Gå til innhold

Hei alle sammen

Gjest snarttobarnsmor

Anbefalte innlegg

Gjest crazynorway

Skal ha tidlig ul 15 feb.

Tenker vi lar være og vite kjønn.

Sover lillegutt fint om natten?

Her er det ikke akkurat sundt kosthold det går mye i det som holder seg nede. Så frukt, grønt, melk og fisk er helt glemt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 146
  • Created
  • Siste svar
Gjest snarttobarnsmor

Sånn hardtrening må du ikke begynne med før det har gått 10 uker etter ett keisersnitt tror jeg, iallefall ikke magetrening før da;) Flink som er så aktiv etter fødselen da, du er flink!! Også tror jeg du må bytte batterier i vekta di eller kjøpe ny, er ikke vanlig att vekten viser så stor forskjell på kort tid...

Her kryper vekta sakte men sikkert ned mot 84, mangler noen gram enda, men det kommer vel, jeg har forandret litt syn på vekta i det siste, for leste en blogg der det var ei som var 80 kg, men skikkelig veltrent og bikiniflott, og da betyr vel ikke den vekta så himla mye vel? Nei her blir det styrke og kondisjon i fin harmoni, riktig kosthold og et godt forbilde for ungene:D

Jeg mista godt over 1kg i uka med førstemann, men denne gangen er vekta nesten uforandra siden lillegutt var 6 uker!!! men men, 8kg er jo borte, jeg var sikker på at det skulle rase av mer jeg også..

Hvordan går det med amming, nattesøvn og omstillingen fra å være et par til å være foreldre til et vidunder?

Nå er det nedtelling til ultralyden Crazynorway, jeg krysser alt jeg har for dere for at det er en frisk og aktiv krabat inni deg, håper du ikke fortsetter å være så kvalm så veldig lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Gjest crazynorway

Da har jeg vært på ultralyd er helt imponert over hvor tydlig fostret vises når det lever vi fikk se fingre og tær. Den lå der og vinket og var bare helt som den skulle i følge størelsen er jeg 10+2 på vei nå så tre dager lengre enn jeg trudde. Er så sykt glad nå har også en dag så og si uten kvalme så idag er alt bare velstand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Så herlig det må være å få det bekreftet at alt er bra med den lille, og ekstra moro at du er lengre på vei enn du selv trodde, da vokser den lille som den skal:) Håper du får flere dager uten kvalme framover, og som sagt tidligere gleder jeg meg til å følge deg i svangerskapet:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Så glad jeg ble når jeg leste dette nå! Så kjempegøy med en så koselig ultralyd! Husker vår ul i uke 10 ( vi hadde jo hele tida.., he,he) og det var liksom en lettelse når man hadde bikket ti uker og såå gøy å se den lille når alt er vel! HURRA, gleder meg med dere!! Så deilig med dager uten kvalme, spis og kos deg så mye du kan, du har jo litt å ta igjen ;-) Epler og vann kan du alltids ta igjen litt senere!

Hvordan går det med vekt og mål for deg nå tobarnsmor? Og Crazynorway har du noen plan om å legge ut vekt og kroppsmål, eller vil du kanskje heller bare vente til etter graviditeten? Jeg var veldig fokusert på før og ETTER graviditet selv, syns det var vanskelig å holde motivasjonen på å spise sunt i svangerskapet på slutten.

