine to inspiratorer og godt nytt år! Her har det altså skjedd saker og ting skjønner jeg, gratuleeereee så masse Crazynorway! Håper ikke du forlater oss!!? jeg beklager min trege kropp som ikke har fått surra seg til å skrive mer her.. Det har jo skjedd en del hos oss da, kort fortalt har vi blitt foreldre til verdens nydeligste lille gutt som skal hete Jacob! Hadde termin 3.jan og han kom 4.jan. Var en noe dramatisk fødsel, hadde vannavgang og etterfulgt av rier i ca. 30 timer før de bestemte hastekeisersnitt siden en del av morkaken hadde løsnet.. Når han kom ut hadde han navlestrengen rundt hals, ben og arm. Han skrek litt, men falt så sammen og pustet ikke selv.. heldigvis var de raskt ute og fikk ham i gang! Nå er han to uker og en dag og han er frisk som en fisk! Jeg var en uke på sykehuset, var ganske dårlig med høy crp og mye smerter. Men nå er alt så mye bedre og vi koser oss med gullgutten!

 

Angående vekt har jeg blitt ovverrasket, trodde aldri jeg kunne ha dårlig matlyst.. men var så gåen den første uka at jeg tok av meg en del. Spiste som en helt i jula og sist veiing 2.jan var 89,2kg, altså opp rundt 22kg. Veide meg i dag 19.jan og da stod vekta på 76kg. Målet er å komme ned først til startvekt før graviditet som var 68kg og deretter komme ned i 60kg til sommeren. Nå disse to ukene har jeg ikke telt kcal, bare spist jevnlig og ganske sunt, tror jeg skal fortsette med det et par uker og se om det fortsatt gir resultater. Hvor mye beregner man å gå ned i uka når man ammer? Jeg har jo ikke beveget meg utendørs ennå, så det tar sikkert fart når jeg tør å begynne med det. Siden jeg har vært så sliten/ dårlig har jeg kun vært inne bortsett fra et par bilturer på butikken sammen med mann og barn. I dag var jeg ute med søpla, og det var befriende å se sola!!! Hvordan går det med din vekt nå Tobarnsmor?? Du er jo sååå flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Gratulerer som mamma:D Var han lang? tung? Hodeomkrets? Sååå nysgjerrig!!!

Hørtes ut som en dramatisk fødsel, men godt at alt gikk godt...

 

Heldigrisen som mister kg så fort, det var jo det jeg sa;)

 

Her er jeg fortsatt på startvekt, får INGENTING gratis av fullamming!!!! Gikk opp 2kg i jula, de er ned igjen, men vekta står fortsatt stillle, som du ser i innlegget under her så trener jeg masse og spiser rett, 17 trimpoeng i uka og 1800/1900 kalorier pr dag, skulle vært nok til at det skjedde noe, men den gang ei!!!! Er mildt sagt kjempelei over at kroppen ikke mister kg, men en godt trent tobarnsmor skal jeg ærlig innrømme at jeg er snart:P

 

Nå gleder jeg meg til å følge crazynorway helt til mål og krysser fingrene for et problemfritt svangerskap for hennes del:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Kanskje dere også vil legge ut kroppsmål?

 

føler jeg må måle i cm når vekta står stille...

 

Kroppsmål desember 2009:

Overarm:28cm (der den er tykkest)

Bryst:83cm (over puppene)

Midje:73cm (smaleste sted på magen)

Mage:84.5 ( 3cm under navlen)

Hofta:106cm (tykkeste sted rundt rumpa)

Lår:62.5cm (7cm fra lysken)

Legg:37cm (tykkeste stedet)

 

Kroppsmål januar 2011 ca 4mnd etter fødsel:

Overarm:28.5cm

Bryst:96cm

Midje:77.5cm

Mage:89cm

Hofta:110cm

Lår:64cm

Legg:37cm

 

 

Er ikke såååå ille syns jeg, mål ivei dere to også da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Jacob var 3410gram og 51cm lang, hodeomkrets 36cm, hva med dine små tobarnsmor?

 

Jeg tok faktisk mål og vekt rett over nyttår og tenkte fortsette med det.

 

2.januar 2011: (fortsatt gravid)

Vekt: 89,2 ( morgen uten klær)

Midje/under brystet:96cm

Bryst:109,5cm

Mage v /navle: 115,5cm

Lår: 67cm

Armer: 32,5cm

Hals: 32,5cm

 

11.januar 2011:

Vekt: 78,4

Midje: 90cm

Bryst: 108,5

Mage v/navle: 105cm

Lår: 65,5cm

Armer: 32cm

Hals: 32,5cm

 

16.januar 2011:

Vekt: 75,6kg

Har ikke målt meg etter 11.jan, tenkte ha fast veiedag søndager eller mandager, så venter til søndag nå med å veie og måle.

 

Januar er en fin måned, nytt år og nye muligheter! Lykke til jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Så forskjellige barna dine var da tobarnsmor, men den første var jente og andremann gutt, ikke sant?

 

Pk, da har jeg gått på vekta igjen i dag.. det er jammen ikke lett å forstå seg på den, tror den har klikka.. den viser meg alt fra 79 til 0 til 76,6 til "err" hvilket jeg tror betyr error... men jeg satser på at det er 76,6 jeg veier nå, virker mest riktig.