Jeg har nye mål fra søndag, bare litt treg med å legge det ut. Har en liten bok jeg skriver i, så jeg får i hvert fall notert det for meg selv. Men det er litt motiverende å ha noen her inne og som heier litt på meg, når man har sagt målsetningene til noen hjelper det liksom litt. Jeg har konkludert med at vekten dessverre nok stemte med det høyeste tallet, jeg veide meg hos mamma på fredag for å sjekke. så jeg ble skikkelig demotivert i helgen og tenkte at nå kan jeg bare hive inn håndkle, jeg kommer aldri til å gå ned det jeg ønsker... buhhuuu.. men så så jeg en episode av det amerikanske programmet slankekrigen (vi har fulgt med på det) og ble skikkelig oppmuntret. Tenkte at hvis de klarer det, så skal jeg og, selv om det går litt senere skal jammen meg jeg og finne trivselsvekten min igjen! jeg hadde jo bare noen kilo igjen før graviditeten, så føler det er litt kjedelig å måtte "pån igjen", har funnet ut at jeg er ca der jeg var før jeg begynte å slanke meg med Grete Roede for snart to år siden.. Da veide jeg 79,1 med klær på ettermiddagen. Demotiverende med været her om dagen, for det bare snør og snør og blåser kaldt, så tør ikke gå ut med Jacob på glatta. Men har bestemt meg for å sykle på trimsykkelen i hvert fall tre ganger i uka, så har jeg gjort NOE! I tillegg har mannen og jeg bestemt oss for å spise godt/usunn mat bare i helgene, helst bare lørdager, og han har holdt dette nå i tre uker, og det motiverer meg! Jeg har målstening om å komme ned til 73,5 innen 27.mars, for den 30.mars skal vi på en liten "ferie" tur-retur med ferja Oslo-Kiel, og da har jeg tenkt å kunne bruke mine gamle dongeribukser, er så leiii av tights jeg brukte når jeg gikk gravid! Gidder ikke bruke penger på å kjøpe nytt heller, vil heller kjøpe når jeg har gått ned litt! Så det er mitt første delmål. Neste er foreløpig 15.mai :70kg, og deretter 3.juli: 65,5 kg og så 1.nov: 59,5. Så får vi se, jeg tar et delmål om gangen. Det er seks uker til Kielturen og jeg må gå ned 0,7kg i uka hvis jeg skal nå det. Men jeg vet at hvis jeg bare lar være å spise godt og kaker i uka og trimmer så renner de av. Trenger ikke slanke meg så heftig pga ammingen tror jeg. Bare jeg klarer å holde søtsuget nede på kveldene når jeg er trøtt...

Ok, nok skravling, her er siste veiing og mål: ( dystre, men dog..) kun 0,4 kg ned siden sist uke, men det er jo noe..

13.februar:

Vekt: 77,8 ( morgen etter amming og toalettbesøk, uten klær) sist uke:78,2

Midje:88,5 (sist uke 88,5)

Arm: 31 (31)

Bryst:106 (107,5)

Hofte:107,5 (108,5)

Mage:95 (98)

Lår:68,5(helt inne ved lysken, det målte jeg ikke tidligere, har gjort feil da..)

Hals:32 (32)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Flinke Trimmetrynet!!!:D Du motiverer meg ihvertfall!!

Her er endelig vekta nærmere 84 enn 85, ENDELIG! Men det går sinnsykt sakte , har så stor matlyst, og spiser jeg for lite en dag så merkes det på melka, klumpen er snart 9kg så puppene strever vel litt mer nå enn før med å produsere nok:) Kroppsmål er akkurat som før, føler meg litt oppblåst så lurer på om mensen er på vei igjen, er snart 1mnd siden sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Hei igjen dere! Tusen takk for oppmuntring tobarnsmamma, det trengs.. Så bra vekten din sniker seg nedover da, alt hjelper jo, vi får se sånn på det! Er kanskje ikke så rart at din vekt ikke har gått ned mer hvis du skal ha mensen? Jeg brukte alltid veie en kilo eller to mere da. Hvor fort fikk du egentlig mensen etter fødsel? Trodde ikke engang man hadde mensen så lenge man fullamet, jeg? Er det meg som er helt teit? Jeg har ikke fått noe ennå i hvert fall, men kjente en del stikk i eggstokkene en dag denne uken, så kanskje noe er på gang..? Mannen min mente jeg var mer irritert et par dager sist uke også, he,he.. men det er jeg kanskje stadig vekk med litt lite søvn og stooort søtbehov som jeg forsøker å IKKE dekke! :-)

Men nå er det helg! Sitter her i sofaen og ser på lillegull akkurat har sovnet, venter på at mannen skal komme hjem med pizza.. ;-) Vi har vært flinke begge to denne uken og bestemte oss for å ha koseogspisealtvivildag i dag! Gleder meg og er skrubbsulten, men klarer ikke helt å legge den dårlige samvittiheten på hylla, for jeg vet jo at jeg skal på vekta til søndag og alle kalorier er kalorier, uansett hvilken dag det er.. Har dere noen spesielle godtedager, eller teller du/dere kalorier hele tiden??

Uansett, same shit -i kveld skal jeg kose meg!!! GOOOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Det va mensen!! Deilig å være 1kg i minus:) Håper på mer etter mensen!!!

Jeg fikk mensen 8 uker etter fødsel sist, og 6 uker etter fødsel denne gangen, så her hjelper det ikke med fullamming mot menstruasjon, men jeg har også hørt som deg at den som regel ikke kommer før etter endt fullamming.. Kan jo være at du har hatt eggløsning, i såfall er det lurt å beskytte seg;)

Du har motivert meg denne uken Trimmetrynet!! Jeg har ikke sprukket i det hele tatt hele uka, men i kveld skal det jammen meg masse snop og en god biff på borde etter leggetid for de søte små (iallefall den største;))

God helg til deg og lillingen Trimmetrynet og Godt helg til deg og huleboeren Crazynorway:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Joda omsider slutt man og spy og hva kommer her, joda en vakker fullvoksen snørforkjøleles. Sykmeldinga gikk ut onsdag Så torsdag og fradag va eg no på jobb og det kan nevnes at dagan får litt meir fart når man job 8 tima og søv 12.

Her har fredag vært godtedag lenge er litt lettere og motstå suget i uka når man veit man ska ha på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Hei, stikker bare innom for å rapportere at jeg ikke har gått ned denne uken.. men,men, får bare fortsette i samme spor og forsøke å trimme litt mer neste uke kanskje.

Vekt: nå: 77,8, sist uke:77,8

Midje: 88,5 ( 88,5)

Arm: 31 ( 31)

Bryst: 106 (106)

Hofte: 107,5 ( 107,5)

Mage: 94,5 ( 95)

Lår: 68,5 ( 67)

Ørliten fremgang..men jeg tviholder på den for å holde motivasjonen oppe til å være like flink neste uke!

Lykke til dere og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

God bedring Crazynorway:D

Prøv og hold motet oppe Trimmetrynet, husk at du har gått ned masse på kort tid, en dag må det stagnere litt, stå på, du er flink:D

Jeg har fått flere kommentarer i helga om at jeg ser strammere ut i fisken, og det er moro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Kroppsmål 02.februar:

Overarm:28cm

Bryst:95cm

Midje:77cm

Mage:88cm

Hofta:108cm

Lår:64cm

Legg:37cm

Kroppsmål 22.februar:

Overarm:27.5cm

Bryst:93cm

Midje:77cm

Mage:87cm

Hofta:108cm

Lår:64cm

Legg:37cm

Nedgang på mage og over puppene(bryst), jaja, nedgang er nedgang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Hei igjen dere ( håper crazynorway fortsatt er med oss?)

Da var det ny veiedag i dag, og det skjer heldigvis litt, men ser jeg fra og med 10.januar som jeg må regne fra ( ca en uke etter fødsel) så går dette veldig treeegt har jeg funnet ut. Kun minus 1,2 kg på en og en halv måned.. men,men, det går i hvert fall nedover!

Vi har vært syke denne uken alle mann, først lillegutt, så jeg med feber og verk og så mannen min med spysyka. I tillegg har været vært utrolig kjipt he ri sør og jeg har omtrent ikke vært på utsiden av døra! Skikkelig tung uke, men nå får vi satse friskt på neste! Var hos gynekolog/lege denne uken til kontroll, og han sa at jeg bare kunne hive meg på all slags trening og løft og alt mulig. Han sa det igrunn egentlig aldri hadde vært noen restriksjoner for meg ( det er bare myter ifølge ham) men at man selvsagt er sliten i begynnelsen og ikke orker så mye. Men nå skal jeg jammen begynne å trimme! Har planlagt å få en eller to turer i svømmehallen til uka og kanskje en tur innom et trimrom på jobb som har tredemølle osv. Gleder meg! Utfordringen er å få det til å passe med å ha bilen når mannen ikke er på jobb, og til å passe med amming. Men jeg SKAL få det til!

Mål og vekt:

vekt: 10.januar: 78,4, sist uke: 77,8, i dag: 77,2

midje: 10.jan: 90, sist uke:88,5, i dag: 87,5

arm: 10.jan:32, sist uke:31,5, i dag: 31,5

bryst: 10.jan: 108,5, sist uke: 106, i dag: 105

mage v/navle: 10.jan: 105, sist uke: 94,5, i dag: 93,5

lår: 10.jan: 65,5, sist uke: 67, i dag: 66,5 ( målte for langt ute 10.jan, riktig fra forrige uke)

hals: 10.jan: 32,5, sist uke:32, i dag: 32

hofte: sist uke: 107,5, i dag: 107,5

Hvordan går det med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Syns du har flott nedgang jeg, husk det er det som går av sakte som holder seg av;)

Her er det igjen på stedet hvil, gleder meg til jeg er helt ferdig med amming så jeg kan kickstarte en skikkelig diett en liten stund for å få kroppen igang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Gjest crazynorway

Da har jeg vært på ultralyd igjen og sett spiren sprelle så da senkes skuldrene som hadde begynt å trekke seg opp tilbake på plass og jeg nytter at jeg er mye mindre kvalm. Vekt og mål og sånt orker jeg ikke og styre med, men jeg har ikke gått opp siden jeg ble gravid enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Når magen begynner å komme så går ukene raskere vil jeg tro? Og alt blir mer betryggende når man kjenner liv etterhvert:)

Huff, du får spise salte kjeks, drikke masse og prøve å slappe av mest mulig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Akkurat 1kg under startvekt, to igjen til startvekt med førstemann, 11kg til målet mitt!!! Men nå er det ingen nedgang på cm, snodig, enten står vekta i ro, eller resten i ro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Hei!