 

23.januar:

Vekt: 76,6

Midje: 92cm

Bryst:108cm

Mage v/navle: 103cm

Lår: 65cm

Armer: 31,5cm

Hals: 32cm

 

Som dere ser veide jeg en kilo mindre for en ukes tid siden ( HVIS den teite vekta mi stemmer..) og det høres fornufitg ut, siden jeg veide meg på natta etter en ammeperiode sist gang og i tillegg har jefg spist og kost meg uten hemninger den siste uken, og stresset mindre siden jeg blir mer trygg på lillemann nå. Så fra i morgen er det slutt på sjokolade, det blir kun i helgene og jeg skal for alvor begynne å bevege meg ute på trilleturer! Det blir bra! Motiveeer meg! Har blitt hekta på de hjemmelagede bollene svigerinna mi har lagt i frysa vår, og all sjokoalden som ligger etter jul og nyttår.. vi har jo besøk nesten hver dag med familie og venner som skal se vidunderet vårt, og da serverer man jo alltids noe kos.. aarrrg! Men jeg har bestemt meg for å ha frukt i hus, så jeg kan servere begge deler, og lure meg selv litt til å spise noe sunt!

 

Hvordan går det med dere og vekt og mål jenter? Åssen var helgen for dere?? Vi har vært ute på trilletur i sola i dag med den lille familien vår, kjempedeilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Jeg har en tendens til å veie mindre etter frokost, lunsj og en treningsøkt enn om morgenen da puppene er helt full...

 

Nr1 til meg var jente ja, men kom 4uker før tiden så hun ville vel vært på str med sin bror om hun hadde vært lenger i magen..

 

Helga her har vært travel, syk mann igjen, masse planer om moro for store og små, men vi fikk fullført helga og alle planene selv om det ble lite hjelp fra mannen;)

 

Vekta viser en halvkg pluss, men fortviler ikke for den er borte i morgen etter en normal dag med mat:)

 

Jeg skjønner så altfor godt hva du mener med kaffebrød, barselsbesøk osv, det er jo håpløst, for serverer ikke du noe så har besøket alltids med noe!! Jaja, trøster meg med at det blir bedre etterhvert:)

 

Her satser jeg på en sunn uke med masse trening som sist uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest snarttobarnsmor

Kroppsmål januar 2011 ca 4mnd etter fødsel:

Overarm:28.5cm

Bryst:96cm

Midje:77.5cm

Mage:89cm

Hofta:110cm

Lår:64cm

Legg:37cm

 

Kroppsmål 02.februar:

Overarm:28cm

Bryst:95cm

Midje:77cm

Mage:88cm

Hofta:108cm

Lår:64cm

Legg:37cm

 

Litt cm ned, ingenting skjedd på vekta, men tipper jeg bygger muskler, trener masse styrke:D

 

Hvordan er det/går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Nå ligger jeg på sofaen sykmeldt på tredje uka.

Trygheten over å føle kvalme begynner å gli over i skal jeg ikke snart kunne spise normalt igjen.

På vekten er det lite og melde min kjære skjønner ikke hvordan jeg kan spise så lite spy så mye og veie det samme. Nå er det 11 dager til jeg skal på ul og gleder meg som bare det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Da er februar kommet og motivasjonen fra januar må bare holdes på med jernviljen! Så bra tobarnsmor at du merker det på cm! Det er jo kjempemotiverende å få "strammet seg selv opp", og det vet du jo at du gjør når du trener mye styrke. Det må være så deilig! Jeg vet liksom ikke når jeg kan begynne å trene ordentlig igjen,jeg... Skulle gjerne begynt med litt sit-ups, svømming og hatt meg en tur på en trede-mølle.. Men lillegutten er bare 4,5 uke og de sier jo man skal være ganske forsiktig etter et keisersnitt. Har dere noen peiling? Tenkte jeg skulle lese litt på nett og se hva folk sier, ellers venter jeg til seks-ukers kontrollen med de verste stunta. Men jeg har begynt å sykle en halvtime på trimsykkelen hjemme i ny og ne, og har hatt et par trilleturer denne uken i tillegg. Alt hjelper, nydelig bare å bevege seg. .

 

Så bra du er sykemeldt crazynorway, det er uutholdelig å pine seg på jobb med sånn kvalme.. håper det hjelper snart, så du kan kose deg med det lille frøet i magen! Hvilken dato er ul?? Spennende! Vil du vite kjønn?

 

Jeg veide og målte meg sist uke, men har ikke fått surret meg til å skrive det inn, så her kommer for to uker. Siste veieing er sltså i dag morges. Jeg er veldig usikker på hva som er skjedd, om det er vekta som er feil ( altså ødelagt/gammel) eller om jeg faktisk har gått opp.. Mannen min har også begynt å spise sunnere, men han veier seg ikke så ofte, men ifølge ham skal den være riktig.. Så da blir jeg litt demotivert. Men hvis det laveste tallet er riktig har jeg i hvert fall gått ned en halv kilo i uka den siste måneden, og det er jo noe.. Var bare så gira på at det skulle gå litt fortere.. Hvor fort har det gått for deg i starten tobarnsmor?

 

11.januar:

Vekt: 78,4, Midje: 90 ( målte rett under brystet, er det riktig?), Bryst: 108,5, Mage v.navle: 105, Lår: 65,5, Overarm: 32, Hals: 32,5

 

23.januar:

Vekt: 76,6, Midje:90, Bryst:108, Mage: 103, Lår: 65, Arm: 31,5, Hals: 32

 

30.januar:,

Vekt: 74,8, Midje: 90, Bryst: 108, Mage: 101, Lår: 64,5, Hals: 32, Arm: 31,5

 

6.februar:

Vekt: Får først 78,2, så 76,6???, Midje: 88,5, Arm: 31, Bryst: 107,5, Hofte: 108,5 på det bredeste, Mage: 98, Lår:64,5, Hals: 32

 

Første gang jeg målte hofta i dag, har liksom bare glemt det fra starten av, men gjorde jo alltid det da man gikk på kurs. Ok, tvi,tvi -ny uke med nye muligheter i morgen, jeg skal sykle mer på den hengslete trimsykkelen -alt hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...