Jeg må bare si at jeg heier på dere nå! Hurra for at du er 13 uker på vei og i bedre form Crazynorway! Er du sykemeldt og får slappet av nok?

Og hurra for deg tobarnsmor som har gått ned så mye, tenk at du er 11 kg fra trivselsvekt, det må være herlig! Men det er fortjeneste for at du er så flink å trene masse! Keep up the good work!

Jeg er bare så lite motivert.. Bestemmer meg hver mandag for å trene og spise sunt den neste uka, også har jeg så vannvittig godtesug.. sover litt lite innimellom og tror det er grunnen. Også har vi vært syke to ganger alle tre etter at lillegutt kom, merker jeg er sliten av det. Trimmer og spiser sunt i rykk og napp, men det blir MYE sjokolade i helgene i tillegg til at jeg skeier ut i ukedagene av og til. Veide meg ikke sist uke, men skal forsøke å veie meg igjen til søndag så jeg i hvert fall ikke sklir helt ut... Buhu.. gi meg motivasjon! Skulle liksom bli slank og fin til sommeren, men jeg blir så demotivert når klærne ikke passer og kroppen er blek og full av strekkmerker.. Hjelp meg å ikke gi opp!

Nattinatt og god helg til dere begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Gjest snarttobarnsmor

Enda 1kg ned, er så glad at jeg hopper i taket!!!

10kg til målet mitt:D

Spent på oppdatering fra Trimmetrynet og framgangen hennes, og fra Crazynorway og hennes huleboer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Jeg e rbare umotivert og sånn er det med den saken.. buhuuuuuuuuuuuuuuu... spiser sjokolade hver dag og sist jeg veide meg hadde jeg gått opp en halv kilo eller noe...

Håper jeg kommer sterkere tilbake! Skal bestemme meg igjen på mandag som vanlig, så får vi se!

Hvordan går det ellers med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Blir ikke spist noe grønsaker eller frukt slik som planen var. På den andre siden det blir ikke spist særlig mye godter heller. Matlysten ligger enda lavt i terenget, men er ikke så farlig jeg er bare en halv kilo under startvekten så jeg får jo i meg nok mat. Er 16+4 i dag å enda hopper kvalmen fram i ny og ne. Forige søndag tenkte jeg jøss bare to dager igjen så har jeg vært spyfri en uke. Den tanken fikk jeg bite i meg gitt. Ellers begynner magen min og bli litt strammere den er verken større eller mindre en før graviditeten den er bare faster. I tilleg har jeg begynt å kjenne en følelse i magen som kjennes omentrent maken til og bli gått på av en kattunge så har bestemt meg for at det er spiralis selv omdet er tydlig og ikke stemmer med følelsen svangerskaps sidene forteller om. Har foresten jobbet siden uke 10 og blir dørge slitten av det stakkars min kjære må gjøre absolutt alt i huset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Så dumt at du er umotivert Trimmetrynet, håper du finner motivasjon til å komme igang igjen, her spiser jeg akkurat det jeg har lyst på, bare i små mengder, og jeg prøver å passe på å spise 5 måltid om dagen, og drikker 3-4 liter vann:)

Crazynorway, kansje du skal søke om å sykmelde deg i 20-40% bare for å få slappet av litt? Hentet deg inn igjen til formen blir bedre:)

Ellers er alt topp her, koser meg med to små og full fart i heimen hver dag, har fullammet fram til nå, og veldig fornøyd med det, moro at lillegutt spiser litt annet også.. Masse trimming blir det også, trilla ei mil to ganger i uka her pluss litt kortere turer de andre dagene, har også vært flink og vært på treningsstudio tre dager i uken siden lillegutt var 6uker:) Og jeg elsker at det er litt varmere i været, er jo ute fra morgen til kveld, herlig!!!

Hva med dere Trimmetrynet? Hva gjør dere om dagene i permisjonstiden?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...